News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[SB] Centura Sibiu Sud

Started by adrian90, September 11, 2019, 12:26:42 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

#15
nu cunosc bine padurea Dumbrava - dar as face ceva ce probabil nu ar da bine cu cei de la Mediu:

cut&cover pe cca un km cat e latimea padurii. partea de cover amenajata ulterior cu replantare 75 % si pe 25% un traseu de biciclete si agrement
dar nu pe linia rosie , pentru ca trece fix prin muzeu si casele istorice

later edit - am scris numa prostii, un admin sa stearga mesajul pls :)

Redox

Pădurea Dumbrava este parc natural, nu cred că se poate emite acord de mediu pentru al tăia în două de o șosea de centură.

adiarc

am participat astazi la consultarea publica.

Am avut o intervenție ca reprezentant al Asociatiei ProInfrastructura( multumesc Ionut )

mi-am canalizat intervenția pe 3 canale - de ce esueaza proiectele - SF din birou,documentații prost facute...toate adjudecate dupa un prost criteriu...cel mai mic pret.Rezulta maculatura ieftina

apoi am discutat putin despre actuala varianta
- giratoriile trebuie sa dispara - sunt nesigure si impiedica o fluenta acceptabila.Trebuie noduri si intersectii denivelate
- trebuie tunel pe sub Pad.Dumbrava
- nu sunt prevazute parcări
- trebuie conectată si prelungirea str M.Viteazu
- toate dezvoltarile ( restaurante,benzinarii,etc ),sa se faca DOAR in zona nodurilor....sa nu fie permise intepari in centura...

am dat exemplul centurii Oradea ( la nivel de implementare strict ),cu proiect facut de Primarie si implementat de CNAIR

nu in ultimul rand am facut apel la toti politicieni sa nu rămână doar un exercitiu de imagine....moment la care unii s-au simțit cu musca pe caciula...

mai multe detalii in articol

http://www.turnulsfatului.ro/2020/02/26/dezbaterea-pentru-varianta-ocolitoare-sud-aparut-propunerea-ong-urilor-primar-ce-daca-trece-prin-padure-padurea-creste-autostrada-ramane/

PS - era nevoie de si mai multa lume...nu ajuta pe nimeni daca rămânem doar zmei in spatele tastaturii
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Xenos

Quote from: pasadia on September 12, 2019, 03:22:59 PM
Scuza obișnuită a autorităților locale este cea cu exproprierile. Vezi Doamne trebuie sa le facă alții.

Exproprieri pot face și consiliile județene, și consiliile locale, deci acesta este un pretext foarte străveziu.

pasadia

Eu știu asta, dar spune-le și lor.

gruiarew

@Redox, e deja tăiată de două ori. Strada Avrig și Ludoș. Și cred ca are impact mai mare asupra mediului câteva sute de mașini ce ard motorină stând pe loc vs. a tăia niste copaci. Copaci ce pot fi plantați de-a lungul noii centuri 100m de o parte și 100m de alta. În felul asta știi ca nu se mai "înțeapă" nimeni în centură.

O altă chestie ce nu o înțeleg, poate mă lamurește careva ce-i mai de mult prin Sibiu.... De ce nu s-a încercat niciodată o legătura pe la școala de câini? Prin pădure e deja drum, drept, o singură bandă, dar este...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Redox

Mulțumim pentru reprezentare adiarc.
Ai atins principalele puncte de care ar trebuii să se țină cont.
Sunt foarte curios dacă în urma discuției au înțeles ceva reprezentanții CJ și primarii. Din articol îmi dau seama că fiecare a fost cu ideile lui.

gruiarew, străzile Avrig și Ludoș sunt mai mult la limita Parcul Natural Dumbrava Sibiului chiar în Parcul Sub Arini. Strada Ludoș trasează granița dintre cele două păduri.
Există și DJ106A Sibiu-Rășinari care taie longitudinal parcul în două, așa s-au făcut lucrurile în trecut... poluare există, nu te contrazic dar asta nu e scuzabil să proiectăm un drum de centură care se vrea cu două benzi pe sens printr-un parc natural. Suntem în anul 2020, haideți să găsim soluții sustenabile cât de "eco-friendly" în concordanță cu acest an.

Când spui despre drumul spre Școala de câini, te referi stric la un drum în continuarea străzii Ludoș care să lege cart. Valea Aurie - Calea Dumbrăvii de cart. Arhitecțiilor (Calea Cisnădiei) sau la un drum de centură care să treacă pe acolo? Dacă este prima variantă aș putea spune că principalele cauze în lipsa acestei legături este colaborarea deficitară dintre primării (aici Sibiu și Cisnădie) și lipsa de viziunea. Mai există astfel de cazuri în care nu au fost implementate legături rutiere între Sibiu și Șelimbăr sau chiar în Sibiu între cartierul Turnișor și Ștrand II/Telișca prin Câmpușor.

gruiarew

Nu, mă refer chiar la o uliță chiar si cu o banda pe sens cu circulatie alternativă. Dimineața dinspre Arhitectilor și seara invers, dacă mai mult nu se poate. La dracu, noi visăm doar autostrăzi și drumuri cu 'nșpe mii de benzi când s-ar putea rezolva simplu chestiile, punctual.

Hai să fim seriosși că în afară de dimineața și seara (când pleacă / se întoarce întoarce lumea la / de la lucru) nu prea ai trafic în Sibiu. Și ca să fiu până la capăt Gigi contra, nu știu cât va ajuta centura având în vedere că ambuteiajul se face de cei ce-si aduc pruncii la școală în oraș. Când nu-i școală nu mai e înghesuială nici dimineața nici seara.

Dacă se ajunge la tunele și alte bazaconii, n-o sa se facă mai nimic. Oricum discuția asta reînvie tot la 4 ani și de fiecare data ne agităm ca pepsi-ul. Apoi după ce trec alegerile nu se mai aude nimic iar 4 ani.

Pentru început aș lega Arhitecților de DN1 pe la troiță. S-a construit în draci între Kaufland și Dedeman, Strada Doamna Stanca nu mai face față de ceva vreme. Și încă se constuieșe acolo. Acum fac și Mega Image.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

boer_escu

S-ar parea ca avanseaza discutiile despre centura de sud a Sibiului. Mai multe detalii in articolul acesta - https://www.turnulsfatului.ro/2020/06/18/centura-de-sud-a-sibiului-a-ajuns-la-doua-variante-pe-langa-sau-pe-sub-padurea-dumbrava-174364

Nu sunt de meserie, dar as zice ca varianta cea mai buna este subtraversarea Padurii Dumbrava. Varianta prin care s-ar ocoli Padurea Dumbrava, pe langa faptul ca ar trebui sa urce un deal (intre Poplaca si Rasinari este un deal) ar distruge si tot farmecul zonei.

Astept pareri avizate! :)

gruiarew

Mno, s-a ajuns la două variante. Una n-o văd deloc fezabilă.
https://www.turnulsfatului.ro/2020/06/18/centura-de-sud-a-sibiului-a-ajuns-la-doua-variante-pe-langa-sau-pe-sub-padurea-dumbrava-174364

Pentru cei ce stau în Arhitecților și au treabă în zona industrială vest, cred că mai bine s-ar muta în Amnaș...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

adiarc

categoric pe sub pad Dumbrava...nu mai apar nici un fel de controverse de mediu si este ceea ce se practica la nivel mondial...sunt tari care desfiinteaza drumuri la suprafata si le baga in subteran

lipsa banilor este o falsa motivatie..

de asemenea sper sa renunte la giratoriile existente si sa deniveleze toate intersectiile...nu imi doresc o noua centura similara cu cea din BV......apoi neaparat parapeti peste tot,inclusiv pe margine pt a impiedica orice acces lateral...accesul sa fie permis strict in zona eventualelor noduri....iar pt economie se poate practica sistemul "Pianu de Jos,Ab",de pe A1,unde avem o struto-camila utila dupa parerea mea ( spatiu de servicii plus parcare plus acces pe ambele sensuri prin bretele simple,eficiente,sigure si ieftine
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

18.09 10:00
Participarea vicepremierului Raluca Turcan și a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, la semnarea parteneriatului de implementare, încheiat pentru realizarea obiectivului de investiții ,,Varianta Ocolitoare Sibiu Sud", urmată de conferință de presă
- Consiliul Județean Sibiu

adiarc

^
Prin  parteneriatul de implementare, Ministerul Transporturilor s-a angajat să ducă la îndeplinire procedurile privind realizarea culoarului de expropriere, derularea procesului de accesare a fondurilor europene, participarea la recepționarea lucrărilor, administrarea și întreținerea infrastructurii rutieră după încheierea perioadei de garanție.

Consiliului Județean Sibiu cu ajutorul finanțării europene, va parcurge următoarele etape: contractarea serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic cu toate documentațiile aferente,  contractarea lucrărilor de execuție și monitorizarea implementării proiectului


sper ca modelul de succes Oradea,sa fie replicat cu succes si la Sibiu.

Sursa - tribuna.ro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SB76UFO

Licitație pentru studiul de fezabilitate
Centura de ocolire Sibiu Sud va avea două variante de traseu: ocolirea Pădurii Dumbrava sau un tunel pentru subtraversare
Centura de ocolire Sibiu Sud va fi realizată în baza unui studiu de fezabilitate ce va lua în considerare două variante de traseu, prima dintre ele cu ocolirea Rezervației Naturale Dumbrava și cea de-a doua cu realizarea unui tunel pe sub rezervație, ambele trasee parcurgând teritoriile localităților Sibiu, Cristian, Poplaca, Rășinari, Cisnădie și Șelimbăr.
În cadrul studiului de fezabilitate se vor detalia două scenarii de traseu pentru Varianta Ocolitoare Sud Sibiu. Traseul 1 are o lungime cca. 22,5 km și propune: ocolirea Rezervației Naturale Dumbrava și străbate localitățile Sibiu, Cristian, Poplaca, Rășinari, Cisnădie și Șelimbăr, în intravilan și extravilan. Traseu 2 are o lungime de aproximativ 20,2 km, este propus de Asociația Animal Life Sibiu și subtraversează printr-un tunel Rezervația Naturală Dumbrava  străbătând aceleași localități, în intravilan și extravilan.
Varianta ocolitoare va avea astfel fie o lungime de cca 20 km, fie 22,5 km, patru poduri peste cursuri de apă, trei pasaje rutiere iluminate, șapte intersecții amenajate cu sensuri giratorii sau noduri rutiere; 23 de poduri pentru acces la terenuri agricole și  pentru asigurarea continuității accesului animalelor sălbatice și cinci podețe transversale.
Sursa

CJ a lansat licitația pentru a doua centură ocolitoare a Sibiului: cât va costa, de unde vin banii și care va fi traseul
În principal, contractul licitat va avea drept finalitate stabilirea costurilor, a traseului și detaliilor drumului, a coridorului de expropriere necesar, precum și documentația necesară atragerii de fonduri europene nerambursabile pentru acest proiect estimat inițial la 100 de milioane de euro.
Noua variantă ocolitoare a Sibiului ar trebui să aibă în vedere prognozele de trafic rutier pentru următorii 30 de ani, perioadă pentru care este solicitat și un plan de întreținere și operare.

Viitoarea centură nu va avea profil de autostradă. "Viteza de proiectare pentru varianta de ocolire va fi de 80 de km/h", se arată în caietul de sarcini. În ceea ce privește numărul de benzi pe sens pe care îl va avea viitoarea investiție, acesta va fi stabilit tot în urma acestui contract, scenariul de bază de la care se pornește fiind cel al unui drum cu o singură bandă de circulație pe sens. "Prestatorul va realiza un studiu de trafic care va clarifica necesitatea prevederii de benzi suplimentare. Pe baza rezultatelor furnizate în cadrul studiului de trafic, proiectantul va actualiza studiul de fezabilitate în consecință", se cere prin caietul de sarcini.
Premisa de la care pornesc autoritățile este aceea a unei variante cu două benzi de circulație pe sens, amintită în documentația de atribuire ca optimă.
Viitoarea variantă ocolitoare ar trebui să aibă minimul de intersecții posibil. "Prestatorul va analiza și soluții alternative optimizate aplicate frecvent în țările europene. În cazul intersecțiilor fără accese dintre varianta de ocolire și drumuri din alte clase se va urmări ca, ori de câte ori topografia locului permite, varianta de ocolire să supratraverseze aceste drumuri cu pasaje cu o singură deschidere".
Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

6 oferte pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Variantei Ocolitoare Sud

Metroul (ofertant unic)
Coplan – Consultanți - Arhitecți – Ingineri (ofertant unic)
Asocierea Aduro Impex (leader), Aspire Design, NV Construct SRL
Asocierea Search Corporation (leader), like Consulting SRL
Asocierea Beta Cops (leader), Total Road
Asocierea Romair Consulting (leader), East Water Drillings

Valoarea estimată a contractului este de 4.177.702 lei fără TVA,iar durata contractului pentru realizarea SF este de 6 luni de la ordinul de începere.

Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"