Aeroportul Traian Vuia Timisoara [TSR]

Started by MHN, September 22, 2011, 02:11:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Konter

Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a primit nu mai puțin de cinci oferte la licitația organizată pentru linia ferată spre Aeroportul Timișoara, din partea unor societăți și asocieri austriece, spaniole și românești.
Este vorba de lucrările de construire a unei linii de cale ferată care va asigura legătura directă cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara și de modernizare a liniei CF Timișoara Est-Radna, de unde se va construi racordul feroviar până la Aeroport. Valoarea totală estimată a contractului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, echivalentul a 65 de milioane de euro, iar sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Obiectul contractului cuprinde modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna, pe întreaga lungime de 5,2 km, construirea unei linii de cale ferată dublă și electrificată (de la punctul de racordare) până la Aeroport, în lungime totală de 5 km, și construirea noii stații CF, cu două linii de garare, în imediata vecinătate a Aeroportului.

Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:
Ofertant unic: PORR Construct
Ofertant unic: FCC Construccion SA
Ofertant unic: Swietelsky Construct
Asociere: Precon Transilvania SRL (lider), Homlok Románia Kft., Drum Asfalt
Asociere: BAWI Construction (fosta WIEBE România) (lider), Constructim SA.
Proiectul presupune modernizarea și dublarea liniei simple secundare Timișoara Est-Radna.

Este vorba de secția 213, pe care se circulă acum cu călători doar de la Timișoara Est la Remetea Mică, pe o distanță de 37 km din totalul de 67 km cât are toată secția. Pe aici circulă acum doar trenurile operatorului privat Regio Călători, care a închiriat secția de la CNCF CFR SA. De asemenea, proiectul presupune și construirea peroanelor în Halta Viile Giarmata (situată la 9 km de Timișoara Est), cu o lungime utilă de 200 m.

Se prevede îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 80 km/oră pentru trenurile de marfă și respectiv, la 120 km/oră pentru trenurile de călători. De asemenea, se va asigura gabaritul de electrificare (în sistem de alimentare de 25 kV) și este prevăzută asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă.
În proiect mai este prevăzută montarea sistemelor de sonorizare și avizare a călătorilor, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montarea de instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est-Giarmata-Terminal Aeroport Internațional Traian Vuia Timișoara.

https://clubferoviar.ro/oferte-pentru-linia-ferata-spre-aeroportul-timisoara/

Cetatean

Probabil fcc vor avea cel mai bun pret,avand in vedere ca reabiliteaza TM-Lugoj.
Dintre ofertanti mi-as dori sincer Porr.
Probabil si Bawi si constructim vor avea un pret bun,de asemenea,constructim fiind localnici.

Archi


Un videoclip recent gasit pe internet:

Imi e greu sa-mi dau seama cum in cele 10 zile ramase o sa termine:
- Lipseste orice urma de magazin / duty free si nu cred ca 10 zile sunt suficiente pentru a le amenanja, aproviziona si operationaliza.
- Trotuarul si lucrarile exterioare din fata terminalului nu cred ca o sa fie gata la timp iarasi
- Ar fi cazul sa se apuce de pozitionat mobilierul, fiindca si asta dureaza cateva zile bune
- Curatenie generala la finalul santierului? Si asta dureaza cateva zile

Am impresia ca primele 2 luni de zile o sa fie cam semisantier terminalul, dar vedem imediat

shift2rail

^E vb de un terminal nou, dedicat Schengen, sau de vechiul terminal modernizat?

dumbravaandrei

Terminal nou (in continuarea celui existent)

shift2rail

Excelent, deci 31 martie ac va fi plin de inaugurari terminale noi: Iasi, Cj, Tm. Se pregateste Buc (in cativa ani)?

Cuneo


Archi

Numai mie mi se pare sau in noul terminal miroase a toaleta, ca sa ma exprim frumos, la propriu?

Adrian.TM

^
Am citit păreri asemănătoare și pe un forum local.

Cuneo

#459
@Archi
Nu ți se pare, chiar e un miros de canalizare și încă nu se găsește sursa.

Cuneo

S-a descoperit sursa mirosului, chiar dacă nu mai e așa puternic. Vata ignifugă din acoperiș a fost udată de ploaie înainte de a fi protejată. Dincolo de filtrul de securitate mirosul dispare.




















mircea

QuoteLegătura feroviară cu Aeroportul Internațional Timișoara va fi proiectată și executată de firma spaniolă FCC CONSTRUCCION S.A., împreună cu 13 terți și subcontractanți. Aceasta a fost desemnată câștigătoare pe 2 septembrie, au trecut cele 10 zile pentru depunerea contestațiilor, iar acum urmează semnarea contractului.

Prețul final urmează să fie anunțat în curând, dar potrivit procedurii de pe SEAP, valoarea estimată a contractului este între 323-352 milioane de lei, sume fără TVA. Altfel, luând în calcul nivelul superior, ar fi vorba despre cel mult 421 de milioane de lei, adică aproximativ 84,4 milioane de euro.

Durata contractului va fi de 30 de luni: 8 pentru proiectare și 22 pentru execuție, la care se vor adăuga încă alte cel puțin 60 de luni ca perioadă de garanție a lucrărilor.

,,În urma finalizării studiului de fezabilitate au fost prevăzute o linie nouă electrificată, racordată în linia existentă CF 217 Timișoara Est – Radna, o stație de cale ferată cu două linii pentru trenurile de călători situată în imediata vecinătate a Terminalului aeroportului internațional Traian Vuia Timișoara și modernizarea liniei existente CF Timișoara Est – Radna, de la stația CF Timișoara Est până la punctul de racordare", se arăta în descrierea procedurii."

...

Au trecut 10 zile în care ar fi putut fi depuse contestații, însă acest lucru nu s-a întâmplat, au confirmat pentru Tion reprezentanții CFR SA – Sucursala Regională Timișoara. Urmează, în curând, și semnarea contractului.

sursa