Intrebare: ce traseu are "Centura Stei - Beius"? Si 27.2 km lungime cind intre Stei si Beius sint 18 km mari si lati?
Nu poate fi vorba despre actuala Centura Stei, aceea exista din 1968, arata aproximativ la fel si azi, e la fel de ingusta si poate ca are 2 km cu totul!
Vezi aici :
http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/46.623/22.424/0 (http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/46.623/22.424/0)
Sunt traseele tuturor proiectelor.
^ Multumesc mult.
Publicat azi in Monitorul Oficial:
Hotarare privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata [...] Varianta de ocolire
Stei, jud. Bihor
monitoruloficial.ro (http://www.monitoruloficial.ro/article--e-Monitor--339.html)
20 Iunie 2018, Partea I, nr. 504
PS: A durat mai mult de 8 luni...
Quote from: NGC on October 16, 2017, 12:59:48 PM
VO Stei
13.10.2017: "Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Varianta de ocolire Ștei""
http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1719-hg13102017dirtac-2 (http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1719-hg13102017dirtac-2)
VARIANTA DE OCOLIRE ȘTEI
Licitatie construcție a 27,23 km de drum nou, 1 X 1, reprezentat de varianta de ocolire Ștei, creșterea accesibilității relative și creșterea vitezei de deplasare pentru traficul de tranzit pe DN76 în zona localității Ștei.
Comunicat de presa CNADNR 25 Iun 2018 (http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/varianta-de-ocolire-%C8%99tei)
^ au depus aplicatia de finantare pentru fonduri europene.
Si au publicat si HG-ul pentru exproprieri (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=7.msg201486#msg201486).
Poate incep sa se miste lucrurile mai serios la aceasta centura.
Despre centura Stei-Beius si centura Alesd (jud. Bihor):
(pentru Stei s-a emis deja HG de exproprieri - a se vedea pe pag. anterioare)
(https://i.imgur.com/hAmWhCo.png)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
https://senat.ro/PDFIntrebari/POPA%20CORNEL%20%201637A.pdf (https://senat.ro/PDFIntrebari/POPA%20CORNEL%20%201637A.pdf)
Anunt de participare simplificat: [SCN1011109] - Actualizare Documentatie Tehnica pentru Autorizatia de construire Varianta de ocolire Stei
Data publicare: 10.08.2018 08:58
Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 30.08.2018 15:00
^ Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 30.08.2018 15:00 13.09.2018 15:00
^ Licitatie (SCN1011109) anulata din lipsa de ofertanti!
Mvai, deci daca inteleg eu bine:
- 10 aug lansare licitatie
- 11 nov anulare licitatie
Pai ce facem fratilor?! Cum ramane cu emiterea AC?!
Quote from: adrian rosca on January 31, 2019, 10:34:24 PM
Propunere alocare bugetara 2019 VO Stei: 40 milioane lei.
Varianta de ocolire Ștei
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit în data de 14.02.2019 încheierea Contractului de Finanțare nr.28, pentru proiectul "Varianta de ocolire Ștei" în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient Componenta 1, Obiectiv Specific 2.2 -Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere- proiecte noi de investiții, Operațiunea-Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructură rutieră a TEN-T.
Obiectivul general al proiectului îl reprezinta extinderea infrastructurii de transport rutier de interes naþional în vederea asigurarii conexiunii la reþeaua TEN-T a zonelor deficitare din punct de vedere a oportunitaților de transport în vederea asigurarii accesibilitații la oportunitați de munca prin construirea variantei de ocolire Ștei.
Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :
1. Construirea unei variante de ocolire cu o lungime de 27,23 km, a 13 poduri, a 5 pasaje, a 2 viaducte, a 2 parcari si a 37 de podete (24 de podețe aflate pe varianta de ocolire si 13 podete aflate pe bretelele nodurilor de pe varianta de ocolire).
2. Creșterea accesibilității relative cu 7%, în primul an de operare (2020).
3. Creșterea vitezei de deplasare pentru traficul de tranzit pe DN76 în zona localității Ștei.
Valoarea totală a proiectului este de 350.028.758,64 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-250.799.413,07, 15% contribuția proprie-44.258.761,96 lei, restul de 54.970.345,57 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Durata proiectului: 120 luni Cod proiect 117897 CNADNR (http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/varianta-de-ocolire-%C8%99tei-0)
Au uitat să spună cu cine.
Probabil este vorba despre Copisa Constructora Pirenaica S.A - care apare în stadiul proiectelor de pe ianuarie 2019 (http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORINDERULARE.pdf)
Firma nu e neapărat rea.
A lucrat decent pe defileul Jiului, Bumbești-Livezeni.
A demarat mai greu acolo, dar când a primit finanțare, a făcut.
Să vedem.
Cu COPISA au meci mare.
I-au respins la cel putin cele 5 proiecte de mai jos din motiv de prejudicii la contractul cu CFR pentru modernizarea statiei Bistrita. Cautati mai in urma ca am tot scris despre asta.
- "Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare"
- "Proiectare si executie Largire la 4 benzi DN 7 Baldana - Titu km 30+950 - 52+350"
- "Proiectare si executie Varianta de ocolire a Municipiului Barlad"
- "Contract 5R11, Reabilitare DN 76 Ionesti - Varfurile km 55+425 û 69+350 û Rest de executie"
- "PROIECTARE, ASISTENTA TEHNICA SI EXECUTIE "Modernizare DN52 Alexandria-Tr.Magurele km 1+350-km 44+600; km 49+194-km 52+649""
Quote from: Ionut on February 05, 2019, 09:20:31 AM
^ Licitatie (SCN1011109) anulata din lipsa de ofertanti!
Acum mai incearca o data, si cu aceeasi valoare estimata. :D
[SCN1038259] / 22.02.2019: "
Actualizare Documentatie Tehnica pentru Autorizatia de construire Varianta de ocolire Stei"
Valoare estimata: 284.300,00 RON fara TVA
Durata contractului: 4 luni
Termen depunere oferte: 14.03.2019
Fonduri: Alte fonduri
Avem un rezultat la această licitație? Mulțumesc.
2 participanti:
1.SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA
2.SC CAPITAL VISION SRL
Termenul dat pentru evaluarea ofertelor e 14.07.Deocamdata sunt la evaluarea tehnica.
Vești noi:
"Centura ocolitoare de la Ştei este o poveste fără sfârşit. Acolo trebuie să luăm o decizie, pentru că lucrurile nu se mişcă de doi ani de zile. Nu cred că acel antreprenor (n.r. - Copisa, o firmă din Spania) poată să ducă lucrarea la bun sfârşit, pentru că de când s-a licitat, din 2017, preţurile au crescut", a zis Cuc.
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/ministrul-transporturilor-despre-centura-ocolitoare-stei-as-rezilia-contractul-cu-firma-desemnata-in-2017-150539.html
In primul rand licitatia a fost lansata in
2013 !!! In al doilea rand, contractul ala a fost atribuit la sfarsitul lui
2016.
Domnule
PAPAGAL Cuc, dar pe asta o stiati? :lol:
Quote
Beneficiarul a demarat procedurile de obtinere a Autorizatiei de Construire si a suprafetelor de teren necesare realizarii lucrarilor.
In data de 31.05.2018 a fost emis HG nr. 384 pentru declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national ,,Varianta de ocolire Stei", judetul Bihor.
Pentru obtinerea Autorizatiei de Construire, CNAIR SA a demarat o procedura de achizitie publica in vederea contractarii serviciilor de proiectare in vederea elaborarii Documentatiei Tehnice pentru obtinerea Autorizatiei de Construire. Procedura anulata ca urmare a faptului ca nu a fost depusa nici o oferta.
Textul de mai sus vine chiar de la geniile pe care le aveti in subordine.
Deci cum ramane? Reziliem pentru ca nu lucreaza? Dar decizia de expropriere s-a emis? Dar AC avem? Intreb si eu pentru un prieten. ;)
Merci NGC

Întreb și eu, contractul nu are prevăzut o clauză de actualizare a prețurilor?
Asta să știm o treabă, adică argumentul lui Cuc cade din fașă.. Oricum atât timp cât nu este emisă AC este gargară ieftină și rămânem cu încă o lucrare blocată în birocrație și incompetență. Și în acest timp vecinii de peste graniță construiesc centuri ocolitoare pentru orice sătuc.
Contractul asta e guvernat de conditiile generale si speciale de contract din 2011 si avem asa.
(https://i.imgur.com/WaH3Uoh.jpg)
adica orice crestere de pret (cf INS) este acoperita de contract. Si va fi platita de CNAIR de bunavoie, sau dupa arbitraj/proces si eventual, executare silita
"Actualizare Documentatie Tehnica pentru Autorizatia de construire Varianta de ocolire Stei"
Licitatia a fost atribuita din 5 august catre SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA pentru 222.455,2 RON.
Cu contract de executie semnat? Cum vine asta?
Exproprierile pentru Centura Ștei? Bănuiesc ca este vorba despre Centura Ștei - Beiuș... Nu este un proiect mort? Care este stadiul lui? Știu ca avem o secțiune dedicata...
L.E.: Întrebarea a plecat de la postarea lui Alin pe topicul DN, unde apare și acesta informație din articolul: https://www.replicahd.ro/dn-76-ar-putea-fi-finalizat-acest-an/
Deși este presa plină de această știre (bună în esență, să vedem cum vor ști autoritățile locale să benificieze), o postez aici, pentru nu îi așa, aici îi este locul:
"Anul acesta am alocat bani şi pentru centura Aleşd şi pentru centura Beiuş
... În cadrul şedinţei de Guvern de ieri, după discuţii cu autorităţile locale, am adoptat o ordonanţă de urgenţă prin care am hotărât să transferăm către primării proiectele de construcţie a centurilor"
https://ebihoreanul.ro/stiri/premierul-orban-in-bihor-centurile-ocolitoare-din-alesd-si-beius-vor-beneficia-de-finantare-prin-poim-156984.html
Să vedem câtă apă mai trece pe Criș până se mişcă lucrurile!
Pe site-ul CNAIR proiectul ăsta apare reziliat.
Așa este, cu termen depunere oferte 22 iunie:
(https://i.imgur.com/t1AFVqph.jpg) (https://i.imgur.com/t1AFVqp.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
^ Aia cu termenul de depunere e o gluma foarte proasta. Noi nu avem licitatie reluata si nici macar nu e sigur ca va fi facuta una de CNAIR, ca eu inteleg ca vor sa il transfere la autoritatile locale, dar ei au dat termen de depunere peste 9 zile. Fabulos.
Nu pricep care autoritati locale. CL Stei sau Beius? Mira-m-as foarte sa aiba vreo letcaie disponibila pentru asa ceva, primul e un orasel la pat pe perfuzii, al doilea se tiraste cit de cit. Nu-mi par in stare sa cofinanteze ceva. Personal pentru asemenea proiecte? Sper ca e o gluma. Ar ramine CJ Bihor. Cum/prin ce mecanism si de unde?
E o ordonanță recentă prin care autoritățile locale/județene/asociațiile de UAT-uri să preia proiecte de interes local de la CNAIR și să se implementeze (SF, licitații, execuție), dar plățile să se facă prin MT.
Pe ăsta n-avea cum să-l facă nici CNAIR, se bloca 10 ani în conductele și LEA 20kV ale fraților Micula, d-apoi autoritățile locale.
^ Am vazut-o, Horatiu, dar mi se pare doar o pasare a unei birocratii catre o alta si nimic mai mult. Eventual infiintarea uneia noi.
- cine face selectia proiectelor?
- cine organizeaza licitatia si cum? MT? Cnair?
- cine le plateste? Un ordonator de credite banuiesc. MT? Cnair? Ok, si dupa aia le da cuiva, CL, CJ? Le transfera? Cum, cui anume, carei structuri, e de dorit specializate, din CJ/CL? La Stei? Asta ar fi cel mult o gluma proasta.
Sa presupunem ca proiectul va fi fost trecut de contestatii si alte cele. Cine il implementeaza si il urmareste pe parcursul desfasurarii? CL Stei? Greu de crezut.
Mai apoi cine il receptioneaza, cum si de ce? Ce se intimpla daca executia e neconforma cu proiectul sau gresita de-a dreptul? Recte au consiliile locale oameni competenti in asa ceva, competente tehnice zic, ca purtatori de stampila patrata care sa o valideze pe cea rombica pot fi angajati dintre rudele si anturajele localilor fara vreo problema, se gasesc destule la o adica, si rude si stampile.
Cine retine/executa garantia de buna executie si cu ce drept odata transferat proiectul catre CL?
Dacă e să facă cineva proiectul ăsta, acela ar putea fi numai CJ Bihor. Probabil se liberalii se bazează pe faptul că de la anul vor avea și președintele de CJ (în ultimii 4 ani au avut 50%-1 vot, și nu au avut președintele pentru că s-au coalizat toți ceilalți împotriva lor).
Este exclus să îl facă orice CL din zonă, cu atât mai mult cu cât este un proiect care ar trece prin mai multe UAT-uri. Oricum, înțeleg că fondurile ar veni de la bugetul național, deci contează mai mult cine gestionează proiectul. Or niciun CL dintre Ștei și Beiuș nu excelează la un bun management de proiecte, indiferent care ar fi sursa de finanțare. De aia cred că 99% e gândit pentru CJ Bihor această desfășurare de proiect.
^ Apropo de postarea mea din vară, uite că azi s-a votat de către CJ Bihor să preia coordonarea acestei centuri.
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/in-unanimitate-consiliul-judetean-bihor-face-pasi-pentru-realizarea-centurilor-osorhei-santandrei-si-nojorid-preia-si-proiectele-soselelor-ocolitoare-alesd-si-beius-stei-159918.html
Ai intuit bine, dupa cum vorbeste Bolojan ii posibil ca defapt sa fie doar centura Beius
De pe facebook
Ilie Bolojan
PREGĂTIM CONDIȚIILE PENTRU CENTURĂ LA BEIUŞ
Azi am fost la Beiuş pentru a pregăti toate condițiile în vederea realizării centurii municipiului Beiuş. Împreună cu primarul Beiuşului şi cu specialiști care se vor ocupa de actualizarea studiul de fezabilitate, am fost în teren, pentru a analiza traseele posibile care, pe de o parte, să respecte standardele de drumuri naționale și să corespundă criteriilor de finanțare europeană, iar pe de altă parte să răspundă nevoilor de circulație şi dezvoltare ale Beiuşului.
Am stabilit cum vom colabora pentru a urgenta proiectul. Vom face un parteneriat, în așa fel încât în luna martie, anul viitor, să avem documentația tehnică finalizată.
Mulțumesc dlui primar Gabi Popa şi colegilor care se vor ocupa de proiect pentru angajamentele asumate. De săptămâna viitoare, ne apucăm de lucru şi pe acest proiect.
link (https://www.facebook.com/ilie.bolojan/posts/2920345198068784)
pe Facebook
Consiliul Judeţean Bihor
Trei trasee propuse pentru Centura Beiuș
🚧 Municipiul Beiuș este unul dintre cele mai aglomerate orașe din județul Bihor, fiind tranzitat de Drumul Național 76, pe care circulă mii de mașini în fiecare zi. Dinspre Oradea intră în Beiuș în jur de 6.000 de mașini pe zi, iar la ieșire din Beiuș înspre Ștei, aproximativ 4.000 de mașini.
🚧 Astăzi au fost publicate în dezbatere publică cele trei variante de traseu pentru Centura Beiuș. Proiectul va fi realizat de Consiliul Județean Bihor până la finalul anului 2023.
🚧 Varianta 1, cu cea mai mare lungime, propusă în anul 2010, ocolește atât municipiul Beiuș, cât și orașul Ștei, și localitățile dintre cele două orașe, are o lungime 27,3 de kilometri, iar valoarea estimată a acesteia este de peste 150 de milioane de euro.
🚧 Celelalte două trasee propuse au în vedere doar ocolirea municipiului Beiuș. Varianta 2, cea mai îndepăratată de oraș, are o lungime de 6,8 kilometri, iar varianta 3, cea mai apropiată de oraș, are o lungime de 6,4 kilometri. Costurile pentru fiecare dintre cel de-al doilea sau al treilea traseu ar fi de aproximativ 32 de milioane de euro, de 5 ori mai puțin decât varianta propusă în urmă cu 11 ani.
🚧 Traseele propuse sunt descrise în detaliu în documentul publicat pe site-ul instituției, la secțiunea Transparență decizională.
(https://i.imgur.com/PF5pQky.jpg)
(https://i.imgur.com/SGcMGgw.jpg)
(https://i.imgur.com/I3xWiYl.jpg)
(https://i.imgur.com/uZPCRes.jpg)
(https://i.imgur.com/hJNw68q.jpg)
(https://i.imgur.com/hxLzI8E.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
foarte bine ca se face centura la Beius, dar se poate face si la Stei una, fara sa fie una lunga de 30 km pentru ambele orase. adica ar putea fi la pachet , facand un proiect mai atractiv pentru proiectanti si constructori
Totusi, centura originala Stei-Beius, licitata, atribuita, uitata complet si anulata, era mult mai buna dpdv al tranzitului, pentru ca ocolea TOATE localitatile dintre cele doua orase, inclusiv haosul din Rieni, cu fabrica lor de apa minerala diluata. Degeaba eficientizeaza Bolojan proiectele pana ajungi sa nu mai recunosti nimic din ele, in cazul de fata mai ieftin nu inseamna deloc ca e la fel de bine, nu e nici macar pe aproape. Asta era unul din putinele proiecte din tara prin care chiar se marea viteza de tranzit pe un drum national, nu ca la majoritatea centurilor care te varsa in buza localitatii urmatoare :doh:
Acelasi rationament se aplica si pentru Alesd sud, unde proiectul scump, pe partea cealalta a Crisului Repede ocolea si localitatile vecine cu orasul. Acolo nu am comentat pentru nu era la fel de flagranta ieftineala...
ca e in buza localitatii e una, dar doar sensuri giratorii :( . Doar 6 mai exact
Este o optimizare complet absurda de cost, dar da bine sa le spui oamenilor ca e mai ieftin. Ei cred ca proiectele astea sunt ca reclamele unora de pe TV, tai doar costuri, nu si beneficii.
Ca unul care am avut parțial tangență la partea de proiectare cu varianta Ștei-Beiuș originală, sunt foarte, foarte dezamăgit de ceea ce propune Bolojan acum... >:(
Bolojan se intinde cat ii permite bugetul Cnair....buget din care trebuie facute altele mult mai arzatoare.
Daca ar face-o din banii judetului,din partea mea poate sa faca centura la fiecare localitate din judet.
In forma actuala nu prea o sa fie tentant sa mergi pe centura. De exemplu ai 2 tiruri in fata dupa care astepti sa faca 4 giratorii, mai bine o iei prin oras 2 giratorii si mai prinzi si un semafor sa zicem, cred ca o sa faci mai putin prin oras. Este un castig pentru localnici pentru ca scapa de traficul greu. Vina e la cnair ca a lalait-o 10 ani cu proiectul asta iar Bolojan vrea acum ceva simplu si rapid
Bine că au rămas, cel puțin pe hârtie, la varianta inițială:
"În urma analizei celor trei trasee propuse pentru Varianta de Ocolire Beiuș, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) a decis realizarea Variantei 1. Aceasta ar urma să fie împărțită în două sectoare: sectorul 1, care ocolește Beiușul, și sectorul 2, care ocolește celelalte localități de pe traseu.
Prima etapă presupune executarea unui traseu cu o lungime de 7,3 kilometri care se va desprinde din DN76 (E79) la kilometrul 120+019 și revine la kilometrul 124+940 al drumului național. Traseul traversează râul Crișul Negru și Drumul Comunal 231, apoi printr-o curbă la dreapta își continuă traseul paralel cu drumul național, ocolind pe la vest Beiușul. În continuare, traseul traversează o cale ferată și râul Crișul Negru, apoi printr-o curbă la dreapta merge aproximativ perpendicular pentru a reveni în DN76. Proiectul șoselei prevede construirea a două poduri peste Crișul Negru și trei pasaje supraterane.
Varianta 1 a fost aleasă datorită procedurilor avansate de exproprieri, fiind deja stabilit un culoar liber de sarcini pentru viitoarea centură. Proiectul este finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare- POIM 2014-2020."
https://www.cjbihor.ro/varianta-1-traseul-decis-pentru-centura-beius/
(https://i.imgur.com/p6Msphz.png)
Ce îmi plac mie desenele astea cu carioca pe hârtie! Boală grea, de care nu mai scăpăm!
La o privire mai atentă traseul propus intersectează de 2 ori DJ764F. Ori în "schița" propusă nu apare nici un pasaj înainte de Tărcaia. Avem pe undeva SF-ul? E o scăpare de proiectare sau de... cariocă?
@luc: Presupun că se folosește 100% documentația originală, de acum 10 ani, asta ar explica lipsa pasajului. Acolo era propusă o intersecție în T, la nivel. :(
(https://i.imgur.com/4ePXNPb.jpg)
Consiliul Judeţen Bihor a aprobat proiectul de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici pentru realizarea centurii municipiului Beiuş, un proiect de 69 mil. euro, fără TVA, finanţat din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare 2014-2020, din fonduri de la bugetul de stat şi de la bugetul CJ Bihor.
Lungimea traseului este de 7,33 km, iar şoseaua va avea două benzi de circulaţie, câte una pe sens. Proiectul presupune construirea a patru poduri şi a trei pasaje, cu o lungime totală de 1,85 km. Durata de realizare a investiţiei ''Varianta ocolitoare Ştei (Beiuş) - etapa I - Centura Beiuş'' este de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
''Ne propunem ca după aprobarea proiectului în comsia tehnico-economică a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe care sper să o obţinem în prima jumătate a lunii iulie, să demarăm procedura de licitaţie pentru desemnarea unui constructor. Documentaţia pe care o avem este la stadiul de Proiect Tehnic (PT), deci nu va mai fi nevoie de o durată de proiectare. Estimăm că, dacă nu vor fi contestaţii, cel mai târziu în primăvara anului viitor vom putea începe efectiv lucrările, prognozând că la finalul anului 2023 centura va fi gata", a precizat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, într-un comunicat de presă.
ZF (https://www.zf.ro/zf-transilvania/investitie-de-69-mil-euro-pentru-realizarea-centurii-municipiului-20138571)
LICITAȚIA PENTRU CENTURA BEIUȘULUIQuoteAzi s-a publicat în sistemul electronic de achiziții documentația licitației pentru centura municipiului Beiuș, după ce Autoritatea Națională de Achiziții a verificat conținutul și condițiile propuse, având în vedere valoarea ridicată a lucrărilor - 70 de milioane de euro.
Constructorii interesați vor putea pregăti oferte până în prima jumătate a lunii decembrie. Deschiderea ofertelor se va face în 13 decembrie.
Lucrările sunt complexe (3 pasaje supraterane și 2 viaducte de peste 700 de metri lungime fiecare) și vor trebui finalizate până la sfârșitul anului 2023.
Proiectul tehnic face parte din documentație, iar dacă procedura de licitație se va derula fără probleme, lucrările ar trebui să înceapă în primăvara anului viitor.
Mulțumesc proiectanților, echipelor tehnice ale Consiliului Județean Bihor, Companiei Naționale de Autostrăzi, primăriilor și autorităților partenere pentru faza în care a ajuns acest proiect important pentru zona Beiușului și pentru tranzitul pe DN 76 între Oradea și Deva.
via (https://www.facebook.com/ilie.bolojan/posts/409054487245931)
Tare Bolojan!
Trist ca nu sunt mai multi ca el. La Cluj se c*ca pe ei cu centura vietii.
Traseu Centura Beius:
(https://i.imgur.com/DnDutaD.jpg)
(https://i.imgur.com/jdFm8YA.jpg)
eh asa da, un singur sens giratoriu :D
Și două poduri noi :gj:
Astazi a fost lansata licitatia [CN1035682 (http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100129046)] "Executie lucrari ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș"".
Valoare estimata: 316.930.989,34 RON fara TVA
Durata contractului: "18 luni si 36 de luni perioada de garantie a lucrarilor"
Finantare: POIM
Termen depunere oferte: 13.12.2021
Răsturnare de situaţie în cazul Centurii ocolitoare a Beiuşului: Tribunalul Bihor a suspendat investiţia de peste 320 milioane de lei
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/rasturnare-de-situatie-in-cazul-centurii-ocolitoare-a-municipiului-beius-tribunalul-bihor-a-suspendat-investitia-de-peste-320-milioane-de-lei-167232.html
Tribunalul Bihor a suspendat, miercuri, executarea hotărârilor Consiliului Judeţean Bihor vizând realizarea Centurii ocolitoare a municipiului Beiuş până la finalizarea procesului pornit de 494 de localnici din comuna Tărcaia, în care oamenii cer anularea întregii proceduri.
Executorie, dar nu definitivă
"Admite cererea de suspendare formulată de reclamanţi, în contradictoriu cu pârâtul Consiliul Judeţean Bihor", arată comunicarea de pe portalul instanţei, specificându-se şi hotărârile a căror executare se suspendă.
Astfel, instanţa a suspendat hotărârea prin care s-a aprobat noul traseu al şoselei ocolitoare (HCJ nr. 143 din 30 iunie 2021) şi cea prin care s-a aprobat declanşarea procedurii de expropriere şi însuşirea raportului de evaluare pentru culoarul respectiv (HCJ nr. 144 din 30 iunie 2021), "până la soluţionarea definitivă a cauzei având ca obiect anularea actului administrativ".
Soluţia instanţei este executorie, însă nu şi definitivă, putând fi atacată, cu recurs, în 5 zile de la comunicare.
,,Vom face recurs și, în funcție de sentința definitivă, vom decide ce avem de făcut pentru a trece peste acest impediment. Centura Beiuș va fi realizată, procedura de licitație fiind în derulare", a fost reacția preșdintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, transmisă BIHOREANULUI de Biroul de presă al instituției.
Acelaşi drum, două trasee, multe exproprieri
Un număr de 494 de săteni din comuna Tărcaia au chemat în proces Consiliul Judeţean Bihor, cerând anularea hotărârilor adoptate pentru construirea şoselei care va ocoli municipiul Beiuş, al cărei traseu a fost deviat pe terenuri cultivate cu legume, în solarii, de către localnici şi, în paralel, suspendarea investiţiei până la finalizarea procesului.
Potrivit acţiunii, traseul presupune exproprierea a 137.613 mp de terenuri aflate pe raza comunei Tărcaia, din care 65.386 mp proprietate privată a persoanelor fizice şi 72.227 mp proprietate publică a comunei Tărcaia.
Asta, în condiţiile în care, din 2018, a fost dispusă declanşarea procedurilor de expropriere pentru alte 155 de proprietăţi din Tărcaia, în suprafaţă totală de 86.896 mp, pentru aceeaşi centură, dar pe un alt traseu, propus în 2011, şi care a trebuit modificat între timp deoarece, pe amplasamentul iniţial, Primăria comunei nu a mai ţinut cont de proiect şi a construit staţia de epurare a localităţii.
"Exproprierile vor avea consecinţe sociale ireversibile, având repercusiuni asupra mijloacelor de subzistenţă a unei părţi însemnate a localnicilor, în condiţiile în care veniturile din agricultură reprezintă singura sursă de venit a majorităţii acestora", se arată în acţiunea sătenilor din Tărcaia.
Superb, dupa suspendarea de la Alesd urmeaza asta de la Beius.
https://www.cjbihor.ro/5-oferte-pentru-centura-beius/
Astăzi, 19 ianuarie, a avut loc deschiderea ofertelor pentru execuția lucrărilor la ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș". Urmează evaluarea tehnică și financiară a acestora, ca mai apoi să fie desemnat un câștigător.
5 firme și asocieri de firme au depus oferte:
(1) PORR Construct
(2) Todini Construzioni Generali SPA
(3) Asociere – Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt
(4) Asociere – Construcții Erbașu (leader), Váhostav – sk, Procons Group, Drumuri Orășenești
(5) Asociere – Dimex-2000 Company, Industrial Construct Ardeal, T Dancor Romconstruct, Dacia Faber.
Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă între 316.930.989,34 și 329.622.308,91 lei. Durata de execuție a lucrărilor la proiectul de investiție ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș" va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Lungimea traseului va fi de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracterisitici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.
Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020.
(https://i.postimg.cc/Z5fPRLv0/Varianta-Ocolitoare-Beius.png) (https://postimg.cc/ZWdvspch)hosting pictures (https://postimages.org/)
Bravo. Super bine se misca Bolojan si CJ Bihor. Si nu bani aruncati aiurea, ci prioritizat ce e mai important. Felicitari.
Mor de ciudă când văd cum se misca lucrurile in Bihor, iar la Cluj Tișe o freacă la rece.
Noduri denivelate :banana: :banana: :banana:
Hm.
Licitație fără Selina în Bihor?
No, dar ce-o pățit nea Beni?
Sau e vreuna din oferte partener ceva din grupul Selina?
De câțiva ani nu mai licitează sub Selina (care cred că încă e în insolvență), ci sub Drum Asfalt sau Trameco.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=486664862818226&set=a.274245530726828 (https://www.facebook.com/photo/?fbid=486664862818226&set=a.274245530726828)
PRELUNGIM CENTURA BEIUȘ
Centura Beiușului, ce ocolește municipiul prin dreapta, spre Finiș și Tărcaia, este în licitație. Se evaluează cele 5 oferte depuse și sperăm că până luna viitoare vom desemna câștigătorul.
Pe harta alăturată e tronsonul marcat cu roșu, care va prelua traficul de tranzit pe relația Oradea-Deva. Vom începe lucrările imediat ce semnăm contractul și ne propunem să le terminăm până la sfârșitul anului viitor. E un proiect derulat în parteneriat cu Compania Națională de Autostrăzi.
În paralel cu acest proiect, am început proiectarea unui nou tronson, cel albastru.
Acesta ar pleca din viitorul nod rutier de la intrarea în Beiuș, în zona depozitului Pantano, spre stânga, urcând printre stația de deșeuri și pădure, până la drumul județean, înainte de Delani.
Noul tronson are o lungime de 2 kilometri. Înainte de stația de deșeuri va fi amenajată o girație din care se va lega parcul industrial care se află în proiectare.
În două luni de zile vom termina studiul de fezabilitate. Colaborăm cu deținătorii de utilități - apă, canalizare, electricitate și gaz pentru a conecta, de-a lungul noului drum, zona Delani și parcul industrial la utilități.
Un punct important este conectarea acestui tronson cu pasajul suprateran ce se va construi la începutul centurii Beiuș, în așa fel încât cei care vin dinspre Roșia să poată vira dreapta spre Oradea sau, dacă vor să meargă spre Ștei, să poată continua peste pasaj, ocolind Beiușul.
Am depus azi la Compania Națională de Autostrăzi solicitarea de racordare. În baza discuțiilor purtate ar urma să primim acest acord în așa fel încât să putem amenaja un nod care să țină cont de noul tronson.
În luna aprilie ne propunem să organizăm procedura de licitație și pentru acest nou tronson. De-a lungul drumului se va amenaja și o pistă de biciclete. Terenurile afectate vor fi expropriate în vara acestui an. Lucrările vor fi finanțate de Consiliul Județean Bihor.
Prin cele două proiecte complementare, Beiușul va fi descongestionat și se va crea accesul la noua zonă industrială de lângă Delani.
Mulțumesc Primăriei Beiuș pentru sprijin și parteneriat, planurile de urbanism și proiectarea rețelelor de utilități fiind realizate de primărie.
(https://scontent-otp1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/273485528_486664846151561_6532172533597603297_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=BHzLlVWtiTMAX9Ivrv6&tn=JLKFE5k22DA5Q1kD&_nc_ht=scontent-otp1-1.xx&oh=00_AT9rupx9Mx-kw2wKuZVimZFIhkwFXfRROxv2fvi2Od0AsQ&oe=620D85DB)
Zilele urmatoare ar trebui sa avem castigatorul la Beius
nu fi nerabdator... parca vad ca e Beni si aici.
^Mda, eu tot sper ca e PORR sau Erbasu. (Erbasu a depus contestatie la celalalta centura la Alesd, la care ar trebui zilele viitoarea sa vina o decizie de la CNSC)
Situatia centurilor din Bihor:
Centura Beius: se stie castigatorul si se va anunta pana poimaine.(se spera ca nu vor fi contestatii)
Centura Alesd: este o contestatie dar zilele urmatoare trebuie sa se afle rezultatul (daca e respinsa se va da drumul la lucrari)
Centura Sanmartin: vom avea castigator saptamana viitoare.
Centura Osorhei: azi/maine vom afla cate oferte sunt.
Centura Nojorid-Santandrei: azi/maine vom afla cate oferte sunt.
Centura Biharia-Paleu: s-au virat 450.000 euro primariei Biharia pentru exproprieri. Din mai se va expropria si in Paleu iar pana la jumatatea lunii mai se doreste licitarea.
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/cj-bihor-anunta-11-oferte-pentru-centurile-din-zona-metropolitana-oradea-vezi-ce-firme-se-bat-pentru-lucrari-170811.html
Lotul 1, centura Oşorhei şi reabilitarea drumului judeţean DJ767E Oşorhei-Copăcel:
(1) Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj
(2) PORR Construct
(3) Asociere: Drum Asfalt (Leader), Precon Transilvania
(4) Asociere Dumexim (Leader), Hydrostroy AD
(5) Asociere Asfamixt (Leader), Obras Publicas Y Regadios, Opr Asfalt, Dacia Faber S.R.L.
(6) Asociere Construcții Erbasu (Leader), Procons Group, Drumuri Orășenești S.A.,Váhostav – Sk.
Lotul 2, centurile Nojorid şi Sântandrei:
(1) Antrepriza de Reparații și lucrări ARL Cluj
(2) PORR Construct
(3) Asociere: Precon Transilvania (Leader), Drum Asfalt
(4) Asociere: Opr Asfalt (Leader), Asfamixt
(5) Asociere: Dumexim (Leader), Hydrostroy AD.
"Executie lucrari ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș""
Soricelul a transmis ca aici castigatorul initial este asocierea condusa de DRUM ASFALT. Se va anunta in curand si oficial.
(https://i.imgur.com/Xsl3uVdh.jpg) (https://i.imgur.com/Xsl3uVd.jpg)
Capatul asta ce reprezinta?O prelungire pe viitor?
Pai e centura Beius-Stei dar deocamdata doar centura Beius a fost licitata.
Poti vedea pe harta API :
https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=11/46.631/22.47/0
Si oficial :
Pas important pentru Centura Beiuș: A fost desemnat constructorul
https://www.cjbihor.ro/pas-important-pentru-centura-beius-a-fost-desemnat-constructorul/
Astăzi, 8 iunie, a fost desemnat constructorul pentru execuția lucrărilor la Centura Beiuș. Astfel, din cele cinci oferte depuse în cadrul licitației organizate de Consiliul Județean Bihor, în urma evaluării a fost declarată câștigătoare oferta depusă de Asocierea Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt.
Valoarea ofertei câștigătoare este de 269.464.711,29 lei, fără TVA. Durata de execuție a lucrărilor la proiectul de investiție ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș" va fi, potrivit anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
,,Urmează o perioadă pentru posibile contestații, iar la finalul acestor zile, sperând că nu vom avea nicio contestație, vom semna contractul de execuție. Având în vedere că pentru această investiție avem realizat proiectul tehnic, vom putea începe lucrările în câteva zile după semnarea contractului, la începutul lunii iulie. La Beiuș va fi nevoie de o mobilizare exemplară a constructorului, având în vedere complexitatea lucrărilor (2 viaducte, lucrări în albia Crișului Negru, 3 pasaje supraterane) și termenul scurt de realizare. Centura trebuie să fie gata până la finalul anului viitor", a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracterisitici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.
Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
(https://i.postimg.cc/FFJ8NnFS/Traseu-Centura-Beius-1024x726.jpg) (https://postimages.org/)
Si din nou au sublicitat :
Valoarea ofertei este de 54 de milioane de euro, reprezentând 84% din valoarea estimată inițial.
Ce înseamnă ca au sublicitat, si cum iti dai seama de asta? :o
pai castiga pe banda rulanta licitatii in baza pretului cel mai mic.
o fi coincidenta?
la lucru ii vezi pe undeva in teren? sau mai mult ii vezi prin tribunale
Adica la majoritate licitatiilor ei liciteaza la 75-85% din valoarea estimata de CJ in cazul de fata + la fel a fost si la Biharia-Chiribis. (La centura Alesd, acolo parca a castigat la 75% din valoarea estimata de CJ)
A sublicita nu înseamnă a licita sub 100% din valoarea estimată, e o confuzie de termeni :D . Pe ideea asta toată lumea sublicitează.
Corect, eu voiam sa zic ca Selina mai mereu merge la sub 80% din valoarea estimata ceea ce nu stiu ce inseamna, cei de la CJ/CNAIR/Primarie sunt slabi la estimari sau ei sunt "slab la estimari" si apoi vin sa ceara bani in plus. (Daca imi aduc bine aminte si la A7 unde a castigat tot Selina tot la ~80% a castigat)
Oricum, ar fi interesant sa vedem celelalte oferte sa vedem cat de mare e diferenta dintre ei si ceilalti.
@nicolaem: unde ar trebui sa fie in teren si nu sunt? Intreb pentru un prieten. Ca la Berceni, desi nu impresionează, sunt ok. Pe reabilitarea Varfurile-Stei, fix in zona, si-au facut treaba. E absurdă generalizarea in baza unui singur exemplu (care da, există, dar nici acolo nu sunt singurii vinovați). Si, asa cum au explicat unii oameni pe forumul asta, licitațiile se castiga oriunde in lume in baza celui mai mic preț (apropo, aici nu doar prețul a contat). Fake-newsul cu tribunalele l-am mai combătut.
A spune ca au sublicitat pentru ca au oferit 84% din estimare e cel mult o confuzie in termeni, da. Probabil peste 70% din contracte se câștigă cu 75-85% din valoarea estimată, înseamnă ca toți subliciteaza? Poate ca ar trebui sa cunoaștem mai multe detalii înainte de concluzii așa hotărâte.
Într-un fel, nu e firesc să poți oferi un preț mai bun în zona în care funcționezi? Pentru că unele cheltuieli sigur le poți optimiza mai ușor.
"Executie lucrari ,,Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș""Quote from: NGC on May 05, 2022, 12:32:20 PMSoricelul a transmis ca aici castigatorul initial este asocierea condusa de DRUM ASFALT. Se va anunta in curand si oficial.
Intre timp castigatorul initial s-a anuntat, dar apoi asocierea condusa de DIMEX-2000 COMPANY a depus contestatie. Mai dureaza putin rezolvarea ei.
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 6 iulie 2022
9. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi a listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ - teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Ştei", aferent Etapei I - Centura Beiuş
Pentru declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării "Varianta de ocolire Ștei" – centura Beiuș, situate pe amplasamentul suplimentar, Executivul a aprobat suma de 553.930 lei pentru un număr de 541 imobile, reprezentând teren și construcții.
12. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Varianta de ocolire Ştei- Beiuş", judeţul Bihor
gov.ro (https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-actele-normative-aprobate-in-edinta-guvernului-romaniei-din-6-iulie-2022)
CNSC a admis contestatia celor de la DIMEX-2000 COMPANY si a obligat CJ BIHOR sa reevalueze oferta asocierii DRUM ASFALT + ILGAZ INSAAT TICARET ANONIM SIRKETI + OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS + OPR ASFALT din cauza ca asociatul OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS nu a mentionat niste documente constatatoare "negative" in DUAE.
@NGC ai ceva informatii despre Centura Nojorid-Santandrei (sunt intr-un pachet) sau despre centura Osorhei ?
Habar n-am. Sa vad ce pot afla.
^^^
Intre timp CJ BIHOR si asocierea condusa de DRUM ASFALT au facut recurs la decizia CNSC, iar Curtea de Apel a desfiintat acum decizia respectiva si urmeaza sa (re)judece contestatia.
Ceva noutati sau un orizont de timp pentru Centura Beius ?
Curtea de Apel Oradea a admis azi partial recursul celor de la DIMEX-2000 si a obligat CNAIR sa reevalueze oferta asocierii DRUM ASFALT + TRAMECO doar din punctul de vedere al incidentei cazului de la art. 167 alin. (1) lit. g) din Legea 98 / 2016, adica problema cu rezilierea pentru Chiribis - Biharia si documentul constatator "negativ" aferent. Restul obiectiilor au fost respinse.
Sa nu uitam ca saptamana trecuta efectele constatator "negativ" au fost suspendate dar decizia nu este inca definitiva, iar anularea documentului inca se joaca.
Autoritatea contractanta este CJ Bihor, nu CNAIR
Corect, este CJ BIHOR! De obicei avem treaba cu CNAIR si nu am remarcat greseala. :D
Soricelul a transmis ca se "reevalueaza" oferta, dar si ca mai avem un proces pe rol.
Tare cred ca nu se termina lucrarea pana la sfarsitul lui 2023 daca inca nu avem un constructor.
https://www.mt.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2022/56/AC%2056.PDF
Quote from: NGC on October 19, 2022, 11:37:58 PMSoricelul a transmis ca se "reevalueaza" oferta, dar si ca mai avem un proces pe rol.
Intre timp procesul respectiv a fost pierdut de DIMEX-2000.
Soricelul din curtea domnului Bolojan a transmis ca dupa finalizarea reevaluarii tot nea Beni este castigator.
Avand in vedere stirea de azi cu Selina, mai e posibila o semnare cu Selina?
Decizia finala apartine autoritatii contractante.
Oricum, intre timp a fost depusa si o contestatie de catre DIMEX-2000.
Am filmat centura Beiușului, mă rog, traseul aprobat. Poate așa vine și vreun constructor... :)
Centura asta e blestemata, deja au trecut 6 luni de cand a fost declarata prima oara Selina castigatoare. Sper ca luna viitoare avem un rezultat...
Centura Beiuș, blocată de litigii, riscă să piardă finanțarea
https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/centura-beius-blocata-de-litigii-risca-sa-piarda-finantarea-4194681/
Rezultatul licitației pentru Centura Beiuș a fost contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), iar începerea lucrărilor la șoseaua ocolitoare a Beiușului este întârziată din acest motiv.
,,Din luna iunie avem procese privitoare la stabilirea constructorului care ar urma să execute lucrarea. Comisia de licitație a stabilit un constructor, un altul a contestat această soluție, CNSC a invalidat soluția dată de CJ Bihor, am ajuns la Curtea de Apel unde ne-a menținut soluția inițială, dar netrasând în totalitate proiectul, a dat posibilitatea unei noi evaluări. Am făcut o nouă evaluare, am dat o nouă soluție, și din luna decembrie, deși am predat noua soluție și s-a depus contestație, CNSC deși trebuia să se pronunțe la începutul lui, nu s-a pronunțat, deși am făcut demersuri scrise și telefonice", a explicat președintele Consiliul Județean Bihor, miercuri, într-o conferință de presă.
Potrivit sursei citate, foarte probabil, indiferent de soluția dată de CNSC, se va ajunge din nou la Curtea de Apel ,,datorită litigiilor dintre constructori", dar de data asta nu se va putea ataca decizia instanței.
Bolojan estimează ca în 2 luni să fie desemnat constructorul pentru centură, iar în primăvară să fie demarate lucrările.
,,Problema cea mai neplăcută este că avem finanțare până la sfârșitul acestui an", a subliniat președintele CJ Bihor, care a adăugat că ,,va trebui să găsim formule pentru a vedea cum închidem această lucrare, să găsim formule să continuăm finanțarea".
Ilie Bolojan pe Facebook (https://www.facebook.com/ilie.bolojan/posts/720855646065812)
QuoteSEMNĂM CONTRACTUL PENTRU CENTURA BEIUȘULUI
Azi am fost anunțați că putem semna contractul de execuție al centurii Beiuș. Consiliul de soluționare a contestațiilor a respins contestația depusă la decizia prin care a fost desemnat câștigătorul licitației organizate anul trecut.
Din păcate, de peste 6 luni de zile nu am putut semna contractul de execuție datorită contestațiilor repetate depuse.
Ne propunem ca până la sfârșitul săptămânii viitoare să semnăm contractul. După ce constructorul Drum Asfalt își va constitui garanția de bună execuție, vom da ordinul de începere a lucrărilor. Până la sfârșitul lunii februarie vor începe efectiv lucrările.
Conform contractului, centura ar trebui finalizată în 18 luni.
Valoarea contractului este de 54 de milioane de euro. Lungimea traseului este de 7 km, cu 2 viaducte peste Crișul Negru și 3 pasaje supraterane.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene.
Anul viitor tranzitarea municipiului Beiuș se va face în condiții mult mai bune.
In sfarsit pasaje inteligente si de viitor si nu giratorii de 2 bani! Hai ca se poate!
Au început pregătirile pentru organizarea șantierului la centura Beiuș. Constructor: termenul este criminal de scurt!
https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/au-inceput-pregatirile-pentru-organizarea-santierului-la-centura-beius-constructor-termenul-este-criminal-de-scurt-4199064/?fbclid=IwAR05FacyCHQ-NgE3MQLTFXAjn2TX9UbcVmxqeLYYUMQwRFecwDTl5w2CAhA
(https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2023/01/5171218centurabeius2.jpg)
(https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2023/01/5171219centurabeius3.jpg)
(https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2023/01/5171220centurabeius4.jpg)
(https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2023/01/5171221centurabeius5.jpg)
Acum am citit articolul de mai sus, vai.
Quote,,Cum să fie foarte scurtn termenul? Este criminal de scurt. 2, 3 luni dureaza organizarea de santier, cu zeci de băraci, drumuri tehnologice, instalate statii de betoane, statie de asfalt, betonari, alei, parcari, ateliere de reparatii, statii de carburanti, dormitoare muncitori, cantina... Etc. Durata de executie la acest contract... minim doi ani cu timp favorabil. Noi, deși avem alte lucrări, am acordat prioritate 0 la Centura Beiușului" a declarat Beniamin Rus, patronul firmei Drum Asfalt.
Centura Beiușului, 23 februarie 2023
O filmare foarte lamuritoare/explicativa de la CJ Bihor (?!?...):
Centura Beiuș - stadiu lucrări - 4 martie 2023 - Consiliul Județean Bihor
Centura Beius 29.04.23
Evolutie buna a lucrarilor,eu i-am prins sambata in pauza intre orele 12-13
(https://i.imgur.com/786CcKa.jpg)
(https://i.imgur.com/PKnUJei.jpg)
(https://i.imgur.com/icmedK6.jpg)
(https://i.imgur.com/iYyPPY8.jpg)
Bonus: petele de zapada vazute de mai aproape :D
(GPS) (http://maps.google.com/maps?q=46.635936666666666,22.693512694444443)
(https://i.imgur.com/LBk7FR3h.jpg) (https://i.imgur.com/LBk7FR3.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)Și video
Am filmat și eu în 2 iunie. În 1 iunie lucrau, după logica mea trebuiau să lucreze și în 2, vinerea, doar că logica mea nu bate cu logica talentatului domn Beni, așa că oamenii au avut pauză până după Rusalii. Oricum, se vede progresul față de filmarea lui Marian.
PESTE 20% DIN LUCRĂRILE LA CENTURA BEIUȘULUI, REALIZATE
Eliminarea blocajelor la lucrările de construcție a centurii ocolitoare a municipiului Beiuș permite constructorilor să lucreze fără opreliști.
În a doua jumătate a lunii iunie lucrările realizate depășesc 20% din total.
În prezent, eforturile sunt concentrate pe realizarea structurilor de beton de la cele două poduri peste Crișul Negru și la cele trei pasaje supraterane ce trebuie realizate. Stadiul acestor lucrări se vede în imaginile alăturate.
(https://scontent.ftsr1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/355886078_804274081057301_4859156944035537912_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=6Uz9o0d0QqIAX9BXizc&_nc_ht=scontent.ftsr1-2.fna&oh=00_AfAgh5LGsCEm27OB5_1oAnDw-MwRjgDV9BTJGT1Afk2fDQ&oe=649BEF1D)
(https://scontent.ftsr1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/355362345_804274034390639_4896917767636393123_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=MiXNRZ-v6p0AX8GS6WJ&_nc_ht=scontent.ftsr1-2.fna&oh=00_AfDrxLd75JI4kWckqvFzZRsrA9sjKCHFEYyt7Ym5EoSnRA&oe=649C6BCC)
(https://scontent.ftsr1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/353414003_804274067723969_2040323739677844570_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=idlVwNMNS1UAX_RqPHP&_nc_oc=AQmVpjSnlwPawBN963Ik8ECZKVsqnqAOHyljJscxmmLFuoaH33rXCc4L75RxdPYsZzU0DrJtdZOJYZIH9IdroWPW&_nc_ht=scontent.ftsr1-2.fna&oh=00_AfD5BfrYB3VBU08NodUb29wTkSreQ64wr8RSUE9xfnuD-Q&oe=649BAE83)
(https://scontent.ftsr1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/354071523_804274011057308_7420616279506654122_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=TtDnKYUKdwUAX9qWnj-&_nc_ht=scontent.ftsr1-2.fna&oh=00_AfBlBuvzJ-bxpYl9QZKzsBgGioRW4kW6xkcGpuZppdRWzg&oe=649AE333)
(https://scontent.ftsr1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/355374699_804274071057302_5776379665391266302_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=h9QvZSadPMYAX_JEj11&_nc_ht=scontent.ftsr1-2.fna&oh=00_AfAyNsCsk4hE90XBs4LuzAqPvYH3uOaNqGIGyjN_WRsQMw&oe=649C09FC)
Sursa : https://www.facebook.com/ilie.bolojan
Centura Beiușului, 4 iulie 2023
Cu toate ca este miscare in teren, progresul mi se pare slab.
OIL 17 februarie. Acum sunt la 20% progres. Termen 18 luni de la OIL. Sunt in grafic.
Sursa (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/lucrarile-la-centura-beius-au-ajuns-la-20-valoarea-lucrarilor-peste-269-milioane-lei-4336500/).
Drum Asfalt progresează pe centura Beiușului.
Centura Beiuș - 01/10/2023
Centura Beiușului la 6 octombrie 2023.
Centura Beius, stadiu lucrari 21.10.23
Centura Beiușului, 2 noiembrie 2023
:o Astea ce fel de grinzi mai sunt?
(https://i.imgur.com/HIKemzZh.jpg) (https://i.imgur.com/HIKemzZ.jpg)
Quote from: RobertH on May 05, 2022, 07:02:50 PMPai e centura Beius-Stei dar deocamdata doar centura Beius a fost licitata.
Dar de centura Stei ce se mai aude? in ce stadiu este documentatia pt licitatie? daca se lucreaza la ea sau daca exista ceva..
ori bugetul nu permite cj bihor sa duca si centura asta?
^Nu cred ca pana la urmatoarele alegeri vom mai afla ceva de centura Stei.
OBIECTIVUL A FOST TRANSFERAT CATRE CJ BIHOR IN VEDEREA REVIZUIRII DOCUMENTATIEI TEHNICE SI IMPLEMENTARII ACESTUIA IN BAZA OUG 101/2020.A FOST SEMNAT IN LUNA DECEMBRIE 2020 PARTENERIATUL INTRE CNAIR SI CJ BIHOR IN ACEST SENS.CONTRACT REVIZUIRE STUDIU DE FEZABILITATE FINALIZAT - STUDIUL DE FEZABILITATE A FOST AVIZAT IN CADRUL CTE CNAIR, CTE MTI , CTE IM, HG DE ACTUALIZARE A INDICATORILOR TEHNICO - ECONOMICI APROBAT. CONTRACT EXECUTIE LUCRARI SEMNAT IN DATA DE 3 FEBRUARIE 2023.
Sursa: http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORDEINFRASTRUCTURA.pdf
Constructor zice că ar fi Selina.
@reed Sunt grinzi din beton cu armatura postintinsa. O grinda este formata din 3 tronsoane. Tronsoanele se monolitizeaza intre ele, apoi se aplica forta de prcomprimare si rezulta o grinda mare.
@Cristian 74 Se refera tot la centura Beius.
Quote from: reed on November 03, 2023, 04:18:50 PM:o Astea ce fel de grinzi mai sunt?
(https://i.imgur.com/HIKemzZh.jpg) (http://"https://i.imgur.com/HIKemzZ.jpg")
Quote from: Granata06 on November 03, 2023, 10:19:48 PM@reed
Sunt grinzi din beton cu armatura postintinsa. O grinda este formata din 3 tronsoane. Tronsoanele se monolitizeaza intre ele, apoi se aplica forta de prcomprimare si rezulta o grinda mare.
Daca bine tin minte am mai avut asa pe A10 Lot 2 unde a lucrat Aktor, majoritatea structurilor ce supratravereaza autostrada (drumuri agricole, comunale) sunt asa. Singura diferenta ca acolo erau din 2 bucati parca si la mijloc unde le-au unit au o placa de metal.
Selina liberi, dar lucrau turcii.
prima filmare de anul asta cu centura Beius 04.03.24
Am filmat și eu la centura Beiușului. De două ori. Prima luni, foarte mulțumit de ce am filmat, dar când să editez, a binevoit să crape cardul și am pierdut tot. Am filmat din nou ieri, am folosit celălalt card.
Maestro, jos palaria! Si, din fericire, se pare ca nici Drum-Asfalt nu sunt chiar "pamant de flori"...
Centura Beius - 7 aprilie 2024 :
https://www.facebook.com/reel/334321942988639 (https://www.facebook.com/reel/334321942988639)
Selina:
"Montăm cele trei grinzi, cu o lungime de 36 metri fiecare, la podul ce va traversa DN76, la intrarea în Beiuș dinspre Oradea.
În contextul dat, pe parcursul operațiunii care se derulează astăzi, traficul rutier va fi blocat pe perioade mai scurte sau mai lungi de timp, în funcție de situație!
Vă rugăm să acordați o atenție deosebită semnalizărilor rutiere!"
https://www.facebook.com/photo/?fbid=932929565508919&set=a.505928808208999
(https://www.facebook.com/photo/?fbid=932929565508919&set=a.505928808208999)
Centura Beiuș 05.04.24
Avand drum prin zonă am ridicat si eu drona. S-a miscat bine Selina, un proiect frumos. Asa ar trebui sa arate o centură de orășel nu ca cea din Aleșd
Centura Beius by
TFN - Centura Beius 14. 04. 2024
- Centura Beiuș 15 aprilie 2024
Filmare de ieri. Lucrau bine de 1 mai.
Centura Beiuș stadiu fizic de execuție este de
65%
Doua dileme:
Continuarea din partea nordica (intre DN76 si DJ764) apare pe harta PUM ca fiind fara AC. Dar in filmari (cea a lui
@Cristian 74 din 1 mai, de exemplu) se vede ca se lucreaza. Care e situatia legala?
iar nodul centurii cu DJ764F e un alt exemplu de prostie in proiectare. Investitie noua, pasaj peste CF, doua giratorii noi, dar cu toate acestea se pastreaza o trecere la nivel cu CF. OK, inteleg ca o fi un nivel redus de trafic, si pe auto si pe CF, dar chiar nu putea nimeni gasi vreo solutie in care sa NU mai existe trecerea la nivel?
Este linia Holod - Vașcău, care în acest moment este închisă traficului feroviar. Nu circula nimic.
@pasadia Etapa e doua a centurii e făcută de Drum Asfalt și Ile Viorel Construct. Nu am găst nicăieri informații că nu ar avea AC, cel puțin în ziarele online locale. Se lucrează de mai mult timp, dar fără nu știu ce mobilizare. E doar 2 km, fără structuri, doar 2 giratorii.
Referitor la a doua problemă, recunosc că nu îmi dau seama de care trecere la nivel CF e vorba, nu am văzut vreuna. Poate la intersecția cu DJ764F te referi? Acolo e într-adevăr ciudat că au lăsat-o la nivel, având în vedere ce proiect e. Totuși, e clar că centura va avea prioritate, iar cei puțini care vor traversa centura vor avea cedează trecerea.
Se continuă cu centura in spre Ștei :o
Scurt update de la constructor cu lucrarile la
Centura Beius
https://www.ebihoreanul.ro/stiri/bolojan-vrea-prelungirea-centurii-beius-asa-incat-soferii-care-merg-din-oradea-spre-stana-de-vale-sa-nu-mai-tranziteze-orasul-187733.html
QuoteCentura municipiului Beiuș, de 9,33 kilometri, ar urma să fie prelungită dacă o propunere făcută publică de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, va fi aprobată de ceilalți aleși ai bihorenilor.
Scopul este ca șoferii care se deplasează dinspre Oradea spre Stâna de Vale să nu mai intre prin oraș, putând folosi prelungirea către ieșirea spre Drăgănești până la capătul dinspre Mizieș al Drumului Apusenilor.
Plus 1,5 km
Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, și-a anunțat într-o conferință de presă susținută joi inițiativa unei a treia etape pentru construirea centurii Beiuș, după cea care prevede construirea tronsonului de 7,3 km din DN 76 la intrarea în oraș dinspre Oradea, cu traversarea Crișului Repede și ocolirea localității prin sud pentru a reveni pe DN 76 la ieșirea spre Drăgănești, și respectiv tronsonul de 2 km spre Delani care va face legătura cu DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd.
Cel de-al treilea tronson, a explicat Bolojan, ar urma să aibă 1,5 km, de la ieșirea din Beiuș spre Drăgănești, unde a fost construit un viaduct peste DN 76, mergând până în vecinătatea satului Mizieș, unde se va racorda la DJ 764 Beiuș – Budureasa – Stâna de Vale, parte a Drumului Apusenilor a cărui modernizare a fost finalizată în toamna anului trecut.
(https://www.ebihoreanul.ro/user_files/harta-prelungire-centura-beius-18072024.jpeg)
daca tot suntem la capitolul legea 544 hai sa vedem ce vrajeala mai folosesc autoritatile noastre dragi. am trimis solicitare pe legea 544 cu privire la centura Stei Link pe harta API (https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=12&lat=46.5815&lng=22.4523) de care nu prea am mai auzit nimic. Aceasta e in curte la CNAIR daca nu se cunostea acest aspect.
Conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, va rog sa – mi trimiteti situatia actuala cu privire la centura ocolitoare Stei
- Care este istoricul lictitatiilor de pana acum;
- Care este strategia in perioada urmatoare cu privire la lansarea unei noi licitatii;
- De ce nu se creeaza un parteneriat cu autoritatile locale pentru a se transfera varianta ocolitoare Consiliului Judetean Bihor pe modelul centurilor deja aflate in executie?
sunt curios daca o sa stea cineva sa caute si sa numere de cate ori au scos la licitatie aceasta VO :troll:
Etapa aia a 3a e ultima dovada a nesimtirii lui Bolojan, care deja optimizeaza proiectele primite cadou de la CNAIR de nu se mai intelege nimic din ele. Capatul sudic al centurii care se construieste acum trebuia, conform proiectului initial al centurii Stei-Beius sa continue spre sud, spre Stei. Prin construirea acestui ciotulet de drum spre nord, mi-e teama ca va fi afectata fezabilitatea proiectului ramas nerealizat. Ca nici nu vad nicaieri ca s-ar face referire la el, tot PRul se refera la orasul Beius si uite cat e mult optimizam centura (desi, macar aici nu s-au zgarcit la poduri peste cursul major de apa, spre deosebire de alt oras mult mai lovit de soarta...)
Se vede ca nu blocheaza o eventuala extensie catre Stei:
QuoteÎNCEPEM PROIECTAREA ETAPEI 3 A CENTURII BEIUȘ
Ieri am primit acordul de principiu al Companiei Naționale de Autostrăzi - CNAIR pentru realizarea unui nou tronson, etapa 3, din centura Beiuș.
Acestă prelungire a centurii Beiuș pleacă din nodul rutier de la capătul centurii, dinspre Drăgănești, și ajunge până în drumul județean ce leagă Beiușul de Stâna de Vale.
Noul tronson va avea o lungime de 1,4 km și va fi finanțat din bugetul Consiliului Județean Bihor.
La începutul săptămânii viitoare vom semna contractul de proiectare și vom începe studiile topografice și geotehnice pe traseul propus.
Se vor face foraje pe toată lungimea, la distanțe de 250 metri unul de altul. Traseul traversează pârâul Mizieș. Podul ce va fi construit va avea o deschidere de 10 m.
Și acest nou tronson va avea câte o bandă pe sens, de 3,5 metri lățime. Viteza de proiectare va fi de 80 de km/h.
La intersecția cu drumul județean, la coborârea dinspre Mizieș, se va amenaja un sens giratoriu și o bandă de viteză pentru fluidizarea circulației.
Etapa 3 a centurii Beiuș va evita tranzitul prin oraș pentru cei care vor circula pe relația Oradea - Stâna de Vale și va asigura un acces suplimentar pentru satele comunelor Drăgănești și Budureasa la centura Beiuș spre toate direcțile.
Lucrările la centura Municipiului Beiuș, la etapele 1 și 2, se vor finaliza în luna septembrie anul acesta.
Până la sfârșitul anului, pe noul tronson vom aproba studiul de fezabilitate, vom expropria terenurile agricole afectate și se va demara procedura de licitație pentru selectarea unui constructor.
În primăvara anului viitor vom începe efectiv lucrările și la etapa 3. În toamna anului 2025 și acest tronson va fi deschis circulației.
(https://scontent.fclj2-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/452050849_1024850482332992_133203403258679850_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=EfHea3hQQRQQ7kNvgGKgpPr&_nc_ht=scontent.fclj2-1.fna&oh=00_AYCOZn9xP7UJPzALeXt0Ub1aplIVl1yBm7779n8vzp0anQ&oe=66A85487)
(https://scontent.fclj2-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/452855331_1024852198999487_8458580780089373435_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=wQ9_A9n8ys0Q7kNvgFGcGjU&_nc_ht=scontent.fclj2-1.fna&oh=00_AYBIYPh3VyZ667SOJmMBPk53toGGyX3lRfyrs3Gbg5HSiw&oe=66A85154)
Filmare de ieri. Nu mai e mult.
Astia intrec orice masura cu regulile SSM
(https://i.imgur.com/Lhgc6w7.jpeg)
QuoteCentura Beiuș, finalizată în proporție de 90%
Primul tronson are lungimea de 7,3 kilometri, începe din DN76, traversează Crișul Negru și Drumul Comunal 231, după care revine în DN76 printr-o curbă la dreapta.
Pe primul tronson ,,acum se execută lucrări de asfaltare pe un kilometru din cei șapte. S-a turnat stratul de uzură și se montează stâlpii de iluminat, parapetele pentru zonele de viaducte. Acest proiect are 1,8 kilometri de viaduct împărțit pe două zone și trei pasaje supraterane", a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan.
Cel de al doilea tronson care pleacă înspre satul Delani și face legătură cu comuna Remetea și celelalte, în lungime de doi kilometri, este aproape finalizat. Este turnat și stratul de uzură. Se execută doar lucrări de marcaje și montat stâlpi.
Al treilea tronson se află acum în faza de proiectare. De la DN 76, de la pasajul unde se termină centura, va face legătura cu drumul Apusenilor. Este un tronson de 1,4 kilometri și va întregi practic această centură.
(...)
Lucrările se vor finaliza în cursul lunii septembrie și, cel mai probabil, din octombrie urmează deschiderea circulației pe centura Beiuș.
Articol presa locala (bihon.ro) (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/centura-beius-finalizata-in-proportie-de-90-cand-va-avea-loc-deschiderea-oficiala-a-traficului-4731794/)
mi a raspuns cnair la o solicitare pe legea 544 in legatura cu centura stei (a se vedea harta API) iar acest proiect se va implementa dupa 2030 din cauza traficului mic. revin cu poza cand o sa am acces la laptop
BIHOR | constructie centura ocolitoare Beius | 08.09.2024
https://www.youtube.com/@TheFlyingCatRM (https://www.youtube.com/@TheFlyingCatRM)
The Flying Cat
https://www.facebook.com/SelinaGrupRomania/posts/pfbid0AdpJLANmtvs9shwHvhHmnnbP6GFTt9WtW44mN9123MZE6vx13XMXE45wVzh9DLoTl?rdid=3j25VjtLtryLA9t7 (https://www.facebook.com/SelinaGrupRomania/posts/pfbid0AdpJLANmtvs9shwHvhHmnnbP6GFTt9WtW44mN9123MZE6vx13XMXE45wVzh9DLoTl?rdid=3j25VjtLtryLA9t7)
🚧 Montăm indicatoarele rutiere pe cea mai așteptată centură din județul Bihor, respectiv varianta ocolitoare a municipiului Beiuș, care vor ghida șoferii către destinațiile lor în siguranță.
🚦Aceste semne sunt esențiale pentru un trafic fluid și organizat, oferind claritate și direcții precise pe șoseaua care va fi dată în folosință în această toamnă.
🚫 Fiecare indicator a fost instalat cu grijă pentru a îmbunătăți experiența de condus și pentru a asigura o deplasare fără griji pe noua infrastructură rutieră.
Ca și voi, așteptăm nerăbdători să ne bucurăm împreună de un drum mai sigur și mai rapid. 🙃
Sursa foto: Drumul National 76
_______
#SelinaGrup
Construim drumuri. Unim comunități.
https://www.facebook.com/watch/?v=8399479473445592&rdid=8yOr3Cr9cHbWUrFe (https://www.facebook.com/watch/?v=8399479473445592&rdid=8yOr3Cr9cHbWUrFe)
Aproape gata. Probabil ultima mea filmare la centura asta. Am prins niște peisaje faine de-a lungul celor 2 ani aici. Ar fi frumos acum să urmeze continuarea spre Ștei într-un viitor nu foarte îndepărtat.
daca 2030 nu e departe, da. nu e un viitor indepartat :(
Vad ca pe harta API lipseste o intersectie deja construita in zona asta (https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=18&lat=46.6484&lng=22.342) cu un drum ce pare si el a fi proaspat asfaltat si care imi pare ca duce nicaieri.
@RobertH In rest imi pare rau ca abuzul de sensuri giratorii se simte si pe centurile lui Bolojan. Mi s-au parut prea multe pe centura Osorhei, si aici imi pare ca sunt prea multe (mai ales pe bucatica de la nord de DN76).
De la minutul 4:35 în filmarea de mai jos am filmat și drumul de legătură cu Dealul Viilor, unde sunt câteva case. Din ce știu a fost prins ulterior în proiect, poate de aia nu a apucat Robert să facă modificările.
https://www.youtube.com/watch?v=zPtcAyjRBOQ&t=275s
QuoteCENTURA BEIUȘ, GATA DE DESCHIDERE
În aceste zile, se finalizează ultimele detalii înainte de deschiderea circulației pe centura ocolitoare a municipiului Beiuș:
🔹 se fac ultimele marcaje și se montează consolele cu panourile indicatoare;
🔹 se finalizează montarea parapetelor de protecție;
🔹 până la sfârșitul acestei săptămâni se termină auditul de siguranță rutieră. Expertul va verifica dacă elementele de siguranță rutieră sunt realizate conform proiectului;
🔹 săptămâna viitoare se vor face probele de încărcare dinamică la poduri. Este proba de rezistență a grinzilor podurilor. Pe fiecare deschidere a celor 2 viaducte și a celor 3 pasaje rutiere supraterane vor circula 2 camioane încărcate, având o greutate totală de 40 de tone. Senzorii montați pe grinzi vor indica deformarea acestora, verificându-se astfel proiectarea corectă a grinzilor. La un viaduct sunt 20 de deschideri, la celălalt 25. Fiecare deschidere va fi verificată pe fiecare sens de mers;
🔹 în săptămâna 7 - 12 octombrie, comisia de dare în trafic va face ultima verificare a lucrărilor și va stabili data de deschidere a circulației.
Ne propunem ca până la jumătatea lunii octombrie centura Beiuș să fie deschisă circulației pe toată lungimea acesteia.
Facebook (Ilie Bolojan) (https://www.facebook.com/ilie.bolojan/?locale=ro_RO)
Ilie Bolojan - SE TESTEAZĂ REZISTENȚA GRINZILOR PODURILOR LA CENTURA BEIUȘ
O filmare de ieri.
Deschiderea pare iminentă.
https://fb.watch/v8wVLTFYad/
^Centura Beius se deschide duminica, 13 octombrie, incepand cu ora 17:00.
Sursa: Mircea Malan (Facebook) (https://www.facebook.com/malanmircea/)
" Cea mai spectaculoasă variantă ocolitoare, respectiv centura municipiului Beiuș, înseamnă 1.500.000 metri cubi material excavat, 54.000 tone de asfalt, peste 35 km de marcaje rutiere și circa 3.200.000 km parcurși.
În cadrul proiectului au fost realizate 3 pasaje supraterane, 4 poduri, 35 de podețe și 3 noduri rutiere.
Lungimea totală – 9,33 kilometri.
Noua șosea va fi dată în circulație duminică, 13 octombrie, de la ora 17:00.
Drumuri bune! "
Bravo Selina!
Sa vedem acum daca aveti curajul sa faceti autostrazi, ca parca fugiti de ele!!! :lol:
Ilie Bolojan - imagini spectaculoase cu iluminatul nocturn pe centura Beiuș.
Am făcut un "How it was made". Am tot mers pe centură zilele ăstea. Minunat a ieșit totul. Fin, totul ca în palmă. Structurile vopsite într-un gri plăcut. Mai aveau de lucru pe margini sau pe lângă. Sunt plăcut surprins de Selina. Sunt curios să îi văd și pe A3. Când va fi și aia...
Da ,sa-i vedem pe A3, dar parca le lipseste curajul!
Curajul sa renunțe la niște procese, sa piardă niște bani? Nea Beni pare că preferă să rezilieze din nou și să câștige si următoarea licitație
Revenind la centura Beiuș, am trecut si eu pe centura weekendul trecut,calitatea asfaltului e wow, nu am simțit nicio o denivelare. O sa vedem in timp dacă nu apar obișnuitele trambuline
prelungirea vo beius cu inca 7,30 km .... :o
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/varianta-de-ocolire-beius-faza-ii
^ Nu e vorba de prelungirea centurii, ci de decontarea banilor europeni. Faza II se referă la decontarea banilor din Programul Transport 2021-2027. Pe faza I s-au decontat banii din Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
E un așa-numit proiect fazat, care consumă bani din două exerciții financiare, aici includ și etapa de realizare a SF-ului.
:( culpamia