[MS] Centura Targu Mures

Started by pentium10, April 18, 2018, 11:59:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Construcția Variantei de ocolire Târgu  Mureș

MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 și COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar a finanțării au convenit, încheierea Contractului de Finanțare nr. 49/2024, pentru proiectul etapizat "Construcția Variantei de ocolire Tg. Mureș".

Localizare proiect: Varianta de ocolire Târgu Mureș are o lungime de 11,643 km și este localizat în România, județul Mureș, Municipiul Târgu Mureș, în centrul țării, la intersecția dintre DN 13 Sfântu Gheorghe – Sighișoara – Târgu Mureș și DN 15 Reghin – Târgu Mureș – Turda. Județul Mureș face parte din Regiunea de dezvoltare ,,Centru", alaturi de judeþele Alba, Brasov, Covasna, Harghita și Sibiu.

Obiectivele proiectului: Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene. Realizarea prezentului proiect – "Varianta de Ocolire Targu Mures - Faza II" – contribuie la indicatorul de rezultat RSO3.2_Dezvoltarea și creșterea unei mobilități naționale, regionale și locale durabile, reziliente la schimbările climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere

Obiective specifice ale proiectului: construirea a 11,643 km de drum, 5 poduri, 2 pasaje,1 viaduct și 2 parcări.

Etapa I

Valoarea totală a proiectului (lei):86.262.879,02 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FC):31.866.267,07 lei, echivalentă cu 85 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 15% în valoare de 5.623.458,88 lei.

Etapa II

Valoarea totală a proiectului (lei): 257.397.934,82 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR): 102.959.173,93 lei, echivalentă cu 40 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 60% în valoare de 154.438.760,89 lei.

Perioada de implementare- nu mai târziu de 31.12.2029.

Codul SMIS al proiectului:  323514

CNAIR

TibiV

Quote from: tom_sawyer on October 07, 2024, 02:50:56 PM...
Perioada de implementare- nu mai târziu de 31.12.2029.
...

Cu alte cuvinte "e groasa"...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Dar care e etapa 1 si care e etapa 2? Caci sumele mi se par mici aici (mai ales etapa 1)

mircea


alarma

@pasadia
Mie mi se pare ca au rupt in doua proiectul, de la Corunca pana la Livezeni (unde a fost modificat proiectul original) fiind etapa 1, si de la Levezeni la Ernei.

Intre Corunca si Livezeni aproape toate structurile sunt facute (in ce stare sunt nu stiu), deci aici mai putin de lucru, si totodata e foarte scurt.
Viaductul intre Livezeni si Ernei daca tin bine minte nici nu a fost inceput, caci parca aici au inceput problemele cu proiectul, si ce a gasit antreprenorul pe teren.

D.TgM

La cum arata sumele pentru fiecare etapa pare ca putea fi impartit chiar asa proiectul @alarma 

Totusi care ar fi rostul impartirii in 2 etape ?  Sa le poata licita si termina la date diferite?

Si pe Livezeni-Ernei sunt destul de multe structuri facute sau macar incepute, ca si pe Corunca-Livezeni. 
Bucata Corunca-Livezeni cred ca ar rezolva local o parte mica din trafic dar fara Livezeni-Ernei tot prin oras si pe la "Cocosul de Aur" vor merge camioanele.


   


mircea

Etapa I e de 86.262.879,02. Dar dacă aduni suma nerambursabilă (85%, mai avem așa ceva ?!) 31.866.267,07, cu partea de cofinanțare 5.623.458,88 rămân vreo 39 de milioane de lei în aer. În plus, mă scuzați, dar 17 milioane de euro pentru Corunca-Livezeni e o sumă absurdă. Vorbim de vreo 2,5 km de drum național cu o bandă pe sens. Plus că destule structuri sunt cel puțin începute dacă nu chiar și terminate...

Etapa II cifrele se închid, dar iarăși, valoarea e imensă. Dacă s-ar fi făcut ceva la nivel de 2+2, poate, dar la 1+1...

Și văzând cât e partea de cofinanțare din partea statului, uitându-mă și la ce mai are statul român pe tavă la finanțare în anii următori, anunțul ăsta e strict gargară electorală. Să aibe și udmr-ul ce vântura sub nasul prostimii în prag de alegeri.

tom_sawyer

Cred că etapa I se referă la banii trași din exercițiul financiar anterior (POT 2014-2020).

tom_sawyer

[CN1074504] Elaborare Proiect Tehnic pentru Relocarea Utilităților in cadrul proiectului Varianta de Ocolire Târgu Mureș - DRDP BRASOV

Data publicare: 17.10.2024
Depunere oferta
Data limita: 18.11.2024

Sebi

Salut, din documentele de licitatie de mai sus inteleg ca sunt necesare modificari de utilitati datorita modificarii proiectului tehnic, lucru de inteles, insa ce nu inteleg eu este de ce nu a fost inclusa proiectarea si executia relocarii retelelor de utilitati intr-un singur contract de proiectare si executie a lucrarilor ramase pe VO Mures? Mi se pare ca se incearca o alta tragere de timp cu fractionarea lucrarilor in modul asta, mai ales daca mai urmeaza inca o licitatie pentru relocarea fizica a acestora  :)

Sebi

Imi voi raspunde singur, conform observatiilor CESTRIN:

AU FOST AVIZATE IN CTE SC ,,AMENAJAREA INTERSECTIILOR" SI ,,PARCARILE DE SCURTA DURATA". AVAND IN VEDERE MODIFICARILE ASUPRA ELEMENTELOR GEOMETRICE DIN CAUZA LUCRARILOR SUPLIMENTARE/CONDITIONARILOR PREVAZUTE IN AVIZELE DETINATORILOR DE UTILITATI, DOC THN NECESITA AJUSTARI LA PROIECTELE DE PROTEJARE/RELOCARE UTILITATI AFECTATE. A APARUT NECESITATEA DEMARARII PROCEDURII DE ACHIZITIE PUBLICA PT CTRL DE SERV "ELABORARE PROIECTE THN PT RELOCAREA UTILITATILOR "VAR DE OCOLIRE TG MURES", S-A INITIAT PROCEDURA DE ACHIZITIE.ESTE FINALIZATA DOC INTERNA,URMEAZA POSTAREA ANUNTULUI DE PARTICIPARE. DUPA FINALIZAREA PROIECTULUI PT RELOCAREA UTILITATILOR, ELE VOR FI INTEGRATE IN PTE. ESTE IN DERULARE/PREGATIRE DOC PT REAPROBAREA IND THN-EC AI OBIECTIVULUI.