Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

eu am fost adeptul doar al marcajelor.....tocmai pentru a fi ieftin si rapid...dar mai ales pentru a nu le da idei sa ne lase fara A7...

Totusi, vazand argumentele lui frunzaverde, nu pot sa le neg. Daca suedezii au aplicat aceasta solutie la aceeasi problema, noi ce vrem sa facem?

New Jersey este lat, bordurile impiedica scurgerea apelor. Solutia cu garduri....poate fi aplicata.

Asadar am putea cade de acord asupra urmatoarei solutii:

- marcaje 2+1 pe toata lungimea DN2 si DN28 (la 12 metri lungime avem si acostamente de 0,5 m)
- garduri intre Buzau si Rm sarat si in toate curbele periculoase, dar mai ales la intersectiile cu drumurile locale unde marcajul va fi de 1+1 + banda de stanga si unde se va schimba sensul care are 2 benzi.
- pusa presiune pentru A7, macar primul lot intre A3 si Mizil si pentru A8, pentru centura la Tg Frumos


@igorashu, nu ne mai permitem nici 2 ani sa circulam pe DN2 in conditiile actuale!!! Nici eu nu sunt de acord sa investim foarte mult in el, dar ceva trebuie facut.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Nu incerc sa fiu defetist. Anul trecut am avut o multime de replici optimiste in necunostinta de cauza, crezand ca lucrurile merg normal, corect, logic. M-am lecuit, si acum fac estimari si in functie de experienta trecutului si a prezentului. Asta cu "bani sunt" ne e aruncata de autoritati de un an incoace, cam de cand am inceput sa construim autostrazi cu frana de mana trasa. Nu prea stiu ce sa cred. Cu atatia bani, ar trebui sa fie un chilipir sa se plateasca avansul pe Bors-Suplac si centura Bacau. Dar se pare ca nu se intampla acest lucru. SF-uri NU sunt. Au fost anulate, si inca nu s-a reluat procedura de realizare SF pentru DX.

MNU

Quote from: dr4qul4 on August 20, 2015, 02:49:50 PM
...
New Jersey este lat, bordurile impiedica scurgerea apelor. Solutia cu garduri....poate fi aplicata.

...

Parapetele "New Jersey" are in partea de jos niste fante folosite pentru instalare. Pe acolo se pot scurge apele pluviale... dar acele fante trebui sa fie si curatate, si stim cu totii cum se face asta la CNADNR.

pasadia

Eu mai vad un rost pentru discutia asta. DN2 se preteaza pentru un 2+1 alternativ, insa tot la fel se vor preta si nenumarate alte drumuri in viitor. Fie half-profile-uri (A7 - Centura Bacau, dar si altele viitoare daca vom construi asa ceva pe rute precum A6, A8 sau A13). In plus vor exista nenumarate alte rute pe care nu va fi nevoie de A sau DX dar pe care un 2+1 poate fi util si necesar.

Deci e clar ca va trebui gandit un standard care sa includa si solutia pentru delimitarea benzilor. Si orice investitie rapida ar face in A7 nu scuza lipsa unei asemenea discutii.

igorashu

Quote from: dr4qul4 on August 20, 2015, 02:49:50 PM
@igorashu, nu ne mai permitem nici 2 ani sa circulam pe DN2 in conditiile actuale!!! Nici eu nu sunt de acord sa investim foarte mult in el, dar ceva trebuie facut.
Nu vreau să fiu macabru și să pariez pe viețile celor care circulă pe DN2, dar tare mi-e că și peste doi ani situația va fi identică dacă nu rezolvăm cauza problemei (CNADNR) >:(
Până la Buzău, eu prefer ocolul pe A3 și prin Mizil (cu toate șleaurile de pe E577).
Iar bordurile nu mi se par o soluție.

Quote from: horatiu.cosma on August 20, 2015, 02:52:45 PM
Nu incerc sa fiu defetist. Anul trecut am avut o multime de replici optimiste in necunostinta de cauza, crezand ca lucrurile merg normal, corect, logic. M-am lecuit, si acum fac estimari si in functie de experienta trecutului si a prezentului. Asta cu "bani sunt" ne e aruncata de autoritati de un an incoace, cam de cand am inceput sa construim autostrazi cu frana de mana trasa. Nu prea stiu ce sa cred. Cu atatia bani, ar trebui sa fie un chilipir sa se plateasca avansul pe Bors-Suplac si centura Bacau. Dar se pare ca nu se intampla acest lucru. SF-uri NU sunt. Au fost anulate, si inca nu s-a reluat procedura de realizare SF pentru DX.
Da, asta cu optimismul m-a costat și pe mine o ladă de bere :)
Bani chiar sunt. Avem excedent de 1 miliard pe primele 6 luni. Adică 200 km autostradă strict de la buget. În 6 luni!!! Restul e poveste(a CNADNR).

panda_no 5

Astazi cu 20 de km inainte de Bacau venind dinpre Adjud accident cu interventia elicopterului smurd si a catorva salvari.
Traficul blocat complet.
Se pare ca nu au fost decedati ci doar 6 raniti in 2 autoturisme.
A mai fost un accident mai usor la iesirea din Ramnicu Sarat dar se circula alternativ.
Orice varianta este mai buna decat actuala.

dr4qul4

#1041
@igorashu....cum adica preferi ocolul pe la Mizil? Daca aveam nod la Dumbrava il preferam si eu, dar asa....sa traversez Ploiestiul + 40 de km? + alti 10 pe rahatul ala de centura!!
Eu am incercat varianta asta si m-am lecuit.

Haideti sa dam copy-paste solutiei suedeze. Exact asta ar trebui sa fie motivarea in fata CNADNR: ati copiat de la suedezi, acum mergeti pana la capat.

PS. tare imi este teama ca exact ceva de genul acesta planuieste CNADNR prin revizuirea standardului de DX... Daca stam si ne gandim, cu intersectii denivelate, curbe corectate si centuri, acest standard ar face fata pe mai mult de jumatate din DX-urile din MPGT....dar nu pentru intregul DN2.



LE...

Au trecut 8 luni de cand ma certam cu toti pe forum si incercam sa-i conving ca A7 este infinit mai benefica decat A8... Imi pare rau ca trebuie sa vedeti acum, la "stirile de la ora 5" la ce ma refeream. Se pare ca venirea verii, si reintoarcerea celor plecati in strainatate (cu masini puternice, dar fara experienta in condus), coroborata cu oboseala la volan, teribilismul, graba si deteriorarea calitatii asfaltului, fac ca acest DN sa devina principalul subiect al lunii...
Nu cred sa mai fie zi fara accident intre Afumati si Iasi.

Poate la iarna, cand se va circula mult mai incet.

Dar sa nu ne culcam pe o ureche..trebuie facut ceva pana vara viitoare!!!


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stangabriel

#1042
http://vremea.meteoromania.ro/alerte_rutiere/2/0

DN 2 KM 272+800 AMB.In jurul orei 14:30 in apropierea localitatii Faraoani, a avut loc un eveniment rutier in care doua autoturisme s-au tamponat frontal datorita neatentiei la volan. La momentul producerii accidentului, carosabilul era uscat. Victimele au fost transportate la spital. Circulatia a fost inchis pana la ora 16:00, in prezent circulatia se desfasoara normal. La fata locului s-au deplasat politia si lucratori de la drumuri nationale.   


http://adevarul.ro/locale/bacau/o-persoana-murit-alte-cinciintre-doi-copii-fost-ranite-intr-un-accident-dn-2-judetul-bacau-1_55d5e0fbf5eaafab2cc0f3c6/index.html

TibiV

Quote from: igorashu on August 20, 2015, 04:28:13 PM
Avem excedent de 1 miliard pe primele 6 luni. Adică 200 km autostradă strict de la buget.
1 miliard RON = 225 mil. EUR = intre 22 si 30 km autostrada
Iar excedentul ala il avem dupa 6 luni, dar inca nu include scaderea de TVA la alimente, nu include cresterile de salarii promise, nu include noul fiscal de la 1 ianuarie (chiar si etapizat) si nu include "neprevazutele"
Mi-e teama ca spre sfarsitul anului deficitul se va transforma rapid in deficite. Iar in 2016 poate fi si mai rau...

Asa ca solutiile ieftine si bune cum este cea suedeza s-ar putea sa devina un "must"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Vazind accidentul ala cu autocarul turcesc care s-a rasturnat intr-o curba, ma intreb cate victime in plus ar fi fost daca exista pe partea pe care s-a rasturnat, acest sistem cu cabluri...
Sau ca sa fiu mai brutal, autocarul s-ar fi rasturnat pe niste tepuse care ar fi partuns in autocar, precum o furculita intr-un carnat.

JohannDB

E trist că într-o săptămână avem două autocare "culcate", în două locuri diferite, cu victime...
"danutzu_1069" își pune bine întrebarea, gândindu-se la posibila existență a parapetului/separatorului WRSB în situația dată.
  A mai făcut un coleg un calcul al "pierderilor" pe ultima săptămână, calcul ce are o cifră tristă (nu degeaba bietul pompier a făcut un accident vascular cerebral, la ceea ce a văzut la fața locului...am avut și eu astfel de "ocazii" și, sincer, a durat vreo două luni, pentru a-mi reveni pe linia de plutire).
  Ceea ce vreau să aduc în atenție ar fi starea și conștiența șoferului de pe un autocar/tir sau ceva mai "dat naibii" cum s-ar spune; și aici îmi vine în memorie "spusa" lui Titi Aur (din aceste zile), cum că șoferii nu au nicio pregătire și că soferii sunt niște simplii angajați care se urcă "pe camion" sau pe "autocar"...  Chestia asta m-a dus cu gândul că omul ăsta, poate, dorește să-și facă reclamă proprie pentru școala lui (bună și asta ca mesaj subliminal).
Ori vorbește ușor, ori face afirmații "gratuite"... Dar, avea dreptate, poate, în momentul în care cum aveai 18 ani puteai lua C+E sau D și să fii mare tirist sau "pe autocar" în curse externe (și nu numai)!
Am tangență cu modul de atestare și văd ce înseamnă asta ; azi nu mai faci un pas (ca meseriaș) fără atestat. Examenele pentru atestare au devenit "destul" spre "foarte serioase", cu comisie de la A.R.R.-ul central și poți sta și cu cartea pe masă (se acceptă la "P.D/persoană desemnată) și tot o dai în bară; sunt chestionare cu studiu de caz și tot tacâmul.
După ce dai acest examen, mai faci o "tură" cu examinatorul, ÎN TRAFIC, pe aceeași temă și după asta, la final te duci la ARR să-ți iei "patalamaua"....
Ei, aici mai este o "trebă mare" (ca să nu-i spun altcumva); totul este bine până când "Dorel" se vede cu atestaul în mână. De aici începe dedublarea personajului, din miel devine vultur... Atitudine ce ține până la prima "trozneală" (din nefericire) sau la capătul celor 5 (cinci) ani de valabiltate ale atestatului și ajunge înapoi la pregătirea de sală (cu lector și teste) și examenul de rigoare (din nou cu comisia ARR-ului).... Să-i vezi pe "bieții vulturi" cum nici "mâc" nu mai au putere să zică și cât de mielușei sunt!!
Dar cum orice minune ține puțin, decum ajung iar pe asfalt uită de "durerile facerii și-s iar "vulturi".....până la "o adică"....
Ceea ce am remarcat, în dauna lui Titi Aur (om cu experiență, de necontestat, de altfel și tot respectul pentru munca lui), dar în aceste două cazuri am avut de aface cu șoferi "dinafara noastră", un turc și un moldovean, la care nu știu/știm cum funcționează instruirea periodică, pe care-o clamează Titi.
Mă repet...și la noi, după ce scapă de examen/atestare, individul suferă o mutație; nu mai are pe nimeni/nimic în cârcă ce-l poate ține-n frâu... Și de aici, belelele !!!
Oricât am discuta soluțiile tehnice de a-i proteja pe eventualii sinucigași (sau mai rău pe cei kamikaze) până nu se umblă (și nici eu nu mai știu cum s-ar putea) la caitolul autodisciplină/autoconservare/autocontrol, spuneți-i voi cum mai vreți, mari speranțe, nu prea avem.....

get

Autocontrol ..

IT-știi au o vorbă: vezi să nu ai genul de job care în curând va fi înlocuit de un mic script în perl.
Oare șoferii de chestii "date naibii" citesc știri de genul ăsta?

JohannDB

#1047
Până vom avea un trafic gen "Faller Car System" (pe dioramele cu trenulețe , pentru a deplasa modele auto sunt acele "sârme îngropate" în platforma drumului de pe dioramă pe care le urmărește microprocesorul de pe autovehiculul miniatură), marea problemă rămâne localizată între volan și scaun: omul, al cărui autocontrol, așa cum spui @get, dă semne pe virusare, de parcă instinctul de autoconservare individual s-a blocat, scurtcircuitând autocontrolul. Culmea că autocontrol vezi la examene/teste, după care, se vede adevăratul comportament.  Să ai în fața ta un autocar (pe sectorul Roman-Bacău, DN2) plin cu pasageri și care pe ceață, cu vizibilitate sub 100 m, cu depunere de chiciură, și carosabil ud (la ceas de noapte, aproximativ 22:30), nu scade sub 110 km/h, te întrebi, ce are cu pasagerii lui sau cum de nimeni din autocar nu ia atitudine... Numai amenințarea prin stație (mă mir că a răspuns la apel), că este filmat  și că se poate chema un echipaj ISCTR, l-a domolit!
Și uite așa...două autocare răsturnate cu victimele nevinovate, două tiruri din care unul derapează la ieșirea din curbă și unul ia foc (la Vama/Suceava), Matizul care se înfige sub tir pe contrasens cu alte viți pierdute, mașina cu număr de Anglia de ieri cu neacordarea de prioritate (tot DN2 lângă Bacău).
Ca să ajungi milionar în kilometrii parcurși, ai ceva de lucru, prin cumpătare, răbdare, calm, autocontrol, bunsimț, civism, legalitate, măsură!
P.S. La momentul la care scriu, aflu că, polțistul Gheorghe Ionescu, din Poliția Capitalei lovit de "milionarul" turc a decedat (cu trei ore în urmă) ! Trist! Odihnească-se în pace !

igorashu

Quote from: TibiV on August 20, 2015, 09:08:56 PM
1 miliard RON = 225 mil. EUR = intre 22 si 30 km autostrada
Fals! http://www.mediafax.ro/economic/bugetul-general-consolidat-a-incheiat-primul-semestru-cu-un-excedent-de-peste-4-miliarde-de-lei-14636659

Quote from: TibiV on August 20, 2015, 09:08:56 PM
Iar excedentul ala il avem dupa 6 luni, dar inca nu include scaderea de TVA la alimente, nu include cresterile de salarii promise, nu include noul fiscal de la 1 ianuarie (chiar si etapizat) si nu include "neprevazutele"
Mi-e teama ca spre sfarsitul anului deficitul se va transforma rapid in deficite. Iar in 2016 poate fi si mai rau...

Asa ca solutiile ieftine si bune cum este cea suedeza s-ar putea sa devina un "must"...
Asta cade în categoria "lucruri de schimbat".




Ionut

Va rog discutati subiectele economice pe thread-ul dedicat!
Adica aici.