Autostrada A13 Sibiu-Bacău

Started by Ionut, March 12, 2014, 10:38:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Asta că sa nu mai vorbesc despre faptul că va fi creată o ditamai cocoașă a traseului autostrăzii. In loc să meargă spre nord -est, spre Sfântu Gherghe, ăștia vor sa o duca spre Sud-Est, până la est de DN11. Oare leagă și cartierul Izvor la A13?

Cipi

Pai, poate vor sa rezolve vesnicul ambuteiaj de la orele de varf de la iesirea spre Tarlungeni.  :lol: Eu zic sa o aduca si la Sacele, ca si asa semaforul ala de la intrare aduce coada pana pe centura. :D

pista_bacsi

Cocoasa de la Prejmer (sau Lempes) :lol:

SILVIUFG

Azi am filmat din nou intreg lotul 3 al autostrazii Sibiu-Fagaras, cel cuprins intre Arpasu de Jos (SB) si Sambata de Jos (BV). Maine voi incarca filmarea pe youtube. Pana atunci va ;as cateva fotografii.

Statie de betoane langa localitatea Corbi si zona semi-nodului rutier de la Ucea de Jos.









Structura in zona Vistea de Jos



Lucrari in zona Oltet/Dragus














SILVIUFG

Gata si clipul. Se lucreaza in continuare in aproximativ acelasi ritm. Pe segmentul dintre Vistea si Sambata de Jos s-au apucat si de , decopertari. Vizionare placuta!!


StefanCelMare

#3260
Referitor la Lempeș.
Am observat tendința asta (relativ) nouă de a se considera orice poziție pro natură în discuțiile infrastructură vs natură ca fiind "extremistă".
Adesea cei care beneficiază de pe dezvoltările care afectează natura nu sunt cei din comunitățile locale unde sunt distruse zone naturale.
Aceeași oameni care acum sunt pro aceste struțo-cămile ca acel tunel prin Lempeș, dacă ar veni autostrada prin fundul grădinii lor, sau la doi pași de blocul lor, brusc n-ar mai fi așa de pro.
Să ne-nțelegem, dezvoltarea este mereu o discuție cost-beneficiu.
Dar uneori costurile par mai ușor de plătit de la distanță.
Sunt curios dacă faci un referendum în Hărman și Sânpetru câți aprobă despărțirea celor două comune prin zona cea mai liniștită cu un drum de mare viteză.

Și ca să fim cinstiți, acolo ai de fapt 4 probleme:
1) o problemă de mediu (duci autostrada fix intr-o zonă protejată)
2) o problemă de afectare a comunităților locale (duci autostrada aproape de zone locuite)
3) o problemă cu spitalul de psihiatrie (transformi zona de relaxare într-una de zgomot, noxe și trafic)
4) o problemă cu infrastructura MAPN

Prioritate, ghiciți voi care are.
Ne doare în cot de mediu, de localnici sau de bolnavi.

StefanCelMare

PS - dacă tot faci cocoașă, ai putea merge pe culoarul deja existent de infrastructură.
Am trasat cu roșu o alternativă, a se vedea poza de mai jos.
A, ups, acolo s-a extins urbanul - trăiască urban sprawl-ul, ca să zic așa...
FOARTE triste toate dezvoltările dezordonate din apropierea marilor orașe din România.
Ne trezim acum că vrem infrastructură că toate culoarele normale de dezvoltare sunt ocupate.
Ajungem la tuneluri și viaducte și distrugeri de zone naturale. Sau trecem la 2 metri de casele oamenilor.





Powered by API/PUM imgur uploader

Hercule

Apropo de pct 1 (problema de mediu) intreb, nu dau cu parul: daca am nevoie de 2 hectare dintr-o zona protejata, nu pot sa le folosesc pentru ce am nevoie si sa extind cu cele 2 hectare in partea opusa? Bineinteles cu impadurire sau ce mai necesita pentru habitat.
Sau zonele astea sunt batute in cuie de nu se mai poate misca nimic? (desi stim ca s-au facut la kilogram)

Mie logic mi se pare ca per total e mai ok pentru mediu sa mut niste broscute decat sa ocolesc cativa km cu autostrada si sa poluez atomosfera consumand combustibil suplimentar.
Deșteaptă-te române!

StefanCelMare

#3263
Conform principiului omenesc al precedentului, zonele astea protejate fie sunt protejate fie nu mai sunt protejate deloc.
Dacă permiți decupaje într-un loc, ai creat un precedent.
O să vină alții într-un loc superb și or să zică "vreau și eu o casă aici" vorba cântecului de copii.
Cum le explici că dincolo s-a putut, dar în cazul lor nu se poate?

O altă problemă este a complexității naturii.
Ai zice că poți muta specia x câteva sute de metri mai încolo, dar nu poți duce tot habitatul său în noua locație.
Adesea în zonele astea protejate, s-au refugiat specii de pe mii de hectare arate sau construite din jur.
E un pic comic să crezi că le poți muta așa, peste noapte pe toate.

Ar mai fi și alte întrebări logice:
- de ce specia apare doar acolo și nu dincolo unde o muți? La plante pot fi relații cu micorize în sol pe care nu le poți muta ușor (pH diferit, etc).
- cum afectezi meta-populația prin lucrările realizate (dacă o spargi în 2-3 subpopulații, acestea automat sunt mai mici și mai vulnerabile)
- chiar poți muta de exemplu tot ce face dealul Lempeș special la 1 km distanță, cu viabilitate pe termen lung asigurată?

Și probabil mai sunt, dar nu mai am eu chef să scriu, pentru că pentru unii poți să stai și în cap și ei tot nu văd că-și taie singuri creanga de sub picioare când afectează puținele zone deosebite naturale rămase într-un peisaj agricol de exemplu, cum e acolo Lempeșul.

Când merg să bea apă din fântâni apoi se miră că nu e potabilă.
Nu li se mai fac fructele dar nu văd că au exterminat toți polenizatorii.
La ce te ajută că la 10-50km distanță ai ecosisteme funcționale?
La nimic.

Pentru unii, dacă nu e arat, asfaltat sau pășunat, nu are valoare.
Ca și calul care are obloane, nu văd că nu pot exista în vid fără natură.
Sau nu le pasă, că nu ei stau acolo.

Hercule

#3264
Mda, mersi pentru explicatii.
Dar erai mai credibil daca nu treceai la mistocareli si la aere de superioritate.
Deșteaptă-te române!

pasadia

@StefanCelMare in primul rand te-as ruga sa stergi desenul tau. E o propunere complet gresita si chiar sper sa nu se ajunga la asa ceva. Traseul trebuie sa merga de la nord de Codlea spre sudul Sfantului Gheorghe, adica pe o directie generala NNE. Ce propui tu e o cocoasa enorma, care lungeste traseul general cu peste 10 km si nu aduce nici un beneficiu. Traficul de tranzit, de lunga distanta, trebuie separat de traficul local, nu incurcate caile in halul asta.

Apoi, desi cred ca intelegi ca sunt in favoarea solutiilor care salveaza mediul caci am postat de multe ori in sensul asta, AICI nu e o discutie despre mediu. Sau ma rog, te poti intreba eventual cum functioneaza un poligon de testare armament, cu explozivii si munitie, EXACT in vecinatatea unei rezervatii.

A13 a picat la mijloc, in mod nejustificat. Si solutia NU  e un traseu de ocolire spre sud (cu tunel sau fara) ci un traseu mai la nord, pe la nord de Bod, sud de Araci. Si daca pe acest traseu va fi nevoie de un tunel pe sub muntii Baraolt, atunci nu e o problema - costul suplimentar al tunelului cred ca ar fi mai mic decat costul cocoasei de peste 10 km care implica si o multime de costuri de expropiere si mutare utilitati.

StefanCelMare

#3266
Eu am spus că dacă tot e să faci cocoașă, o poți face altfel.
Și eu m-am uitat mai degrabă spre nord, dar între cele două versiuni de traseu propus vor fi diferențe mari (in kilometri) dacă se merge așa spre nord.
Altfel spus ar fi o reconfigurare serioasă a traseului (față de al lor care merge spre sud acolo).
Alte UAT-uri, alte surprize.
Cred că oricum noi vorbim și tot cum decid alții se va face. Putem noi trasa ce carioci vrem, deciziile le iau alții pe criterii care nu-s niciunele din cele enumerate aici de mine sau de tine.

PS - probabil știi și tu că postările nu se mai pot șterge după o oră sau așa.