[CJ] Drum legatura Autostrada A3-DN1 zona Tureni

Started by kernell, June 11, 2017, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

#195
Si drumul asta nou va avea nod cu DN1 la/langa Tureni. Si e 2+2. E mult mai bine decat nimic-ul de dinainte. Contractul e mai bine facut (cum ziceau ei, au invatat de la vechiul drum de legatura si de la ocolitaorea zalau, si au aplicat aici)

SF-ul la vechiul drum de legatura era licitat pe 10 mii de euro,  si SF-ul asta nou estimat la 500 de mii de euro Cifrele poate va spun mai clar de ce s-a blocat vechiul SF.

Cum zice Florin, e parte din DX Turda-Halmeu din masterplan. Fiind in masterplan inseamna ca ca nu mai e nevoie de studiu de pre-fezabilitate. Na ca e bun si masterplanu la ceva. SF-ul actual va fi strict pt Turda - Varianta Cluj Est, nu pana la Hamleu.

De aici incolo, sper sa nu fie amanari la depunere oferte. Si sper fara contestatii, si sa mearga repede.



horyatm

Drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3(Turda ) si Varianta de ocolire Cluj-Est, va asigura legătura intre 2 căi principale de transport din județul Cluj aflate în administrarea CNAIR.
Scopul acestui proiect este realizarea unei căi de comunicații rapide, care să scurteze timpii de parcurs între municipiul Turda, respectiv Autostrazile A10 si A3 si zona metropolitana Cluj-Napoca.

De pe Facebook-ul DRDP Cluj.

Eu zic că clar e vorba de conexiunea pe la Tureni, cel mai probabil e un început pentru un drum care să meargă direct în Cluj. Era poate mai bine să facă SF-ul până în Cluj, însă probabil că nu s-ar fi făcut, relieful fiind dificil, iar costurile mari.

Ar fi ideal să ie 2 loturi și să se apuce cu prioritate de lotul A3-DN1, ar fi un mare plus.

yetiman

Documentatia este pe SICAP.
daca stie cineva cum sa o dea jos, am putea lamuri aceste dispute.  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dragos76

@horyatm: Păi tu  nu ai citit ce s-a discutat până acum pe acest topic? Tocmai, că se pare că acest SF se face nu doar pt porțiunea A3-DN1, ci până mult mai aproape de Cluj. Și că sunt voci că aceasta a doua parte, de la DN1 la VO Cluj ar fi (cam) inutilă, pentru o bună perioadă de timp cel puțin. Chiar dacă execuția s-ar faza, ținând cont că a doua parte nu are un orizont prea rezonabil de implementare, poate ar fi suficient ca și SF-ul să se rezume la prima parte.

Kross

#200
Doamne ce idiotenie.

Legatura scurta A3 - Tureni era suficienta; oricum inafara de Feleacu si Valcele alte localitati nu mai sunt. Un drum expres putea sa se lege linistit. Feleacu si Valcele sunt cartiere ale orasului (de peste 30 de ani dar in perspectiva asta trebuie gandit).

A3 - Tureni se putea face repede pentru a scoate traficul din Turda. APOI putea fi continuat drumul A3 - Tureni - Aiton - Pata - Cara - Apahida. Fara nicio legatura cu centura Valcele-Apahida.

Trebuie doar sa te uiti la oras si sa vezi 3 cercuri concentrice din care A3 existenta e cel exterior, Valcele - Apahida e o bucata din cel interior iar viitoarea centura metropolitana de sud cat si cea de nord care apare deja in SF e primul cerc concentric.

Toate eforturile si solutiile trebuie directionate spre a avea 3 centuri concentrice in jurul orasului; orice altceva e lipsa de viziune.

Ma resemnez totusi pentru ca sunt sigur ca desi se toaca banii pe SF-ul asta, nu o sa se faca niciodata. Inainte de toate toti banii vor ajunge in centura metropolitana care va fi atentia majora pentru urmatorii 5 ani si peste 5 ani, daca votam cum trebuie la parlamentare, nu vom mai avea parte de asemenea imbecili care nu stiu decat sa faca carpeli.

Despre asta e vorba. Plus o legatura intre centura metro si Valcele - Apahida de pe Turzii pana la nodul Ghergheni in prima faza, pentru a scoate traficul din Feleacu iar peste 50 de ani un tunel pe sub Feleac.


ciprebbe

Voi nu vreti sa intelegeti ca A3 - Tureni era blocat (si este) pt multi ani. Asta e solutia prin care se va putea debloca situatia. Ceva de genul, ori asta ori nimic.
Vechiul proiect va merge mai mult ca sigur in instanta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

#202
Eu am inteles asta. cele 2 lucruri pe care nu le inteleg sunt:
      -  daca e blocat de vreo 3 ani de ce au tras de timp atat? trebuia relicitat de mult daca era interes/finantare pt proiect.
      -  relicitarea trebuia sa se faca pe acelasi traseu, ca lucrurile sa poate merge cat mai repede. Executia pentru un 2x2 peste dealuri mai la N de proiectul initial va insemna debleu/viaduct/alunecari de teren. Sume imense de bani care nici macar nu se justifica economic daca mai faci 5km mai in nord metropolitana cu inteserectii denivelate.

Proiectul initial avea principal scop ocolirea Turzii. cel nou pare a fi o parte din DX Satu Mare. Daca vb de un DX de Satu mare ar trebui un SF pe semnente mai lungi. Poate din Sf ar fi iesit ca avand metropolitana pe sud, o legatura A3-Dej se pute face mai scurt si mai ieftin la N de Cluj.

ciprebbe

Termenul pt vechiul proiect a fost undeva prin febr 2019 daca am retinut bine, deci nu 3 ani.
Aici va exista un litigiu in instanta si nu se poate relicita acelasi traseu pana nu va exista o decizie finala.( Plata pt ce s-a prestat pana acum si nerecunoscuta de cnair pt ca o etapa din faza 1 de plata (conf ctr)nu s-a atins).
Solutia e ori stam cativa ani sa se pronunte ori ii dam bice pe alt traseu (cat mai aproape de ce exista in MasterPlan)
Cu actualul prestator de servicii nu se mai poate avansa.
Bine ca avem sanse ca si pe noul traseu sa se repete povestea, dar sper ca s-a invatat ceva si nu o sa ajungem in aceeasi situatie.
Ce e clar, astazi, e ca minim 3 ani ne vom mai tarai prin Turda :(
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

#204
În prima parte a anului 2015, oficiali ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România de la acea vreme (CNAIR - în prezent) şi ai Prefecturii Cluj anunţau că o firmă din Bucureşti, Maxi Design Construct SRL, a început să lucreze la studiul de fezabilitate (SF) al proiectului viitoarei şosele de legătură între centura de Vest a Clujului, Vâlcele-Apahida, şi autostrada Transilvania, prin DN 1 Cluj-Turda.

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj au informat anul trecut (2016) că întârzierea finalizării studiului de fezabilitate (n.red- care avea termen iniţiat de 4 luni), este una obiectivă, pentru că s-a făcut o reasezare a proiectului în baza cererii Consiliului Local Tureni.

sursa

Deci despre ce vorbim?
Hai sa vedem exact situatia. Nu s-a vrut si nu sunt bani. Sunt 4 ani de cand "intarzierea e una obiectiva".
in 2017 alexV primea raspuns oficial ca in 2018 incep lucrarile
In toti anii astia puteau rupe contractul vechi si relicita fara nici o problema.

alexV

Quote from: nicolaem on June 17, 2019, 04:36:18 PM
In toti anii astia puteau rupe contractul vechi si relicita fara nici o problema.

Cam da.

Dar sa nuantam, contractul vechi nu cred ca e rupt nici acuma. Nu se leaga nimeni la cap cu proces, asta e explicatia ce mi-o imaginez. Pur si simplu asta e un proiect nou. Si este solutia gasita pt a inainte cu o legatura pe langa Turda. De ce acuma si nu demult? Habar n-am. Si s-au schimbat minim 3 directori generali pe acolo.

alexV

"[...] care avea termen iniţial de 4 luni." Si adjudecat pe 10.000 euro.

Pe bune?!?!? Cui platesti salarii sa studieze traficul, sa deseneze traseu, sa faca foraje pt studiu geo, sa obtina avize de la UAT-uri, sa obtina AM de la ANPM, sa analizeze coexistenta cu utilitati, sigur imi mai scapa de pe lista. Si eventual sa vina din bucuresti cu avionul. Ce patron semneaza cu buna credinta pe banii aia?! Mai ca iti vine sa te gandesti daca nu i se promisese "aditionalu" cu parandarat. Fuck it, bine ca este proiect nou macar.


SergiuSerj

^^

Cei de la CNAIR au distribuit aceasta stire pe pagina lor. Deci se pare ca vor sa lege direct de capatul centurii existente la Valcele. Sau cel putin asa isi doresc pana o sa vada SF.

elphax

aoleu, dar acolo centura se termina intr-un deal
macar sa o faca fazata, adica intai portiunea de la Tureni pana la DN, abia apoi de la DN pana la centura. altfel va dura mult de tot si traficul va fi tot mai greu - mai ales ca intra si podul de la Turda in reparatii