Calea ferată 901 București-Pitești-Craiova

Started by shift2rail, January 25, 2022, 03:43:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mariusssss

Lucrare cu probleme pe calea ferată din Găești? Șina dreaptă pare deviată periculos

Articol publicat de Mariana Ionescu
3 aprilie 2025, 15:32


Așa cum ne-am obișnuit, la noi totul e... aproape drept. Pe calea ferată din Găești, chiar la trecerea către satul Merii, în spatele platformei industriale a orașului, șina din dreapta pare că și-a pierdut răbdarea cu spiritul inginerește rectiliniu.

Recent ,,modernizată" cu traverse de beton, linia lasă o impresie artistică: nu mai urmează un traseu drept, ci pare să-și încerce norocul la un mic pas de dans lateral. Probabil inspirată de vântul de primăvară, șina face o curbă discretă chiar înainte de a se întâlni cu tronsonul vechi, lăsându-ne să ne întrebăm dacă trenurile vor merge în linie dreaptă... sau pe lângă ea.

Un cetățean vigilent ne-a trimis imagini și ne-a întrebat, pe bună dreptate: ,,Așa arată o lucrare terminată sau o invitație la deraiere?"

Într-o Românie unde zicala ,,merge și-așa" e mai tare decât regulamentul CFR, poate că trenul nostru chiar va merge – doar că nu unde trebuie.

Cerem public explicații din partea autorităților competente – CFR SA sau autoritatea feroviară locală – pentru a lămuri dacă această zonă este sigură sau dacă e nevoie de intervenții urgente.

https://cronica-gaestiului.ro/archives/91353

dan tm

Un cetatean vigilent?
cerem public explicatii?

nu trebuia sa ceara explicatiile inainte sa publice?

acolo firul nu este gata, pîna la mătăsaru nu se circula pe fir, mai e de lucru.

horatiu.cosma

Aici pe forum nivelul e puțin mai sus, haideți să nu mai punem tot can-can-ul de 2 lei.

AdiM

@dan tm nu pare sa fi inceput nimic la Leordeni - Calinesti. A fost doar o lucrare de intretinere. Acum s-a deschis cu 70 km/h. Dar deja dupa vreo luna de zile nu am zarit deloc material nou pentru inlocuit.

In rest, astia care ziceti ca e ruta de navetisti si nu trebuie 140...tin sa va spun ca ruta nu se termina la Titu. E treaba voastra daca va multumiti cu atat si mai departe nu vedeti potentialul. De fapt, n-aveti cum sa-l vedeti daca a fost irosit de zeci de ani. Tineti parerea pentru voi, eu vad un potential imens, ca pitestean mutat in Bucuresti de 15 ani si care inca foloseste trenul dupa studentie.
Ruta a decazut prea mult, mai ales de cand cu ascensiunea operatorilor rutieri privati dupa anii 2000, totodata fiind si primul oras cu autostrada si cu o cultura puternica a automobilului. Si nu mai zic ca tot traficul de lung parcurs s-a concentrat numai si numai pe M100 care a ajuns o zdreanta.
Cand se va electrifica ruta o sa scapati si de Sagetile alea care se tot strica. Dar cand idealurile voastre sunt ca Regio-ul sa mearga cu 90 km/h si sa se faca mai putin in complexul Bucuresti cu trenurile din Basarab... pai de aia s-au facut toate R-E-urile alea. Si IR-urile au fost o bataie de joc multi ani. Noroc cu R-E-urile ca au mai resuscitat ruta. Cat m-am zbatut ani de zile la toti directorii CFR Calatori sa faca ceva aici, veniti voi ca ce trebuie prea mult... mergeti pe aici ca navetisti si va subestimati propria ruta. Sinistra treaba. :)

In orice caz, altul era motivul revenirii mele. Sa las un montaj video cu situatia la zi.