Forum PeUndeMerg.ro

România => Timișoara | Regiunea Vest => [Vest] Proiecte => Topic started by: Vlad94 on February 02, 2019, 10:26:30 PM

Title: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on February 02, 2019, 10:26:30 PM
 Salut,
Am creeat acest topic din dorinta de a propune o retea de trenuri urbane si in Municipiul Timisoara.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Ionut on February 03, 2019, 07:45:38 AM
Păi propune reteaua daca tot ai creat thread-ul. :)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on February 03, 2019, 10:00:55 PM
Cu intarzierile de rigoare, atașez micuțul meu proiect.


(https://i.imgur.com/7HzhX93.png)


(https://i.imgur.com/20ho0Zg.png)


(https://i.imgur.com/75d8VYr.png)


(https://i.imgur.com/0LzdIlG.png)


(https://i.imgur.com/IknsDWO.png)


(https://i.imgur.com/6V8tuUv.png)


(https://i.imgur.com/pPLAHMU.png)


(https://i.imgur.com/K43XdNp.png)


(https://i.imgur.com/nIDGH6y.png)


(https://i.imgur.com/GdIqmxe.png)


(https://i.imgur.com/SFc22U3.png)


(https://i.imgur.com/zawUzU7.png)


(https://i.imgur.com/KpsyAmp.jpg)


(https://i.imgur.com/d6AYGWo.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cuneo on February 09, 2019, 10:05:47 PM
Ideea este foarte bună, traficul cauzat de navetiștii care vin dinspre comunele periurbane este infernal în orele de vârf. Problema este cu afluența spre parcurile industriale, care nu coincid cu traseele existente de cale ferată.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cozak on February 10, 2019, 11:13:11 AM
Mai este Timisoara - Giarmata Vii - Aeroportul Traian Vuia pe linia Timisoara-Radna cu extensia (existenta dar care trebuie prlungita catre aeroport). Si Timisoara - Ghiroda (Halta Ghiroda). Foarte bune ar fi aceste trasee.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: horyatm on February 10, 2019, 03:22:21 PM
Linia albastră (Rudicica, Ciarda Roșie, Calea Buziașului - care ar fi de fapt Calea Stan Vidrighin) e cale ferată privată.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: STiberiu on February 13, 2019, 08:37:37 PM
Se poate modifica magistrala TEN-T astfel incat sa mearga prin gara de SUD si pe urma pe o "bretea"dubla si electrificata de la Urseni spre IZVIN, astfel, daca se scoate trenul de marfa din oras, cresti posibilitatea introducerii de trenuri urbane prin interiorul orasului la interval de 10 min
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on February 13, 2019, 08:58:30 PM
QuoteLinia albastră (Rudicica, Ciarda Roșie, Calea Buziașului - care ar fi de fapt Calea Stan Vidrighin) e cale ferată privată.
Si este de vanzare. Am gasit un articol in care proprietarul se certa cu compania Lukoil.
QuoteSe poate modifica magistrala TEN-T astfel incat sa mearga prin gara de SUD si pe urma pe o "bretea"dubla si electrificata de la Urseni spre IZVIN, astfel, daca se scoate trenul de marfa din oras, cresti posibilitatea introducerii de trenuri urbane prin interiorul orasului la interval de 10 min
Nu poate fi mutat coridorul, dar asta nu inseamna ca nu se poate realiza un proiect cu finantare cu fonduri europene sau de stat. Calea ferata inspre Izvin sau Remetea s-ar putea extinde si din Ciarda Rosie si apoi paralela cu centura.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: STiberiu on February 13, 2019, 09:23:25 PM
in scriptele EU coridorul TEN T apare prin Gara de SUD - Buzias - Lugoj
In scriptele MT coridorul apare prin Gara de EST - Lugoj.

Proiectul nu a fost inceput, ce sa mai spun de faptul ca va fi finalizat undeva in 2022. Deci, exista posibilitatea cu o interventie mica spre MT si EU sa se poata modifica acest coridor. Diferenta in KM e undeva la 6 km, atat, in schimb, avem 2 avantaje prin modificarea lui:

1. Imbunatatirea calitatii  vietii cetatenilor
2. introducerea trenurilor urbane

Daca se face magistrala prin oras - ADIO, trenuri urbane. NU mai poti sa faci statii la mall si la 700 si nu mai poti sustine tactul de 10 minute intre trenuri in orice directie
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Stancosti on February 20, 2019, 03:51:03 PM
Zic și eu: se apucă cineva de lucrări la CF în oraș până ce nu sunt încheiate lucrările pe coridorul Rin - Dunăre - Marea Neagră, ramura nordică?

Nu prea cred. Și atunci, până se încheie lucrările pe acest coridor, s-ar putea face studiile și începe lucrările pentru ocolitoarea ferată prin sudul orașului, cum a zis STiberiu.

Iar apoi la dublarea căii ferate din nordul cartierului Cetate s-ar putea lucra liber, fără trafic, acesta fiind deviat prin noua linie din sudul orașului.

În același timp, terminalul intermodal de la Remetea Mare ar trebui reluat în calcul spre a fi construit iar zona de garare de la gara Timișoara Est ar trebui desființată, și valorificat terenul (cum s-a mai vehiculat deja).

Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: elphax on March 21, 2019, 12:39:44 PM
la Timisoara ideal ar fi sa integreze cu sistemul de rulare al tramvaielor - era la un moment dat o discutie sa duca tramvaie in Mosnita Noua. in rest, configuratiile cailor ferate nu prea se potrivesc pentru asa ceva
dar de fapt in oras sunt mai putine linii de tramvai in uz decat erau acum 20 de ani, deci chiar nu vad perspective in directia asta. adica nu au putut termina 500 m de cale de tramvai pana la un centru comercial
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: dan tm on March 21, 2019, 02:23:51 PM
vorbim despre trenuri.

In Timisoara liniile de tren ating zone importante ale orasului.

Daca luam linia de Buzias: gara Cheveres repozitionata mai in dreptul localitatii. in statia Semenic vine o linie industriala de la Azur, care pe vremuri ajungea pina in curte la fabrica de bere. Nimeni nu a intrezarit eventualul potential al acestei linii.
Apoi, Girocul s-a extins foarte mult.Ar merge o oprire in Giroc si alta la Chisoda la bariera orasului, mutata oprirea de la Timisoara Sud sub viaductul rutier unde  este molul, unde vin  Expresul 1 si autobuzul 33 care duce direct in centru. (acuma oprirea la peron in Sud e la 1 km de aceste locatii)

probabil o oprire ar putea fi in dreptul fostului depou de tramvaie, urmatoarea la Solventul, mai ales in perspectiva unui pasaj acolo, in gara, un peron la finantele publice, apoi la Iulius mol, Timisoara Est la peron , timisoara Est la pasaj unde este firma Continental si centrul de cardiologie, distanta pare mica dar e cam 1 km sau mai bine. Apoi linia se ramifica spre Giarmata Vii de unde s-ar putea duce la aeroport, iar linia 900 ar mai putea sa prinda 2 opriri in spatele zonei industriale din Ghiroda, una la capatul Padurii Verzi si una la actuala Ghiroda h.

pe celelalte parti, spre triaj, o oprire ar trebui sa fie la fostul PO Pavilioanele CFR, apoi la triaj daca e nevoie si urmatoarea oprire la pasaj unde este parcul tehnologic.

Mai este si linia spre Timisoara Vest.

Aradul, idem a fost plin de linii de tre, chiar prin oras, multe acum dezafectate.

_____________
dar oare cei care acuma folosesc exclusiv masinile personale ar renunta la ele pentru trenuri suburbane?
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: STiberiu on April 08, 2019, 09:41:56 AM
About:
At this time, the city of Timisoara has 4 train stations, out of which just one, Timisoara North, is highly used for public transport and the remaining 3, Timisoara East, West and South, are not being utilized to their full potential. There is an opportunity to improve upon the existing structure to create a faster and more reliable public transportation network that would connect key areas of Timisoara, connect the cities/villages around it to city public transportation system and local HUB's for national and international coaches.
The industrial platforms are not using the railways anymore. Almost all of them are closed and the railway corridors have been removed. Due to this, the following questions have been brought up to debate: "Why should we keep the railway crossing the city center?"; "How could we re-utilize the railway "; "What further opportunities does the railway present?".
In the following we aim to present an improvement which can be brought to the current structure in order to facilitate metropolitan transportation. This improvement touches base on how to handle current infrastructure and traffic bottlenecks.
The improvement which can be brought to the current structure and their targeted purpose is Vision 2030 Timisoara project – creating a freight railway connection between North and East and elevated railway for inner-city line.


Vision 2030 Timisoara project
This proposal is a Timisoara City Hall project (pages 7 to 19) which started in 2009 in collaboration with Politehnica Timisoara University and Fraunhofer IPA Stuttgart. The main topics of interest are:
1.   Intelligent connectivity of urban transportation
a.   Modernization of actual train stations for a better connectivity with public transportation
b.   SMART connectivity – access points for private transportation and bicycle
c.   Integration in Public Transportation Management System
d.   Connectivity with Timisoara Airport
2.   Create railway public transportation service by displacing transit of goods
a.   North railway freight corridor
b.   Elevated railway between Timisoara North and Timisoara Est (inner-city line)
c.   Crossing the road network without barriers by changing the level of railway

https://www.untrr.ro/userfiles/files/STUDIU%20CIRCULATII-PATJ%20TIMIS.pdf – page 58-63

Taking into consideration the Vision 2030 Timisoara project, the Romanian Government started a new idea of a Logistic Park in Remetea Mare (yellow dot) which is near Timisoara and Timisoara Airport, while having in its vicinity the proposed freight corridor.
Here is a video presentation of the idea:

https://www.youtube.com/watch?v=nyTiS33tLq8

A coherent development of the inner-city line will add more value to the city transport system and to people from suburbs. Using FLIRT commuter trains (Fast Light Innovative Regional Train), we can bring closer the Airport and small villages around Timisoara by creating a connection with the cities around the county.

1.   Connection with the Airport
●   The Airport link with Timisoara is a pressing issue in the context of annual passenger traffic on Timisoara Airport, reaching 1.7 million passengers in 2017.  http://aerotim.ro/evolutie-trafic/).
●   Due to the fact that Timișoara will be in 2021, European Capital of Culture are all prerequisites for an even greater increase in the number of passengers in the coming years. That is why the reliable long-term transport solutions for the passenger flow between Timisoara and the Airport have to be considered.
●   At present, the Public Transport Company operates two bus routes linking Timisoara and the Airport:
o   - Bus E4A, from "Bastion" Station to Airport - return, 1 time / hour;
o   - Bus E4B, from the North Railway Station to Airport - return, 4 times/ day;
●   These public transport routes, in addition to being clearly affected by the traffic congestion situation and an inland road infrastructure insufficient for existing road traffic, are totally unoptimized with air traffic and do not meet the needs of air transport users for example, the last bus leaves from the airport before the last flight to Timisoara, which further limits the travel options of passengers arriving on the Timisoara Airport towards their final destination.
●   Conform to Mobility Plan of Timisoara
o   Public transport services are not competitive by comparison with car and taxi
o   Due to poor connectivity from the West and South (Jimbolia, Beograd SRB) to the northern city areas citizens have to cross trough the city to reach the airport. This leads to increased travel cost and time.
o   there are no facilities for an adequate link between the interurban bus and the airport

DIRECT BENEFITS
● Significant additional revenue received from the local budget by selling travel tickets, a simple cost-benefit analysis based on the cost of 8 RON for a full run Airport - Mall Shoping Center SUD shows a 100% investment amortization in about 6 years , respectively an effective gain of about 42% after 8 years;
● A direct link to the city railways with the airport  is a necessity/requirement for a modern city, especially for a upcoming European Capital of Culture where the number of tourists is expected to increase significantly and they need to have an optimal public transport connections between Timişoara and Airport;
INDIRECT BENEFITS
● Reducing congestion on public road transports on north-south routes by providing an important urban train flow for passengers on the newly established route;
● Reducing pollution in the area by stimulating the use of public transport rather then using the personal car;
● Correlation of the new public transport routes with the air travel program.
● Connection to Timisoara International Airport via the Timisoara EAST train station, connection to Local Public Transport (line 40, E2, Tv1, Tv2)
● Connection with Timisoara International Airport via Timisoara NORTH Station connection to Local Public Transport (E1, E3, Tr11, Tr14, Tr18, M14, E4b, Tv1, Tv8, Tv9)

What causes rail noise and vibration?
Noise from rail lines can have a significant impact on local communities. Engines, brakes and the wheels moving on the tracks are the main source of noise from trains. Rail noise travels directly to nearby homes when the tracks are at street level.
Warning bells at level crossings and trains blasting their horns are essential safety precautions when trains cross roads or pedestrian paths, but they are noisy for residents. Vibration from rail structures can also be experienced as noise.

How have noise and vibration been considered in the design?
The proposed design for the elevated rail sections will minimize impacts from noise and vibration. Level crossings are eliminated, reducing the use of noisy warning signals.
The elevated design considers noise at street level and at nearby residents caused by train engines, brakes and wheels.
The elevated structures reduce noise and vibration impacts through the use of:
•   walls and screens to mitigate noise transfer
•   new high-quality, continuous smooth tracks
•   purpose-built resilient fastenings to attach the new tracks directly to the structure
•   Rubber insulators under the track to dampen vibrations.
Source of information: https://levelcrossings.vic.gov.au/media/publications/ctd-factsheet-understanding-rail-noise-and-vibration

5.   Passengers on railway
In 2017, the total number of One-way tickets, sold by  the national railway company (CFR), from Timisoara and nearby cities train stations is around 1.5 million as follows: Timisoara – 1187483, Buzias – 6575, Jimbolia – 70880, Lugoj – 218740, Deta – 6402, Faget – 1615. This data does not cover the tickets sold by the private company on the railway sector,  Regio Trans.
There are around 30.000 commuters from nearby cities/villages making round trips to Timisoara. By implementing the urban train, taking into account about 50% of the commuters, we would sell about 7.5 million tickets annually. Depending on future development on the urban train, based on demand, the number of tickets sold could grow. The estimated annual 7.5 million tickets will reduce the number of commuters which use private/personal transport and the carbon footprint that these transports create.
In addition to these tickets there is an estimate of 1 million tickets to be sold to airport travelers having a direct connection to Timisoara city center or the villages around Timisoara. The advantages for the users of the railway link from the Timisoara airport to the railway network revolve around reduced travel expenses, reliable transport, reduced travel time, comfort, predictable time schedules and increased mobility to the surrounding cities/villages.
Due to the low percentage of unemployment rate in Timis County (0.8%), the targeted users of the railway network can be expanded to commuters from nearby counties and neighboring countries (border area) from where, currently, companies provide buss transports. The railway network can reduce the commuters travel time by 50%, from an average of 2 hours per trip down to one hour.
The bellow image shows which cities/villages around Timisoara can directly benefit from the urban train transport solution in a radius of 25km.

Conclusions:
By implementing the proposed project, Vision 2030 Timisoara, there are a number of benefits that will be available for future development for both public and private parties:
1.   Freight train will have uninterrupted routes to destinations leading to a faster transport time by bypassing the city restrictions and any delays caused by passenger trains.
2.   Freight trains will have a direct connection to the future logistics center in Remetea Mare
3.   Little to no impact on investment cost for implementing the corridor outside the city limits
4.   Reduce the risk of delay on urban trains on the inner city line, as freight routes will bypass the city railway network
5.   Opens a new opportunity for citizens to travel faster from city limits and nearby villages to city center
6.   Connects the city to the Timisoara airport
7.   Links key business areas such as Isho, Openville and 700 Square
8.   Railway network opens a new commute option for companies which have employees in neighboring Counties and Serbian or Hungarian border villages/cities
9.   Reduce noise and pollution in the city from freight trains using diesel locomotives
10.   Reduce overall pollution on public/private/personal transport
11.   The city railway network can better adjust to rush hours required capacity
12.   Cost reduction for companies and citizens

Future improvement – combine both projects (EU and Romanian Transport Minister) in a way, which will be a win-win-win outcome for Timisoara citizens, European Commission and the Romanian Railway Company. Connection of lines 900 and 916 near Timisoara (blue line), between IZVIN and URSENI, will help to deviate the freight trains around the city limits, using an external infrastructure.
   A combination between Timisoara Vision 2030 project and this future improvement, will increase the connectivity between Timisoara and some villages situated near to city limits.


Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: STiberiu on April 08, 2019, 10:22:23 AM
Astept un feedback din partea voastra la topicul de mai sus.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Ionut on May 07, 2019, 10:39:41 AM
Noul studiu de prefezabilitate pentru metroul din Timișoara va analiza alte trasee

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a declarat că va menţine pe agenda municipalităţii realizarea unui studiu de prefezabilitate pentru construirea unui metrou, dar pe alte trasee decât cel în partajare cu CFR, întrucât compania feroviară a obţinut fonduri europene care-i vor permite să menţină actualele linii pe actualele structuri de suprafaţă, de tip movile, informeaza Agerpres.

"Lucrurile sunt într-o anumită dinamică, iar când noi am făcut studiul de fezabilitate pentru un metrou, am vizat traseul actualelor căi ferate. La acea vreme, în 2013, studiul nostru de prefezabilitate a primit de la Ministerul Transporturilor, toate avizele de ducere în subteran a liniilor de cale ferată şi de realizare cu această ocazie a unei linii de metrou. Este un lucru peste care s-a trecut uşor şi a fost făcut uitat. Dar, pentru că CFR are un proiect cu finanţare europeană pentru modernizarea şi extinderea sistemului de cale ferată pe actuala tehnologie (movilă de pământ), a căzut acea variantă de transformare a zonei şi probabil că în următorii cel puţin 20-30 de ani, linia de cale ferată va rămâne pe actuala movilă", a punctat primarul Nicolae Robu.

Acesta a specificat că acum se va face un studiu de fezabilitate pentru metrou pe cu totul alte trasee care să facă legătura între principalele puncte din zona periurbană cu staţii care să deservească locuri de maxim interes din oraş. El a precizat că acest metrou nu se va realiza în perioada imediat următoare, dar dacă astfel de obiective nu au pregătit un studiu de prefezabilitate, nu vor avea niciodată şansa de a se realiza.

"Pentru astfel de obiective trebuie să fii pregătit în orice moment, dacă apare o oportunitate de finanţare de la bugetul de stat, european sau din alte surse. La acea vreme, eu am fost căutat de o firmă care reprezintă statul chinez şi care era dispusă să realizeze metroul cu banii lor proprii, pe baza acelui studiu de prefezabilitate. I-am îndrumat la Ministerul Transporturilor, dar apăruse acea finanţare pe fonduri europene şi nu se mai putea materializa acea idee. Dar dacă nu aveam nimic, niciun document, niciun studiu, ci doar le spuneam că am vrea să avem un metrou şi să ne dea bani, ar fi râs lumea de noi", a adăugat edilul municipiului Timișoara.

ClubFeroviar.ro (https://clubferoviar.ro/noul-studiu-de-prefezabilitate-pentru-metroul-din-timisoara-va-analiza-alte-trasee/)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: STiberiu on May 10, 2019, 02:01:10 PM
O porcarie marca Robu.

Doua linii de metrou in Timisoara vor costa peste 2 miliarde de euro, bani, care daca ar fi investiti in infrastructura CF, am ridica zona centrala pe estacada si am reabilita  CF aproape in toate directiile pe o distanta de 25km pentru realizarea trenului urban.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: elphax on May 10, 2019, 03:24:24 PM
toti sunt de acord si asta s-a dorit , o modificare a CF existente si imbunatatiri. In teorie este un avantaj imens sa ai tramvai pe ecartamemn lat - cu un plan destept ai combina tramvaie, metrou usor si CF pe o infrastructura comuna optimizata, moderna etc. dar la noi nu se poate
cum sa ai legaturi rapide si securizate in oras plus legaturi la aeroport si la comunele periubane ?
infrastructura CF este in curtea lor - si ei deja au proiect de modernizare aprobat si finantat, deci subiect inchis


Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on May 10, 2019, 06:17:26 PM
Cand vad ideile astea deemetrou ma apuca rasul. De ce nu vor sa upgradeze reteaua de tramvai si sa realizeze o retea de trenuri urbane. Aprape nicio retea de metrou din ultimii ani nu s-a facut in mod traditional, ci s-au facut linii de tramvai rapide, cu sectiunii separate de trafic sau cu portiuni in subteran, si isi fac treaba foarte bine, nefiind nevoie de o linie de metrou traditionala care implica o serie de cheltuieli pe langa tuneluri. In concluzie, sa gandim solutii fiabile si sa ne axam pe ceva ce se va putea realiza secolul asta. O solutie foarte interesanta a fost implementata in Bielefeld(un oras cu o populatie cat Clujul sau Timisoara) unde tramvaiele circula fie pe zone separate de trafic(ca linia 41), iar in zona centrala coboara in subteran. Un alt exemplu este orasul Porto, unde s-a construit o retea light rail de la zero. Acesta are si sectiuni subterane. In URSS pe langa retelele de metrou introduse in anii 80 s-au introdus so cateva retele de tramvai rapid cu sectiuni subterane in doua orase:Volgograd si Krivoi Rog, cele doua sisteme castigand la capitolul material rulant ieftin, utilizarea sectiunilor la nivel existente si nenecesitarea semnalizarii. In concluzie, de ce sa nu aplicam o astfel de solutie in orasele noastre?
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Ionut on September 16, 2019, 07:01:46 AM
CFR SA licitează lucrări de 17 milioane de lei pentru reabilitarea gării din Timișoara

CFR SA a lansat licitația pentru ,,Reabilitare faţada, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal (proiectare şi execuţie )", în valoare de 17,6 milioane lei și o durată de execuție de 24 luni de la semnarea contractului.

Valoarea estimata a contractului este de 17.605.391,14 lei fără TVA, repartizata astfel : – Proiectare : 923.500,00; – Execuție : 16.631.891,14; – Organizare de santier : 50.000,00. Se prevăd a se executa : lucrari de consolidare a elementelor structurale, de reabilitare termica cu modernizarea finisajului exterior, realizarea unei instalatii centralizate de ventilatie,lucrari de amenajare a piatetei garii, lucrari de interventii la peronul liniei 1 si la tunelul pietonal. Ofertele pot fi depuse până la data de 08.10.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 08.02.2020.

Mobilitate.eu (https://mobilitate.eu/cfr-sa-lucrari-timisoara/)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cuneo on September 18, 2019, 10:52:27 PM
Se reface fatada, se amenajeaza o fantana arteziana si se instaleaza panouri fotovoltaice. Schimbarile ce au loc in Gara de Nord din Timisoara, cu peste 4 milioane de euro. Foto

TIMISOARA. Acum 2 ani reprezentantii Ministerului Transporturilor promiteau la Timisoara cea mai frumoasa gara din vestul Romaniei, complet modernizata, cu peroane complet schimbate, scari rulante, lifturi, banda transportoare pentru bagaje si o super pasarela care sa asigure accesul de la tren direct catre o parcare supraetajata.
Toate se regasesc doar intr-un studiu de fezabilitate dintr-un program national de reabilitare a aproape 50 de statii de cale ferata cu bani europeni.
Deocamdata, insa, sunt bani doar pentru un proiect din fonduri proprii al Regionalei Timisoara. Acesta prevede cateva lucrari importante care sa schimbe intrucatva fata Garii de Nord in asteptarea momentului in care orasul va deveni Capitala Culturala a Europei. Chiar daca nu toate vor fi si gata in 2021.
CFR SA a lansat licitatia pentru 'Reabilitare fatada, reparatii platforme, iluminat, acces intrari in cladirea de calatori statia CF Timisoara Nord si reparatii acces peron linia 1 + acces tunel pietonal (proiectare si executie)'.
,,Actuala cladire a Garii de Nord este alcatuita din 6 corpuri comasate intr-un ansamblu. In acest moment, cladirea statiei nu mai corespunde cerintelor de asigurare a unor conditii optime a desfasurarii activitatilor in imobile si a exigentelor de calitate impuse de legislatia in vigoare. Constructia prezinta deficiente de ordin structural, estetic, functional, de ineficienta energetica, cu pierderi mari de caldura, si pe linie de siguranta in exploatare,,, se arata in documentatie.
Cum banii nu sunt foarte multi, sub 4 milioane si jumatate de euro, lucrarile vor viza in principal fatada si amenajarea piatetei din fata statiei.
Astfel, sunt prevazute lucrari de consolidare, interventii asupra fatadelor si acoperisurilor – terasa, interventii asupra tunelului pietonal de acces la peroane cu realizarea unui nou acces la linii din holul central, interventii la peronul liniei 1, refacerea piatetei Garii si realizarea instalatiei centralizate de aer conditionat, ventilatie si incalzire.

Se vor realiza, totodata, lucrari de pregatire pentru construirea unei pasarele metalice (platforma pietonala) prevazuta in viitor in sala caselor de bilete, ce va fi sustinuta de 6 stalpi metalici, si montarea a doua scari rulante de acces la mezanin. Aceasta, insa, in perspectiva reabilitarii culoarului Aradul Nou – Drobeta Turnu Severin (Magistrala 900), care nu va fi realizata prea curand.
La tunelul pietonal care asigura accesul de la piateta la peronul 1 se vor reface actualele pardoseli din mozaic folosindu-se granit rezistent la trafic intens si antialunecare, se va monta un sistem de supraveghere, un sistem de detectie si semnalizare/avertizare PSI si se va inlocui sistemul de iluminat.
Piateta Garii va fi complet refacuta, se va amenaja o fantana arteziana, zona va fi placata cu dale de granit, se vor monta banci, se va realiza un sistem de iluminat cu stalpi ornamentali, se vor planta copaci si se vor monta rastele pentru biciclete.
Totodata, vor disparea aparatele de aer conditionat si se va realiza o instalatie moderna centralizata de climatizare, iar pe doua corpuri de cladire se va monta o instalatie de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.
Licitatia a fost lansata in Sitemul Electronic de Achizitii Publice, iar valoarea proiectului este de 17.605.391,14 lei fara TVA. Lucrarile trebuie sa fie gata in 2 ani.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 8 octombrie, iar evaluarea lor ar putea dura pana in februarie anul viitor.
Va reamintim, Gara Timisoara Nord a fost construita intre anii 1897-1899, iar numele ei initial a fost Josefstadter Bahnhof sau Jozsefvaros Indohaz, in traducere ,,Gara din Iosefin", dupa numele cartierului in care se afla, fiind una dintre cele mai frumoase cladiri din oras.
Dupa Unirea Banatului cu Romania si instaurarea administratiei romanesti la Timisoara, in 1919, gara a fost redenumita in ,,Gara Domnita Elena", nume pe care l-a purtat pana la Al Doilea Razboi Mondial.
In ultima parte a celui De-Al Doilea Razboi Mondial, Gara a fost puternic bombardata.
Dupa terminarea Razboiului, Gara a fost reconstruita partial dupa planurile initiale.
In perioada 1971 – 1974 cladirea a fost complet modificata si adusa la forma de astazi cu stilul arhitectural schimbat radical.
(https://i1.wp.com/www.opiniatimisoarei.ro/wp-content/uploads/2019/09/gara-de-nord-proiect-reabilitare.jpg?zoom=1.100000023841858&resize=702%2C336&ssl=1)

(https://i2.wp.com/www.opiniatimisoarei.ro/wp-content/uploads/2019/09/gara-de-nord-veche-domnita-elena.jpg?ssl=1)

https://www.opiniatimisoarei.ro/se-reface-fatada-se-amenajeaza-o-fantana-arteziana-si-se-instaleaza-panouri-fotovoltaice-schimbarile-ce-au-loc-in-gara-de-nord-din-timisoara-cu-peste-4-milioane-de-euro-foto/17/09/2019

Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cuneo on January 20, 2020, 09:56:45 PM
Quote from: taifun7993 on June 04, 2016, 10:57:01 AM
Salutare Forumistilor

Vin cu o propunere pentru voi

Dupa cum stiti toate orasele din Europa care au un aeroport au si o legatura feroviara intre Aeroport si Gara de Nord

Aeroportul Traian Vuia nu are aceasta legatura care ar fi si ieftina si ecologica si puncte de plecare Cele doua Gari Nord si Est si comuna Giarmata

Infrastructura o avem doar  ca mai trebuie legat Aeroportul de Linia care vine de la Giarmata atat.

Doar gânditiva la costuri si program 

Cu trenul urban 5 lei maxim 7 lei
Din ora in ora

Cu taxiul 50 de lei din Centru si Ratt 2 lei dar pleaca din Ani in Pasti


Astept parerea voastra

Cu trenul pana la Aeroportul Timisoara. Planul pentru o cale ferata ce trece aproape de capatul pistei de aterizare decolare


TIMISOARA. La Aeroportul Timisoara s-ar putea ajunge candva si cu trenul.

Este vorba despre un proiect indraznet al conducerii Aeroportului Timisoara, pe marginea caruia se duc discutii avansate.
In acest proiect, pe langa Aeroport, mai sunt implicate Consiliul Judetean Timis si Primaria Ghiroda. Aceasta, intrucat priveste o linie de cale ferata ce trece prin Giarmata Vii si prin vecinatatea Aeroportului. Mai precis, ajunge chiar in apropiere de capatul pistei de aterizare-decolare, in zona de presemnalizare luminoasa.
Concret, in vecinatatea Aeroportului ar putea fi amenajate o gara si un drum care sa duca pana la aerogara.

,,Este un proiect pe care vrem noi sa il realizam si deja se discuta la nivel de concept, intre Consiliul Judetean Primaria Ghiroda si Aeroport, avem schite de gara feroviara, care este relativ facil de realizat pe linia secundara de cale ferata Timisoara – Lipova, la aproximativ 2 kilometri de aerogara. S-a si discutat concret care ar trebui sa fie terenurile care vor fi expropriate si cu o investitie relativ mica intr-o gara, asiguram conectivitatea si feroviar intre Aeroport si orasul Timisoara,,, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, directorul Aeroportului Timisoara, Daniel Idolu.
La randul lor, cei de la CFR ar trebui sa contribuie cu o serie de interventii pentru ca pe aceasta linie sa poata circula mai multe trenuri. Iar astfel, cei care vor sa ajunga la Aeroport sa o poata face si pe calea ferata si sa salveze timpul pe care l-ar petrece in trafic, venind cu masina.
Deocamdata nu exista o estimare a costurilor pentru realizarea acestui proiect.

(https://i1.wp.com/www.opiniatimisoarei.ro/wp-content/uploads/2020/01/cale-ferata-aeroport-2.jpg?ssl=1)

https://www.opiniatimisoarei.ro/cu-trenul-pana-la-aeroportul-timisoara
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: STiberiu on April 12, 2020, 01:39:17 PM
Conexiunea spre aeroport pe linia 213 - TM - Lipovas, a fost discutata in anul 2009 prin proiectul PMT - Vision 2030 Timisoara
https://www.primariatm.ro/uploads/domino/atasamente_hcl/FDDEFA38AF95F6D3C22573AE003C12FE/Concept_CFR_Final.pdf

Din 2017 si pana azi, proiectul a fost sustinut de USR
https://timis.usr.ro/usr-propune-bugetul-2018-conectarea-aeroportului-timisoara-calea-ferata/

Ce nu a pus aeroportul in calcul este faptul ca nu e vorba doar de 1.5km de cale si statie. Daca vor sa faca racordarea cu AIT, trebuie sa bage semnalizare automata si luminoschema la Giarmata deci, o reabilitare pe 8.5km, sistem semnalizare, luminoschema si - de ce nu, electrificare - la care adaugam 1.5km si statie la AIT.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on July 03, 2020, 07:35:06 PM
În perioada următoare se va construi o linie ferată spre Aeroportul Timișoara, a anunțat vineri directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ioan Pintea.

Nu există termene sau surse de finanţare stabilite, dar oficialul companiei de infrastructură feroviară spune că are deja schiţat un proiect. Modelul avut în vedere pentru o asemenea legătură este cel de la Aeroportul Henri Coandă Otopeni.

,,Cea mai nouă surpriză este realizarea unui racord al aeroportului cu calea ferată existentă. Există deja o variantă de proiect, dar urmează realizarea studiului de fezbilitate, iar, cel mai probabil, acesta va oferi două trei variante de proiect", a spus Ioan Pintea

De aflat nu am reuşit să obţinem şi un termen clar pentru demararea lucrărilor. Totuşi, există, din fondurile proprii ale companiei CFR suma de un milion de lei pentru realizarea anunţatului studiu de fezabilitate.


debanat.ro (https://debanat.ro/2020/07/ministrul-tranporturilor-lucian-bode-la-timisoara-legatura-feroviara-intre-aeroport-si-oras-reabilitarea-garii-de-nord_299887.html)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: elphax on July 07, 2020, 12:18:18 PM
reloaded dupa modelul noii lini CF care merge la Otopeni

Azi 7.7.2020
CNCF CFR S.A. Sucursala Regionala CF Timisoara a lansat o prima licitatie pentru SF, valoarea contractului este de 1.734.333,30 lei fara TVA

,,Studiul de Fezabilitate va prezenta cea mai buna alternativa privind realizarea legaturii dintre reteaua feroviara existenta si Aeroportul International Traian Vuia Timisoara, pentru respectarea conformitatii standardelor si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României. Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Contractantul este obligat sa studieze si sa coreleze documentatia pe care o va prezenta CNCF ˮCFRˮ-SA, cu toate studiile de prefezabilitate si fezabilitate si toate proiectele aflate in diferite faze de proiectare in faze de implementare ale Consiliului Judetean Timisoara, Primaria Timisoara, ale CNCF ˮCFRˮ-SA, ale Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu Planul de Urbanism Zonal al Aeroportului International Traian Vuia Timisoara, PUG-ul aprobat al comunei Ghiroda, etc. si legislatia specifica in vigoare. Statia Timisoara Est este cuprinsa in cadrul "Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebes – Timisoara – Arad" al carui beneficiar este CNCF ˮCFRˮ-SA. in momentul de fata accesul la Aeroportul Traian Vuia Timisoara este asigurat numai printr-un drum cu doua benzi, situatie in care nu este asigurata fluenta corespunzatoare a transportului de marfa si de persoane. Prin realizarea legaturii feroviare dintre Aeroportul Traian Vuia Timisoara si reteaua feroviara nationala prin Statia CF Timisoara Est se obtine eficientizarea transportului prin fluidizarea transportului de calatori cu efecte evidente asupra economiei. Prin intocmirea unui studiu de fezabilitate care sa aiba ca obiect asigurarea unei conexiuni feroviare intre Aeroportul Traian Vuia Timisoara si reteua feroviara nationala prin Statia CF Timisoara Est este posibila studierea diferitelor posibilitati de realizare a acestora, compararea din punct de vedere financiar a variantelor propuse tinand seama si de beneficiu adus de fiecare dintre variante, pentru alegerea celei mai convenabile solutii. in studiul de fezabilitate se vor analiza variante care vor lua in considerare racordarea in linia CF 217 Timisoara Est-Radna si variante care vor prevedea un traseu nou de cale ferata racordat din Statia CF Timisoara Est,,
- de pe  SEAP.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on July 07, 2020, 12:53:14 PM
Nu știu ce variante ar mai putea fi, că doar nu o să traseze linia direct prin Pădurea Verde. Cel mai optim mi se pare o ramificare din CF 217 (eu o știam ca și 213), după Giarmata Vii. Sunt curios dacă în proiectul CF Timișoara-Caransebeș se va reabilita și linia spre Radna de la la punctul de ramificare până la ramificația Giarmata Vii. 
Punctul de ramificare: https://www.google.com/maps/@45.7739078,21.2656696,16z.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cuneo on July 08, 2020, 04:21:55 PM
CF 217, e Timișoara-Cenad. CF 213, e Timișoara-Radna dar legătura cu Radna e întreruptă din cauza lucrărilor la Coridorul feroviar Rin-Dunăre Nord-Curtici-București-Constanța. Cel mai apropiat punct de ramificare, față de aeroprt, ar fi întradevăr, în apropiere de Giarmata Vii, dincolo de VO.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on July 08, 2020, 10:57:16 PM
Anunt de participare simplificat: [SCN1071039 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100106611)] Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara – Studiu de Fezabilitate

Depunere oferta - Data limita: 28.07.2020 15:00
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: elphax on July 09, 2020, 09:46:24 AM
in trecut colegii de pe forumul RATT au facut niste scheme pentru racordarea la actualul sistem feorviar, practic sunt necesari doar DOI KM de linie, niste macaze si evient o statie. nici nu e nevoie de statie cu 2 linii ca si in poza, avand in vedere ca la OTP au facut o singura linie.
in poze se vad si niste linii CF in dreapta de aeroport, si acelea au fost luate in discutii, dar traseul este mai lung pe acolo si posbil mai complicat de racordat. dar avand in vedere ca  noul terminal se construieste in dreapta celui existent, este o varianta posibila

(http://www.ratt.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=188891)

(http://www.ratt.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=188890)

(http://www.ratt.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=188893)



Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on July 09, 2020, 10:26:44 AM
Interesanta propunerea cu statia pe estacada. Astfel s-ar putea conecta linia 213 cu linia de acces spre Remetea, trenurile de aeroport putand deservi si locatiile de pe M900. Din pacate, nu stiu daca vor avea atata viziune si se vor limita la o gara infundata in partea stanga a parcarii vechi(inainte de drumul de acces). Oricum ar fi, sper ca linia sa fie electrificata pentru a permite circulatia trenurilor spre/dinspre Arad
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: elphax on July 09, 2020, 12:06:55 PM
doar nu crezi ca va fi legatura dinspre Arad spre aeroport ? :)
cel mai probabil sistemul va fi shuttle intre aeroport si Gara de Est cu o frecventa mai mare si cu o frecventa mai mica si pana la Gara de Nord
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on July 09, 2020, 12:25:15 PM
De ce nu ar fi fezabil. Majoritatea calatorilor din Arad ar prefera statia Timisoara Centru decat Timisoara Nord. In plus, transbordare eu nu o prea vad atractiva. Eu as introduce si garnituri Giarmata-Giroc si Sag-Aeroport, punctul cheie fiind noua gara Timisoara Sud(de langa Shopping City)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Stancosti on July 09, 2020, 03:03:42 PM
Din variantele pentru legătura feroviară către aeroport eu aș alege pe cea de pe M900, din Remetea Mare.

Linia asta urmează să fie dublată (capacitate mai mare), deja este electrificată, viteza comercială sigur va fi mai mare decât pe Timișoara Est - Radna (M213). Plus că ar facilita accesul la aeroport pentru cei interesați care ar veni din est (Lugoj, Caransebeș, Drobeta-Turnu Severin).

Ar urma să treacă prin unitatea militară de la aeroport, aici poate că ar fi o problemă cu schimbul de proprietate.
Și de văzut dacă ar fi mai avantajos să fie electrificată până la aeroport (și în ce fel încât să nu interfereze cu echipamentele de navigație de acolo - radare șcl - cum am înțeles că e cazul cu linia de la Otopeni, motiv pentru care aceasta nu va putea fi electrificată).

Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: AndreiB on July 09, 2020, 05:15:00 PM
Eu as propune un proiect integrat cu refacerea liniei Arad-Caransebes (ignorati cercurile):


(https://i.imgur.com/oqqm69wh.jpg) (https://i.imgur.com/oqqm69w.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

Bucla formata ar permite ca trenurile de marfa si de lunga distanta sa evite aeroportul, iar trenurile regionale, cadentate ar putea opera pe bucla: Arad-Timisoara-Aeroport-Lugoj (+ mai multe statii intermediare). Sunt necesari 10km de dublat si electrificat + o statie noua pe estacada sau la -1, in functie de restrictii de electrificare.

Zona la sud-vest de aeroport poate deveni si un mini-airport city daca exista cerere.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: elphax on July 09, 2020, 07:00:52 PM
ma tot minunez de cate planuri aveti sa duceti toate trenurile pe la aeroport, zici ca e Heathrow nu Traian Vuia ?
Cum sa faci un tren sa ocoleasca pe la aeroport doar ca poate e cineva care vrea sa ia avionul ? Unde ati mai vazut voi aeroport la care sa opreasca asa multe trenuri ? La cati pasageri sunt pe TSR  , probabil nu ar fi necesare mai mult de 2-3 curse pe zi din oras
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: AndreiB on July 09, 2020, 10:00:04 PM
Un aeroport il deservesti ori des, ori deloc. Altfel foarte putini aleg trenul si il construiesti degeaba. Sunt de acord ca nu are sens sa rerutezi trenurile de lunga distanta, impactul fiind prea mare vs. beneficiu. Insa pentru trenurile regionale ar fi un ocol minor (ca timp) si ar deservi aproape toata regiunea.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cuneo on July 16, 2020, 11:54:40 PM
Nu e obligatoriu să facă ocolul pe la aeroport, toate trenurile Regio. În funcție de orar, pot fi deviate sau introduse, câteva curse.
https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Stations?StationName=Timi%C8%99oara+Est&Date=17.07.2020
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on August 06, 2020, 01:19:34 AM
Quote from: tom_sawyer on July 08, 2020, 10:57:16 PM
Anunt de participare simplificat: [SCN1071039 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100106611)] Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara – Studiu de Fezabilitate

O singura oferta: BAICONS IMPEX S.R.L.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on August 30, 2020, 12:53:19 PM
^ Evaluarea a fost incheiata. Urmeaza semnarea contractului.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cuneo on November 15, 2020, 08:06:16 PM
Patru firme vor reabilita Gara de Nord Timișoara, cu peste 4 milioane de euro

A treia oară e cu noroc. CFR a reușit să găsească în sfârșit constructori pentru reabilitarea clădirii în care funcționează Gara de Nord din Timișoara. Lucrarea costă peste 4 milioane de euro, iar șantierul propriu-zis ar putea începe în vara lui 2021.
Sucursala Regională Timișoara a CFR SA a scos la licitație, în vara acestui an, proiectarea și execuția pentru ,,reabilitarea fațadei, reparaţii platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători staţia CF Timişoara Nord şi reparaţii acces peron linia 1+acces tunel pietonal". Era a treia licitație, după ce celelalte două proceduri, care au fost pornite în 2019, au fost anulate din lipsă de ofertanți.
O singură ofertă a fost depusă la licitația de anul acesta: asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL. Cele patru firme s-au angajat că vor executa lucrarea cu 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.
Pentru această lucrare s-a semnat și contractul, a anunțat, duminică, pe Facebook, președintele CJ Timiș, Alin Nica.
,,Veste bună pentru timișeni! Licitație adjudecată și contract semnat pentru reabilitarea clădirii Gării de Nord. În primele 6 luni se va face proiectarea, iar apoi urmează un an pentru execuția lucrărilor", a transmis acesta.
Ce se face mai exact în Gara de Nord
Lucrările presupun consolidarea a mai multor elemente structurale, reabilitarea termică a clădirii principale, cu modernizarea finisajului exterior, dar și instalarea unei instalații centralizate de ventilație.
Peronul 1 va avea o pardoseală refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic și cu un sistem de delimitare a acestuia cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. În piațetă, care va fi reamenajată, va fi construită o fântână arteziană și vor fi plantați și arbori ornamentali.
Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Modernizarea Gării de Nord Timișoara este parte dintr-un proiect mai mare al CFR, ce include 47 de stații. Valoarea totală a acestuia este de 82 de milioane de lei.
Societățile care au câștigat lucrarea au câștigat mai multe lucrări pe bani publici în Timișoara. Bauerhof Agrobanat SRL are trecute, la obiecte de activitate, atât construcțiile, cât și creșterea porcilor. A depus, în primăvară, singura ofertă la licitația lansată de Primăria Timișoara pentru construirea complexului sportiv de 5 milioane de euro din Calea Lipovei. Până la urmă a câștigat contractul în octombrie, după ce a decis să se asocieze cu Constructim.
Și Constructim desfășoară mai multe lucrări în Timișoara, pentru Campusul Lenau, Centrul Cultural Mărășești, Muzeul de Apă al Aquatim. Cât despre Longhersin, aceasta este una dintre firmele care lucrează la modernizarea Calea Bogdăneștilor.

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/patru-firme-vor-reabilita-gara-de-nord-timisoara
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cuneo on February 25, 2021, 08:02:08 PM
1 milion de euro va plati Primaria Timisoara contributie la Studiul de Fezabilitate pentru tren-tramvaiul pana la Resita. Dominic Fritz: Trebuie sa avem proiecte si dincolo de imaginatia noastra imediata

TIMISOARA. Dezvoltarea mobilitatii intre cele doua judete din Banat se poate face doar printr-o mai buna interconectare, iar daca se prind in aceasta 'hora' pot atrage bani europeni frumosi si mult mai usor.
Astfel, consiliile judetene Caras-Severin si Timis, alaturi de municipiile resedinta de judet, Resita si Timisoara, au decis sa intre intr-un parteneriat menit a dezvolta cinci proiecte de infrastructura majore. Printre ele, modernizarea liniei de cale ferata intre Resita si Timisoara pe care sa circule un tren-tramvai.
Demersul sporeste considerabil sansele proiectelor de a primi finantare europeana, intrucat noul program, 2021 – 2027, pune accentul tocmai pe modernizarea infrastructurii de transport regionale.
Practic, metroul usor visat de Nicolae Robu se transforma in... trenul – tramvai si merge mai departe de Timisoara, pana la Resita, pe modelul retelelor urbane de transport feroviar din Germania, Austria ori Franta.
Dominic Fritz face iarasi trimitere la Planul National de Redresare si Rezilienta de unde spera sa obtina bani pentru mai toate proiectele mari de infrastructura ale Timisoarei, in derulare ori in stadiu de idee, schita ori documentare.
,,Am oficializat acordul intre Primaria Timisoara si Primaria Resita si consiliile judetene din Timis si Caras Severin. Proiectul cel mai important e calea ferata intre Resita si Timisoara si continuarea ei pana la granita cu Serbia, dar si o legatura cu Aeroportul din Timisoara. Avem sanse mari ca acest proeict sa fie finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), acest program prin care Romania va primi 30 de miliarde de euro din partea UE. Noi ne-am asumat sa finantam documentatia necesara pentru aceasta noua linie de tren. Este un prim proiect facut de autoritatile locale. Se considera ca, daca noi vrem neaparat un proiect sa se realizeze, se realizeaza mai rapid,,, a explicat Dominic Fritz.

https://www.opiniatimisoarei.ro/1-milion-de-euro-va-plati-primaria-timisoara
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: horyatm on December 07, 2021, 10:35:16 AM
Undă verde șantierului de la Gara de Nord Timișoara. Primăria a emis autorizația de construire

Despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani. CFR SA – Sucursala Regională Timișoara a găsit încă de anul trecut, de la a treia licitație, proiectant și executant pentru ,,reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal".

Singura ofertă depusă a venit de la asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL, cu care a și fost semnat contractul încă din noiembrie 2020. Valoarea acestuia este de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 4,2 milioane de euro.

Lucrările n-au putut începe până acum pentru că nu exista autorizația de construire. Studiu de fezabilitate exista, iar proiectul tehnic a fost gata în luna mai. Tot din mai se așteaptă după autorizația de construire care trebuia emisă de primărie.

A venit și autorizația pentru Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cu numărul 880, luni, 6 decembrie. Este pentru ,,Lucrări de tip a) -Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 și la tunel de acces pietonal".

Documentația spune că imobilul în care funcționează Gara de Nord ,,prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare".

,,Din cauza nerealizării întreținerii corespunzătoare și a neefectuării reparațiilor curente, clădirea a suferit unele degradări structurale și pe partea de finisaje, izolații și instalații", se arată în caietul de sarcini.

Conform documentației, pardoseala peronului 1 va fi refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic. Va fi montat un sistem de delimitare cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. Se dorește și o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Lucrarea este inclusă într-un proiect mai amplu al CFR care prevede modernizarea a 47 de stații, valoarea totală fiind de 82 de milioane de lei.


(https://i.imgur.com/lg3524C.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)

https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/unda-verde-santierului-de-la-gara-de-nord-timisoara-primaria-a-emis-autorizatia-de-construire-1525856/
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: TibiV on June 24, 2022, 01:58:13 PM
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/pfbid02kYZTkfeC3SacfRnPBRz8fUbnTxrjCz2X6LMAZvsbZXUXC9wZpT7C81M76qZTEwwFl (https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/pfbid02kYZTkfeC3SacfRnPBRz8fUbnTxrjCz2X6LMAZvsbZXUXC9wZpT7C81M76qZTEwwFl)

București, 24 iunie 2022
📢 Gara de Nord din Timișoara se modernizează!
‼ ‼ ‼ Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a predat astăzi amplasamentul pentru demararea lucrărilor de reparații și intervenții în Stația Timișoara Nord.
✅ Principalele lucrări care se vor executa, la cele 6 corpuri de clădire, sunt: consolidarea elementelor structurale, afectate de degradări, noi finisaje la fațadele clădirii, intervenţii la acoperişuri, reabilitarea termică a clădirii, montarea de panouri fotovoltaice cu puterea de 50 Kw, instalații de climatizare și un nou sistem paratrăznet.
✅ Se vor executa inclusiv lucrări de reparații în tunelul pietonal, care va dispune și de sistem de supraveghere video, iluminat de tip LED, dar şi un sistem audio nou.
✅ De asemenea, se va reface piațeta din fața gării.
Obiective generale:
✔️lucrări de consolidare a elementelor structurale;
✔️lucrări de intervenții la fațade și acoperișuri;
✔️lucrări de reparații la platforme și la sistemul de iluminat;
✔️lucrări la peronul 1 - îmbrăcarea stâlpilor copertinei şi a soclului cu piatră naturală, refacerea intradosului copertinei, refacerea sistemului de iluminat cu lămpi tip LED;
✔️lucrări la tunelul pietonal care asigură accesul la peronul 1, din Piața Gării (montare pardoseli din granit, sistem de supraveghere, detecție, semnalizare şi avertizare PSI, sistem de iluminat cu corpuri de tip LED și sistem audio);
✔️amenajarea unei fârtâni arteziene în Piaţa Gării, refacerea pavimentului piaţetei cu dale de granit, montare bancuţe tip agreement, sistem de iluminat cu stâlpi ornamentali; sistem de supraveghere video, plantarea de arbori ornamentali și montare de rastele pentru biciclete;
✔️montarea unei instalaţii centralizate de climatizare;
✔️montarea de panouri fotovoltaice pe corpurile C1.
ℹ Finanțare: surse proprii CFR SA
ℹ Valoare estimată: 17,6 milioane lei fără TVA;
ℹ Termen de execuție: 18 luni
ℹ Constructor: Asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: NGC on August 22, 2022, 07:53:14 PM
Ofertantii pentru "Servicii de proiectare privind realizarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții - "CENTURA FEROVIARĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA"":

1. LONGHERSIN
2. METROUL
3. Asocierea 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. + METRANS ENGINEERING + SWS Engineering
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: mdragos on October 12, 2022, 12:06:55 AM
Ce vor sa faca ?
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: chicago on October 12, 2022, 01:27:40 PM
https://www.opiniatimisoarei.ro/planuri-pentru-o-centura-feroviara-legata-de-aeroport-la-timisoara-consiliul-judetean-cauta-o-firma-care-sa-intocmeasca-studiul-de-fezabilitate-cu-peste-2-milioane-de-euro/10/06/2022

QuoteO centura feroviara care sa aiba in vedere si interconectarea Aeroportului International Timisoara cu magistrala de cale ferata Timisoara Nord – Bucuresti Nord ar contribui la:
– eliminarea blocajelor si a disconfortului creat de traversarea trenurilor de marfa prin centrul Timisoarei, in urma modernizarii segmentului feroviar Timisoara Est – Ronat Triaj, parte integranta din coridorul Orient/Est mediteranean.
– permite integrarea regiunii in reteaua europeana de transport feroviar de marfa
– dezvoltarea si extinderea legaturilor transportului aerian cu alte variante de transport prin interconectarea aeroportului cu intreaga retea de cale ferata europeana, precum si conexiunea cu modurile de transport urban
– atragerea unui numar mai mare de calatori din localitatile limitrofe pe transportul feroviar prin prelungirea traseelor, astfel incat trenurile metropolitane sa ofere o conectivitate mai buna cu zonele de interes din Timisoara.

(https://www.opiniatimisoarei.ro/wp-content/uploads/2022/06/feroviara-nord.jpg)

Quote
Amenajarea unei Centuri Feroviare la Timisoara ar cuprinde:
– descarcarea orasului de transportul de persoane si de tranzit de marfa, legatura intre Gara de Est si de Nord (estacada), traversarea fara bariere a retelei de transport rutier prin modificarea nivelului caii ferate pe tronsoanele Remetea Mare – Timisoara Nord, respectiv Timisoara Est – Giarmata
– contributia la realizarea unei zone economice mobile si atractive

In plus, ar creste viteza de circulatie pentru trenurile de marfa pana la 120 km/h si de calatori pana la 160 km/h, deoarece vorbim de o infrastructura nou proiectata pe intregul tronson. Vor fi modernizate statiile de pe traseu, s-ar realizat linie dubla pe toata lungimea, se vor reabilita liniile secundare din statii, se vor inlocui poduri, podete, se va repara sistemul de dernaj, se imbunatatesc terasamentele, se construiesc drumuri de intretinere, se modernizeaza garile, se amenajeaza pasarele, se monteaza panouri fonoabsorbante, incalzitoare de macaz noi, echipamente de linie, sistem de control.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: NGC on October 23, 2022, 12:27:04 PM
"Servicii de proiectare privind realizarea studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investiții - "CENTURA FEROVIARĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA""

Licitatia a fost anulata.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Cuneo on November 06, 2022, 06:12:53 PM
Timișoara: două pasaje, de 400 și 270 de metri, vor fi construite peste calea ferată în zona Baader și Ghe. Adam – va fi amenajată o staţie CFR lângă Iulius Town şi se va ajunge cu trenul la aeroport

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat, vineri, la Timişoara, contractul pentru modernizarea Lotului 3 al liniei de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad, pe care trenurile vor putea circula cu 160 km/oră.

Ministrul a subliniat că este un proiect care va avea impact asupra municipiului Timişoara, va avea patru pasaje peste calea ferată, dar şi lucrări de alte tipuri, pe lângă cele legate de modernizarea căii ferate şi care, după cele 42 de luni, va duce la îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie pe acest tronson.
Vor fi construite două pasaje, unul în zona străzii Baader, de peste 400 de metri și un altul în zona străzii Ghe. Adam, lângă spitalul Vitocr Babeș, de peste 270 de metri.

Totodată, proiectul va aduce şi modificări ale Gării de Nord din Timişoara, dar şi a altor 20 de gări şi halte din judeţul Timiş. Astfel va fi modernizată și Gara de Est care va cuprinde și o pasarelă pietonală cu acees pentru bicicliști.

Gara de Nord va avea patru corpuri de clădiri modernizate, peroanele vor fi complet schimbate, vor fi montate scări rulante, lifturi.
Va fi amenajată o staţie CFR lângă Iulius Town, care va asigura şi o legătură rapidă cu Aeroportul Internaţional ,,Traian Vuia" Timişoara.

,,Vorbim despre un proiect finanţat prin PNRR, de Lotul 3 Caransebeş – Arad, în valoare de aproximativ 1,44 miliarde de lei fără TVA, care presupune şase luni de proiectare şi 36 de luni de execuţie. (...). Cred că acesta este cel mai mare proiect semnat vreodată în oraşul nostru. Valoarea este de aproximativ 300 milioane de euro fără TVA şi face parte din secţiunea Caransebeş – Arad,,, a menţionat Sorin Grindeanu.

Pe acest tronson, trenurile de călători vor putea circula pe unele porţiuni cu 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h.
 ,,Semnarea contractului de modernizare a secţiunii Timişoara Est – Ronaţ Triaj reprezintă punctul de pornire a dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş – Timişoara – Arad, ramura sudică a coridorului Rin-Dunăre, şi un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a ţării la standardele europene de transport,,, a punctat directorul CFR SA, Ion Simu.

Lucrările includ realizarea unui sens giratoriu la 10 metri înălţime, cu trei rampe de acces de peste 200 de metri lungime fiecare.

https://buletindetimisoara.ro/timisoara-doua-pasaje-de-400-si-270-de-metri


Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on December 10, 2022, 10:57:51 AM
Quote from: tom_sawyer on August 06, 2020, 01:19:34 AM
Quote from: tom_sawyer on July 08, 2020, 10:57:16 PMAnunt de participare simplificat: [SCN1071039 (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100106611)] Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara – Studiu de Fezabilitate

O singura oferta: BAICONS IMPEX S.R.L.


Astăzi,  9 decembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: 

Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara" lucrare de utilitate publică de interes național

MT (https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4343-hg09122022dtf-2)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on December 24, 2022, 04:33:07 PM
Oportunitățile deschise de infrastructura feroviară la nivelul zonei metropolitane Timișoara

ANALIZA ZONEI METROPOLITANE
Infrastructura feroviară a Timișoarei se dezvoltă pornind de la axa magistrală longitudinală de importanță internațională 100 (căi secundare: 118,191,122,126), continuând cu o axă ce tranzitează orașul pe direcția nord-sud. În drumul său, se pliază pe structura radială a orașului, intrând în contact cu diferite zone și are ca punct terminus (pe această direcție) gara Timișoara Est. Zona studiată însumează diferite proprietăți/active de-a lungul său, aflate atât în proprietatea Statului Român, cât și active private.
Foarte multe din aceste terenuri sunt în prezent neutilizate, dar au un extraordinar potențial de exploatare și activare a unor spații adiacente lor, dar și a componentei soft ce constă în mobilizarea proprietarilor de terenuri.

Stația principală Timișoara Nord se află în imediata proximitate a punctului de inflexiune, la nord de platforma industrială Solventul.
Deși în prezent reprezintă cel mai important/utilizat nod/punct, atât gara cât și zona adiacentă acesteia nu prezintă o calitate ridicată a spațiului public. Infrastructurile din jurul acestei gări cuprind depoul, zone industriale sau linii de triaj. De-a lungul căii ferate, între stațiile de Nord și de Est, sunt active care sunt în procedură de regenerare urbană (City of Mara, Iulius Town, Nord One, etc.) sau active în așteptare.

În ceea ce privește terenurile din domeniul public, acestea se află fie în posesia Statului Român, fie a Primăriei Municipiului Timișoara. Actorii din sfera privată posedă proprietăți ale fostelor platforme industriale sau ale zonelor de depou și logistică, dar și alte active domenii cum ar fi cele ale Muzeului de Artă sau ale Universității de Vest, sau terenuri ce acomodează importante dezvoltări imobiliare.

Conform noului PUG al Municipiului Timișoara și Strategiei de Dezvoltare Spațială aferente Noului PUG, caracterul regenerării urbane în jurul gărilor este de transformare a fostelor platforme industriale în zone mixte, îmbinând locuirea colectivă cu funcțiuni economice, de retail și de producție nepoluantă. Principalele instrumente se referă la introducerea unui tren metropolitan/periurban, care să facă legătura între oraș și suburbii, valorificarea terenurilor subutilizate cu impact metropolitan aflate în locații cu o valoare imobiliară importantă, regenerarea integrată a zonelor gărilor prin modernizarea și accesibilizarea spațiului, restaurarea clădirilor de patrimoniu, extinderea spațiului pentru a introduce funcțiuni mixte și introducerea de servicii moderne și conexiuni facile spre oraș. Nu în ultimul rând, având în vedere traversarea centrului orașului de către coridorul de mobilitate feroviară, sunt necesare bariere fonice și verzi acolo unde construcțiile rezidențiale se află în imediata proximitate, oferind o oportunitate de creștere a suprafeței de spațiu verde din mediul urban și o mai bună calitate a vieții.

CARTAREA ACTIVELOR LOCALE
☑️Regenerarea integrată a zonei gării, vizând creșterea atractivității și valorificarea ei ca un punct de reper al orașului, prin prioritizarea pietonilor, introducerea unor funcțiuni mixte și modernizarea spațiilor comerciale existente prin parteneriate public private și conturarea unui nod intermodal în dreptul gării.
☑️ Optimizarea conexiunilor intermodale în dreptul gării, într-un mod integrat, vizând pe de-o parte schimburile dintre gară și autogară, dar și conexiunile cu transportul public local și cele pietonale și velo., reconversia funcțională și adaptarea la scară umană pentru a crește atractivitatea și dinamismul zonei.
☑️ Regenerarea activelor subutilizate din jurul gărilor, vizând diversificarea funcțională și crearea unui nod economic de importanță regională, cu acces facil al forței de muncă din regiune. Pentru a atrage investitori, este nevoie de intervenții de regenerare a spațiului public, de adaptare la scară umană și de accesibilizare a noilor zone de dezvoltare cu accent pe pietoni și bicicliști.
☑️ Plantarea de vegetație în zonele de siguranță de-a lungul căii ferate, acolo unde lățimea o permite și unde calea ferată mărginește cartierele de locuințe pentru a creea o barieră vizuală și fonică. Aceste zone pot fi de asemenea amenajate pentru promenadă/coridor velo, dacă lățimea o permite.
☑️ Având în vedere traversarea liniilor de cale ferată prin mijlocul zonei construite, este importantă facilitarea conexiunilor pietonale și velo peste calea ferată, acolo unde liniile de cale ferată reprezintă o barieră în mobilitatea nemotorizată și limitează conexiunile spre puncte de atracție din oraș. Acolo unde există deja pasarele (ex. Pasarela Blașcovici - gară), este importantă asigurarea accesibilității și pentru persoane cu mobilitate redusă prin instalarea unor lifturi.

https://www.facebook.com/arfromania/


(https://i.imgur.com/O70yeS8.jpg)

(https://i.imgur.com/94VAzUI.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Quest on January 18, 2023, 02:25:51 PM
Guvernul are pe ordinea de zi a ședinței de astăzi aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru investiţia "Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara", lucrare de utilitate publică de interes național. (valoarea totală a investiției 423.464.000 lei și trebuie realizată în 2 ani de zile)

În cadrul proiectului vor fi construiți 5 km noi de CF, linie simplă, care vor face legătură cu aeroportul din Giarmata Vii, aflată pe ruta Timișoara – Radna, modernizarea altor 5,2 km de CF existenți, electrificarea a 10,2 km de CF, construirea de peroane noi pentru stațiile care vor fi la aeroport, Giarmata Vii și în zona Iulius Mall și a 5 podețe. 
Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza din fonduri nerambursabile venite prin PNRR, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A.

https://www.pressalert.ro/2023/01/aprobare-pentru-o-investitie-strategica-cale-ferata-din-timisoara-pana-la-aeroportul-traian-vuia-cati-bani-se-vor-aloca-pentru-investitia-ministerului-transporturilor/
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: iuli on January 18, 2023, 08:37:23 PM
Quote from: Quest on January 18, 2023, 02:25:51 PMÎn cadrul proiectului vor fi construiți 5 km noi de CF, linie simplă, care vor face legătură cu aeroportul din Giarmata Vii, aflată pe ruta Timișoara – Radna, modernizarea altor 5,2 km de CF existenți, electrificarea a 10,2 km de CF, construirea de peroane noi pentru stațiile care vor fi la aeroport, Giarmata Vii și în zona Iulius Mall și a 5 podețe.


Eu nu inteleg cum pot cere finantare pentru statia de la mall pe doua proiecte. Parca e inclusa si statia si in proiectul de modernizare Arad - Caransebes.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on January 19, 2023, 10:05:00 PM
Stația de la Iulius Mall mă depășește :lol: Mai bine finanțau o stație în zona Pieței 700.
Deci zice așa:
5.2km modernizați
5km noi
10.2km electrificați
Asta înseamnă că se va realiza un traseu între Remetea și Giarmata Vii folosind linia aeroportului (care văd că a fost reparată)

(https://i.imgur.com/OGvOzOt.jpg)


(https://i.imgur.com/IJdtahr.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: ianos_cristian82 on February 19, 2023, 04:33:44 PM
Quote from: ianos_cristian82 on February 14, 2023, 01:18:18 PMhttps://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/a-inceput-organizarea-santierului-pentru-modernizarea-garii-de-nord-din-timisoara-1680622/
Gara Timișoara Nord este gara principală a orașului, fiind și cea mai mare din regiunea de vest a României. Prima clădire a gării a fost inaugurată încă din 1897, fiind construită după proiectul arhitectului maghiar Ferenc Pfaff.

Despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani, dar până acum nu s-au văzut rezultate. CFR a scos la licitație în 2020 ,,reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal". În noiembrie 2020, a fost semnat contractul cu asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SR, la un preț de 20,9 milioane de lei, cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.

În 2021, PMT a emis autorizația de construire (AC) pentru CFR, iar lucrările trebuiau să înceapă. CFR însă a cerut în februarie 2022 modificarea soluției tehnice de la Gara de Nord, iar lucrările au fost amânate din nou pentru că era necesară o nouă AC.

În vara anului trecut, Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, anunța cu încredere că lucrările de modernizare ale Gării de Nord vor demara la mijlocul lunii iunie.

,,În sfârșit s-a primit aprobarea, nu e prea târziu niciodată, după şase-şapte luni, astfel încât undeva în jurul datei de 15-20 iunie se va preda amplasamentul şi vor începe lucrările", spunea Sorin Grindeanu în iunie 2022.

Abia în februarie 2023, liderul asocierii care a câștigat licitația, Constructim, transmite că a început organizarea șantierului.

,,CONSTRUCTIM S.A. a început, săptămâna aceasta, organizarea de șantier pentru reabilitarea Gării de Nord din Timișoara, una din cele mai importante «porți» de intrare în oraș. La aproape 18 ani de la prima încercare de modernizare a acesteia, lucrările au primit «undă verde»", spun reprezentanții Constructim.

Autorizația de construire are o valabilitate de 36 de luni, însă constructorul estimează că lucrările vor fi gata până în august 2024.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: ianos_cristian82 on February 23, 2023, 05:18:13 PM
Astazi am fost in trecere pe la gara Timisoara Nord si au inceput lucrarile de reabilitare a gari.Au fost inchise pasajele de trecere dintre linii.
(https://i.imgur.com/EfcmzZF.jpeg)
(https://i.imgur.com/pXcXQt6.jpeg)
https://i.imgur.com/KeryB2e.jpeg (https://i.imgur.com/KeryB2e.jpeg)
(https://i.imgur.com/1LS7o7I.jpeg)
Aici avem o placa comemorativa a gari Timisoara Nord:
(https://i.imgur.com/eSXaAGc.jpeg)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: mircea on February 23, 2023, 07:48:08 PM
Cum arată peroanele de pe liniile Reșița...
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on August 07, 2023, 02:14:52 PM
Am recitit SF-ul realizat de Metroul pentru Timișoara-Voiteg/Reșița ca să mă asigur. Îl găsiți aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1320.270
Deștepții de proiectanți de la Metroul și-au bătut joc de Timișoara prin acest SF.
1. Nu au prevăzut o stație de călători în zona Shopping City, lângă pasajul peste calea ferată, deși este loc suficient.
2. Au păstrat clădirea Gării de Sud pe aceelași amplasament, o locație departe de absolut orice și nu va utilă nimănui.
3. Nu s-a propus dublarea liniei între podul peste Bega și Gara de Sud (nici 2 kilometri)
4. Pasajele peste strada Banatul și Ardealul vor rămâne cu linie simplă.
5. Nu s-a gândit nimeni să facă o stație în Chișoda, lângă cimitir.
Dacă rămânem cu aceste soluții, putem zice pa transportului feroviar metropolitan, fiindcă o astfel de finanțare pe această linie nu vom mai vedea. Sper ca cei din PMT să fie atenți, deoarece ne vom trezi cu un nou episod ca pe M100, unde se gândesc soluții după ce s-a terminat proiectarea.
Parcă suntem blestemați să nu ne dezvoltăm ca oraș!
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on August 17, 2023, 03:14:58 PM
Astăzi, 9 august 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ–teritoriale, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara", aflate pe raza unităților administrativ-teritoriale: Timișoara, Dumbrăvița și Ghiroda - județul Timiș


MT (https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4750-hg07082023dtf)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Archi on October 29, 2023, 11:30:42 PM
Am fost curios sa vad planurile asa ca am intrat descarcat arhiva de pe SEAP si dupa lupte lupte grele cautand printre firmituri am gasit ce voiam.

https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100172329



(https://i.imgur.com/26QsC6b.jpg)


(https://i.imgur.com/Mp7SyfH.jpg)


(https://i.imgur.com/lIJZO8C.jpg)


(https://i.imgur.com/vmtreov.jpg)


(https://i.imgur.com/09ryNST.jpg)


(https://i.imgur.com/s8w3iJW.jpg)


(https://i.imgur.com/AlscsLq.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: TibiV on October 30, 2023, 03:48:58 PM
@Archi
multumim!

"Pe vremuri" am facut sute de zile "de teren" ("rangul" meu pe forum a fost dobandit cu mult efort "pe teren"), dar "scotocitul" m-a depasit mereu...
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: nitz on October 30, 2023, 05:30:35 PM
Inteleg eu bine din planuri ca ramane de fapt o cale ferata simpla, cu exceptia bucatii scurte de racord final catre aeroport?
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: mircea on October 31, 2023, 09:54:10 AM
Realizare conexiune feroviară cu aeroportul internațional Traian Vuia Timișoara (proiectare și execuție)

În urma finalizării studiului de fezabilitate au fost prevăzute o linie nouă electrificată, racordată în linia existentă CF 217 Timișoara Est – Radna, o stație de cale ferată cu două linii pentru trenurile de călători situată în imediata vecinătate a Terminalului aeroportului internațional Traian Vuia Timișoara și modernizarea liniei existente CF Timișoara Est – Radna, de la stația CF Timișoara Est până la punctul de racordare.

Valoarea totala estimata 353.781.161,43  RON

SEAP (https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100172329)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on October 31, 2023, 04:12:11 PM
Iar gară înfundată, specialitatea Baicons. N-au putut prelungi linia cu 500 m ca să se lege de linia industrială a aeroportului care duce la stația Remetea Mare (https://www.google.com/maps/@45.7983194,21.3309448,14.29z?entry=ttu).

Se putea face curse Timișoara-Lugoj cu oprire la aeroport.

S-a ales varianta 2a

(https://i.imgur.com/J0HA1A6.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Archi on October 31, 2023, 06:51:26 PM
Asa am inteles si eu:

-Racordul nou se face linie dubla
-Se dubleaza linia existenta intre racord si halta Giarmata Vii
-Ramane linie simpla intre Halta Giramata vii si magistrala (cam 3.5km)

Sincer puteau face linie dubla pe toata distanta pana la aeroport daca tot fac atata deranj. Probabil nu au vrut sa se complice cu defrisarea a 5 metri din padure cat sa aiba loc a doua linie..

Tot proiectul asta chiar daca e interesant din punct de vedere al infrastructurii sunt foarte curios daca se va materializa si daca da cata lume il va folosi.

Presupunand in perspectiva de 4-5 ani un trafic de 2.5-3 mil pax/an pe aeroport (acuma avem jumatate atata) asta se traduce in mare in o medie de 8000 de pasageri pe zi. Este safe sa zicem ca cel putin 50% din acestia vor prefera masina / taxi / uber / sa sune familia sau un prieten din diferite motive personale, deci ne ramane un maxim potential de 4000 de pasageri care ar putea folosi trenul daca ii ajuta si e facil.

Pentru a avea un serviciu decent si a face metoda trenului atractiva ar trebui sa avem cel putin 3 sau chiar 4 trenuri pe ora (ok si 2 la ore nepopuare) 18 ore pe zi.

Deci la 40 de perechi de trenuri pe zi, ceea ce ar fii decent (desi se poate si mai bine) am avea in medie un maxim de 50 de potentiali calatori pe tren pe directie, iar asta presupune o dublare in urmatorii 5 ani a traficului pe TSR. La traficul de acuma ar fii jumatete, deci o medie de 25 de pasageri pe tren.

Oricum acesti 25 sau 50 de oameni incap lejer intr-un autobus, iar daca autobusul de aeroport ar fii cu adevarat expres, fara alte opriri inafara de Modern, Cartan, Centru si Gara si ar merge cu viteza traficului (pe modelul autobusului 100E la Budapesta care merge intre centru si aeroport fara nici o oprire) timpul mediu de deplasare door to door ar fi cam tot acolo ca si cu trenul. Cu 10% din banii pe care ii bagam in linia si gara asta se pot cumpara si opera 15 autobuse care sa asigure frecventa la maxim 7-8 minute. Singurul dezavantaj este ca timpul de deplasare creste la orele de varf.

Nimeni nu foloseste E4 actual fiindca vine foarte rar, se opreste foarte des si drept urmare face foarte mult.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: Vlad94 on October 31, 2023, 06:59:55 PM
Am putea avea trenuri din oră în oră între Arad-Timișoara Nord-Aeroport. Din cauza liniei simple nu cred că merg mai multe.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: elphax on October 31, 2023, 07:32:13 PM
nici nu prea e nevoie, la cat de putin trafic mai este pe aeroportul asta.
Title: Re: [TM] Infrastructura feroviară urbană Timișoara
Post by: tom_sawyer on February 15, 2024, 07:30:53 PM
Companiile care vor să construiască linia ferată spre Aeroportul Timișoara

Perioada de proiectare și execuție a lucrărilor va fi de 30 de luni, dintre care opt luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 22 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Potrivit anunțului din SEAP (https://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100217877), au fost depuse următoarele oferte:

    1. Ofertant unic: PORR Construct
    2. Ofertant unic: FCC Construccion SA
    3. Ofertant unic: Swietelsky Construct
    4. Asociere: Precon Transilvania SRL (lider), Homlok Románia Kft., Drum Asfalt
    5. Asociere: BAWI Construction (fosta WIEBE România) (lider), Constructim SA.

Proiectul presupune modernizarea și dublarea liniei simple secundare Timișoara Est-Radna.

Este vorba de secția 213, pe care se circulă acum cu călători doar de la Timișoara Est la Remetea Mică, pe o distanță de 37 km din totalul de 67 km cât are toată secția. Pe aici circulă acum doar trenurile operatorului privat Regio Călători, care a închiriat secția de la CNCF CFR SA. De asemenea, proiectul presupune și construirea peroanelor în Halta Viile Giarmata (situată la 9 km de Timișoara Est), cu o lungime utilă de 200 m.

Se prevede îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 80 km/oră pentru trenurile de marfă și respectiv, la 120 km/oră pentru trenurile de călători. De asemenea, se va asigura gabaritul de electrificare (în sistem de alimentare de 25 kV), și este prevăzută asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă.

În proiect mai este prevăzută montarea sistemelor de sonorizare și avizare a călătorilor, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montarea de instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est-Giarmata-Terminal Aeroport Internațional Traian Vuia Timișoara.

https://clubferoviar.ro/oferte-pentru-linia-ferata-spre-aeroportul-timisoara/