[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nicolaem

stiu ca si eu caut. le face oare in regie proprie CJ?
sunt execrabile lucrarile. de multe ori bani aruncati.

raulbogdan23

Habar nu am, stiu inca ca multe is pe fonduri europene facute.

zol21

https://media9.ro/un-drum-judetean-va-deveni-o-mini-centura-pentru-cluj-napoca/?fbclid=IwAR1rHSx1UwG7imHy93wbOUe2-WdK7r-izlEm8wzZG1YLTSD39WFWzndbVq0

QuoteAdministrația județeană clujeană anunță că va moderniza, cu fonduri europene, două drumuri județene extrem de importante, cu o lungime totală cumulată de 34 de kilometri.
Este vorba despre o mini-centură pentru Cluj-Napoca și un drum montan de importanță strategică.
Mini-centura este DJ 170B Topa Mică-Așchileu Mic, în lungime de 8 kilometri, care se continuă cu traseul Vultureni – Răscruci. Dacă cineva va veni dinspre Gherla și va dori să evite municipiul, o va putea face folosind noua rută. Sigur, va fi o șosea cu o bandă pe sens.
În ce stadiu e proiectul? CJ Cluj a încheiat implementarea pregătirea documentațiilor tehnico – economice aferente modernizării drumului despre care vorbim,  DJ 170B, dar și a DJ 103K Râșca – Beliș (DN 1R), în lungime de 25,72 kilometri. De asemenea o șosea interesantă pentru cei care locuiesc la munte sau fac turism în zonă. Banii pentru documentații au provenit din fonduri europene.

klax187

Acuma, daca e sa ne gandim, si A0 e tot o mica centura a Clujului. Cei care vin de pe A1 de la Piteati, nu mai trec prin Cluj daca vor sa mearga la Ploiesti pe A3.

klax187

Nu contest utilitatea drumului. Utilitatea lui ca drum de interes LOCAL! Vreau doar sa scot in evidenta penibilul politicienesc.

Orice intentie de a ruta traficul national sau judetean de tranzit printre casele oamenilor, pe un drum 1+1 peste o fundatie cel mai probabil dubioasa, ar trebui taxata de popularia afectata...

E la moda termenul "centura" si din incapacitatea politicului de a realiza niste conexiuni reale, ne sevesc astfel de "solutii" la niste probleme grave de trafic in judet.
Ce se intampla cu toata salba asta de localitati de la Topa Mica pana la Rascruci cand vor incepe camioanele sa le zguduie casele, sa le prafuiasca plamanii iar bombardierii sa circule cu 99 km/h prin localitate?
Localnicii habar nu au ce ii asteapta...

nicolaem

Partea proasta e că ce reabilitează CJ Cluj e de calitate execrabilă. Ceva DJ recent în Finisel au pus asfalt peste nisip pe care deja îl spala ploaia.

neobluenet

Total de acord cu ce zice colegul de mai sus. Centurile astea sunt ca stickerele cu Turbo pe masini, aduc cativa cai putere pe vopsea, nu in motor. Din pacate toate declaratiile astea de tipul am rezolvat problema traficului ca ne-am adus aminte de o scurtatura ascund de fapt lipsa de calitate a oamenilor aflati la carma judetului. Daca ar fi fost cineva interesat sa faca treaba, ar fi facut un plan, licitatie pentru SF si ar fi lotizat drumuri de legatura la nivel de drum expres pentru ocolirea majoritatii localitatilor din judet. Cu toate actele in regula s-ar fi putut adresa guvernului pentru finantare si / sau BERD / BEI.

Realitatea este total diferita: drumul pana la Marisel se tot asfalteaza de vreo 4 ani, in fiecare an se taie panglica si dupa cateva luni e plin de gropi si trebuie refacut. Probabil ca e si asta o strategie de business, ca daca l-ar face bine din prima, nu ar mai avea ce sa lucreze anul urmator.

dragos76

la fel era cu drumul de la Luna spre Băișoara. Nu mai știu acum cum e, că de când au asfaltat pe la Filea, e mai ok pt cei din partea de sud să iasă prin făget și Ciurila (aici cel puțin e ok-ish calitatea asfaltării).

Pe lângă asta e dezastruoasă și partea de întreținere. Vara vegetația năpădește carosabilul, și cum e vorba de drumuri înguste și foarte virajate (de ex acestea din zona colinară sau montană), asta e o problemă și de siguranța circulației. Sau șanțurile colmatate de pe Răchitele-Doda Pilii, care fac ca toată vara carosabilul să fie plin de nisip și pietriș scurse de pe versanți.

StefanCelMare

Legătura Topa - Așchileu e o idee bună zic eu.
Am mers acum câțiva ani mai des spre Jibou pe acel DJ Vultureni - Așchileu Mic.
Ca remarcă, era destul de circulat de mașini cu balastru ce veneau din SJ spre CJ.
Erau chiar multe astfel de camioane, și sincer parcă suspectez că evitau controalele de tonaj de pe DN mergând pe acel DJ.
Deci nici vorbă de liniște pe acel tronson. Era trafic, și suspectez că e și azi.

nicolaem

idea e foarte buna intradevar.
problema imensa la CJ Cluj e ca nu are si alte idei de mobilitate pentru judet.
Is 20 de ani azi maine de cand Nicoara se lauda cu Nokia, si inca nu au inceput lucrari pt un amarat de pasaj peste CF la Jucu.
Aeroportul din primul modernizat acum 20 de ani .... a ajuns supraaglomerat si abia acum fac o improvizatie de extindere. iar centuri in judet.... ZERO.

RobertH

Am gasit o filmare de anu trecut cu podul Potau - Caraseu.


qionescu1

Quote from: klax187 on January 10, 2024, 07:40:38 PMAcuma, daca e sa ne gandim, si A0 e tot o mica centura a Clujului. Cei care vin de pe A1 de la Piteati, nu mai trec prin Cluj daca vor sa mearga la Ploiesti pe A3.

Hai că nu e deloc de neglijat. De ai știi ce bătălii s-au dat pt aștia 8 km... Chiar și aici, dacă cer o legătură decentă, imediat sare unul pe tine si te acuza că vrei să îți treacă autostrada prin curte..

nicolaem

scriam pe pagina precedenta de calitatea proasta a reabilitarii drumurilor Judetene.

am facut o sesizare legata de nisipul spalat de ploaie la drumul finalizat acum 1 luna

vedeti mai jos raspuns de la CJ.

pareri de la un inginer cfdp?










Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

:lol: as zice ca aceeasi baza este si sub stratul (singurul strat) de asfalt

LE: depinde cum a fost reabilitat, daca s-a asternut asfalt peste ce era sau s-a scos tot, fundatie si apoi asfalt

nicolaem