Forum PeUndeMerg.ro

România => Aviație => Nivel național => Aeroporturi => Topic started by: Ionut on August 12, 2015, 07:12:06 AM

Title: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Ionut on August 12, 2015, 07:12:06 AM
Sa avem totusi topic separat de OTP.
Vorbim aici despre Aeroportul Baneasa, asa cum este el cunoscut.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: iuli on August 12, 2015, 11:43:04 AM
Din pacate, va ramane cam gol. Nu prea sunt stiri despre el. In plus e legat administrativ de Otopeni.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Ionut on August 12, 2015, 12:26:39 PM
Da, stiu, de-asta am lipit cele doua aeroporturi intr-un singur thread, insa e cam aiurea sa fie ambele in acelasi thread. Cand apar lucruri strict despre BBU punem aici. Erau pe vremea Ancai Boagiu planuri sa fie transformat intr-un City Airport dupa modelul britanic... insa nu au mai aparut stiri despre acest proiect sau macar aceasta intentie.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Ionut on October 13, 2016, 09:03:32 AM
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpl1/v/t1.0-9/14713761_1131826596897051_6669276554488705842_n.jpg?oh=0b920c39e056761c5943c2a299a05a2c&oe=5868F448&__gda__=1483512556_8feb47cd89256150dbe8c5ab74b8b938)

Laurentiu Capatina (https://www.facebook.com/LaurentiuCapa/posts/1131827213563656)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Ionut on November 05, 2016, 07:01:32 AM
Zborurile de linie ar putea reveni pe Băneasa

Aeroportul Băneasa s-ar putea redeschide la finalul anului viitor. Asta pentru că Otopeni face cu greu faţă numărului mare de pasageri. Până atunci, însă, trebuie amenajat noul terminal pentru ca acesta să poată prelua 350 de mii de pasageri pe an. Din 2012 pe aeroportul Băneasa aterizează doar avioanele VIP, aeronavele cu demnitari la bord şi zboruri de urgenţă.

,,Acolo e puţin probabil să opereze o companie care are tarife mici, ci este mai probabil să opereze o companie care vine cu aerionave cu mai multe locuri la business, cu mai mult confort pentru pasageri şi cu preţuri pe măsură", precizează Valentin Iordache, director în Compania Naţională Aeroporturi Otopeni. Redeschiderea aeroportului Băneasa pentru companiile de linie este una dintre soluţii pentru ca aeroportul Otopeni să devină mai aerisit. La orele de vârf, se formează cozi la controlul de securitate şi la punctele de control frontieră, deşi a fost suplimentat numărul ghişeelor. În plus, săptămâna viitoare vor fi deschise încă 4 porţi de îmbarcare.



Digi24 (http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/zboruri-de-linie-ar-putea-reveni-pe-baneasa-606263)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Ionut on November 13, 2016, 02:35:25 PM
(http://i.imgur.com/gI04nCT.jpg)

(http://i.imgur.com/ypeKwuP.jpg)

(http://i.imgur.com/rFOkqtG.jpg)

Aeronews (https://www.facebook.com/Aeronews.ro/posts/1167267726682659)

^ Ultima aeronava nu e cam mare pentru BBU? :o Pare "de linie".
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on November 13, 2016, 10:15:28 PM
Si aeronavele de linie aterizeaza pe/decoleaza de pe BBU...

Daca au treaba la Romaero... ;)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on March 25, 2017, 07:16:10 PM
EXCLUSIV: Aeroportul Băneasa se redeschide pentru pasagerii din Bucureşti. Când se va întâmpla asta

QuotePremisele de creştere în continuare a numărului de pasageri care trec prin aeroportul Henri Coandă sunt evidente, astfel că în curând, capacitatea maximă a aeroportului va fi atinsă:

,,Capacitatea maximă se calculează în special ţinând cont de operarea la ceea ce înseamnă ore de vârf şi pe zile de vârf, astfel că putem să spunem că pe Otopeni capacitatea maximă este în jurul a 13,5 milioane de pasageri pe an. Anul acesta nu vom ajunge la această cifră, cu toate că avem o creştere cu două cifre în primele două luni ale anului; previziunea noastră este că nu vom atinge pragul de 13,5 milioane anul acesta, dar probabil îl vom depăşi pe cel de 12 milioane", explică Liviu Radu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. În acest context, directorul general al CNAB a confirmat Business Magazin redeschiderea pentru zborurile comerciale a Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, închis pentru acest tip de activitate în 2012. ,,Redeschiderea aeroportului Băneasa reprezintă mai mult decât o posibilă soluţie, lucrăm deja la operaţionalizarea aeroportului pentru zboruri comerciale de linie şi de tip charter; terminalul de la Băneasa a fost consolidat şi restaurat în exterior.

Spun restaurat deoarece el a fost catalogat ca monument istoric, în acelaşi timp, avea şi aşa-zisa bulină roşie; acum se continuă amenajarea interioară. Licitaţia pentru proiectare este în curs, sperăm să finalizăm lucrările anul viitor şi să fie reintrodus în exploatarea comercială pentru linie şi charter", explică stadiul în care se află lucrările pentru dezvoltarea acestui aeroport în prezent. Liviu Radu spune că operarea pe acest aeroport este un obiectiv propus pentru anul viitor. ,,Deocamdată nu avem niciun motiv să ne îndoim că în 2018 vom termina această operaţiune", explică Radu. Valoarea exactă a investiţiilor în consolidare şi restaurare va fi stabilită după atribuirea contractului de modernizare a terminalului la interior; conform estimărilor directorului general al CNAB, acestea vor fi de ordinul milioanelor de euro.

CNAB nu a stabilit încă tipul de operatori aerieni care vor desfăşura activităţi pe acest aeroport (tradiţionali sau low-cost) şi nici numărul exact de pasageri ce vor putea fi acomodaţi. ,,Estimăm între un milion şi un milion şi jumătate de pasageri pentru acest aeroport, dar este doar o estimare deocamdată." În ceea ce priveşte dezvoltările imobiliare din preajma aeroportului, acestea vor juca un rol în ceea ce înseamnă constrângeri de operare, respectiv o limitare a funcţionării între anumite ore şi pentru anumite tipuri de aeronave, potrivit lui Liviu Radu.

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/exclusiv-aeroportul-baneasa-se-redeschide-pentru-pasagerii-din-bucuresti-cand-se-va-intampla-asta-16207227 (http://www.businessmagazin.ro/actualitate/exclusiv-aeroportul-baneasa-se-redeschide-pentru-pasagerii-din-bucuresti-cand-se-va-intampla-asta-16207227)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on April 18, 2017, 12:31:26 AM
Devine tot mai probabil...

http://www.zf.ro/business-travel/aeroportul-otopeni-ajunge-in-doi-ani-la-capacitate-maxima-lucram-la-redeschiderea-aeroportului-baneasa-16234084 (http://www.zf.ro/business-travel/aeroportul-otopeni-ajunge-in-doi-ani-la-capacitate-maxima-lucram-la-redeschiderea-aeroportului-baneasa-16234084)

Quote
Aeroportul Otopeni ajunge în doi ani la capacitate maximă. ,,Lucrăm la redeschiderea aeroportului Băneasa"

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a ocupat anul trecut locul patru la nivel european la categoria aeroporturilor de 5-10 milioane de pasageri, după aeroporturile din Berlin Schoenefeld, Larnaca (Cipru) şi Faro (Portugalia). Avansul de 18% din 2016 şi rezultatele din primele luni arată că aeroportul se apropie de capacitatea maximă.

,,Capacitatea maximă se calculează în special ţinând cont de operarea la ceea ce înseamnă ore de vârf şi pe zile de vârf, astfel că putem să spunem că pe Otopeni capacitatea maximă este în jurul a 13,5 milioane de pasageri pe an. Anul acesta nu vom ajunge la această cifră, cu toate că avem o creştere cu două cifre în primele două luni ale anului; previziunea noastră este că nu vom atinge pragul de 13,5 milioane anul acesta, dar probabil îl vom depăşi pe cel de 12 milioane", explică Liviu Radu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

În acest context, Liviu Radu confirmă  redeschiderea pentru zborurile comerciale a Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, închis pentru acest tip de activitate în 2012.

,,Redeschiderea aeroportului Băneasa reprezintă mai mult decât o posibilă soluţie, lucrăm deja la operaţionalizarea aeroportului pentru zboruri comerciale de linie şi de tip charter; terminalul de la Băneasa a fost consolidat şi restaurat în exterior. Spun restaurat deoarece el a fost catalogat ca monument istoric, în acelaşi timp, avea şi aşa-zisa bulină roşie; acum se continuă amenajarea interioară. Licitaţia pentru proiectare este în curs, sperăm să finalizăm lucrările anul viitor şi să fie reintrodus în exploatarea comercială pentru linie şi charter", explică directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, stadiul în care se află lucrările pentru dezvoltarea acestui aeroport în prezent.

Redeschis, dar cu limitări şi constrângeri

Liviu Radu spune că operarea pe acest aeroport este un obiectiv propus pentru anul viitor. ,,Deocamdată nu avem niciun motiv să ne îndoim că în 2018 vom termina această operaţiune".

Valoarea exactă a investiţiilor în consolidare şi restaurare va fi stabilită după atribuirea contractului de modernizare a terminalului la interior, însă conform estimărilor directorului general al CNAB, acestea vor fi de ordinul milioanelor de euro. CNAB nu a stabilit încă tipul de operatori aerieni care vor desfăşura activităţi pe acest aeroport (tradiţionali sau low-cost) şi nici numărul exact de pasageri ce vor putea fi acomodaţi.

,,Estimăm între un milion şi un milion şi jumătate de pasageri pentru acest aeroport, dar este doar o estimare deocamdată". În ceea ce priveşte dezvoltările imobiliare din preajma aeroportului, acestea vor juca un rol în ceea ce înseamnă constrângeri de operare, respectiv o limitare a funcţionării între anumite ore şi pentru anumite tipuri de aeronave, potrivit lui Liviu Radu.

,,Plan strategic" şi pentru Otopeni. Cost: 900 mil. euro. Etapa actuală: studiul de fezabilitate

Acomodarea numărului din ce în ce mai mare de pasageri pe aeroportul Henri Coandă este inclusă într-o altă strategie, parte din Masterplanul de Transport al României.

"Dezvoltarea aeroportului porneşte de la planul strategic de dezvoltare consacrat printr-o prevedere legislativă; aceasta include o dezvoltare la Est, care presupune noi terminale, noi platforme, noi zone de cargo. Acest plan strategic se regăseşte în masterplanul de transport al României şi constă în mai multe etape: prima presupune investiţii de aproximativ 450 de milioane de euro şi ar trebui să mărească cu circa 50% capacitatea de prelucrare a pasagerilor. În faza finală, investiţia va ajunge la aproximativ 900 de milioane de euro şi va cuprinde adăugarea de centre comerciale, zone cargo, centre de afaceri şi alte activităţi conexe", descrie Liviu Radu planul legat de dezvoltarea aeroportului Otopeni.

Potrivit lui, prima etapă a acestui plan a depăşit faza aprobării PUZ-ului; în prezent însă se reactualizează studiul de fezabilitate. ãAcest studiu de fezabilitate a fost aprobat la nivelul anilor 2008-2010 şi este în curs de reactualizare, aceasta fiind de altfel şi o condiţie cerută şi de finanţatori".

Potrivit directorului general al CNAB, dezvoltările vor fi realizate prin surse proprii, atrase de pe piaţa bancară, ajutoarele de stat fiind restricţionate de normele europene care prevăd ca fondurile publice să fie alocate doar aeroporturilor care depăşesc trei milioane de pasageri anual. ,,Am avut deja primele discuţii în acest sens cu instituţii de credit internaţionale, BEI, BERD, precum şi cu bănci comerciale."

Veniturile CNAB (al cărei acţionariat se împarte între statul român, prin Ministerul Transporturilor 80% şi Fondul Proprietatea 20%) au ajuns anul trecut la 911 milioane de lei (aprox. 204 mil. euro), în creştere cu 16, 4% faţă de 2015, iar profitul net preliminar se situează la 229,7 milioane de lei, în creştere cu 28,5% (circa 51,5 milioane de euro), potrivit informaţiilor preliminare referitoarela anul fiscal 2016 furnizate de reprezentanţii Fondului Proprietatea.

Trafic în creştere cu 23% pe aeroporturi

Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România a crescut anul trecut cu 23,5%, până la 16,39 milioane, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). După aeroportul Henri Coandă în topul aeroporturilor se află Cluj-Napoca, cu 1,88 milioane de pasageri, iar pe trei aeroportul Traian Vuia din Timişoara, cu 1,16 milioane de pasageri. Din total, transportul internaţional are o cotă de 89,1% (14,6 milioane pasageri), restul fiind pasageri pe curse interne.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on April 17, 2018, 02:30:29 PM
Minea: Există un plan de acţiune la nivelul MT astfel încât Aeroportul Băneasa să fie operaţional pe 31 decembrie 2019

La nivelul Ministerului Transporturilor există un plan de acţiune în ceea ce priveşte Aeroportul Băneasa, astfel încât pe 31 decembrie 2019 acesta să fie operaţional, a declarat secretarul de stat Ionel Minea.

'M-aţi întrebat de Băneasa şi aş putea să vă spun acum, la fel, având în vedere anii care au trecut peste acest aeroport închis traficului aerian, avem şi aici un plan de acţiune astfel încât pe 31 decembrie 2019 să fie operaţional Aeroportul Băneasa (...) cu o capacitate de 300 de pasageri pe flux pe oră ', a declarat Ionel Minea, marţi, în cadrul unei dezbateri organizată de Comisia pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor.

Oficialul MT a spus, în context, că la nivelul ministerului există preocupare pentru continuarea investiţiilor la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

'Suntem preocupaţi de programul investiţional pe care-l avem şi mai puţin să ne uităm în spate. Acolo o pot face istoricii sau procurorii', a mai declarat Ionel Minea.

http://www.economica.net/minea-exista-un-plan-de-actiune-la-nivelul-mt-astfel-incat-aeroportul-baneasa-sa-fie-operational-pe-31-decembrie-2019_152627.html (http://www.economica.net/minea-exista-un-plan-de-actiune-la-nivelul-mt-astfel-incat-aeroportul-baneasa-sa-fie-operational-pe-31-decembrie-2019_152627.html)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on July 02, 2018, 07:47:46 PM
Au pus iar la incalzit ciorba cu Aeroportul Baneasa. De data asta o tin pe foc cel putin 2 ani:

Aeroportul Băneasa ar putea fi redeschis pentru traficul comercial de pasageri în mai puţin de doi ani

Aeroportul Băneasa ar putea fi redeschis pentru traficul comercial de pasageri în mai puţin de doi ani, după extinderea capacităţii la 300 de persoane pe oră, a afirmat, luni, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache.

Potrivit acestuia, capacitatea Aeroportului Băneasa este în acest moment de 30 de pasageri pe oră.

'Pista e una dintre cele mai moderne şi mai bune din toată regiunea aceasta a Europei. Este o pistă de asfalt, elastică, în bună stare, dar deocamdată terminalul este deschis doar pe zona de aviaţie generală - business. Urmează să se modernizeze terminalul şi celelalte trei corpuri de clădire şi odată redeschise şi acelea vom avea o capacitate care nu va fi spectaculoasă, vor fi undeva la 300 de pasageri pe oră pe flux', a declarat Valentin Iordache.

Acesta a precizat că nu se poate estima un termen exact al redeschiderii având vedere că trebuie făcute licitaţii, dar dacă acestea nu vor fi contestate în cel mult doi ani aeroportul ar putea fi operaţional şi pe partea de terminal.

Valentin Iordache a spus că pe Aeroportul Băneasa au fost prelucraţi în trecut până la 2,5 milioane de pasageri pe an, dar că în prezent nu se mai poate ajunge la asemenea cifre pe terminalul existent, ci la 300.000 de pasageri în condiţii de business.

'Având în vedere că este şi în oraş poate fi folosit pentru curse business, pentru curse cu mai mult business decât economy sau pentru chartere pentru că cu siguranţă operarea pe Băneasa va fi mai scumpă decât pe Otopeni', a declarat Valentin Iordache într-o întâlnire cu presa organizată de operatorul aerian low-cost Wizz Air.

economica.net (http://www.economica.net/aeroportul-baneasa-ar-putea-fi-redeschis-pentru-traficul-comercial-de-pasageri-in-mai-putin-de-doi-ani_155641.html#n)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on August 23, 2018, 06:45:15 PM
Vulpescu, Romaero: Am propus să punem la dispoziţie un teren de peste două hectare pentru un terminal nou la Aeroportul din Băneasa

Romaero Bucureşti, companie de stat specializată în producţie, servicii şi cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile şi militare de pasageri sau cargo, vrea să pună la dispoziţie un teren de peste două hectare pentru construcţia unui terminal nou la Aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa, a declarat pentru News.ro directorul general al Romaero, Remus Vulpescu.

news.ro (https://www.news.ro/economic/vulpescu-romaero-am-propus-sa-punem-la-dispozitie-un-teren-de-peste-doua-hectare-pentru-un-terminal-nou-la-aeroportul-din-baneasa-1922400023002018081218363095)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Ionut on May 06, 2019, 04:03:38 PM
^^

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primul trimestru al anului 2019, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 2,99 milioane pasageri și 32098 mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Aeroportul Internațional București-Băneasa – Aurel Vlaicu a fost tranzitat, în primele trei luni ale acestui an, de 6149 pasageri (în creștere cu 49%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2018), aici fiind operate 5019 mișcări de aeronave (cu 89,1% mai multe față de primul trimestru al anului trecut).

CNAB (https://www.facebook.com/BucAirports/photos/a.486958218092698/2066838650104639/?type=3&theater)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on June 14, 2019, 08:32:59 PM
Anunt de participare: [CN1012022 (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100064169)] servicii privind elaborarea proiectului de execuție (DTAC, DTOE, PT+DDE), inclusiv asigurarea asistenței tehnice de către Proiectant pe perioada execuției lucrărilor și în perioada de garanție, precum și execuția lucrărilor de "Reabilitare și refuncționalizare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă de la Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AV)

Valoarea totala estimata: 55.554.376 lei

Data limita depunere: 24.07.2019
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: razvan96 on August 19, 2019, 11:20:27 PM
^

S-a amanat termenul de depunere pana pe 14.08.O singura oferta depusa de asocierea BOG'ART-UTI.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: razvan96 on September 30, 2019, 03:25:41 PM
S-a semnat azi contractul cu Bog'Art-UTI pentru 55.524.200 RON.E vorba de licitatia de mai sus.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: elphax on September 30, 2019, 04:14:53 PM
,,Graficul de lucrări răspunde cerințelor beneficiarului, însă avem nevoie de sprijin pentru a grăbi procesul de obținere de avize și autorizații. Fiecare primăriue are 30 de zile ca să răspundă la solicitările noastre, iar când noi avem 2 luni de proiectare, 30 de zile este enorm", a declarat Raul Doicescu, fondator şi acţionar Bog'Art.
[...]
După finalizarea lucrărilor la Aeroportul Băneasa, capacitatea aeroportului va crește de aproape 10 ori până la circa 350 de pasageri/oră/flux.

link1 (https://www.g4media.ro/fotogalerie-aeroportul-baneasa-va-fi-redeschis-dupa-7-ani-pentru-euro-2020-uti-si-bog-art-au-castigat-proiectul-de-55-de-milioane-de-lei.html)

"Plecările" de data aceasta se vor extinde  pe două etaje, în timp ce la parter va fi Terminalul "Sosiri". Întreaga construcție va fi gândită ca un loc ultramodern, de lux, în special pentru oamenii de afaceri, circa 350 de pasageri pe oră.
[...]
Acum, pentru Aeroportul Otopeni se percepe o taxă de 14 euro de pasager, iar la Băneasa va fi un tarif de cel puțin 20 de euro, ce se va reflecta în prețul biletului.

link2 (https://www.click.ro/news/national/aeroportul-baneasa-intra-reparatii-s-semnat-contractul-cu-firma-de-constructii)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Sorinus on October 03, 2019, 05:42:10 PM
Poate muta Tarom-ul zborurile gen LHR pe Baneasa. Daca e atata concurenta pe Londra de la Low-Cost-uri, macar sa vina cu ceva chiar premium.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on October 03, 2019, 06:57:34 PM
Nu cred ca Tarom atrage atat de mult trafic business/premium real. Zborul de pe LHR e la ora 14:00, cu un A318 mic de tot, ceea ce il face inutil pentru traficul business. BA are un program mult mai orientat pentru business cu zboruri dimineata si seara, dar se zgarceste la taxa de jetbridge pentru zborul de seara & retur dimineata la Londra. Zborul celalalt are jet bridge. Nu ii vad nici pe ei sa plateasca mai mult pentru a opera de pe Baneasa.

Eu nu cred ca Bucurestiul are suficient trafic premium cat sa mentina un aeroport tip London City (cum vad ca intentioneaza sa faca Baneasa). Majoritatea cresterii de trafic e pe segmentul low cost, care nu cred ca vrea sa plateasca taxele in plus. Tarom nu are o frecventa suficient de mare cat sa sustina trafic business real si are suficiente probleme in general.

Cred ca actiunea Baneasa nu e un plan de afaceri foarte bun. In afara de cateva zboruri business pe intern (unde nu stiu daca piata e suficient de mare), ca sa profite de pozitia buna a aeroportului fata de Pipera, nu vad utilitatea. Iar multitudinea de zboruri low cost pe interne ar putea face zborurile alea relativ goale.

Eu as face mai degraba suficienta infrastructura la nord de pista nordica a OTP pentru a reloca toata industria aeronautica de pe Baneasa pe Otopeni, si as inchide Baneasa, si construi cu un cartier nou de birouri (la DN1) si rezidential in partea de est. Totul gandit si parcelat de la zero, a la Defense, cu M6 langa, metrou usor 5 spre Pipera/M2 si legaturi suburbane spre toata zona de Nord.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: rota on January 22, 2020, 10:37:26 PM
Avem AC pentru reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu.

FB Lucian Bode (https://www.facebook.com/lucianbode.ro/photos/a.239499612841273/1708101715981048/?type=3&theater)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on January 22, 2020, 11:26:05 PM
@rota,
fara suparare, dar am mai scris de X ori ca ma enerveaza linkurile aruncate la plezneala...

Fa macar un minim efort de a prelua macar cateva idei din link-ul citat... :(
Nici nu ar fi fost greu, ca sunt doar DOUA fraze...

In fine...
O fac eu:

Quote
Promisiunea făcută, am respectat-o!

Așa cum am promis la începutul acestui an, astăzi, după primirea avizului de la Ministerul Culturii, a fost emisă autorizația de construire necesară pentru reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu.
Suntem în grafic și sunt sigur că antreprenorul va reuși să reducă termenele pentru proiectare și execuție, astfel încât în cel mai scurt timp să înceapă lucrările propriu-zise.

Intrebarea asta este pentru Lucian Bode:
Care sunt termenele respective?
Douazecisiunu - douazecisiunu?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: andy on May 06, 2020, 04:58:59 PM

(https://i.imgur.com/kBBtLBe.jpg)


(https://i.imgur.com/wQlMllY.jpg)


(https://i.imgur.com/XIjNlzg.jpg)


(https://i.imgur.com/2IxbWWr.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Knattspyrnufelag on May 10, 2020, 04:27:04 PM
^^ Superb!
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: punktnet on June 18, 2020, 02:41:01 PM
Avanseaza lucrarile la Baneasa ?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: RaduG on September 03, 2020, 04:54:02 PM
,,Totodată, pentru asigurarea securităţii pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu, UTI Facility Management implementează un proiect de securitate care presupune şi instalarea de echipamente de scanare a bagajelor de cală conform celor mai noi standarde aeronautice, iar contractul va fi finalizat la sfârşitul anului în curs."

https://www.economica.net/echipamente-pentru-scanarea-bagajelor-de-peste-11-milioane-de-euro-instalate-pe-aeroporturi-din-romania_188820.html

Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: RaduG on January 24, 2021, 10:54:36 AM
FB Irinel Ionel Scriosteanu 18 Ianuarie 2021

"𝐔𝐧 𝐚𝐥𝐭 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐦-𝐚𝐦 𝐨𝐜𝐮𝐩𝐚𝐭 𝐚𝐧𝐮𝐥 𝐭𝐫𝐞𝐜𝐮𝐭 𝐬𝐢 𝐩𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐢 𝐬𝐚-𝐥 𝐦𝐨𝐧𝐢𝐭𝐨𝐫𝐢𝐳𝐞𝐳 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐀𝐞𝐫𝐨𝐩𝐨𝐫𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐁𝐚𝐧𝐞𝐚𝐬𝐚
✔ Peste 180 de muncitori erau astăzi în șantier și lucrau la realizarea instalațiilor electrice, termice, sanitare și la cele cunoscute sub denumirea de ,,curenți slabi" (telefonie, internet, alarmare, etc).
✔ Se realizează finisajele interioarelor clădirilor A, B și Rotondă, care trebuie făcute cu foarte mare atenție având în vedere că principala clădire este monument clasa A, iar lucrarea se face sub stricta supraveghere a specialiștilor.
✔ Au fost montate structurile pentru cele 4 lifturi care vor deservi clădirea principală a aeroportului.
❗ Vă reamintesc că lucrarea a început în februarie 2020 și vizează reabilitarea clădirilor A, B și Rotondă ale Aeroportului Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu. Scopul este mărirea capacității de trafic la 350 de pasageri/oră, pentru a muta o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul de la Otopeni pe cel de la Băneasa."

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/1393814167625131
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on January 24, 2021, 09:17:23 PM
Scriosteanu este nebun daca scrier asa ceva pe FB...
Quote from: RaduG on January 24, 2021, 10:54:36 AM
Scopul este mărirea capacității de trafic la 350 de pasageri/oră, pentru a muta o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul de la Otopeni pe cel de la Băneasa."

Simplul fapt ca a vorbit despre mutarea pe BBU (de fapt, intoarcerea pe BBU...) mă face să sper într-o revitalizare a BBU...
Este inadmisibil ceea ce s-a intamplat acolo...
Niste "smecheri" si-au "tras" case in aproprierea axului pistei (pista care exista dinainte de WWII !!!) si apoi au urlat ca "avioanele nu ii lasa sa doarma noaptea". Si au obtinut inchiderea traficului aerian regulat...

O MARE MIZERIE!!!
Dacă doreau liniște, de ce nu si-au facut "palatele" la Pasarea ?!?!...

Dar interesele imobiliare in Baneasa au fost intotdeauna "coplesitoare!....

Cand un domn Mitrea era ministru la Transporturi, s-a intamplat ca seful lui (cu un nume legat de obicei de cutiile cu dulciuri) sa vina dintr-o deplasare externă, cu un 737, într-o dimineață cețoasă.
(Pe vremea aia BBU opera regulat curse low-cost, dar se anunțase deja oficial că "nu mai corespunde normelor" și va fi închis...
Dar asta era înainte de "unificarea" BBU și OTP sub "umbrela" Companiei de Aeroporturi București...)

Era o zi foarte cețoasă pe OTP, dar pe BBU era senin "sticlă"!
Evident, BBU s-a oferit să "accepte" aterizarea avionului in care se afla primul ministru.
Raspunsul: "Nu, multumim, în cel mai rau caz mergem la Kogalniceanu!..." (Constanta)  :o

În cele din urmă au reușit să aterizeze pe OTP, după o ratare sau două..
Nu este o scenă scoasă "din burtă".

Eu eram prezent (fizic) pe BBU în acest timp, vorbind cu Mladin. Și vedeam clar pista cap-coadă, și toată zona cam pînă la DNCB...
Iar in avionul cu "probleme" se afla un coleg de muncă. Ăsta a zburat pe toate continentele, cu tot felul de avioane si companii, dar cand ne-am vazut a doua zi mi-a spus ca "a transpirat tot" la aterizarea aia pe o ceață în care nu a văzut pista decît atunci când roțile au atins pista...

ÎN CONCLUZIE:
- din punct de vedere meteorologc, BBU este mult mai ferit de condiții meteo extreme. (Am lucrat mai bine de un deceniu pe BBU...  Se întâmpla frecvent să fie trimise aici avioane care nu puteau ateriza pe OTP din cauza condițiilor meteo... Dar parcă este de preferat să îti anunți familia să te ia de pe Băneasa, decât să spui "dați o fugă până la Kogălniceanu să mă luați"...)
- din punct de vedere tehnic.. Hmmm.. Mitrea era dispus să riște avionul șefului său, și asta doar pentru ca cei de la BBU să NU se poată lăuda că "au salvat" avionul premierului - ccea ce ar fi însemnat admiterea faptului că BBU este util dpdv operațional
- din punct de vedere imobiliar: vedeți tot ce am scris mai sus. Și "!punctul de vedere imobiliar" este cel care a prevalat...  >:(

Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on January 24, 2021, 10:21:14 PM
E cu adevarat nevoie de crestere de capacitate? Sunt sanse mari ca 2021 sa fie un an pierdut pentru aviatie si ca previziunile initiale (traficul sa revina la valoriile din 2019 prin 2023) sa fie prea optimiste.

Dupa ce se construieste OTP T2, presiunea de capacitate dispare complet. In locul Aeroporturi Bucuresti, m-as concentra pe OTP T2 ca solutie de capacitate permanenta.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: rota on January 25, 2021, 07:58:44 AM
ar putea muta toate zborurile interne pe Aurel Vlaicu si sa ramana Otopeni doar pt extern.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: punktnet on January 25, 2021, 08:37:24 AM
Cred ca intentia a fost alta, sa pui un pret mare astfel incat sa nu incarci cu zboruri inutile, pozitia este avantajoasa pentru zborurile business si asta se va urmari.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on January 25, 2021, 10:28:13 AM
@rota

Mutarea zborurilor interne pe Baneasa distruge transferurile (alea putine care sunt). Poate low cost-urile interne s-ar potrivi. Dar daca exista capcacitate excedentara, post pandemie, de ce ai muta ceva?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: rota on January 25, 2021, 11:01:48 AM
Ah, am uitat de transferuri, ai dreptate. Am fost cam egoist, m-am gandit strict la mine, pt ca in unele zile ajung mai repede de la Bucuresti la Suceava decat din sectorul 3 in Otopeni  :lol:
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Cristi N on January 25, 2021, 11:32:13 AM
BBU are totusi o "polita de asigurare", atunci cand Bibestii au donat terenul Aviatiei Romane au specificat ca terenul sa fie folosit doar pentru aviatie altfel se va intoarce la propietarii initiali. Sper ca mai traieste macar un mostenitor al familiei care sa poata sa le aduca alor nostri aminte de acest paragraf din actul de donatie.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: elphax on January 25, 2021, 02:12:00 PM
clar ca la curse regulate nu e cazul, majoritatea au pasageri care fac transfer. si faptul ca sunt multe curse interne, chiar cu operatori diferiti pe OTP, ajuta foarte mult. si sa faci o legatura de transfer ultra rapida intre OTP si BBU cred ca este efectiv imposibil

dar zboruri charter turistice ? poate nu sunt asa multi clujeni. timisoreni, ieseni etc care vin pe OTP sa ia charter de Hurghada? bucurestenii ar putea pleca de pe BBU
sau zboruri charter pt evenimente  sportive, culturale ?  BBU ar fi o varianta buna de rezerva chiar si pt EURO
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on January 25, 2021, 02:35:28 PM
De acord cu voi ca putem gasi zboruri pe care sa le mutam pe Baneasa. Dar inca nu inteleg de ce am face asta? OTP opereaza actual la c1/3 din capacitatea pre-pandemie. 2021 arata nasol pentru aviatie. Revenirea va fi foarte grea (criza economica etc) si probabil vor dura ani buni pana revenim la traficul pre-pandemie.

Exproprierile pentru OTP T2 au intrat in "linie dreapta" (whatever that means) in Ianuarie 2021 si un T2 e realizabil relativ repede. Dupa ce completam T2 capacitatea va fi arhisuficienta pe OTP, negand orice utilitate de curse de pasageri pe Baneasa.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: frunzaverde on January 25, 2021, 03:08:26 PM
Nu merge cu intern/extern. Ai multi pax care vor sa transfere intern-extern, respectiv invers, adesea pe acelasi bilet. Ce faci cu ei? Ii pui sa-si ia bagajul, si sa se suie in 783?

O sa faca asta o singura data, dupa care o sa se care frumusel la IST, la FRA, la MUC etc.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on January 25, 2021, 03:31:41 PM
Quote from: elphax on January 25, 2021, 02:12:00 PM
... si sa faci o legatura de transfer ultra rapida intre OTP si BBU cred ca este efectiv imposibil...

Ba da.
Cu M6.2 - ma mir ca subway a ratat "momentul"...  ;)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: frunzaverde on January 25, 2021, 03:49:55 PM
@TibiV : nu merge nici chiar cu M6. Imagineaza-ti ca vrei sa zbori TSR - TFS. Alternativa 1. e sa-ti lasi bagajul la Timisoara, si sa-l iei inapoi la Tenerife Sud, si schimbul sa-l faci in Frankfurt sau Muenchen, mergand 10 minute de la poarta la poarta, fara control suplimentar de securitate.

Sau sa ajungi pe Baneasa, sa-ti iei bagajul, sa te trambalezi cu el prin autobuz/metrou si apoi sa te duci la check in si security la OTP...
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: etravel on January 25, 2021, 06:14:29 PM
In varianta cu BBU mai e o problema majora, pe langa transfer: de ce ai plati, respectiv zbura mile in plus?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: frunzaverde on January 25, 2021, 10:01:25 PM
Pentru ca e mai convenabil orarul? Pentru pret? Pentru ca trebuie sa ajungi intr-un hub Sky Team, ca de-acolo ai optiuni mai bune ca pentru Star Alliance (parti din Africa, parti din America Latina, parti din Caraibe)?

In mod normal, TSR-OTP, IAS-OTP si CLJ-OTP sunt 4-5xd cu Tarom. CLJ/TSR/IAS-FRA/MUC sunt 1-2xd in cel mai bun caz, si cam asta e conexiunea lor la huburi. Eu, de exemplu, am avut nevoie sa ajung de la ARN la TSR. Am avut urmatoarele optiuni : via OTP sau via MUC cu innoptare (era 1xd, la 7:35AM) sau via BUD si apoi cu masina. Am mers via BUD ca m-a luat cineva cu masina (multumesc @dorum pentru drum!). Daca masina nu era disponibila, as fi venit via OTP, 100%.

Am mers de multe ori "backtracking" din motivele de mai sus. Am facut ARN-CDG/AMS-OTP de multiple ori, pentru ca alternativa directa a fost ori inexistenta, ori de 1-2 x w, la orare tembele (sau din NYO - ca sa ajung la NYO e cam la fel de usor pentru mine cat sa ajung la NYC).

Dar am facut si alte combinatii dubioase cu backtracking. Cateva exemple de-ale mele:

- MEL-SYD-DOH-ARN - am facut asa pentru pret + calatorie mai confortabila + hotel si vizita la DOH (DOH e urat rau!)
- ARN-FRA-EWR-PHX - colegul din biroul de langa mine a cumparat (cu 5 minute inainte) ultimul bilet la singura cursa *A ARN-EWR din ziua respectiva.
- DME-DOH-HND - am triplat durata zborului fata de direct, dar a fost la 1/3 din pret, si o diferenta de la 250 euro la 750 conteaza cand platesti din buzunar (si te duci in jurul lumii).
- ARN-EWR-ORD-MSY - vrei sa ajungi in duminica dinainte de martea grasa? La New Orleans? Succes. In ORD-MSY, cred ca eram singurul care n-avea cel putin un instrument muzical.

A, si am facut si mileage runs : primul silver la *A l-am facut cu ARN-FRA-MUC-ZRH. Imi mai trebuiau trei segmente, si ma trimitea munca la ZRH. M-am ocupat sa-mi rezerv cel mai dubios itinerar care sa nu bata la ochi (a iesit si cel mai ieftin, seful mi-a zis ca nu trebuie sa ma chinui atat de mult cu zboruri atat de ieftine. I-am multumit de sfat, si i-am explicat cateva chestii de mileage runs, puncte si mile. A invatat repede, acum e peste mine la status).
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: etravel on January 26, 2021, 12:41:21 PM
Sigur, numai ca acestea sunt cazuri particulare. Joe Public prefera sa mearga cu cat mai putine stop overs, daca se poate deloc.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Sorinus on March 18, 2021, 10:37:27 AM
S-au bagat ceva bani acum in Baneasa, am vazut pe FB-ul lui Scriosteanu. Deci cand isi revine traficul, poate ar baga charterele pe el, sa-i dea un sens. In principiu, astea-s ptr bucuresteni sau oameni ce vin cu masina din zona de sud. Cam cat % din zborurile pe OTP in 2019 erau charter?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: RaduG on March 19, 2021, 08:54:00 PM
,,L𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗶 𝗺𝗼𝗱𝗲𝗿𝗻𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗻𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝗕𝗮𝗻𝗲𝗮𝘀𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗮 𝗶𝗻 𝗳𝗮𝘇𝗮 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗮
🔴 Au fost aduse și a început montajul echipamentelor speciale, de ultimă generație, necesare funcționării în condiții optime a aeroportului. Este vorba despre aparatura de scanare pasageri și bagaje, despre benzile de bagaje, centralele de tratare a aerului și echipamentele de răcire a aerului.
🔴 Se lucrează la finisaje în toate zonele. Am comunicat constructorului că acestea trebuie să fie de foarte bună calitate, așa cum este prevăzut și în caietul de sarcini, mai ales că vorbim despre o clădire monument istoric.
🔴 Se lucrează în continuare la realizarea instalațiilor electrice, termice, sanitare și la cele cunoscute sub denumirea de ,,curenți slabi" (telefonie, internet, alarmare, etc).
📍 Vă reamintesc că lucrarea a început în februarie 2020 și vizează reabilitarea clădirilor A, B și Rotondă ale Aeroportului Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu. Scopul este mărirea capacității de trafic la 350 de pasageri/oră, pentru a muta o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul de la Otopeni pe cel de la Băneasa."


https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/1432736300399584
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: subway on June 07, 2021, 04:15:21 PM
Pentru microbisti:
https://www.agerpres.ro/economic-intern/2021/06/07/lucrarile-la-aeroportul-baneasa-vor-fi-gata-pe-21-iulie-pasagerii-pot-ajunge-in-avion-in-30-de-minute--726757
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on June 08, 2021, 12:21:04 PM
^
Capacitatea proiectată este de 400 de pasageri pe oră, sosiri şi plecări. Pe an, aeroportul poate primi un milion de pasageri.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on June 08, 2021, 01:04:28 PM
Ce investitie utila - mai ales in contextul actual...

Iar in contextul precedent 1m de pax era o capacitate nesemnificativa vs. nevoia de OTP T2.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: elphax on June 08, 2021, 02:04:21 PM
nu intelg cum se aplica - UEFA 2020 incepe in aceasta saptamana, ei spun ca termina lucrarile pe 21 iulie ?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: frunzaverde on June 08, 2021, 02:05:38 PM
@AndreiB - alti bani aruncati degeaba... Ca si pista refacuta in 2007.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: alex8 on September 15, 2021, 10:43:03 PM
Mizele unui conflict în FP și aeroport:

https://cursdeguvernare.ro/fondul-proprietatea-revocarea-administratori-aeroporturi-bucuresti-evaluare-terenuri-aeroport-baneasa.html

Quote
ondul Proprietatea (FP) a cerut revocarea consiliul de administrație al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), pentru că ar fi ,,gestionat neprofesionist" procedura prin care s-ar fi supraevaluat terenurile Aeroportului Băneasa, până la 3,8 miliarde de lei, de peste 11 ori mai mult decât o evaluare aprobată în noiembrie 2018.

Terenul inițial a fost evaluat la 36 euro mp iar acum 400 euro mp, iar Fondul ar vrea sa fie gratis ca să scadă un pic. Amesteca valoarea de piață a terenului cu situația financiara a unei companii.
Reevaluarea se poate face o singura data și dacă se alege un preț f mic cum s-a încercat inițial au de câștigat.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: RaduG on November 11, 2021, 07:23:50 PM
Aeroportul Băneasa se redeschide în primăvară. Între ce ore va putea opera

https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/aeroportul-baneasa-redeschide-primavara-Intre-ore-putea-opera-1_618d08a55163ec42716d385a/index.html

QuoteAeroportul Băneasa se redeschide în primăvară. Între ce ore va putea opera 11 noiembrie 2021,
14:18deAfrodita Cicovschi

Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu va fi operaţional la capacitate maximă din primăvara anului viitor, după lucrări de reabilitare care au durat doi ani, a afirmat, joi, George Dorobanţu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, potrivit Agerpres.
"Urmează montarea echipamentelor altor instituţii conectate cu aeroportul, precum poliţia de frontieră şi cei care asigură securitatea pasagerilor, urmând ca anul viitor, probabil în martie-aprilie, să putem să avem aeroportul operaţional 100%", a spus Dorobanţu.   Aeroportul va putea procesa cel puţin 200 de pasageri pe oră.    "Vom putea încărca sau descărca un avion de pasageri în circa o oră, o oră şi ceva, ceea ce înseamnă că suntem destul de eficienţi din perspectiva fluxurilor", a continuat oficialul CNAB.   El a mai spus că echipamentele care au fost montate sunt de ultimă generaţie, unele chiar mai moderne decât cele de la aeroportul Otopeni, care va intra şi el în curând într-o perioadă de retehnologizare.   Pentru zona de business, timpii de aşteptare sunt aproape inexistenţi, a completat Dorobanţu.    "Pe termen lung, vrem să ajungem la o capacitate anuală de aproximativ un milion de pasageri, poate chiar mai mare, iar targetul nostru este să ne axăm pe zborurile business şi pe cele charter. Putem opera doar în intervalul orar 6 dimineaţa - 10 seara, adică doar pe anumite segmente de pasageri. Un alt obiectiv este ca acest aeroport să fie un buffer pentru Otopeni, în perioadele aglomerate, care să preia o parte din zborurile de pe Otopeni", a mai spus şeful CNAB.   
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a marcat joi, finalizarea lucrărilor de reabilitare a aeroportului Băneasa, în prezenţa ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu.   Este vorba despre obiectivul de investiţii "Reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu (AIBB-AB)". Lucrările au fost demarate în februarie 2020.   Contractul s-a cifrat la 66.629.040, lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute), valoarea decontată fiind în procent de 96%.   Antreprenorii acestor lucrări au fost SC Bog'Art SRL (lider de asociere), UTI Grup SA (asociat), UTI FM (subcontractant), garanţia lucrării fiind de 73 de luni de la încheierea lucrărilor.   Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa este al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcţional şi cel mai vechi care nu şi-a întrerupt activitatea aeronautică.   Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei.   CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionează aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.   Citeşte şi: Lucrările de reabilitare la Aeroportul Băneasa au fost finalizate

Citeste mai mult: adev.ro/r2eokj
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on November 12, 2021, 01:47:46 PM
Si exista ceva cerere pentru a opera de pe BBU?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Knattspyrnufelag on November 12, 2021, 02:40:52 PM
Există. Din ce am auzit, aproape sigur vor fi zboruri din primăvară. Nu e sigur dacă vor fi zboruri regulate încă de la început.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on November 12, 2021, 03:22:37 PM
Cerere care nu ar fi incaput pe OTP?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: dr4qul4 on November 12, 2021, 03:30:40 PM
Probabil este vorba de chartere si zborurile extra din vara. In 2019 OTP devenise neincapator, dimineata aveai nevoie sa ajungi cu minim 3 ore.
Si cum toti se asteapta la reluarea calatoriilor, chiar si la un plus pentru ca suntem "statuti" dupa 2 ani, este bine ca se gandesc sa reactiveze Baneasa, unde pt chartere si low-costuri ar trebui, ca pe anumite intervale, sa fie si putin mai ieftin.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on November 12, 2021, 03:43:37 PM
Eu sunt mai pesimist decat voi. Inainte de pandemie, cererea la OTP crestea cam cu +1m pe an. Baneasa ar fi oferit un uplift de capacitate absolut minor vs nevoia reala de OTP T2. Post pandemie, in 2020 au fost 4.5m de pax si YTD in 2021 sunt 4.9m pax, sau +30% vs perioada echivalenta din 2020. Daca facem un mic "back of the envelope" calcul, cu o rata de crestere de +30% YoY dureaza cam pana in 2024 sa ajungem la nivelul de trafic din 2019, ergo operarea pe Baneasa (cu toate costurile operationale aferente, ca sa nu mai discutam de costurile de renovare) e inutila.

Solutia la orice problema de capacitate e OTP T2. Imho, Baneasa e inutil in ambele scenarii. Doar pentru ca exista, nu inseamna ca trebuie si folosit. E sindromul "Garii Obor".

Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: RaduG on November 13, 2021, 12:42:21 PM
Ai dreptate, la 1 milion de pasageri pe an capacitate, nu face mare diferență. Poate pentru zborurile interne, conectat la M6, maybe.

Dar, o a treia pistă într-o capitală ca București are avantajele ei strategice. Ai zboruri militare, medicale, ai traficul de bussiness, ai chartere, plus că mai ai o pistă de rezervă în case shit. Nici măcar turcii n-au renunțat la Ataturk după ce au inaugurat Istanbul airport, îl țin deschis pentru cargo, bussiness, diplomatic, aviație civilă și alte nevoi și transporturi speciale ale statului.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on November 13, 2021, 07:19:47 PM
Ai o gramada de orase cu un trafic mult mai mare aerian decat Bucurestiul (si o importanta mai mare strategica) care se descurca lejer cu un singur aeroport: Vienna (30m pax), Atena (26m pax) Geneva (18m pax - o singura pista). Toate cifrele din 2019, pentru a evita distorsiunea Covid-19.

Util? Poate. Strict necesar - not really. In nici un caz nu atat de necesar incat sa merite investitiile facute in el si costurile operationaLe pentru a il transforma in aeroport de linie.

OTP are doua piste - sunt o gramada de aeroporturi cu trafic mai mare care se descurca cu o singura pista. Ce avem nevoie ca de aer sunt investitii pe OTP (in principal T2, dar ideal si industrie asociata pentru a reloca tot de pe Baneasa si a inchide pe termen lung definitiv Baneasa si a il urbaniza).

Baneasa e un fel de Eliniko (Atena) - valoare lui ca reconversie urbana e mult mai mare decat ca aeroport operational.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: alex8 on November 14, 2021, 10:38:11 AM
La Băneasa mai sunt Romaero, hangare pentru avioane mici și elicoptere.
E mai complicat de mutat toate activitățile conexe aeroportului. Mai repede poate dezvolta sectorul de business.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on November 14, 2021, 11:37:34 AM
Dar OTP e inconjurat de camp imens in partea de est. Ai loc sa cvadruplezi aeroportul si sa relochezi absolut orice.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on November 14, 2021, 12:14:35 PM
Da, dar...

1. BBU este mult mai ferit de conditii meteo proaste.

Intamplator eram pe BBU cand low-cost operau regulat acolo. Un amic urma sa aterizeze pe OTP cu un avion oficial (prim-ministru). A aterizat doar la a doua incercare, din cauza cetii foarte dense. Mi-a povestit dupa aia ca si-a facut multe cruci.
In acelasi timp, pe BBU era soare si vizibilitate +3 km...

2. De ce "sindromul Garii Obor"?!...
Gara Obor are probleme mari pentru ca este prost pozitionata, si iese in M800 prin linie simpla.
BBU este excelent pozitionat, si nu exista probleme de "linie simpla"....

3. De ce "a inchide pe termen lung definitiv Baneasa si a il urbaniza"?... Nu am "urbanizat" suficient orasul cu niste residence-uri care arata ca niste ghetouri?
Ba chiar BBU ne ajuta sa pastram zona aia mai verde si mai aerisita.
Nu simt nevoia sa vad la Baneasa un "Militari Residence 2" (sau Popesti-Leordeni, sau Metalurgiei-IMGB, sau Militari, sau ce mai vrei tu...) pentru ca asta s-ar intampla daca s-ar "urbaniza"....
Da, BBU are o "valoare de reconversie urbana" foarte mare - in special pentru dezvolatori.

4. Crezi ca este atat de simplu sa relochezi o fabrica  veche de 70 de ani, practic amortizata? Cu ce bani?...
Hangarele 1-4 au fost construite in anii '40 de germani (sunt si cele mai bune - racoroase vara si calduroase iarna), iar hangarele 5-7 au fost construite in '80 pentru programul ROMBAC. Da, programul a murit, dar fabrica le foloseste in continuare, ca si o buna parte a celorlalte hale de productie.

Lasa-l acolo, functional... Este oricum cel mai vechi aeroport cu functionare neintrerupta din lume (ei asa s-au laudat, si probabil au dreptate)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: dr4qul4 on November 14, 2021, 12:33:47 PM
Pe acelasi principiu ar trebui sa inchida si London City.  Chiar nu au nevoie de el pentru ca au alte 4 aeroporturi, dintre care unul imens.
Si totusi exista trafic destul pe aeroportul ala pe care multi l-ar dori inchis
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Knattspyrnufelag on November 15, 2021, 04:21:33 PM
Sub nicio formă BBU nu trebuie închis, mai ales după investițiile făcute în infrastructură (și nu mă refer numai la terminal). Nimeni nu are voie să se atingă de aeroportul ăsta.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on May 27, 2022, 09:20:12 PM
Aeroportul Băneasa se redeschide după 10 ani de pauză

După o pauză de aproape 10 ani, Aeroportul Băneasa din nordul capitalei se redeschide vara aceasta.

Va prelua curse de pe Aeroportul Otopeni pentru a mai reduce aglomerația, charter și regulate pe rute interne și externe - spune directorul general al Companiei Aeroporturi București, George Dorobanțu.

George Dorobanțu: În câteva săptămâni o să avem deja primele zboruri comerciale de acolo. Avem discuții cu o serie de companii specializate în chartere, să înceapă operarea a cel puțin pe perioada verii din Băneasa, astfel încât să mai eliberăm anumite sloturi, anumite perioade pe care le avem în Otopeni şi, în egală măsură, avem discuţii cu niște operatori mai mici, specializați în curse interne sau curse regulate, nu neapărat de linie care vor să opereze cu avioane mai mici de tip ATR, din Băneasa, specific de business în mare parte, curse către alte locații din România sau către țările învecinate.

RRA (http://www.romania-actualitati.ro/aeroportul_baneasa_se_redeschide_dupa_10_ani_de_pauza-169728)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on May 31, 2022, 12:45:05 AM
Deci s-a prabusit traficul pe OTP la jumatate in 2021 vs 2019 si aeroportul are nevoie de degrevare de Baneasa (care oricum are o capacitate derizorie si nu poate degreva real nimic). Parca nu se leaga.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TVlad on May 31, 2022, 08:49:45 AM
E intr-adevar ilogic. Poate se asteapta la cresteri de trafic peste nivelul anului 2019. Eu personal ma bucur sa stiu ca e activ aeroportul acesta pentru ca e cu atit mai greu sa faca o cacanarie imobiliara in locul lui.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on May 31, 2022, 07:25:23 PM
Baneasa e can-can oricum. Daca avem neboie de capacitate in plus, singura solutie viabila este OTP T2. Bani risipiti pe ceva care are viitorul similar cu Tegel, probabil.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Sorinus on June 06, 2022, 05:02:19 PM
Eu cred ca Baneasa se preteaza perfect pt chartere. Nu ai feedere din tara, f rar zboara cineva din Iasi sau Timisoara sa plece in vacanta din Bucuresti. Charterele au load mare si bagaje multe si ar ajuta un pic OTP. BBU cochet e o experienta ok cand pleci in vacanta.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on June 07, 2022, 11:23:24 AM
Nu pare un motiv bun pentru a tine un aeroport deschis, imho.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Gendan on June 07, 2022, 04:42:46 PM
Aeroportul este deschis si astazi. Clientii Romaero, SMURD, aeronave NATO, toate folosesc aeroportul. Are turn de control, angajati. Daca ar fi deschis, ai aduce si o sursa de venit, pasagerii. Zbor charter poate o data pe an, dar nu as avea nicio problema sa merg doar pana la Baneasa in loc de Otopeni: drum mai scurt si probabil aglomeratie mai redusa, lipsa cozilor, scap de frecventele execrabile la transferul dinspre/oras, de preturile uriase la ridesharing si tot asa.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Sorinus on June 07, 2022, 05:43:54 PM
Exact, mai adauga la venituri, o buna parte din angajati trebuie sa existe oricum indiferent de trafic. Iar aeroportul duce lejer cateva chartere zilnic.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on June 07, 2022, 07:02:05 PM
Nu uitati ca inainte de a fi inchis toate low-costurile foloseau BBU.

Am prins și 2-3 miscari (aterizari/decolari) pe ora...
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on June 07, 2022, 09:50:36 PM
Si in afara de nostalgie, care exact este rolul pe care trebuie sa il indeplineasca Baneasa si care nu poate fi indeplinit de un OTP extins?

Loc pentru a reloca Romaero la nord de pista nordica OTP exista (ba chiar exista loc de un parc industrial high tech gigantic), OTP T2 cand apare va face capacitatea (oricum extrem de redusa) BBU irelevanta, iar terenul imens ocupat de aeroport are un potential urbanistic de reconversie mult mai mare.

Doar pentru ca exista azi nu inseamna ca trebuie pastrat - orasul evolueaza.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TVlad on June 07, 2022, 10:23:42 PM
Baneasa e pur si simplu mai aproape de oras. In plus, terenul pe care a fost construit a fost donat statului de proprietarul lui (cineva din familia Bibescu, parca) cu conditia explicita sa fie aeroport. In caz contrar, la loc comanda.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on June 07, 2022, 10:30:07 PM
Suntem 100% siguri ca legislatia actuala da vreo validitate actului de donatie?

Aproprierea de oras e imho un dezavantaj - nu avem nevoie de poluare zgomotoasa in oras.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TVlad on June 07, 2022, 11:59:33 PM
Pai dupa principiul zgomotului, mutam si Gara de Nord la Buftea. Cei care si-au construit case acolo stiau de la bun inceput la ce se asteapta si si-au asumat acest lucru. Iar ca nivel de poluare fonica, e la fel ca pe marile bulevarde cind trece urlind cite o salvare, de multe ori chiar in toiul noptii.

Ce nu stiu eu e altceva: de ce au ales sa construiasca (aproape) de la zero Otopeniul cind puteau sa extinda Baneasa? In anii '60 nu era nici un obstacol major in preajma.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Gendan on June 08, 2022, 01:55:37 AM
Quote from: AndreiB on June 07, 2022, 09:50:36 PMSi in afara de nostalgie, care exact este rolul pe care trebuie sa il indeplineasca Baneasa si care nu poate fi indeplinit de un OTP extins?

Cred că răspunsul e in întrebare: OTP extins. Rolul pe care îl poate indeplini Băneasa e facilitat de simpla sa existență. Astăzi.

OTP opera cu ceva timp înainte de pandemie peste capacitatea de proiectare. Avem T2? Nu. Avem un alt aeroport care prelua o parte din trafic? Da. QED.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: oc7avian on June 08, 2022, 09:27:14 AM
Clădirea e monument istoric, iar aeroportul deja știm că are utilitate în prezent pe care și-o va păstra mult timp. Charterele sunt ceva suplimentar de care discutăm acum. Am putea muta tot ce e acolo, dar rămâne întrebarea dacă merită investiția. În cât timp se amortizează.

Legat de poluarea fonică, am stat o săptămână la hotel fix în buza pistei London City Airport la etajul 7. Chiar în fața geamului meu avioanele făceau touchdown. Sunt o persoană foarte deranjată de zgomote și abia dacă am auzit ceva: un zumzet care creștea și scădea ușor, foarte ușor de tratat ca zgomot de fundal. Dormeam buștean. Mai degrabă DLR-ul (light rail train) dintre mine și pistă era mai deranjant, că troncănea.

Concluzia? Izolare fonică calitativă. Costă? Da.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on June 08, 2022, 11:49:42 AM
Desfiintarea aeroportului nu inseamna si demolarea cladirii. Ai putea lejer reloca muzeul Aviatiei din Pipera (care ocupa un spatiu nu ideal), si folosi restul terenului pentru redezvoltare urbana.

Nu inteleg ce utilitate isi pastreaza Baneasa cat capacitatea e limitata la 1m pax, fara posibilitate de extindere. OTP T2 ar trebui sa aduca pana la 20m pax capacitate - Baneasa e o picatura de ocean.

Comparatia cu LCY e deplasata. Londra are un trafic de business pe care nu o sa il aiba niciodata Bucurestiul. Iar charterele de vara sunt exact opusul (low yield) vs traficului de business de pe LCY.

In materia ROI sunt c1.8km2 de teren pretabili pentru reconversie. Raman bani suficienti pentru o gramada de investitii la OTP, imho.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: oc7avian on June 08, 2022, 12:37:22 PM
Nu e deplasată comparația din perspectiva zgomotului, LCY având PAX ce a atins 5.000.000 pre-pandemie. Acest motiv l-am combătut, cu care până de curând eram de acord. Cât am stat eu am prins chartere zilnic, deci am comparat cu avioane existente.

Iar legat de regenerare urbană, fix zona din jurul LCY trece prin așa ceva. Am fost surprins de cât se construiește în jur, transit based development determinat și de DLR.

Aeroportul nu e o piedică, deși da, bineînțeles că se poate folosi și terenul de la Aeroportul Băneasa pentru o dezvoltare.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: AndreiB on June 08, 2022, 01:19:28 PM
Top 5 rute de trafic din LCY sunt toate de business (cifre din 2019):

1. Amsterdam (664k)
2. Edinburgh (511k)
3. Dublin (460k)
4. Zurich (429k)
5. Milan (354k)

Mutarea charterelor pe Baneasa implica Antalya, Rhodos, Creta, Tenerife si alte destinatii low yield, vacante "bucket and spade" la mare.

Bucurestiul nu are volum de trafic business pentru a sustine un aeroport dedicat pentru asta. Orase din regiune cu trafic enorm vs Bucuresti se descurca lejer cu un singur aeroport - e.g. Viena.

In plus, traficul dedicat de business e cam in free fall:

LCY

2019: 5.1m pax
2021: 0.7m pax (-86%)

LHR

2019: 81m pax
2021: 19.4m pax (-76%)

Concluziile mele sunt:

1. Va dura pana vom vedea o revenire a traficului aerian, iar cel de business dedicat s-ar putea sa sufere o scadere permanenta > asta ne castiga timp sa construim OTP T2
2. Un aeroport de business pozitionat aproape de CBD este ceva incredibil de nisa > Bucurestiul nu poate sustine asa ceva.
3. Imho, a folosi prime urban real estate pentru a avea zboruri catre destinatii "bucket and spade" este o risipa urbanistica.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: TibiV on June 08, 2022, 01:49:41 PM
imho,

existenta BBU ne salveaza de o "dezvoltare urbanistica" - a se citi "dezastru urbanistic", cam ca tot ce s-a facut pana acum. NU este nevoie de un Baneasa Residence, pe modelul Militari Residence...

Exista multe argumente economice pentru a pastra BBU, dar nu are rost sa le mai spun cand AndreiB nu vrea decat distrugerea lui.

Dar de vreo 3 luni si jumatate a aparut si un argument militar: aeroport de rezerva.
Vezi Ucraina, Kiev, invazia rusa...
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Sorinus on June 08, 2022, 03:16:41 PM
Cum a zis cineva mai sus, pricipalul avantaj al Banesei e ca deja exista, pe cand terminalul T2, solutia corecta, nu e nici macar in curs de contractare.

Si nu sunt de acord nici cu dezvoltare urbana acolo, Bucurestiul de azi a demostrat ca nu se poate dezvolta eficient, deci am avea lux peste lux.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: frunzaverde on June 13, 2022, 04:04:13 AM
@TibiV si @Sorinus - tocmai ca BBU dpdv al unui terminal de aeroport comercial modern nu exista.

BBU are un terminal din anii 1940, cu o capacitate constructiva foarte mica (120.000 pax pe an parca), deci o nimica toata. E un aeroport liliputan, un terminal care in cel mai bun caz ar fi suficient intr-un oras gen Satu Mare, nu in Bucuresti - a carui operare comerciala, cu orice fel de trafic, nu are cum afecta aglomeratia de pe Otopeni.

Dupa renovarea curenta, are asa:

- 4 ghisee de checkin, 6 maximum.
- 2 posturi de control de securitate, din care doar unul poate fi folosit la un moment dat.
- 3 porti.
- 2 ghisee de pasapoarte cu 4 "ochiuri".
- 1 banda de bagaje externe si 1 banda de bagaje interne.

Capacitate, un 737 pe ora pe flux. Deci fix-pix. Cine o sa vina sa opereze, mai ales ca sunt costurile mai mari ca pe OTP?

P.S. Am fost pe BBU cand era LCC. Am fost si prin lumea a 15-a, prin Africa. Africa e mai ok. Mai rau de BBU nu avea cum exista - mi-a fost comparat cu NDjili in Congo, care era cel mai rau aeroport din lume. Era incredibil, si dpdv al sigurantei aeronautice, inacceptabil. Check-in faceai inclusiv intr-o magazie la baza scarilor de acces la cupola, unde amenajasera vreo 3 ghisee. Controlul de securitate lua si 2 ore, pentru ca se umplea spatiul la porti si nu te lasa sa intri. Apoi, dupa ce treceai, stateai intr-un hol inghesuit ca in RATB mai bine de o ora. Uneori era asa inghesuit incat deschideau usa si te lasau sa astepti pe platforma, afara, facusera ca un fel de tarc de bidoane. Se fuma la geamul care dadea inspre Scoala de Aviatie. Aer conditionat nu era, erau 40+ grade C vara, cand era inghesuiala.

P.P.S. Ce facem cu aeroportul nu stiu. Au bagat un purcoi de bani in pista aia in 2007, ar fi pacat s-o demolam. Dar chiar nu stiu ce uz in afara de GA si de MRO are. Ceea ce inseamna foarte, foarte putin. Un terminal nou chiar nu vad cum poti face. Poate subteran? Dar ar costa un purcoi de bani.

Valoarea lui militara e modesta spre zero. Nu e IEV inconjurat de oras, protejat ca o fortareata - e in practic o pozitie la fel de sensibila ca OTP, camp relativ deschis dinspre nord, doar ca 6 km mai in interior fata de OTP. Orice are potential de a lovi OTP va lovi si BBU cu usurinta similara, fie aer-sol fie sol-sol.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on July 28, 2022, 10:14:10 PM
EXCLUSIV RRA: Aeroportul Băneasa se redeschide luni, 1 august

Aeroportul Băneasa din Nordul Capitalei se redeschide luni, pe 1 august cu ocazia aniversării a 110 ani de la inaugurare, a anunțat în exclusivitate pentru RRA, Directorul Companiei Aeroporturi București, George Dorobanțu. Reluarea curselor comerciale ( de linie) se face după 9 ani în care Aeroportul a fost închis pentru aceste zboruri și a trecut printr-un program de modernizare a clădirilor și a echipamentelor aeroportuare

Trei companii sunt deja pregătite să înceapă cursele de linie și charter pe Băneasa a precizat George Dorobanțu : ,,Avem deja trei discuții avansate în stadiu de semnare contracte care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair care caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă, Air Connect care și-a anunțat intenția să opereze și de pe Băneasa, momentan ei sunt autorizați pentru Otopeni dar vor opera și la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanță. Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One pentru curse tip charter, Băneasa-Chișinău. " -George Dorobanțu, director demisionar al CNAB

romania-actualitati.ro (http://www.romania-actualitati.ro/exclusiv_rra_aeroportul_baneasa_se_redeschide_luni_1_august-171568)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on August 02, 2022, 05:45:59 PM
Planul pe termen mediu este ca Aeroportul Băneasa să atingă aproximativ un milion de pasageri pe an, mai spune Valentin Iordache:

,,Începând din iarnă, atunci când tarifele de operare pe cursele interne vor fi practic aceleași între Băneasa și Otopeni ne așteptăm ca mai multe companii să înceapă operarea curselor de linie interne și regionale de pe Aeroportul Băneasa. Planul pe termen mediu este să atingem capacitatea maximă de operare, acesta este de 250 de pasageri pe flux pe oră, ceea ce ar duce, general vorbind, la un trafic de aproximativ un milion de pasageri pe an."

europafm.ro (https://www.europafm.ro/aeroportul-aurel-vlaicu-din-baneasa-reintra-in-circuitul-curselor-comerciale-dupa-o-pauza-de-9-ani-audio/)
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: elphax on August 02, 2022, 07:50:33 PM
Un milion pe an inseamna un trafic zilnic de 2000-4000 de persoane - deci ar trebui astfel gestionat incat sa nu treaca de 400-500 in medie pe ora - si s-ar incadra in cifrele mentionate mai sus .
Si ar fi probabil cam la nivel cu Timisoara si Iasi
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: dr4qul4 on August 02, 2022, 09:35:35 PM
2 avioane intarziate si se blocheaza totul
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: GIV on March 22, 2023, 12:32:50 PM
probabil s a mai discutat si va rog anticipat sa ma scuzati, dar:

 - de ce e mai scump sa se opereze de pe baneasa;
 - de ce se spune ca nu e rentabil m6 pana la otopeni cand acesta trece si pe langa baneasa
 - de ce mixul 2 aeroporturi (otopeni baneasa ) si metrou m6 nu pot fi exploatate in mod rentabil?
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: oc7avian on March 22, 2023, 04:00:44 PM
M6 nu e tras pe lângă Aeroportul Băneasa pentru că e aeroportul acolo, mai ales că are impact irelevant traficul maxim posibil generat. Mai important e că ai nod de transport + zonă cu locuințe. Deci Aeroportul Băneasa e irelevant în ultimele 2 întrebări, care se transformă în de ce nu e rentabil M6 la OTP?. Întrebare lămurită de hăt, în topicul dedicat sau presă.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on May 11, 2023, 06:42:13 PM
Compania aeriană italiană AeroItalia va opera zboruri comerciale regulate de la începutul lunii iunie 2023 între București și capitala Italiei.

Inițial, zborurile acesteia au fost programate să fie operate de pe aeroportul ,,Henri Coandă" (Otopeni), însă acum AeroItalia a revenit asupra deciziei.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, zborurile dintre Roma Fiumicino și București vor fi operate în cele din urmă de pe aeroportul ,,Aurel Vlaicu" (Băneasa). 

boardingpass.ro/aeroitalia-muta-zborurile-de-pe-aeroportul-otopeni-pe-aeroportul-baneasa/
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on May 18, 2023, 06:26:47 PM
Compania aeriană ,,Aeroitalia" îşi lansează joi operaţiunile de zbor pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – ,,Aurel Vlaicu", primul zbor fiind programat pe 2 iunie 2023, pe ruta Bucureşti Băneasa – Roma Fiumicino, anunță Agerpres.

Potrivit CNAB, datorită legăturilor operate de ,,Aeroitalia" către şi de la Aeroportul Roma Fiumicino, pasagerii vor putea ajunge de la Bucureşti şi la Alghero, Bergamo, Comiso, Olbia şi Palermo, cu un singur bilet, conexiune garantată, bagajul de cală urmând a fi trimis direct la destinaţia finală.

g4media.ro (https://www.g4media.ro/aeroitalia-lanseaza-operatiunile-de-zbor-pe-aeroportul-aurel-vlaicu-din-bucuresti-se-poate-ajunge-in-alghero-bergamo-comiso-olbia-si-palermo-cu-un-singur-bilet-conexiunile-fiind-garantate.html)

"Ne bucurăm că avem o companie care a înţeles oportunitatea operării de pe Băneasa şi oportunitatea faptului că, dacă are o operare consistentă, adică minimum patru curse pe săptămână, tarifele de operare ajung să fie chiar puţin mai mici decât cele de pe Otopeni, pentru că se aplică o grilă de discount care îi duce în această situaţie. Tariful obişnuit, ca să mă refer la cele două tarife principale, este de 8,5 euro/tonă pentru aeronavă, respectiv 15 euro tariful de pasager de îmbarcare, în timp ce la Otopeni tariful de îmbarcare este de 14 euro pe pasager, respectiv 7 euro pe tonă. Dar, aplicând această grilă de discount, tariful pe tonă scade undeva către 6,80 euro, iar cel de pasager cred că 13,85 euro, dacă nu greşesc", a spus oficialul CNAB.

"La Băneasa avem şi posibilitatea de a îmbarca pasagerii pedestru. Este în curs de aprobare o procedură specifică, astfel încât pasagerii, de la poarta de îmbarcare, să poată să meargă pe jos până la avion. E vorba de o anumită poziţie de parcare care permite acest lucru, cu avantajul, desigur, că se scurtează şi mai mult timpul de procesare a pasagerilor şi, implicit, pasagerii pierd mai puţin timp de la intrarea în terminal şi până la bordul aeronavei, respectiv de la aterizare până la ieşirea din terminal."

Potrivit acestuia, capacitatea de procesare pe Aeroportul Băneasa este de 250 de pasageri pe ora de vârf pe flux, ceea ce înseamnă că poate avea o capacitate susţinută de 200 de pasageri pe oră pe întreg parcursul zilei.

"Până la sfârşitul anului vorbim de sute de mii de pasageri, pentru că nu avem încă o situaţie foarte clară a charterelor care vor opera în această vară. Dacă Aeroitalia va opera toate cele patru zboruri pline, aşa cum ne aşteptăm, dacă vom avea şi charterele anunţate, dar poate nu încă toate în regim oficial, ne aşteptăm să avem sute de mii de pasageri pentru acest an şi să atingem destul de repede ţinta de 1.000.000 de pasageri pe an pe care ne-o dorim şi care asigură şi din punct de vedere financiar, să spunem, independenţa acestui aeroport, o exploatare eficientă a lui", a completat Iordache.


agerpres.ro (https://www.agerpres.ro/economic-intern/2023/05/18/iordache-cnab-suntem-in-discutii-cu-mai-multe-companii-interesate-sa-opereze-atat-de-pe-otopeni-cat-si-de-pe-baneasa--1110137)

Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: Sorinus on May 19, 2023, 12:22:00 AM
Azi am vazut aterizand un FlyLili.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: BIGRED1984 on May 19, 2023, 01:32:01 PM
Charter Antalya ... aveam un super pret pentru el, 200E/sapt/AI, super-last minute dar n-am putut pleca
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: tom_sawyer on July 06, 2023, 01:02:56 PM
Începând cu 24 iulie 2023, AirConnect își mută operațiunile pe de pe aeroportul ,,Henri Coandă" (Otopeni) pe aeroportul ,,Aurel Vlaicu" (Băneasa) din București.

În prezent, AirConnect operează zboruri din București către Baia Mare, Budapesta, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, din Constanța către Cluj Napoca și Timișoara, iar în code-share cu AeroItalia din București și Bacău către Roma (Italia).

https://boardingpass.ro/airconnect-muta-zborurile-de-la-otopeni-la-baneasa-din-24-iulie-2023/
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: mario antonio on March 17, 2024, 04:49:57 AM
Ciao,

În trecere pe la BBU:

Let 410    UVP-E15    892318        OK-TPA    Van Air Europe    ferried 15-16mar24 BRQ-BBU-NOP-TBS on delivery to?    ex SP-TPA.
Title: Re: Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]
Post by: mario antonio on March 21, 2024, 02:32:31 AM
Ciao,

Un update legat de traseul aeronavei de mai sus:

Let 410    UVP-E15    892318        OK-TPA    Van Air Europe    ferried 15-16/19mar24 BRQ-BBU-NOP-TBS-BUS on delivery to?    ex SP-TPA.