[AB] Centura Blaj

Started by tom_sawyer, February 09, 2023, 10:38:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bdragos2

"🚧 Avem undă verde pentru Centura Blaj! ✅
La începutul acestei săptămâni am primit Autorizația  de Construire pentru execuție de lucrări aferent obiectivului de investiții: VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPIULUI BLAJ (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teiuș-A10) - etapa 1! E un pas mare înainte și suntem gata să ne apucăm serios de treabă! 💪"

Facebook PRENIS

alexV

"Autorizatia etapa 1" dixit primarul pe Facebook. Curios ce lipseste.
Termene: 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Pare ca au inceput dinainte de AC. Atribuirea contractului a fost in ianuarie 2024, dar au intarziat pe undeva.





alexV

Quote from: pasadia on February 10, 2023, 05:24:59 PMProblema nu imi pare lungimea sau intersectiile amenajate ca sensuri giratorii, ci faptul ca nu exista in capatul estic o legatura spre sud, peste CF (catre zona industriala) si peste Tarnava pana in DJ107. Impresia mea e ca o solutie de genul asta era necesara pentru a desfiinta trecerea la nivel DN14B*CF din zona intersectiei str. Tudor Vladimirescu * str. Iuliu Maniu.

Au adaugat si un pasajul peste CF, nu si peste rau. E proiect separat, am impresia ca incearca prin PNRR, jalonul cu puncte negre pe rutier.

 
Sursa: Alba 24

bdragos2

Daca imi aduc aminte bine din declaratiile facute in perioada de campanie constructorul a realizat studii geo suplimentare si a fost nevoie de reproiectare in anumite zone, din acest motiv s-a dat startul doar pe "etapa 1" unde nu a fost nevoie de reproiectare

cfdp

s-au facut modificari de traseu :
- pentru a evita linia de inalta de pe ultimul sector SF, deplasand iesire pe DN inspre Blaj
-elimina intersectia denivelata cu DJ si
-s-au corectat curbele pe viaduct eliminand restrictia de viteza.

alexV

Absolut toate modoficarile par de bun simt.

Intreb ca nestiutor: economia de $$ rezultata in urma eliminarii unui pasaj denivelat (probabil fac giratie la DJ 107) si de la evitarea interactiunii cu LEA 110kV, ramane la consortiu castigator?

cfdp

#21
fidic galben, un singur ofertant mi se pare, viaductul mai lung, deblee (consolidari) si ramblee mai mari = inchidere in buget. Autorizatia pe zonele fara modificare de traseu fata de SF.+ ....  refacere SF pe zonele cu modificari cu reaprobare indicatori+autorizare etapa 2.
Pana la urma important este sa se realizeze V.O.
Dupa autorizarea integrala a traseului ar trebui actualizat si pe harta proiectelor de infrastructura

alexV

3 ofertanti, vezi pagina 1. Dar am intelees raspunsul, mersi.

alexV

Au autorizatie pe aprox o treime din proiect. Iar unde e modificat traseul - cum zice cfdp - eu estimez ca mai dureaza luni bune, fiind nevoie de exproprieri suplimentare, etc.

Firma locala a pornit binisor: sapaturi, taluzari, consolidat malul cu gabioane si beton. Partenerul cu structurile inca nu e mobilizat. Viaductul reproiectat va fi la 70 km/h fata de 40 inainte (sper ca am retinut bine). Va trece peste magistrala de gaz fara sa fie necesare relocarea ei, peste rau si peste CF secundara, unde lasa gabarit pt electrificare.

La o viitoare vizita sper sa aflu detalii si de podul din capat - proiect separat finantat prin PNRR - unde sunt semnale ca se accelereaza birocratie fiindca finantarea bate la usa, da sa plece.