Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 49 Guests are viewing this topic.

Europiu

#31725
@Ionut: ziceai ca harta a fost prezentata la o conferinta de presa. Exista vreo inregistrare? Sau macar un rezumat al discutiilor pe langa?

@vancouver: salveaza postul cu tunelul! Sunt convins ca se va reveni asupra discutiei peste ani si ani.

@teocharis: aici? ''Nod rutier Boita. Legatura autostrada Fagaras-Sibiu"

@toti: va doresc (well, si mie, bine-nteles) sa apucati sanatosi momentul inaugurarii intregului tronson! My bet? Cam 12 ani de-acum inainte.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

#31726
^ Nu cred ca exista o inregistrare cap-coada de la conferinta... gasesti pe Digi24 niste cadre.

^ Legat de tunelul pus de vancouver, repet, nu este foarte bun. Este OK ca sa ne facem o idee, dar nu este un model exact! Profilul acelui tunel este de drum expres, nu autostrada. Platforma e mai lata (banda de 3,75 m) si este posibil si distanta dintre "parapetele" laterale (si perete) sa fie mai mare (nu stiu cum se numeste acea parte laterala, imi scapa acum termenul). Vom vedea, cu siguranta, cand va fi gata studiul de fezabilitate, si profile transversale cu tunelurile! Mai trebuie ceva rabdare.

perfidus

#31727
Nu vreau sa fiu parerolog, sectiunile de tunel depind clar si de tehnologia aplicata. In desenul prezentat apare perfect rotund si cu  segmentele de beton fragmentate adica tehnologia cu TBM - putin fezabila acolo. Cel mai probabil va fi apliicata tehnologia NATM cu excavare si betonare secventiala (asa cum a descris-o perfect colegul Vancouver) la care rezultatul nu este un tub perfect cilindric ci are treimea de la baza cumva aplatizata (raza mai mare). Gabaritul uzual rezultat este 8,5 x 4,7m pentru 2 benzi de 3,75m.

LE: inevitabil interesul pentru tunele va deveni foarte mare pe forum inclusiv aici pe A1, dar si pe A3 la Meses. Ce tine exclusiv de tunele am putea discuta pe sectiunea dedicata, cred. Ionut va fi fericit...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

@hyp88, legat de DN73C eu am zis ca e de galben de la Tigveni la Blidari, cu Exceptia Piatra unde alunecarile sunt active si trebuie modificat traseul (acolo e visiniu). Acolo orice reparatie nu va rezista mai mult de 1 iarna.

Intre Tigveni si C de Arges drumul e cam de rosu. Dar acolo poate fi reparat (asfalt + lucrari mici) deoarece pe acel deal au avut loc lucrari importante acum 10 ani, si din cate stiu, dealul (Mamoaia) a fost stabilizat.

Totusi, nu pot sa nu remarc ca au scos din plan legatura cu Rm Valcea. Pentru ca amarata aia de centura a Tigveniului (care e ok), nu poate fi considerata "legatura". De ce nu au inclus tot DN-ul pana in Valcea?

Daca ramane asa, nu vad bine tirurile in serpentina de la camping sau in cea de la Piatra.

Nici pe urcare, nici pe coborare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

luc

O intrebare: care este motivul pentru care, de ex in cazul tunelului Lazaret Nord se pleaca de la o altitudine de 424 se ajunge la 636 si se revine la 432? Singura explicatie plauzibila o gasesc legata de structura geo, evitarea unor panze freatice?

dumbravaandrei

Ha?!? Cu siguranta tunelele nu vor avea declivitatea asta. maxim 3% ce ar insemna ca pe o lungime de 1000m diferenta de nivel intre capete va fi maxim 30m. parcurs 424->432 e posibil dar 424-636-432 cu siguranta nu va exista. Probabil ca altitudinea respectiva (sau curba de nivel) e a versantului strabatut de tunel in niciun caz ale tunelului.

yetiman

Asta vroiam si eu sa zic.
Cotele de altitudine sunt cele actuale, ale terenului "virgin", si nu ale viitoarei autostrazi.
Nici nu au cum sa fie stiute clar pana cand nu va fi facut proiectul.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

IlisescuV

Astia is seriosi? Fidic Rosu??? Si proiectarea cine o sa o faca ??? Cu cat proiectul e mai complicat cu atat proiectarea e mai critica si PiSi e cel mai greu poriect de A de care s-a apucat Romania. Oricat de bine se realizeaza proiectul tot o sa apara surprize care trebuiesc rezolvate de proiectant si constructor. Problema e daca si CNAIR trebuie sa aproble aceste modificari de proiect. Nu cred ca inteleg in ce proiect se baga.
Spre exemplu reabilitarea E79 intre Deva si Brad unde constructorul a fost intarziat cu buna stiinta de proiectant cu mai bine de 1 an doar pentru ca proiectantul nu a predat anumite detalii de executie. Nici nu vreau sa ma gandesc ce inseamna asta la PiSi.
Daca proiectantul sau constructorul vor sa blocheze un lot o sa fie floare la ureche pentru oricare dintre ei pentru ca am mari indoieli in capacitatea CNAIR sa faca pe beneficiarul destept adica beneficiarul care stie sa ii impace si sa se si construiasca autostrada.
Lucrul care imi ridica cele mai multe semne de intrebare este cine o sa aprobe proiectul ? Daca raspunsul e CNAIR eu zic ca am belit-o.

GDPR

#31733
Sa ne gandim doar la cate ecoducte ar putea sa fie cerute prin AM.

VictorC

Quote from: luc on November 23, 2016, 04:32:40 PM
O intrebare: care este motivul pentru care, de ex in cazul tunelului Lazaret Nord se pleaca de la o altitudine de 424 se ajunge la 636 si se revine la 432? Singura explicatie plauzibila o gasesc legata de structura geo, evitarea unor panze freatice?

Pe graficul ăla e altitudinea reliefului, nu a tunelului... Prin poziționarea sa (relativă) pe traseu poți cam sa-ți imaginezi altitudinea la care "intră" tunelul în munte și la care iese și îți poți schița o linie roșie pentru autostradă.

luc

Lamurit, thx :) La o privire mai atenta e clar ca nu poate avea acea inclinare. Citisem titlul in viteza...

Calin

Un alt aspect cred ca ar fi faptul ca lungimea autostrazii A1 va fi cu circa 7 kilometri mai mare decat cea prevazuta initial.......distanta dintre Sibiu si Pitesti nu va mai fi de doar 116 ci de 123 de kilometri.Iar asta inseamna "resetarea" tuturor bornelor kilometrice de pe A1 de la centura Sibiului si pana la Nadlac......Si cred ca ar fi sanatos sa fie facuta inainte de inaugurarea portiunii Lugoj-Deva-pentru ca  macar acolo sa avem bornele si indicatoarele kilometrice corecte inca de la inaugurarea portiunii respective de autostrada.Iar pe intregul parcurs al A1,dar si pe A6 si A3, cat si pe viitoarea A10, sa fie verificata corectitudinea indicatoarelor de distanta.....De exemplu,indicatorul de pe A1 de dinainte de Pitesti pe sensul spre Timisoara ,si care arata distanta pana la Sibiu,Timisoara sau Cluj -Napoca va trebui modoificat ,in sensul ca va trebui sa indice aceste distante marite cu circa 7 kilometri.....
Recomand lui Ionut ca pe prima pagina a acestui thread-dedicat autostrazii A1, sa modifice distanta Sibiu -Pitesti,de la 116,6 la 123 de kilometri....Sper ca am inteles bine aceasta noua distanta......

AUT_XY

#31737
Is this now the official, fixed and confirmed route of the highway Sibiu - Pitesti that will be build?
Is it completly fixed and official now?

Dan027

#31738
Sau poate mai pun cate 60 de metri la fiecare kilometru si au rezolvat problema....  :lol:

Ziceau cei de la Digi24 ca traseul ales acum este acelasi cu cel din anii 80, asa o fi?

dr4qul4

In mare parte da. Este si normal. Nici relieful nici asezarile umane nu s-au modificat in ultimii ani.
Dar cred  ca e chiar mai vechi de anii 80.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024