Aeroportul Aurel Vlaicu Bucuresti [BBU]

Started by Ionut, August 12, 2015, 07:12:06 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

S-a semnat azi contractul cu Bog'Art-UTI pentru 55.524.200 RON.E vorba de licitatia de mai sus.

elphax

,,Graficul de lucrări răspunde cerințelor beneficiarului, însă avem nevoie de sprijin pentru a grăbi procesul de obținere de avize și autorizații. Fiecare primăriue are 30 de zile ca să răspundă la solicitările noastre, iar când noi avem 2 luni de proiectare, 30 de zile este enorm", a declarat Raul Doicescu, fondator şi acţionar Bog'Art.
[...]
După finalizarea lucrărilor la Aeroportul Băneasa, capacitatea aeroportului va crește de aproape 10 ori până la circa 350 de pasageri/oră/flux.

link1

"Plecările" de data aceasta se vor extinde  pe două etaje, în timp ce la parter va fi Terminalul "Sosiri". Întreaga construcție va fi gândită ca un loc ultramodern, de lux, în special pentru oamenii de afaceri, circa 350 de pasageri pe oră.
[...]
Acum, pentru Aeroportul Otopeni se percepe o taxă de 14 euro de pasager, iar la Băneasa va fi un tarif de cel puțin 20 de euro, ce se va reflecta în prețul biletului.

link2

Sorinus

Poate muta Tarom-ul zborurile gen LHR pe Baneasa. Daca e atata concurenta pe Londra de la Low-Cost-uri, macar sa vina cu ceva chiar premium.

AndreiB

#18
Nu cred ca Tarom atrage atat de mult trafic business/premium real. Zborul de pe LHR e la ora 14:00, cu un A318 mic de tot, ceea ce il face inutil pentru traficul business. BA are un program mult mai orientat pentru business cu zboruri dimineata si seara, dar se zgarceste la taxa de jetbridge pentru zborul de seara & retur dimineata la Londra. Zborul celalalt are jet bridge. Nu ii vad nici pe ei sa plateasca mai mult pentru a opera de pe Baneasa.

Eu nu cred ca Bucurestiul are suficient trafic premium cat sa mentina un aeroport tip London City (cum vad ca intentioneaza sa faca Baneasa). Majoritatea cresterii de trafic e pe segmentul low cost, care nu cred ca vrea sa plateasca taxele in plus. Tarom nu are o frecventa suficient de mare cat sa sustina trafic business real si are suficiente probleme in general.

Cred ca actiunea Baneasa nu e un plan de afaceri foarte bun. In afara de cateva zboruri business pe intern (unde nu stiu daca piata e suficient de mare), ca sa profite de pozitia buna a aeroportului fata de Pipera, nu vad utilitatea. Iar multitudinea de zboruri low cost pe interne ar putea face zborurile alea relativ goale.

Eu as face mai degraba suficienta infrastructura la nord de pista nordica a OTP pentru a reloca toata industria aeronautica de pe Baneasa pe Otopeni, si as inchide Baneasa, si construi cu un cartier nou de birouri (la DN1) si rezidential in partea de est. Totul gandit si parcelat de la zero, a la Defense, cu M6 langa, metrou usor 5 spre Pipera/M2 si legaturi suburbane spre toata zona de Nord.

rota

Avem AC pentru reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu.

FB Lucian Bode

TibiV

@rota,
fara suparare, dar am mai scris de X ori ca ma enerveaza linkurile aruncate la plezneala...

Fa macar un minim efort de a prelua macar cateva idei din link-ul citat... :(
Nici nu ar fi fost greu, ca sunt doar DOUA fraze...

In fine...
O fac eu:

Quote
Promisiunea făcută, am respectat-o!

Așa cum am promis la începutul acestui an, astăzi, după primirea avizului de la Ministerul Culturii, a fost emisă autorizația de construire necesară pentru reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu.
Suntem în grafic și sunt sigur că antreprenorul va reuși să reducă termenele pentru proiectare și execuție, astfel încât în cel mai scurt timp să înceapă lucrările propriu-zise.

Intrebarea asta este pentru Lucian Bode:
Care sunt termenele respective?
Douazecisiunu - douazecisiunu?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)



punktnet

Just kidding.

RaduG

,,Totodată, pentru asigurarea securităţii pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu, UTI Facility Management implementează un proiect de securitate care presupune şi instalarea de echipamente de scanare a bagajelor de cală conform celor mai noi standarde aeronautice, iar contractul va fi finalizat la sfârşitul anului în curs."

https://www.economica.net/echipamente-pentru-scanarea-bagajelor-de-peste-11-milioane-de-euro-instalate-pe-aeroporturi-din-romania_188820.html


RaduG

FB Irinel Ionel Scriosteanu 18 Ianuarie 2021

"𝐔𝐧 𝐚𝐥𝐭 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐦-𝐚𝐦 𝐨𝐜𝐮𝐩𝐚𝐭 𝐚𝐧𝐮𝐥 𝐭𝐫𝐞𝐜𝐮𝐭 𝐬𝐢 𝐩𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐢 𝐬𝐚-𝐥 𝐦𝐨𝐧𝐢𝐭𝐨𝐫𝐢𝐳𝐞𝐳 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐀𝐞𝐫𝐨𝐩𝐨𝐫𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐁𝐚𝐧𝐞𝐚𝐬𝐚
✔ Peste 180 de muncitori erau astăzi în șantier și lucrau la realizarea instalațiilor electrice, termice, sanitare și la cele cunoscute sub denumirea de ,,curenți slabi" (telefonie, internet, alarmare, etc).
✔ Se realizează finisajele interioarelor clădirilor A, B și Rotondă, care trebuie făcute cu foarte mare atenție având în vedere că principala clădire este monument clasa A, iar lucrarea se face sub stricta supraveghere a specialiștilor.
✔ Au fost montate structurile pentru cele 4 lifturi care vor deservi clădirea principală a aeroportului.
❗ Vă reamintesc că lucrarea a început în februarie 2020 și vizează reabilitarea clădirilor A, B și Rotondă ale Aeroportului Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu. Scopul este mărirea capacității de trafic la 350 de pasageri/oră, pentru a muta o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul de la Otopeni pe cel de la Băneasa."

https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/1393814167625131

TibiV

Scriosteanu este nebun daca scrier asa ceva pe FB...
Quote from: RaduG on January 24, 2021, 10:54:36 AM
Scopul este mărirea capacității de trafic la 350 de pasageri/oră, pentru a muta o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul de la Otopeni pe cel de la Băneasa."

Simplul fapt ca a vorbit despre mutarea pe BBU (de fapt, intoarcerea pe BBU...) mă face să sper într-o revitalizare a BBU...
Este inadmisibil ceea ce s-a intamplat acolo...
Niste "smecheri" si-au "tras" case in aproprierea axului pistei (pista care exista dinainte de WWII !!!) si apoi au urlat ca "avioanele nu ii lasa sa doarma noaptea". Si au obtinut inchiderea traficului aerian regulat...

O MARE MIZERIE!!!
Dacă doreau liniște, de ce nu si-au facut "palatele" la Pasarea ?!?!...

Dar interesele imobiliare in Baneasa au fost intotdeauna "coplesitoare!....

Cand un domn Mitrea era ministru la Transporturi, s-a intamplat ca seful lui (cu un nume legat de obicei de cutiile cu dulciuri) sa vina dintr-o deplasare externă, cu un 737, într-o dimineață cețoasă.
(Pe vremea aia BBU opera regulat curse low-cost, dar se anunțase deja oficial că "nu mai corespunde normelor" și va fi închis...
Dar asta era înainte de "unificarea" BBU și OTP sub "umbrela" Companiei de Aeroporturi București...)

Era o zi foarte cețoasă pe OTP, dar pe BBU era senin "sticlă"!
Evident, BBU s-a oferit să "accepte" aterizarea avionului in care se afla primul ministru.
Raspunsul: "Nu, multumim, în cel mai rau caz mergem la Kogalniceanu!..." (Constanta)  :o

În cele din urmă au reușit să aterizeze pe OTP, după o ratare sau două..
Nu este o scenă scoasă "din burtă".

Eu eram prezent (fizic) pe BBU în acest timp, vorbind cu Mladin. Și vedeam clar pista cap-coadă, și toată zona cam pînă la DNCB...
Iar in avionul cu "probleme" se afla un coleg de muncă. Ăsta a zburat pe toate continentele, cu tot felul de avioane si companii, dar cand ne-am vazut a doua zi mi-a spus ca "a transpirat tot" la aterizarea aia pe o ceață în care nu a văzut pista decît atunci când roțile au atins pista...

ÎN CONCLUZIE:
- din punct de vedere meteorologc, BBU este mult mai ferit de condiții meteo extreme. (Am lucrat mai bine de un deceniu pe BBU...  Se întâmpla frecvent să fie trimise aici avioane care nu puteau ateriza pe OTP din cauza condițiilor meteo... Dar parcă este de preferat să îti anunți familia să te ia de pe Băneasa, decât să spui "dați o fugă până la Kogălniceanu să mă luați"...)
- din punct de vedere tehnic.. Hmmm.. Mitrea era dispus să riște avionul șefului său, și asta doar pentru ca cei de la BBU să NU se poată lăuda că "au salvat" avionul premierului - ccea ce ar fi însemnat admiterea faptului că BBU este util dpdv operațional
- din punct de vedere imobiliar: vedeți tot ce am scris mai sus. Și "!punctul de vedere imobiliar" este cel care a prevalat...  >:(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

E cu adevarat nevoie de crestere de capacitate? Sunt sanse mari ca 2021 sa fie un an pierdut pentru aviatie si ca previziunile initiale (traficul sa revina la valoriile din 2019 prin 2023) sa fie prea optimiste.

Dupa ce se construieste OTP T2, presiunea de capacitate dispare complet. In locul Aeroporturi Bucuresti, m-as concentra pe OTP T2 ca solutie de capacitate permanenta.

rota

ar putea muta toate zborurile interne pe Aurel Vlaicu si sa ramana Otopeni doar pt extern.

punktnet

Cred ca intentia a fost alta, sa pui un pret mare astfel incat sa nu incarci cu zboruri inutile, pozitia este avantajoasa pentru zborurile business si asta se va urmari.
Just kidding.