[SB] Centura Sibiu Sud

Started by adrian90, September 11, 2019, 12:26:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Light

Astăzi a fost un adevărat circ la dezbaterea din Rășinari despre VOSS din cauza opoziției extrem de puternice a locuitorilor din Rășinari care sunt împotriva actualului traseu al centurii. Oare se mai poate schimba traseul sau rămâne bătut în cuie? Din ce îmi dau seama, locuitorii din Rășinari sunt supărați fiindcă centura nu ocolește și localitatea lor (ceea ce chiar e o problemă ținând cont de traficul crescut spre Păltiniș), dar și fiindcă nu vor să fie expropriați, ci să își păstreze terenurile. Din păcate, curentul NIMBY a ajuns și în România și în ultimul timp îl întâlnim tot mai des.
QuoteVarianta Ocolitoare – Dezbaterea 4: Circ la Rășinari. Amenințări cu toporul, blesteme până la a treia generație, fluierături ca la oi și Poliția la ușă
Căminul Cultural Rășinari a găzduit joi cea de-a patra dezbatere publică privind Varianta Ocolitoare Sibiu Sud (VOSS), după evenimentele similare desfășurate săptămâna aceasta la Șura Mică, Cristian și Poplaca.
Proiectul VOSS se află în etapa Planului Urbanistic Zonal și a solicitării avizului de mediu, tocmai de aceea oficiali din cadrul Consiliului Județean și cei ai Agenției pentru Protecția Mediului se consultă cu sibienii direct implicați. Astfel de dezbateri dau ocazia localnicilor să afle exact traseul, cum a fost gândit, cum îi va afecta sau cum le va îmbunătăți viața, când se va construi și, mai ales, au ocazia să-și exprime punctele de vedere, atât nemulțumirile cât și gândurile pozitive.
În acest ton s-au desfășurat primele trei întâlniri, a fost un dialog. Totul până la Rășinari, unde dezbaterea s-a transformat într-un monolog furios, cu urlete, huiduieli, amenințări și multe, multe strigăte.

"Cum ați dat domnule primar acest aviz fără să faceți ședință, fără să ne întrebați? Nici măcar nu ne-ați spus! Pe noi ne întreabă cineva că vine peste terenurile noastre?! Nu, nu suntem de acord!"

"Sunt bani cheltuiți aiurea! Noi ce câștigăm din autostrada asta? Ne luați pământurile noastre de la străbuni!"

"Domnul (arătând spre Horia Brad n.r.) chiar este specialist în drumuri, lăsați-l să vă explice!", completează altcineva din prezidiu. "Nu contează! E terenul meu și nu-l dau!", i se răspunde instant din sală.

Judecând după reacțiile lor, cei peste 40 de rășinăreni prezenți la dezbatere ar putea fi organizați în trei categorii: Aproximativ 10% au fost cei de bun simț, sincer interesați să afle detalii despre cum le va influența centura viața, fie în bine, fie în rău, eventual să își exprime opiniile; alți aproximativ 10% au fost oameni pro-centură, sosiți doar să se informeze cu ultimele noutăți – aceștia chiar se bucurau că vor putea ajunge la Sibiu, la mall sau în Zona Industrială mai ușor; restul de aproximativ 80% au fost localnici porniți din start împotriva centurii, majoritatea fără să știe concret pe unde trece, pe ce terenuri traversează sau cum îi va afecta.

"Traseul propus ar putea perturba caracterul rural și tradițional al satului Rășinari, care este recunoscut pentru frumusețea și liniștea sa pitorească. Este important de menționat că Rășinari a fost marele câștigător al României în cadrul celei de-a doua ediții a competiției mondiale ,,Best Tourism Villages", lansată de UNWTO. Satul a fost selectat, conform regulamentului, din peste 130 de candidaturi, provenite din 57 de țări. Traseul propus ar putea pune în pericol această recunoaștere valoroasă și potențialul său turistic", a precizat un alt participant la eveniment. Acesta a propus subtraversarea Rezervației Naturale Dumbrava sau supratraversarea pe piloni.

Cineva strigă să mute traseul centurii prin Pădurea Dumbrava: "Tăiați copacii, dați lemnele la oameni să se încălzească și faceți pe acolo centură". Încercările de a i se explica că e imposibil să tai o pădure rezervație naturală sunt inutile.
Sursă: Turnul Sfatului

cavver

#46
Nu e vorba de nimby. E vorba ca vor sa taie un deal cu 4 benzi de sosea care nu are nici un rost. Dpv economic e un nou transfagarasan , care culmea o sa dauneze turismului.
Cand studiul de fezabilitate e facut de o firma din Cisnadie la ce sa te astepti de la desteptii de la Sibiu.
Nu se pot face tuneluri pentru ca e musai sa fie cate 2 benzi pe sens pentru ca altfel vantul de pe valea oltului  nu o sa bata liber pentru ca e impiedicat de multimea de masini de la Brasov , Bacau , Iasi.
Inca ma intreb unde exista prostii care se dau jos de pe autostrada ca sa ajunga inapoi pe aceeasi autostrada doar ca sa ocoleasca pe la sud Sibiul.

gruiarew

Să mă bag și eu în seamă... care pleacă din Cisnădie / Șelimbăr în zona industrială vest sigur o să-și ducă copilul la școală în Sibiu sau se opreste să-și ia ceva de la Lidl / Kaufland. Deci tot prin oraș o să treacă.

E mega lungită aiurea când se putea lărgi oleacă strada Ludoș și pe la centrul de câini. Înțeleg că-i zonă protejată dar cum s-au asfaltat piste de biciclete se mai putea face o bandă cu sens alternativ / semnalizare inteligentă de exemplu.

Și toți copacii afectați "mutați" lângă Cibin sau în Câmpșor unde arată ca dracu.

O să rămâna și ăsta la stadiul de proiect / hârțogaraie.

Dar ce știu eu...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Light

#48
Se mai poate schimba traseul ales în urma acestor dezbateri cu localnicii sau rămâne bătut în cuie traseul actual?

tom_sawyer

#49
05.12.2023 – ANUNT-Consiliul Județean Sibiu, anunţă publicul interesat asupra deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Construire Variantă Ocolitoare Sibiu Sud"

Consiliul Județean Sibiu, anunţă publicul interesat asupra deciziei de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Construire Variantă Ocolitoare Sibiu Sud" propus a fi amplasat în localitățile Sibiu, Șelimbăr, Cisnădie, Rășinari, Poplaca, Cristian, Șura Mică, intravilan și extravilan, județul Sibiu.    Proiectul acordului de mediu și informațiile relevante pentru luarea deciziei pot fi consultate la sediul  APM Sibiu, str. Hipodromului nr. 2A, municipiul Sibiu,  județul Sibiu, în zilele de  luni – joi, orele  8,00-16.30 și vineri orele 8,00-14,00 precum și la următoarea adresă de internet http://apmsb.anpm.ro.    Observațiile/contestațiile publicului se primesc la sediul APM Sibiu din municipiul Sibiu, str. Hipodromului nr. 2A, județul Sibiu, precum și la următoarea adresă de internet office@apmsb.anpm.ro, în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a APM Sibiu.

cjsibiu.ro/varianta-ocolitoare-sibiu-sud/


Acord de mediu emis:

http://www.anpm.ro/documents/27013/2145136/Acord+de+mediu_+Construire+VOSS+beneficiar+Consilul+Judetean+Sibiu_cpr.pdf/cb4f2f7c-516d-4a2a-9b3f-c990e7871e26

RIM











Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#50
Traseu VO Sibiu Sud
RIM















Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer


tom_sawyer

Centura Ocolitoare Sibiu Sud primește 46 milioane lei de la CNAIR pentru exproprieri. Consiliul Județean anunță bani și pentru Auditul de siguranță rutieră
23 aprilie 2024

Suma de 46 de milioane de lei a fost obținută de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Ministerul Transporturilor, drept despăgubiri pentru proprietățile tranzitate de Varianta Ocolitoare Sibiu Sud (VOSS).

Banii au fost alocați prin Bugetul de Stat și reprezintă încă un pas în realizarea viitoarei artere care va prelua traficul auto din zona de sud a municipiului Sibiu.

Totodată, CNAIR a realizat un Audit de siguranță rutieră – faza Studiu de Fezabilitate, pentru întocmirea căruia a alocat suma de 65.000 lei. Prin acest document sunt stabilite măsurile de asigurare a securității circulației pe VOSS, de prevenire a pierderii de vieți si vătămare a integrității corporale a persoanelor, precum si de evitare a producerii pagubelor materiale ca urmare a accidentelor de circulație.

ocumentul a fost transmis Consiliului Județean Sibiu în vederea studierii, iar o formă completată a acestuia, cu observațiile Consultantului, a fost retrimisă CNAIR.

Pentru realizarea VOSS, Consiliul Județean Sibiu a încheiat un parteneriat cu CNAIR, în momentul de față fiind realizat Studiul de Fezabilitate, care și stabilește valoarea investiției: 3,32 miliarde lei, cu TVA.

Valoarea documentațiilor tehnico-economice ale VOSS, realizate de către Consiliul Județean Sibiu, este de 4,26 milioane lei și a fost deja decontată din fondurile nerambursabile ale Uniunii Europene alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.

 Pentru finanțarea construirii celor peste 21 de kilometri ai VOSS, care va străbate teritoriile localităților Șelimbăr, Cisnădie, Rășinari, Poplaca, Sibiu și Cristian, urmează să fie depusă o cerere de finanțare prin Programul de Transport 2021-2027, după lansarea apelului de proiecte.

oradesibiu.ro