Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Calafat-Vidin a costat eur 300 mil, in 2013, dar in 10 ani costurile, salariile in constructii s-au dublat, vezi triplat; daca vom avea cale ferata dubla pe pod (mobilitatea militara obliga) posibil ca factura prezentata UE sa se  apropie de 1 mld eur...

M_Z

Pe voi încă vă mai miră capacitatea statului de a risipi banii?!

JohannDB

   """...daca vom avea cale ferata dubla pe pod (mobilitatea militara obliga)..."""
    Ideea exprimată m-a făcut să caut în istoricul de proiectare al podului, unde nu am găsit nimic despre o dublare de linie.
    La ritmul de 30 de trenuri/zi prevăzut (neatins încă), ce mai obligă "mobilitatea miitară", la ceva ce (poate) nu a fost proiectat ??


Pentru partea bulgară    ((din https://ro.wikipedia.org/wiki/Podul_Calafat-Vidin ))

Lotul 1 – Proiectul și construcția unui pod combinat (feroviar și rutier) cu patru benzi rutiere, o cale ferată pe un singur fir și o pistă pentru bicicliști.

Lotul 2 – Construcția infrastructurii rutiere și feroviare de acces la pod, care implică: un terminal feroviar nou pentru mărfuri și 7 km de cale ferată nouă; reconstrucția gării de pasageri existente și construcția a 4 noduri rutiere noi.
Pentru partea română

Construcția a 5 km de cale ferată nouă, de la capătul podului până la calea ferată existentă Golenți-Calafat, 5 km de drum expres, plus o stație terminală pentru controlul comun al traficului și taxare. Conform memorandumului semnat de cele două țări înaintea începerii lucrărilor de construcție, toate taxele rutiere pentru traversarea podului Calafat-Vidin vor fi percepute de către România, pentru Bulgaria rămânând doar taxele feroviare. Cel mai probabil, partea bulgară a acceptat această condiție nefavorabilă în schimbul acordului dat de România pentru a fi construit un pod între Calafat și Vidin, întrucât Bucureștiul nu prea își dorea acest lucru.[27]

Podul propriu-zis este o investiție bulgară, beneficiarul lucrării fiind Ministerul Transporturilor din Bulgaria. Bulgarii au realizat podul feroviar și rutier cu patru benzi, un terminal feroviar nou pentru mărfuri, șapte kilometri de cale ferată nouă și patru noduri rutiere noi, în timp ce România a construit pentru infrastructura de acces pe pod mai multe bretele rutiere, cinci kilometri de cale ferată și o stație terminală pentru controlul comun al traficului și taxare
   

Feri

QuoteDirectorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Gabriel Budescu și președinta Federației Române de Canotaj, Elisabeta Lipă au semnat, astăzi, protocolul pentru amenajarea unei 𝐩𝐢𝐬𝐭𝐞 𝐨𝐥𝐢𝐦𝐩𝐢𝐜𝐞 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐧𝐨𝐭𝐚𝐣 pe amplasamentul gropilor de împrumut ale viitorului Drum de mare viteză București-Giurgiu.

Pentru a realiza o pistă olimpică de canotaj este nevoie de o suprafață de aproximativ 50-60 hectare având o lungime minimă de 2500 metri și o lățime de minimum 160 de metri. Realizarea pistei de canotaj se dorește a deveni un 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐫, prin amenajarea gropilor de împrumut rămase după extragerea materialului necesar execuției terasamentului pentru autostrada/drum expres București-Giurgiu.
CNIR

mihaimeauca

Cand se deschid ofrete Pod Giurgiu-Ruse 2? Se lauda ca in 2030 e gata podul

mdragos

Este vorba de realizare SF , care va fi 2 ani. Pana la licitatie PT si executie mai sunt ceva ani ...

mihaimeauca

Avand in vedere cele 11 oferte pentru studiul de fezabilitate, cand am putea avea un castigator? realist, cand am avea studiu gata si sa poata incepe executia?

pista_bacsi


Skynick

De dragul discutiei, studiu terminat peste doi ani si lucrarea terminata peste alti patru. 2030-2031. Poate se face si podul pana atunci.

horatiu.cosma

Și aici cad miliardele din cer? Trecând printre thread-uri și văzând aceleași discuții despre "chestia asta de X miliarde va fi gata în 2028, aialaltă de un miliarde în 2030 etc", incep sa cred că suntem la Monopoly, nu pe un forum serios de discuții despre infrastructura.