[BH] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Oradea

Started by Ionut, September 30, 2017, 04:59:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinul

Un poriect problema pentru Primaria Oradea, trebuia finalizat anul trecut sper ca il termina anul asta


lucianluci96

Nu stiu daca locul mai potrivit ar fi aici sau la Centura Oradea...

Variantele de traseu pentru Centura Sânmartin, în transparență decizională

https://www.cjbihor.ro/variantele-de-traseu-pentru-centura-sanmartin-in-transparenta-decizionala/

Varianta 1 de traseu, cea scurtă, are o lungime de 4,05 kilometri și a fost analizată în anul 2015 în cadrul unui Studiu de Fezabilitate realizat de Zona Metropolitană Oradea. Traseul se desprinde din centura Oradea, la girația de pe strada Iancu de Hunedoara, și continuă spre sud, pe partea stângă DN76, ocolind localitatea Sânmartin prin est, iar Băile 1 Mai prin vest. Capătul sudic al drumului de legatură se află în drumul național DN76 la kilometrul 176+392, la intrarea în Baile Felix dinspre Oradea, într-o intersecție giratorie propusă.

Varianta 2 de traseu, cea lungă, are o lungime de 5,76 kilometri și se studiază în prezent în cadrul Studiului de Fezabilitate contractat cu Consiliul Județean Bihor. Traseul pornește de pe strada Iancu de Hunedoara printr-un pasaj suprateran peste Centura Oradea, apoi merge de-a lungul cursului Pârâului Peța. Ruta continuă spre Băile 1 Mai. În această zonă va fi construit un alt pasaj suprateran peste drumul dintre Sânmartin și Băile 1 Mai și peste calea ferată Oradea – Sânmartin. Revenirea în Drumul Național 76 (DN76) se va face printr-un sens giratoriu, care ar urma să fie construit cu aproximativ 50 de metri înainte de a vira spre localitatea Cordău, la ieșire din Băile Felix spre Beiuș.

Drumul de ocolire Sânmartin ar urma să descongestioneze traficul din Zona Metropolitană Oradea și să evite crearea ambuteiajelor în localitatea Sânmartin și în stațiunea Băile Felix. Numărul mașinilor care circulă din Oradea înspre Cluj-Napoca prin localitatea Oșorhei și înspre Deva prin Sânmartin – Băile Felix depășește 24.000 în doar 24 de ore.



lucianluci96

^
S-a ales varianta mai lunga :


Pe baza consultărilor cu primăria localității, am convenit să susținem varianta lungă. Mulțumesc dlui primar Laza și Consiliului Local Sīnmartin, care au avizat favorabil această variantă în această săptămână.

La prima ședință a Consiliului Județean vom vota și noi pentru aceeași variantă. Până la sfârșitul lunii august vom finaliza analiza multicriterială, pe baza căreia Comisia tehnico-economică a CNAIR va aproba varianta ce se va realiza. În septembrie vom avea studiul de fezabilitate gata. Ne propunem ca până în noiembrie să obținem toate avizele și aprobările pentru proiectul șoselei de centură. Vom organiza licitația pentru proiectare și execuție. Estimez că în primăvara anului viitor vom avea un constructor pentru realizarea lucrărilor. Până la sfârșitul anului 2023 ar trebui să se termine lucrările.

Noua șosea va porni din centura Oradea, cu un pasaj suprateran, din zona depozitului Dedeman, de la intersecția cu str. Iancu de Hunedoara. Girația actuală din această intersecție se va desființa, urmând ca pe centura Oradea să se circule mai fluent în zona respectivă, după modelul pasajelor din zona cartierului Grigorescu.

Traseul va urma cursul pârâului Peța până în zona stațiunii 1 Mai, unde va traversa drumul ce duce la stațiune și calea ferată Oradea - Băile Felix cu un pasaj suprateran. Se va ocoli apoi păduricea ce mărginește stațiunea Băile Felix și cimitirul local. Noua șosea se va termina într-o girație, în zona intersecției cu drumul spre complexul President și localitatea Cordău. Soluția de racordare în girație și a acestui drum va permite o ieșire sigură în drumul național, dinspre Cordău.

Paralel cu noua șosea, spre Peța, este proiectată și o pistă de biciclete. Aceasta va lega pista orașului Oradea, din zona cartierului Prima, de stațiunea Băile Felix.
Lucrările pregătitoare, studii de trafic, studii topografice și geologice sunt realizate în cea mai mare parte.

Sursa : Facebook Ilie Bolojan

lucianluci96

Centura Sânmartin, o șosea de 5,7 km, cu pistă de biciclete

https://www.cjbihor.ro/centura-sanmartin-o-sosea-de-57-km-cu-pista-de-biciclete/

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat astăzi, 14 septembrie, într-o conferință de presă, traseul Centurii Sânmartin și caracteristicile  noii șosele.

În ședința ordinară din data de 16 septembrie va fi supusă spre aprobarea Consiliului Județean Bihor Varianta 2 de traseu (din două), respectiv cea cu o lungime de 5,7 kilometri. Proiectul prevede o șosea cu două benzi de circulație, câte una pe sens, fiecare cu o lățime de 3,5 metri, și mai multe bretele de legătură care însumează 2,27 km. Viteza de deplasare prevăzută este de 80 km/h.

,,Urmează avizarea proiectului la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ministerul Transporturilor și comisia interministerială, dar și adoptarea de către Guvern a hotărârilor privind indicatorii tehnico-economici și exproprierea terenurilor. Suprafața totală a terenului care va fi expropriată este de aproximativ 21 de hectare de teren, din care 8,2 ha pentru partea carosabilă, pentru pista de biciclete și trotuare în zona de tip rezidențial – 1,8 ha, pentru zona verde –  6,6 ha, iar restul pentru șanțuri, rigole și acostamente. După ce vom primi avizul în comisia tehnică a Ministerului Transporturilor, vom da drumul la procedura de licitație. Ne propunem ca în cursul lunii octombrie să publicăm în SEAP documentația de licitație pentru proiectare și execuție. Sperăm ca în primăvară să avem un contract semnat, în așa fel încât la finalul anului 2023 această centură să devină realitate. Suntem condiționați de accesarea fondurilor europene și finalul anului 2023 este termenul limită pe care îl putem atinge pentru actualele programe de finanțare", a declarat în conferința de presă Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Traseul pornește de pe strada Iancu de Hunedoara printr-un pasaj suprateran peste Centura Oradea, apoi merge de-a lungul cursului Pârâului Peța. Ruta continuă spre Băile 1 Mai. În această zonă va fi construit un alt pasaj suprateran peste drumul dintre Sânmartin și Băile 1 Mai și peste calea ferată Oradea – Sânmartin. Revenirea în Drumul Național 76 (DN76) se va face printr-un sens giratoriu, care ar urma să fie construit cu aproximativ 50 de metri înainte de a vira spre localitatea Cordău, la ieșire din Băile Felix spre Beiuș.

De-a lungul acestei șosele va fi construită o pistă de biciclete, cu o lățime de 2 metri. Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 și noua șosea de centură, este prevăzut și un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul girației de la intrarea în localitatea Sânmartin, în catierul numit popular ,,Cartierul ANL".

Potrivit Studiului de Fezabilitate, valoarea totală estimată a investiției este de 220.454.319,03 lei, inclusiv TVA. Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza din fonduri externe nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare și 14 luni execuție.

Șoseaua va descongestiona traficul din localitatea Sânmartin și stațiunea Băile Felix de traficul intens de pe Drumul Național 76.

Tot în ședința ordinară va fi propus spre aprobare proiectul de hotărâre privind adoptarea indicatorilor tehnico-economici.

free secure image hosting

ijwtsh

#124
Multe schimbari in Oradea. Intrebare: traficul pe deasupra pasajelor e temporar, pana le termina, ca sa usureze traficul? Ideea era sa mute tot traficul pe sub pamant, nu?


Gaghito

#125
Nu, acele două benzi care trec pe deasupra pasajelor rămân. Ele vor asigura legătura cu Calea Clujului pentru cei care vin dinspre centru (Str. Independenței) și Podul Dacia.

marinul

Mai multe proiecte in curs pe o raza de 2 km pe str Borșului prinse intr-un singur video



ijwtsh

Videoclipul nu este al meu. Multumim The Flying Cat!


mirceaeliade

QuoteNokian Tyres dezvolta la Oradea, pe terenul fostului CET II de pe centura municipiului Oradea. prima fabrica din lume care va produce anvelope cu emisii zero de CO2. Ceremonie de inaugurare a lucrarilor a avut loc pe 11 mai 2023. Romania a fost aleasa dupa ce Nokian Tyres a inchis fabrica din Rusia, ca urmarea a invaziei Ucrainei. Selectia s-a facut din alte 40 de locatii din 40 de tari, in cele din urma fiind aleasa Romania.

Vorbim despre o investitie de de 650 milioane de euro, care va permite ca in anul 2024, in Oradea, sa fie produse, intr-un an, 6 milioane de anvelope de iarna, de vara si all season, premium, atat pentru autoturisme si SUV-uri, cat si de dimensiuni mari. Din aceasta cantitate de anvelope, circa 90% va fi comercializata la export, restul urmand sa ramana pentru piata din Romania, la randul sau producatoare de autoturisme.www

ncb

ORADEA | 17.11.2024 | Pasaj Decebal & Bulevard Decebal


The Flying Cat