Forum PeUndeMerg.ro

România => Feroviar => Nivel național => Linii => Topic started by: frunzaverde on August 18, 2020, 12:32:33 AM

Title: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: frunzaverde on August 18, 2020, 12:32:33 AM
Constanta - Mangalia are doua segmente :

1. Constanta - Agigea Ecluza inclusiv podul peste Canal - care e linie dubla si electrica (portiunea electrica serveste portul sudic Constanta si CSCT).
2. Agigea Ecluza - Mangalia care e linie simpla diesel.

Pentru electrificarea segmentului sudic e nevoie de ceva lucrari cu inchiderea circulatiei feroviare si rutiere; nu e lucrare de cateva zile/luni. Linia trece sub DN39 la Eforie Nord, unde pasajului ii lipseste gabaritul de electrificare. Apoi linia trece pe un terasament instabil (protejat cu improvizatii inca de la constructie - acum se folosesc stabilopozi si traverse uzate de cale ferata sa faca un fel de dig) fix pe malul lacului Techirghiol, care e arie protejata, la cativa metri de sosea. O electrificare va necesita consolidari serioase, fix in respectiva arie protejata. Substatie de tractiune se poate face la Costinesti, exista deja infrastructura de inalta tensiune chiar langa linie, dar trebuie facuta si una din astea.

Per total, e perfect posibil, probabil e si oportun, dat fiind posibilitatea de transport suburban pentru Constanta + transportul de naveta, dar cel putin pana recent nu au existat nici un fel de intentii serioase. Nici macar cand s-a facut canalul si portul sudic Constanta nu s-a intentionat nimic cu linia spre Mangalia. Au electrificat pana la Agigea la racordul spre port, si cu asta basta, desi atunci s-ar fi putut extinde spre sud. Nici macar macazul de iesire spre sud la Agigea Ecluza nu l-au electrificat, sa se poata face manevra electrica inspre sud (o practica standard in terminusurile statiilor electrice este sa se poata face manevra electrica in ambele directii). MPGT a fost primul unde au aparut "carioci", si discutia recenta despre investitii in secundare prinde linia Constanta - Mangalia (alaturi de toata reteaua suburbana Constanta) la "dezvoltare" prioritizata, adica investitii de dezvoltare, unde se va discuta si electrificarea.

Bani europeni sunt, dar mai ales pe fonduri regionale - linia respectiva nu e pe vreun coridor semnificativ; ideea cu implicarea autoritatilor judetene si metropolitane spusa la "planul pentru secundare" este probabil solutia ideala. Bani europeni pe POIM sau alt program national nici o sansa - linia e un terminus de importanta pur regionala si turistica, exclusiv de calatori (marfa generata este putina si foarte rara), dar bani atrasi de CJ Constanta + Primarii + MT/CFR in parteneriat ar putea fi suficienti pentru renovarea liniei la un standard normal la cap (~100 km/h, electrificata, apta pentru trafic regional).

@TibiV : De dublare pe amplasamentul curent nici nu poate fi vorba. Intre Eforie Nord si Eforie Sud nu este loc, si muscatul din lacul protejat pentru dublare nu o sa fie aprobat niciodata, din ratiuni clare de mediu. La sud de Gara Eforie Sud, la fel, e o zona sensibila, unde nu ai loc de dublare fara sa afectezi lacul. Apoi, ar fi nevoie de demolari si in Tuzla si in  Costinesti (desi ambele au incercat protejarea spatiului feroviar, nu prea a iesit). Si, pe urma trece prin padurea Comorova, rezervatie naturala, care si aia ar trebui sa treaca prin defrisari. Slabe sanse sa se aprobe asa ceva vreodata. O retrasare a liniei ar putea fi interesanta, dar cum incat sa mentii utilitatea liniei? Si, in momentul asta, nimic intre Agigea Ecluza si Mangalia nu este pregatit pentru dublare. Toate podurile sunt strict linie simpla, inclusiv podul nou de la Costinesti, deci totul, inclusiv podul peste DN39 ar trebui refacut.

Nu cred ca linia va putea suplini traficul auto, ci complementa. Daca te uiti la pozitia garilor in orase (Mangalia, Eforie N, Eforie S, Neptun), gara deserveste o zona complet diferita ca soseaua. Pentru un turist anual, distantele sunt ok pentru carat bagaje o data la dus si o data la intors, dar pentru un navetist zilnic, pozitia garii vs. pozitia statiei de autobuz va determina ce solutie va alege; nu va merge nimeni 3-4 km la gara vs. 50 metri la autobuz, si nici vice-versa. Si la linia asta vs. DN39 zonele de atractie sunt suficient de diferite incat va fi nevoie si de transport feroviar si de autobuze pe sosea, deci va fi mereu loc si de tren si de autobuz. De altfel, si pe vremea comunistilor, existau autobuze pe DN39, contrar politicii "de partid si de stat" de a se interzice dublarea tren-autobuz. Probabil pentru ca "litoralul" trebuia cumva privilegiat.

In conditiile astea, frecvente de un tren pe ora cu suplimentari  la ora de varf + autobuze in transport judetean (ambele pe acelasi tarif si abonament) ar functiona bine, si o linie simpla e suficienta pentru asemenea frecvente. Bineinteles, vara, navetistii vor putea folosi si trenurile dedicate, si sezonierele.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: etravel on September 03, 2020, 03:56:28 PM
Quote from: frunzaverde on August 18, 2020, 12:32:33 AM

@TibiV : De dublare pe amplasamentul curent nici nu poate fi vorba. Intre Eforie Nord si Eforie Sud nu este loc, si muscatul din lacul protejat pentru dublare nu o sa fie aprobat niciodata, din ratiuni clare de mediu. La sud de Gara Eforie Sud, la fel, e o zona sensibila, unde nu ai loc de dublare fara sa afectezi lacul. Apoi, ar fi nevoie de demolari si in Tuzla si in  Costinesti (desi ambele au incercat protejarea spatiului feroviar, nu prea a iesit). Si, pe urma trece prin padurea Comorova, rezervatie naturala, care si aia ar trebui sa treaca prin defrisari. Slabe sanse sa se aprobe asa ceva vreodata.
Ba tocmai ca e perfect fezabila o asemenea dublare. Intre Eforie Nord si Sud exista spatiu pentru o a doua linie intre cea existenta si deneu asa ca nu ai de ce sa te extinzi spre lac. In rest, sigur ca ar trebui sa sa faca niste expropieri pentru cauza publica si sa te invarti putin cu buldozerul prin Eforie Sud si Tuzla (in Costinesti e spatiu pentru a doua linie), insa deranjul ar fi minim fata de beneficiile obtinute prin dublare. Trebuie totusi facut un progres pentru fluidizarea traficului, nu mai poti pastra doar amplasamentele din 1928, respectiv 1938.
Material video de studiu, 1 - backview Constanta - Mangalia

https://youtu.be/gmshjXsoWHA

si 2. Mangalia - Constanta.

https://youtu.be/_pai0M5p6oA



Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: TibiV on September 03, 2020, 05:29:36 PM
@etravel
+1
Excelente filmari, multumesc!...

Lungi, dar lamuritoare.
Mi se pare ca este evident ca cei care au construit linia Constanta-Mangalia in urma cu muuuuuult timp, au avut in vedere dublarea ei....
Dublare spre EST, nu spre VEST - nu spre Lacul Techirgiol...
Au lasat spatiu suficient...
Chiar si la proprietatile de langa linie (in special in zona Eforie, dar si pe traseul spre Neptun) se vede clar ca sunt mult retrase (constructiile, nu gardurile) fata de linie.

Filmarea mai dovedeste "jemenfiche"-smul CFR Infra...
"Paduricile" alea crescute in voie DIRECT pe abatute sunt mai mult decat lamuritoare... Dovedesc o mare "durere in dos"...
(Le recomand Hemorzon...)

Dar poate linia asta isi va schimba "statutul" de "second-hand", din moment ce US Navy s-a aratat interesata de baza navala de la Mangalia...
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: etravel on September 03, 2020, 08:14:01 PM
Quote from: TibiV on September 03, 2020, 05:29:36 PM
@etravel
+1
Excelente filmari, multumesc!...
Cu placere. Sunt extrem de bine facute din toate punctele de vedere. Daca la CFR nu se pot face oficial cabview-uri, pasionatii se descurca si ies filmari de mare exceptie.
Quote from: TibiV on September 03, 2020, 05:29:36 PM
(Le recomand Hemorzon...)
Eu le recomand Glifosat. Cam o tona - doua, care in amestec da(u) cantitatea suficienta pentru a ierbicida toata linia primavara, sa nu mai creasca boschetaria aia mai in toate locurile.
Quote from: TibiV on September 03, 2020, 05:29:36 PM
Dar poate linia asta isi va schimba "statutul" de "second-hand", din moment ce US Navy s-a aratat interesata de baza navala de la Mangalia...
Uau, nu stiam. Da, e o sansa semnificativa pentru linia respectiva. Poate singura sansa.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: razvan96 on December 06, 2022, 10:44:27 PM
Am avut senzatia ca avem deja rezumatul SF-ului pe Constanta-Mangalia pus pe forum dar nu l-am gasit la o cautare scurta. Memoriul de prezentare aici (http://www.anpm.ro/documents/840114/83487291/MP_CFR-electrificare_Constan%C5%A3a-Mangalia.pdf/d2a8dd53-b731-40ec-8781-a0432359af0a). Viteza maxima de operare creste la 120 de km/h, linia se va dubla pe Costinesti-Mangalia.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: AndreiB on December 07, 2022, 12:35:08 AM
Interesant, mersi. Vad ca se vorbeste de o cadentare de 30min.

Insa se dubleaza doar Costinesti - Mangalia. Cred ca se putea dubla si Eforie Nord - Eforie Sud. Cu putin efort si Eforie Nord - Agigea.

Eforie Sud - Costinesti, mai greu, ce e drept.

As fi vrut si mai multe TN eliminate (boala veche asta in Romania).
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: dan tm on December 07, 2022, 11:23:59 AM
De ce e mai greu Eforie Sud -Costinesti?
Cred ca in secolul XXI se poate dubla complet linia asta.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: AndreiB on December 07, 2022, 11:55:12 AM
Nu prea e spatiu in zona urbana din Eforie Sud fara lucrari majore - linia e inghesuita intre un deal si lac.

Iar in Tuzla, desi era loc lasat pentru dublare s-au permis constructii in spatiul reservat. Aici se rezolva mai usor, dar tot ar trebui exproprieri.

Sunt de acord ca linia dublata integral ar fi ideal.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: miahi on December 07, 2022, 11:56:16 AM
Mie mi se pare de exemplu mai greu de dublat in zona Pescarus H, inainte de Olimp decat intre Tuzla si Costinesti.
Presupunem ca Agigea Ecluza -> Eforie Sud e urbana zona si poate ar fi mai dificil, dar intre Tuzla si Costinesti oare de ce nu se dubleaza. Oare beneficiile nu sunt destul de mari vs costurile dublarii?

Later Edit.

A explicat elegant @AndreiB mai sus problema cu Tuzla -> Costinesti .
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: Sorinus on December 07, 2022, 02:22:34 PM
Imi pare rau ca se desfiinteaza Neptun HM, una din cele mai frumoase statii din Romania :( Inteleg de ce se desfiinteaza insa, era clar ca o eventuala dublare va anula sensul acestei statii.

Ma bucur in primul rand ca refac peroanele, inclusiv in statia Constanta, asta va creste considerabil confortul pasagerilor.

Linia se preteaza f bine la un S-Bahn romanesc, exista naveta serioasa intre Mangalia si Constanta (inclusiv localitatile Costinesti, Tuzla si Eforiile genereaza trafic.

Nu cred ca va fi o problema linia simpla , cele doua statii in Eforii sunt bine puse si ofera puncte ok de sectionare. In schimb viteza de 120km/h e bombastica, nu prea ai unde sa prinzi aceasta viteza, poate doar intre Neptun hc si Mangalia, pentru 2-3 minute. In rest, statiile sunt prea aproape (excluzand si haltele in care IR-urile nu opresc).
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on December 08, 2022, 01:55:58 PM
Filmare: Mihail Cioinică, septembrie 2022

CABVIEW LDE GM | Călătorie cu Trenul / Train Ride Costinești - Constanța

Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: TibiV on December 08, 2022, 09:49:44 PM
Ce mizerie....

SBW-uri?!?!?!
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: Vlad94 on December 09, 2022, 08:36:09 AM
Ce pacat ca nu dubleaza si Agigea Ecluza-Eforie Nord.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: Sorinus on December 09, 2022, 10:43:32 AM
Cred ca problema cea mare e subtraversarea DN39 dinainte de Eforie Nord.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: AndreiB on December 09, 2022, 11:27:41 AM
Nu e obligatoriu ca firul II sa aiba acelasi traseu. Daca nu e loc sub pasajul rutier, firul II poate supratraversa DN39.

Desi din filmare, ochiometric mi se pare ca ar fi loc.

Filmarea arata cat s-a permis sa se construiasca prost in Tuzla... cand era atata camp in jur.

Personal, as extinde dublarea pe segmentul Agigea - Eforie Sud, as upgrada Tuzla la statusul de HM si as dubla si Tuzla - Costinesti.

Astfel singurul segment de linie simpla ar ramane Eforie Sud - Tuzla, care se parcurge in ~5min si ar permite frecvente de 3tph lejer.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: shift2rail on December 09, 2022, 03:50:57 PM
Quote from: AndreiB on December 09, 2022, 11:27:41 AMFilmarea arata cat s-a permis sa se construiasca prost in Tuzla... cand era atata camp in jur.


Cum s-a construit, la fel de bine se poate si demola (chiar mai simplu).

Trebuie dublat&electrificat intreg tronsonul Cta-Mangalia, ultimul segment al coridorului european Rhin-Dunare.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: frunzaverde on December 09, 2022, 08:47:26 PM
Constanta - Mangalia nu este pe nici un "coridor". Coridorul 9 Rin-Dunare, se termina in Constanta.

Utilitatea unei dublari pe intreaga distanta este foarte indoielnica, linia nu are de unde genera trafic pentru mai mult de 2 trenuri pe ora chiar si in cea mai optimista varianta. Garile intermediare sunt in general departe de orase si punctele de interes (Eforie Nord este intr-un colt al localitatii, Eforie Sud e in coclauri langa baza militara, Neptun halta e tot asa, la o margine izolata, Neptun Gara e in padure, fara acces), iar Mangalia e o localitate relativ mica. 

Marfa e foarte putina, ca nu are la ce.

2-3 tph se pot obtine cu dublari strategice in zone esentiale - Tuzla-Costinesti si Neptun-Mangalia.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on December 10, 2022, 07:44:07 AM
În SF se propune dublarea pe Costinești-Mangalia, vezi pe pagina precedentă.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: etravel on December 10, 2022, 03:51:40 PM
Quote from: frunzaverde on December 09, 2022, 08:47:26 PMEforie Nord este intr-un colt al localitatii, Eforie Sud e in coclauri langa baza militara
Practic ambele sunt la marginea localitatilor pe care le deservesc, cu mentiunea ca gara Eforie Nord e mult mai bine situata fata de localitate, decat Eforie Sud fata de gara omonima.
La Sud e in plus si pericolul acelei treceri la nivel (https://www.google.ro/maps/@44.0311602,28.6473018,3a,77.9y,320.19h,83.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbaHt7WiRw0Gu3p4_CYK2RA!2e0!7i13312!8i6656), unde practic vezi doar in ultimul moment, cand vii spre gara. Acolo trebuie modificata radical geografia.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: dan tm on December 11, 2022, 12:28:19 AM
Ce unitati militare sint la Eforie Sud la gara?
vad pe harta ca e cam la 300 de metri de o piateta unde converg 8 strazi apoi alti 300 pina la mare.
Faptul ca gara arata ca in razboi sau ca zona e plina de tufisuri si mizerie nu inseamna automat ca e vina calatorilor.
De altfel acum ca localitatile s-au extins, daca se modernizeaza linia, s-ar putea ,,moderniza" si modul de exploatare a ei infiintind puncte  noi, mai dese de oprire ca sa foloseasca lumea trenul.

Halta Neptun e folosita de foarte multa lume, linia trece pe linga Olimp insa fiind acolo atitea tufisuri, te gindesti ca esti departe de lume.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: AndreiB on December 11, 2022, 12:32:50 AM
Am observat ca peroanele se fac de 55cm si de 38cm, probabil pentru a pastra o linie de transport agabaritica.

Avand in vedere traficul de marfa pe aceasta linie, as fi facut absolut toate peroanele la 55cm.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: frunzaverde on December 11, 2022, 02:33:50 AM
@dan tm : UM e fix vizavi de gara, adica asta: https://goo.gl/maps/KGzuociAhTo7kj3RA. E ceva centru de pregatire ofiteri, si hotel (circuit strict inchis) deschis exclusiv pentru MApN si NATO.

Nu e deloc vina calatorilor pentru situatia garilor. La Eforii, vina a fost a DN-ului construit in anii '60, care a taiat localitatile in doua cu garile separate de localitatile care s-au intins de-a lungul marii. Asa s-a rupt in doua strada de care zici, care duce la rond. S-au tot facut PO-uri - s-a facut Tuzla in anii '90, Pescarus prin 2005. Alte opriri nu mai ai unde face.

@AndreiB : cerinta MApN, vor sa poata sa-si transporte chestii in caz de nevoie la portul militar Mangalia si la santierul lor naval. Pana in februarie 2022, probabil suna deplasat cerinta, acum suna rezonabil.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: etravel on December 11, 2022, 01:16:44 PM
Quote from: frunzaverde on December 11, 2022, 02:33:50 AM@dan tm : UM e fix vizavi de gara, adica asta: https://goo.gl/maps/KGzuociAhTo7kj3RA. E ceva centru de pregatire ofiteri, si hotel (circuit strict inchis) deschis exclusiv pentru MApN si NATO.
Pun pariu ca e de fapt un fel de hotelul BRD Predeal (https://www.google.ro/maps/@45.5036545,25.5739537,3a,90y,253.94h,112.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sB-lubw1niI03T9OsR3fZpA!2e0!7i16384!8i8192) (si ala e cu circuit inchis) à la MApN.

Quote from: frunzaverde on December 11, 2022, 02:33:50 AMNu e deloc vina calatorilor pentru situatia garilor.
E vina administratiei locale care, din '90 si pana azi, nu a implementat solutii de continuitate. Tot ce au putut sa faca la capatul strazii cu rond de la Sud e o trecere nesemaforizata de pietoni (https://www.google.com/maps/@44.0307915,28.6474591,3a,75y,113.71h,73.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sY1B-l6BzNfmFGyE_nOJMYA!2e0!7i13312!8i6656), pe care risti in orice moment sa te omoare un grabit caruia nu-i pasa de regulile de circulatie.

Quote from: frunzaverde on December 11, 2022, 02:33:50 AMS-au tot facut PO-uri - s-a facut Tuzla in anii '90
Vai de capul lui peron crapat, plin de buruieni si la nivelul liniei. Sigur nu au mai facut nimic de atunci, din anii '90 ...

(https://i.postimg.cc/Fz5sKnFr/tuz-la.jpg)



Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: JohannDB on December 27, 2022, 06:17:35 PM
    @frunzaverde :  ""... cerinta MApN, vor sa poata sa-si transporte chestii in caz de nevoie la portul militar Mangalia si la santierul lor naval. Pana in februarie 2022, probabil suna deplasat cerinta, acum suna rezonabil. ""  De asta or fi lăsat în continuare, în paragină, derivația de la Muzeul de Marină, peste DN 39 pe lângă "Mol"..... În septembrie anul ăsta când am fost în zonă, chiar nu am văzut nicio schimbare, față de ceea ce-i în imaginea "gogu - pieton".....


(https://i.imgur.com/UdXzLwm.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: frunzaverde on December 27, 2022, 10:17:52 PM
Anul asta s-au repus in functie linii care aratau mult mai rau ca aia... Acum n-au nevoie de ea, dar insista sa aiba optiunea, sa aiba cum sa poata s-o reactiveze daca au nevoie. Din starea aia in linie de 5 km/h le ia cateva zile (ore daca e urgent).
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: cristi5 on January 26, 2023, 11:43:37 PM
Nu stiu care e topicul corect pt Constanta-Mangalia. Am pus aici un document de la Mediu (http://www.anpm.ro/web/apm-constanta/) care contine ceva date din SF

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/constanta-mangalia/

Ce-am vazut rapid:
- 16,8 km vor fi dublati, deci 26,4 km linie dubla in total, din 42,9.
- viteza maxima creste de la 80 la 120.
- nr de statii ramane 6, dar elimina o halta de miscare (ramane una).
- centralizare electronica (sper ca asta inseamna CEL)
- 2532 panouri fotovoltaice :)

Se pare ca in cardul SF+AM, pt ca pastreaza traseul, sperau sa scape fara procedura SEA, si li s-a raspuns ca nu

QuoteAgenția pentru Protecția Mediului Constanța decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de analiză tehnică din data de xx.11.2022 că proiectul:                                      ,,ELECTRIFICAREA SI REABILITAREA LINIEI DE CALE FERATA CONSTANTA - MANGALIA", propus a fi amplasat in extravilan si intravilan, Municipiul Constanta, Comuna Agigea, Orasul Eforie, Orasul Techirghiol, Comuna Tuzla, Comuna 23 August, Municipiul Mangalia, Judetul Constanta, necesită efectuarea evaluării impactului asupra mediului si este necesară parcurgerea celorlalte etape din procedura de evaluare adecvata.

QuoteMOTIVELE CARE AU STAT LA BAZA LUĂRII DECIZIEI ETAPEI DE ÎNCADRARE ÎN PROCEDURA DE EVALUARE ADECVATĂ SUNT URMĂTOARELE:

-    Proiectul se suprapune parțial cu  situl Natura 2000 ROSPA0061 Lacul Techirghiol și se află în vecinătatea siturilor ROSCI0114 Mlaștina Hergheliei – Obanul Mare și Peștera Movilei, ROSCI0281 Cap Aurora, ROSPA0066 Limanu-Herghelia, ROSAC0197 Plaja submersă Eforie Nord – Eforie Sud, ROSPA0076 Marea Neagră, ROSCI0293 Costinești – 23 August, ROSAC0273 Zona marină de la Capul Tuzla, ROSAC0094 Izvoarele sulfuroase submarine de la Mangalia.
-    Există în zona în care se va implementa proiectul specii sălbatice de interes comunitar care pot fi afectate direct sau indirect de implementarea  acestuia, ceea ce poate conduce la afectarea obiectivelor specifice de conservare ale ariilor naturale protejate ROSPA0061 Lacul Techirghiol, ROSCI0114 Mlaștina Hergheliei – Obanul Mare și Peștera Movilei, ROSCI0281 Cap Aurora, ROSPA0066 Limanu-Herghelia, ROSAC0197 Plaja submersă Eforie Nord – Eforie Sud, ROSPA0076 Marea Neagră, ROSCI0293 Costinești – 23 August, ROSAC0273 Zona marină de la Capul Tuzla, ROSAC0094 Izvoarele sulfuroase submarine de la Mangalia.
-    Există alți factori care ar trebui luați în considerare care ar putea duce la afectarea ariilor naturale protejate de interes comunitar în care se va realiza proiectul și există un potențial efect cumulativ cu alte PP existente sau propuse.
-    Proiectul poate avea o influență directă asupra ariilor naturale protejate prin perturbarea speciilor de interes comunitar din zona de implementare a acestuia prin zgomot, vibrații  și prin cresterea ratei de mortalitate în rândul acestor specii prin coleziune.

Poate mai gasiti ceva interesant si poate mai sunt alte documente la ANPM... Un memoriu de prezentare poate, cum am gasit in trecut la alte proiecte la faza de AM.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: cristi5 on February 02, 2023, 02:30:21 PM
Acum avem si revizia 1 a SF. Probabil nu este cea pe care se ia acum AM (probabil acolo au renuntat la cateva corectii de curbe etc), dar tot aduce ceva informatii
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/constanta-mangalia/

Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: AndreiB on February 02, 2023, 06:33:40 PM
Se aproba Scenariul 3 (dublare Costinesti - Mangalia), care va duce la:

Trafic cadentat, 2tph (tren la 30min)
Trenuri rapide (4 opriri): 43min
Trenuri locale (8 opriri): 58min

E ok, cred.

Dupa terminare as face asa:

IC 0.5tph (Bucuresti - Constanta - Eforie Nord - Eforie Sud - Costinesti - Neptun - Mangalia): 2h45

IR 0.5tph (Bucuresti - Ciulnita - Fetesti - Cernavoda - Medgidia - Eforie Nord - Eforie Sud - Costinesti - Neptun - Mangalia): 3h05

R 1tph (Fetesti - Cernavoda - Medgidia - Valu lui Traian - Constanta - Agigea - Eforie Nord - Eforie Sud - Tuzla - Costinesti - Pescarus - Neptun - Mangalia): no idea

Ar insemna plecari la:

xx:00 si xx:45 din GdN spre Comstanta / Mangalia. Nu e ideal, dar linia simpla Agigea - Costinesti obliga compromisuri (cadentarea de 30min Ct - Mangalia)

La retur, plecari la xx:00 din Constanta spre Bucuresti. Aici e ideal.

Intercalate intre cele doua, trenuri R de la Fetesti - Mangalia.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: cristi5 on February 03, 2023, 07:24:07 AM
@AndreiB se potriveste scenariul 3 cu nr de km de linie dubla (si alti parametri) din ce au cerut la Mediu? (cateva postari mai sus, un document Word)

Daca nu se potriveste inseamna ca nu e asta ultima revizie de SF, si ca de-atunci au mai studiat alte scenarii.

Faptul ca ei scriu ca "se aproba X" nu inseamna  ca la urmatoarea revizie a SF ajung tot la concluzia X... Am vazut asta la Predeal, unde au aprobat X, apoi Y1 si acum se aude de Y2

Dar faptul ca au cerut AM, inseamna ca nu vor mai studia alte scenarii. S-au hotarit.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: AndreiB on February 04, 2023, 08:31:11 AM
Da, ambele variante au 26.4km de linie dubla.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: Harry on April 20, 2023, 01:43:10 PM
Agenția pentru Protecţia Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra depunerii raportului privind impactul asupra mediului si a studiului de evaluare adecvata pentru proiectul: ,,ELECTRIFICAREA SI REABILITAREA LINIEI DE CALE FERATA CONSTANTA - MANGALIA", propus a fi amplasat in extravilan si intravilan, Municipiul Constanta, Comuna Agigea, Orasul Eforie, Orasul Techirghiol, Comuna Tuzla, Comuna 23 August, Municipiul Mangalia, Judetul Constanta, titular COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE ,,CFR" SA prin SC BAICONS IMPEX SRL – reprezentata de Marian BAICU, cu sediul in Municipiul Bucuresti, strada Dinicu Golescu, nr. 38
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: mariusbalasa on September 15, 2023, 06:51:08 PM
Comisarul eruopean Adina Vălean, despre modificarea PNRR

Declarațiile au fost prezentate în cadrul emisiunii ,,Drumurile noastre", moderată de Ștefan Etveș pe B1 TV.

,,Eu n-am elemente care să-mi spună că sunt în risc de întârziere, iar dacă există acest risc, e bine ca ele (proiectele) să fie îndepărtate din PNRR și, eventual, dacă se consideră că sunt foarte importante, să le mute pe un alt tip de finanțare. E un lucru care s-ar putea face, decât să pierzi banii.

România a prezentat un plan Comisiei pentru că trebuie să reducă din finanțare. Transporturile și navele au cam o treime din PNRR, sunt vreo 500 de milioane la care-și propune să renunțe în PNRR, dar sunt două de cale ferată pe care am înțeles că ar dori să le mute în alt tip de finanțare. Cred că sunt Constanța – Mangalia și Videle – Giurgiu.

Calea ferată e importantă, dar e și foarte costisitoare și și durează lucrările și atunci e bine să ne orientăm. Sunt și foarte multe fonduri, e bine să știi în care să le pui în funcție de condițiile de realizare", a declarat comsiarul european Adina Vălean.''
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: Feri on November 09, 2023, 08:15:52 PM
Nu știu dacă s-a mai postat dar a fost emis AM (https://www.anpm.ro/documents/840114/71083389/Acord+de+Mediu+CN+CF+CFR+prin+Baicons+Impex.pdf) pt electrificarea Constanța - Mangalia.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on April 19, 2024, 03:43:44 PM
[CN1068072 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100179141)] Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Electrificare și Reabilitare linie de cale ferată Constanța – Mangalia"

Data publicare: 19.04.2024
Autoritate contractanta: Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA

Durata estimată pentru realizarea serviciilor de proiectare, este de 10 luni calendaristice de la de la Data de începere notificată în OÎp .
Durata estimată de Execuție a lucrărilor este de 24 de luni calendaristice de la de la Data de Începere a execuției notificată în OÎex.
Perioada de garanție – minim 60 de luni de la recepția la terminarea lucrărilor
Perioada de Închidere – 4 luni de la terminarea perioadei de garanție
CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.

Valoarea Estimata Totală a contractului (inclusiv servicii/lucrări similare) este intervalvul 1.317.921.813,80 – 1.557.357.212,75 Lei, fără TVA

Linia c.f. Constanța – Mangalia face parte din Magistrala 800 București – Constanța – Mangalia, are o lungime de 42,9 km (măsurați între ax stație Constanța – ax stație Mangalia) și deservește stațiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc precum și Portul Constanța și Portul Mangalia.

Achizitia se refera la un proiect si/sau program finantat din fonduri ale Uniunii Europene: Da
Identificarea proiectului: Proiectul ,,Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia" face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în perioda 2021 - 2030, conform Anexei 10.35 - "Surse de finanţare pentru structura feroviară 2020 - 2030".
Tip finantare : Program / Proiect
Program/Proiect: Alte finantari

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare:
Data si ora locala: 17.06.2024 15:00
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on April 19, 2024, 04:43:46 PM
[CN1060792 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100171941)] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF Constanța, 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 2 Costinești Tabără"

[CN1060791 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100171936)] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiții ,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF Constanța, 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 3 Stația Neptun hc"

Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: milo1981 on April 19, 2024, 04:46:18 PM

(https://i.imgur.com/Yd3ePqFh.jpeg) (https://i.imgur.com/Yd3ePqF.jpeg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: rizzuh on April 22, 2024, 11:09:27 AM
Din ce secol este harta? :D
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: TVlad on April 22, 2024, 12:23:35 PM
Secolul trecut...Cele mai recente actualizari disponibile muritorilor sint de la inceputul anilor '80. E posibil sa fie si singurele.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: dan tm on April 22, 2024, 08:22:54 PM
de cite ori am spus pe forum(uri) ca la proiectari se folosesc niste planuri de pe vremea...?
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: TVlad on April 23, 2024, 08:12:20 AM
Daca de pe ele iei doar informatia despre cotele terenului e una dar orice altceva e informatie perimata.

Ca idee, si eu in activitatea profesionala folosesc aceste harti depasite dar intotdeauna validarea si completarea proiectului se face dupa o vizita in teren. Miza nu e de milioane de euro insa asa e normal. De multe ori se intimpla sa o luam de la capat pentru ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din tirg, ca sa zicem asa.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: rizzuh on April 23, 2024, 12:23:50 PM
@TVlad

Poate chiar secolul 19, caci in a doua jumatate a secolului 20 aveam Canalul Dunare - Marea Neagra la Agigea :lol:

Nici cotele terenului nu mai sunt de actualitate la cate lucrari s-au efectuat in zona Agigea de-a lungul timpului
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: Konter on June 11, 2024, 10:49:42 PM
"CFR SA a decis amânarea termenului de depunere a ofertelor pentru dublarea și electrificarea liniei Constanța – Mangalia.
Noul termen de depunere a ofertelor pentru dublarea și electrificarea liniei Constanța – Mangalia este 15 iulie, potrivit noilor date ce apar în site-ul de achiziții publice. CFR SA nu precizează cauzele amânării, însă, cel mai probabil, acest lucru a fost decis în urma solicitărilor venite de la potențialii participanți la licitație.
Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 15 mai 2025, iar evaluarea se va face până la data de 10 septembrie 2024. valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 1.317.921.813,80 și 1.557.357.212,75 lei (între 265 și 312 milioane de euro).
Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație tracțiune CFR/Enel. Primul termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost 17 iunie 2024."
Sursa (https://clubferoviar.ro/depunere-amanata-a-ofertelor-pentru-electrificarea-constanta-mangalia/)
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on August 05, 2024, 03:19:49 PM
S-au depus ofertele.


1. Asociere : DRUM ASFALT (Leader), S.C. Alstom Transport S.A.,

2. Asociere : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Leader), ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA,


https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100233527
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: AndreiB on August 06, 2024, 09:17:38 PM
Observi din acordul de mediu ca foarte multe peroane au NSS +38cm. Linia fiind dubla cu probabil putine abatute, presupun ca e din ratiune de transporturi agabaritice.

Intrebarile mele:

1. Ce nevoie reala de transporturi agabaritice exista? Vorbim de profilul in partea de jos a gabaritului. Nu se pot gasi alte solutii?
2. Traficul de marfa pe linia respectiva in intervalul Agigea Ecluza - Mangalia este aproape inexistent, cu potential modest spre zero de crestere. Ce sens avea acest focus pe transportul de marfa?
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: dan tm on August 06, 2024, 10:17:14 PM

linia continua spre niste unitati militare in Mangalia.Cred ca despre asta e vorba.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: TibiV on August 06, 2024, 10:47:52 PM
@AndreiB ,
linia CF dincolo de Mangalia a fost construita din ratiuni strict militare.

Adica cu focus pe marfa - posibil/probabil agabaritic. Nimeni nu stie azi ce vei transporta azi pentru razboiul de maine...


Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: TVlad on August 06, 2024, 11:09:50 PM
Nu numai militare. Acolo e si santierul naval care intr-o vreme era aprovizionat si pe calea ferata.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: TibiV on August 06, 2024, 11:17:06 PM
Oul sau gaina?...  O:-)

Santierul Naval Mangalia a aparut pentru Marina Militara - in special intretinere, dar si constructia de nave militare mici.
Pentru nave mari (civile), la vremea respectiva era suficient Santierul Naval Constanta - sau cum s-o fi numit atunci, ca nu mai tin minte cu exactitate....
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: cristi5 on August 06, 2024, 11:44:41 PM
Interesant ca in asocierile care au licitat sunt doua firme romanesti active pe Quick Wins

- Drum Asfalt (QW pe Teius-Razboieni) cu Alstom
- cu turcii: Rotary construction cei cu multe QW la 0%, si unul pe 440m la 30% intre Draganesti-Olt si Radomiresti. Acolo sunt asociati cu Euroconstruct...

Asta (si numarul mic de oferte) arata o saturare in piata, de exemplu Alstom nu au mai mers cu Arcada pt ca Arcada are multe lucrari. Cu Aktor banui ca nu mai vrea sa mearga nimeni. Pana la urma daca nu ii pedepseste statul, ii pedepsesc ceilalti antreprenori...

Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on August 06, 2024, 11:48:03 PM
E și ARCADA ca terț în asocierea cu Alstom.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: dargauda on August 06, 2024, 11:54:17 PM
- Drum Asfalt (QW pe Teius-Razboieni) cu Alstom

Aici cand au termen de finalizare?se misca ca melci.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: zone_rider on August 07, 2024, 01:01:38 PM
@cristi5 Ai idee ce se intampla cu Neptun hc si Costinesti hc? Au peroanele exact in mijlocul unor treceri la nivel cu calea ferata. Se vor muta peroanele mai departe sau se fac pasaje sau raman asa cum sunt?
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: cristi5 on August 08, 2024, 07:15:09 PM
Neptun halta se desfiinteaza

Cred ca documentatia este pe server
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: Sorinus on August 09, 2024, 10:17:25 AM
Peronul de la Neptun hc este din tabla, deci se poate pur si simplu demonta. Si cel de la Costinesti este non-standard, desi chiar ok pt standardele noastre, deci probabil il vor reface complet.

Legat de desfiintarea Neptun HM, practic ramanem fara niciun punct de incrucisare de la Costinesti HM pana la Mangalia. Not good, chiar si cu linie dubla, daca se strica ceva blocheaza 15 km de linie. Sa nu mai zic daca se lucreaza la un fir, capacitatea se prabuseste.

Neptun HM are acum 3 linii si o cladire mica de piatra, superba, in stil dobrogean (imbracata in piatra).
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: dan tm on August 11, 2024, 11:30:12 PM
Mi se pare ca foloseste doar doua linii din 4.
Toate cladirile pe linia asta sint superbe cu o arhitectura specifica.( ma intreb ce este la etaj in toate statiile)

halta Pescarus insa a fost inaltata cu un etaj. Nu s-a impus sa fie la fel cu restul cladirii.

https://www.haltapescarus.ro/

Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on August 11, 2024, 11:53:19 PM
Quote from: tom_sawyer on April 19, 2024, 04:43:46 PM[CN1060792 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100171941)] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF Constanța, 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 2 Costinești Tabără"

[CN1060791 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100171936)] Proiectare şi Execuție lucrări aferente obiectivului de investiții ,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF Constanța, 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 3 Stația Neptun hc"

Costinești Tabăra:

Ofertant castigator
CONSTRUCT I.N.G. / 5775954
I.S.P.C.F. / RO 1566866
ARCADA COMPANY / RO 5437520
SPIACT CRAIOVA / RO 14452049
PRO AMI'S CONSULTING S.R.L. / 25730574

Valoare contract
14062160.74 RON

Proiectul are următoarele obiective specifice:
-   modernizarea/repararea clădirii din stația de călători prin demolarea clădirii existente din stație și realizarea/ construcția unei noi clădiri de călători pe amplasamentul celei existente (inclusiv instalațiile aferente);
-   asigurarea cu sisteme de ventilație/încălzire, instalații electrice, sanitare, termice, PSI etc;
-   demolarea peroanelor existente și realizarea unui peron nou;
-   amenajarea și sistematizarea accesului la peron;
-   amenajarea trecerii la nivel;
-   lucrări de telecomunicații c.f., inclusiv supraveghere video;
-   refacerea branșamentelor de utilități;
-   refacerea sistemului de drenaj;
-   asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători, reprezentate de balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe pentru persoane cu dizabilități etc.


Neptun hc
:

Ofertant castigator
CONSTRUCT I.N.G. / 5775954
I.S.P.C.F. / RO 1566866
ARCADA COMPANY / RO 5437520
SPIACT CRAIOVA / RO 14452049
PRO AMI'S CONSULTING S.R.L. / 25730574

Valoare contract
16571306.07 RON

Obiectivele specifice ale obiectivului de investiții ,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF CT, 4 stații: Neptun hc, Costinești Tabără, Ciulnița și Mangalia – Lot 3 Stația Neptun hc" sunt următoarele:
-   modernizarea stației de călători prin demolarea clădirii existente din stație și realizarea/ construcția unei noi clădiri de călători pe amplasamentul celei existente (inclusiv instalațiile aferente);
-   asigurarea cu sisteme noi de ventilație / încălzire, instalații electrice, sanitare, termice, PSI etc;
-   demolarea peroanelor existente și realizarea unui peron pe partea stângă, în sensul de creștere al kilometrajului, după trecerea de la nivel;
-   amenajarea și sistematizarea accesului la peron;
-   amplasarea a 5 refugii pe peron;
-   amenajarea trecerii la nivel;
-   lucrări de telecomunicații c.f., inclusiv supraveghere video;
-   refacerea branșamentelor de apă și energie electrică;
-   realizarea unui branșament de canalizare.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: TVlad on August 12, 2024, 12:50:55 AM
^^

Foarte urit au facut-o, pacat de ea, putea iesi ceva extraordinar daca incapea pe alte mîini. Poate ar trebui sa imi limitez pretentiile la a nu fi demolata cladirea de tot...

Sa nu se aleaga praful si de Neptun, cladirea e intr-adevar superba asa cum e acum. Cu vegetatie, vițǎ de vie, flori, pisici si un IDM cumsecade, dl. M. :)
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: dan tm on August 12, 2024, 07:56:05 AM
acelasi stil arhitectural ste si pe linia de Tulcea.
Multe cladiri insa au fost demolate.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on August 30, 2024, 08:01:37 AM
Quote from: tom_sawyer on August 28, 2024, 05:35:01 PMAstăzi, 28 august 2024, în cadrul Ședinței de Guvern, Ministrul Energiei, Sebastian-Ioan Burduja, a prezentat lista de investiții prioritare pregătite pentru a fi transmise pentru evaluare către Banca Europeană de Investiții. În vederea obținerii finanțării prin Fondul pentru modernizare, Ministerul Energiei a inițiat 3 propuneri de investiții prioritare, la care se adaugă alte 3 propuneri venite din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) și o propunere de investiții din partea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Propunerile de investiții prioritare ale României pentru sesiunea de toamnă a Comitetului pentru Investiții al FM:
[...]
7. Electrificarea liniilor de cale ferată (Constanța – Mangalia, Rădulești – Giurgiu Nord și Chiajna – Jilava), inițiată de MTI pentru care se solicită în această sesiune plata primei tranșe în valoare de 39.823.445,28 euro (din totalul finanțării solicitate de 89.263.272,54 euro).

Finanțarea din Fondul pentru modernizare se face pe baza propunerilor de investiții pe care statele beneficiare le transmit BEI pentru evaluare, urmând ca, în urma analizei și recomandărilor, Comitetul pentru investiții al FM să aprobe finanțarea acestora. Comitetul pentru investiții se reunește de două ori pe an, iar, în acest moment, România pregătește portofoliul de proiecte ce urmează a fi transmise în sesiunea de toamnă, care va avea loc în data de 22 octombrie 2024.

Banii din Fondul de Modernizare vin din comercializarea certificatelor de emisii și pot fi alocați către proiecte din sectorul energetic din zece state membre, inclusiv România.

economica.net (https://www.economica.net/fotovoltaice-baterii-centrale-pe-gaze-trenuri-de-metrou-electrificarea-de-cai-ferate-lista-proiectelor-cu-care-romania-se-duce-sa-ia-bani-din-fondul-de-modernizare-ale-ue_769541.html)

Chiar dacă toți banii solicitați din Fondul de modernizare s-ar folosi pe Constanța-Mangalia, nu ar acoperi decât o treime din necesar.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: shift2rail on September 09, 2024, 10:42:15 PM
Quote from: dan tm on August 12, 2024, 07:56:05 AMacelasi stil arhitectural ste si pe linia de Tulcea.
Multe cladiri insa au fost demolate.

Pe aceasta sectie de va circula cu 1600 km/h in anul 3240 (sef de tren):

Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on October 02, 2024, 07:16:17 PM
Astăzi, 02.10. 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia", aflate pe raza unităților administrativ - teritoriale: Constanța, Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla, Costinești, 23 August și Mangalia – județul Constanța

MT (https://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5509-hg02102024dtf-2)
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: shift2rail on October 30, 2024, 10:05:07 PM
Cele 3 electrificari - Radulesti/Giurgiu, Cta/Mangalia si Chiajna/Jilava- au primit ok-ul BEI pe Fondul Modernizare (surse guvernamentale, anuntul bancii intarzie):

https://incomemagazine.ro/romania-vrea-bani-de-la-bei-pentru-trei-proiecte-de-electrificare-a-caii-ferate/?amp=1
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on December 10, 2024, 03:19:23 PM
Quote from: tom_sawyer on April 19, 2024, 03:43:44 PM[CN1068072 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100179141)] Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii ,,Electrificare și Reabilitare linie de cale ferată Constanța – Mangalia"

Valoarea Estimata Totală a contractului (inclusiv servicii/lucrări similare) este intervalvul 1.317.921.813,80 – 1.557.357.212,75 Lei, fără TVA
Quote from: tom_sawyer on August 05, 2024, 03:19:49 PMS-au depus ofertele.

1. Asociere : DRUM ASFALT (Leader), S.C. Alstom Transport S.A.,

2. Asociere : IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Leader), ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA,

https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100233527

Licitația a fost anulată.

05.12.2024: Potrivit prevederilor art. 143 alin. (2) lit. e) din HG nr. 394/2016, întrucât propunerile financiare depăşesc valoarea estimată comunicată prin anunţul de participare şi nu există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare, ofertele au fost RESPINSE în conformitate cu Art.143, alin. (1) din HG nr. 394/2016.
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on December 27, 2024, 06:41:37 PM
Asocierea Ic Icyas – Rotary a depus zilele trecute contestație la CNSC după ce CFR a anulat procedura invocând lipsa oricărei oferte corespunzătoare.

La procedură, CFR SA a primit două oferte, a doua venind de la asocierea Drum Asfalt – Alstom. Ambele oferte au fost peste valoarea limită stabilită de CFR SA la un nivel de 1,31 miliarde lei, fără TVA, respectiv 1,44 miliarde lei și 1,49 miliarde lei.

În contestația depusă, asocierea turco–română afirmă că depășirea valorii limită impusă de CFR SA s-a făcut cu un pocentaj mai mic de 15%.

Ambele oferte se încadrează în pragul prevăzut la articolul 241 aliniat 1 litera b) din Lege și există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului. Comisia de evaluare avea obligația de a continua evaluarea și a atribui contractul, scrie Ic Ictas Insaat Sanayi VE Ticaret – Rotary Contrucții Mentenanță în contestație. Asocierea invocă în contestație o întreagă corespondență între conducerea CFR, direcția achiziții, cea de fonduri europene în care s-ar fi dat acceptul alocării de fonduri suplimentare.

clubferoviar.ro/se-cere-continuarea-licitatiei-de-electrificare-constanta-mangalia-anulata-de-cfr-sa/
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on January 30, 2025, 10:16:36 PM
Astăzi, 28 ianuarie, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de organism delegat pentru fondurile alocate României din Fondul pentru modernizare (FM), destinate eficienței energetice în sectorul transporturilor, publică Lista investițiilor aprobate pentru finanțare.

Lista completă a investițiilor poate fi consultată aici (https://mt.ro/web14/documente/organism%20intermediar/fond_modernizare/comunicate/Lista%20proiecte%20castigatoare%20cu%20finantare%20Fondul%20pentru%20modernizare.pdf).
MT (https://mt.ro/web14/221-fm-comunicate/5716-fm28012025)


Numai Constanța-Mangalia e 300 milioane euro:

(https://i.imgur.com/JHwZ7Yd.png)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Calea ferată Constanța-Mangalia
Post by: tom_sawyer on February 05, 2025, 05:24:50 PM
Licitația de electrificare a liniei Constanța – Mangalia rămâne anulată, CNSC dând dreptate CFR SA care a susținut că ofertele primite la licitație depășesc limita admisibilă, fără a exista banii necesari majorării valorilor.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins recent contestația depusă de asocierea Ic Ictas – Rotary prin care aceasta cerea continuarea licitației de reabilitare și electrificare a liniei Constanța – Mangalia.

În contestația depusă, asocierea turco–română afirma că depășirea valorii limită impusă de CFR SA s-a făcut cu un procentaj mai mic de 15%.

,,Ambele oferte (a doua ofertă fiind a Drum Asfalt și Alstom Transport – n.red.) se încadrează în pragul prevăzut la articolul 241 aliniat 1 litera b) din Lege și există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului. Comisia de evaluare avea obligația de a continua evaluarea și a atribui contractul", scrie Ic Ictas Insaat Sanayi VE Ticaret – Rotary Contrucții Mentenanță în contestație.

Asocierea invocă în contestație o întreagă corespondență între conducerea CFR, direcția achiziții, cea de fonduri europene în care s-ar fi dat acceptul alocării de fonduri suplimentare.

În răspunsul furnizat, CNSC afirmă că eventualele încercări și corepondența purtată nu reprezintă certitudinea existenței fondurilor. Ca urmare, CNSC respinge contestația primită.

clubferoviar.ro/electrificarea-constanta-mangalia-ramane-anulata/