[CJ] Infrastructura verde în Cluj-Napoca

Started by nicolaem, July 17, 2023, 04:36:52 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Roland.

^ E cochet noul parc, n-am ce zice, dar parca imi va fi dor de gardurile vii care erau inainte. Parca puteai sa te "ascunzi" de oras in Caragiale inainte.

Asa de dragul posteritatii este demn de remarcat ca acest nou parc a fost motiv de doliu pentru grupurile de skateri si bmx din cluj, care isi dadeau des intalnire la rampele care erau inainte acolo. Cei de la Cnkrue au si scos tricou in editie limitata in amintirea "unui skatepark pierdut".

Felicitarile mele celor de la Nordconforest pentru munca depusa! Sa speram ca se va gasi relativ repede o solutie pentru ruinele descoperite

P.S.: Eu am biroul cu vedere chiar buna la parc. Voi reveni la anul cu cateva fotografii mai de sus, daca se doreste.

gsimon

Ati mai auzit de ceva progrese in legatura de Parcul Est? Care mai este stadiul actual? Mai stie cineva?

alexV

In prezentarea bugetului 2025 de catre primar, Parcul Est e trecut la sectiunea "Proiecte ale caror licitatii de executie vor incepe in 2025". A mentionat ca incheie exproprierile in aprilie.

Este o probabilitate non-zero sa fie chiar asa. Istoric, la prezentarea bugetului anual al orasului se vorbeste semnificativ mai mult decat se infaptuieste.


alexV

Public: ce se mai intampla cu proiectul de reabilitare a dealului Cetatuia?
Primar: N-am bani. Cautam solutii financiare. Nu incape anul acesta.


alexV

#215
"O explicație a nemulțumirii publice este că arborii plantați în proiectele recente sunt încă mici. Copacii plantați recent au diametrul minim la colet de 30 cm"
E o greseala, poate circumferinta 30, in niciun caz diametrul.


Pot divaga putin?
Multumesc. Mi se pare ok ritmul in care planteaza primaria copaci, iar in parcurile facute de urbanisti este echilibru intre zone deschise si zone umbrite. Am vazut ca primaria inlocuieste unii copaci ce nu se prind (ex. in fata Prefecturii).

Cred insa ca o masura cu cateva ordine de magnitudine mai palpabila este implementarea unei zone de tipul Ultra Low Emissions Zone (ULEZ) din Londra. Inainte sa ma informaez, am crezut gresit ca inseamna taxarea tuturor masinilor. In fapt, e vorba de gratuitate (ca si pana acum) pentru toate masinile benzina max 19 ani, diesel max 9 ani, si electrice. Restul platesc relativ mult: £12.50 daily charge. Scopul e scoaterea sobelor din centru dintre pietoni; scopul nu e imbogatirea primariei.

nicolaem

Orașele de magnitudinea Clujului nu au așa nici în vest. De asta nu îmi plac comparațiile astea forțate cu Londra Paris etc. dar astea plac publicului și  astea le face și primarul. 5 stele

alexV

"Asa ceva" inseamna aer fara noxe. Ce conteaza suprafata orasului ?!

In mijlocul zilei se simte funinginea pe dinti daca esti pieton pe trotuar. In masina este filtru habitaclu si adesea nu-ti dai seama.

nicolaem

nu te contrazic. ce nu e corect, e argumentatia ta.
o fi la Londra dar acolo si funinginea ar fi fost infinit mai mare.
tu imi dai pe alese 1-2 orase din lume. pot sa iti dau si eu 2000 de orase din lumea vestica care nu au facut asta.

desigur poti interzice orice. ca doar si asa frustrarea in populatie e la cote record.
personal nu imi plac comparatiile astea "de 5 stile". fie ca vin din societatea civila fie ca vin de la primar. imi provoaca aceasi reactie. sau ca sa ma intelegi, gandeste-te tu la reactia ta cand il auzi pe boc ca se compara cu viena sau ce alte idei mai are si el.

noi suntem la nivelul in care nu suntem in stare sa largim la 6 benzi intrarea in oras sa punem bus dedicat acolo. aia + redusul parcarilor in centru (deja facuta) ar avea un impact mult mai mare si bun

alexV

Nu conteaza orasul, ci solutia: Zona centrala te costa bani zilnic daca trebuie sa intri cu soba.
Soba inseamna  > 9 ani diesel sau > 19 ani benzina.
Motivul e ca dauneaza sanatatii zecilor de pietoni pe langa care treci.

Se poate aplica univesal.

pasadia

1-2 orase din lume? De exemplu cred ca genul asta de zone cu limite sunt implementate in toate orasele italiene (exemplu Bologna). Aici e o baza de date pentru Europa dar recunosc ca in mare parte e absurda (include de exemplu Suceava si Bucuresti in Romania).

Manodragon

#221
Ceva asemănător cu ce spune Alex mai sus din Londra este conceptul de Umweltzone (zonă pentru mediu - Umwelt) în Germania.

De câțiva ani m-am mutat din Cluj-Napoca în Germania, inițial într-un oraș de 46k locuitor, acum în unul cu 130k locuitori. Aici dacă nu ai Umweltplakette (diferite Grade, dar actual 4 - verde ar fi cea mai bună) în zonele unde Umweltzone este implementat primești amendă 100 de Euro.

Calitatea aerului e poate una dintre cele mai mari diferențe pe care le-am observat între CN și Germania (cam oriunde am mers). Și am suferit în timpul facultății din plin, îmi amintesc și acum cât de poluat era aerul dimineța când mergeam cu bicicleta la facultate, mă înecam de la atât fum.

Bineînțeles că diferența e dată și puterea de cumpărare și a salariilor mai mari în Germania. Eu cred că defapt aici e problema. Bineînțeles că toți românii ar vrea mașini noi, poate chiar electrice. Le lipsesc banii. 

Umweltzone este în 43 de orașe (sau câteva regiuni aici incluse) cu populație începând de la 69k până la Berlin cu 3,6 milioane. în orașul actual de 130k chiar a fost anulată Umweltzone de mai bine de un an deoarece și-a atins scopul și calitatea aerului se pare că s-a îmbunătățit semnificativ.

Conceptul ăsta sau implementarea e la nivel federal - îți trebuie un singur Sticker pentru toate orașele unde Umweltzone e implementată.

Poate ar fi o soluție și pentru România dar trebuie viziune și voință politică care acum în România lipsește (noua taxă pentru mașini cred că e doar o soluție pentru a aduna bani la buget, nu pare a avea nimic de a face cu calitatea aerului din orașe).

Liviu M

Autocolantul din parbriz se dă pe ce scrie în talon, nu pe starea tehnică a mașinii.
Și am vaga senzație că integritatea sistemelor de filtrare de la eșapament e neglijată *) de mulți șoferi, ca altfel nu-mi explic de ce pute super tare în spatele unor **) mașini altfel arătoase.

*) ca să nu zic eliminată pentru "optimizare de consum"
**) Din păcate multe.