Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ciachi

pt cei interesati raportez terminarea lucrarilor de asternere strat de uzura si marcaje rutiere pe DN11 intre bacau si com Sanduleni; atasasez si o postare a celor de la drdpIS de  pe  facebook    https://www.facebook.com/DRDPIS/videos/vb.530667957315098/287082192113903/?type=2&theater din 23.09.2018 am mers pe aceasta portiune se merge ok; dar ce nu am inteles este de ce nu se fac santuri de scurgere a apei cind ploua mai tare in unele zone te poti da cu barca numai zic de accidentele ce se pot produce ca urmare a acvaplanarii; sunt multe drumuri comunale si judetene reabilitate ce au santuri de scurgere pe cind DN 11 NIMIC

ciachi

Si tot legat tot de drumuri nationale raprtez si terminarea lucrarilor de asternere strat de uzura si marcaje pe portiunea bacau - com traian de pe DN  2F portiune care nu era asfaltata pe 08.09.2018 iar acum este asfaltata si marcata a sevedea postarea celor de la drdpIS https://www.facebook.com/DRDPIS/videos/vb.530667957315098/2126106637423446/?type=2&theater     si aici aceiasi boala lipsa santuri scurgere a apei desi este DN-eu

ciachi

si pe DN11 si pe DN 2F a lucrat EKY SAM destul de seriosi i- am vazut lucrand si de la 07.00 pana 20.00

rota

O veste excelenta pentru schiori si snowboarderi !
"La iarnă, se va circula bine către pârtia de schi Transalpina
Drumul către Transalpina Ski Resort, pe DN 7A, se asfaltează şi se va circula în condiţii bune către domeniul schiabil de la Obârşia Lotrului, a precizat, sâmbătă, într-o postare pe pagina de Facebook a instituţiei, preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu."

Economica
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

thinker

la Valcea se intampla lucruri    :lol:
Intai pe Valea Oltului, acum spre Transalpina, numai asfaltari, sisteme de protectie, ce mai, mai bine nu se poate
Cred ca era un concurs intre Neaga si Radulescu care promite mai mult.

Neaga e oricum castigator detasat pentru Valea Oltului:
-parapeti cu role in aceasta toamna :lol:
-10km la 2+1 benzi de la Turnul Spart (Boita) pana la giratoriul de la Talmaciu  :lol: :lol: :lol:
-pasaj subteran la Talmaciu pentru pietoni  :lol:


Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

acum offtopic,

Pentru cei care cunosc bine situatia - in locul pasajului subteran pentru pietoni (cost +discomfort al pietonilor), ar fi mult mai bun, mai ieftin si mai simplu un semafor cu buton 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Io

Quote from: rota on October 08, 2018, 09:41:27 AM
"La iarnă, se va circula bine către pârtia de schi Transalpina
Drumul către Transalpina Ski Resort, pe DN 7A, se asfaltează şi se va circula în condiţii bune către domeniul schiabil de la Obârşia Lotrului, a precizat, (...) preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu."


Mai juvete gures, corect e "se va circula acceptabil in conditii de iarna". Indeosebi daca veti da pentru prima oara in istoria drumului aluia cu material aderent, nisip, bah, la sfirsitul urcarii spre barajul Lacului Vidra.
Oamenii, grija mare daca vi se-ntimpla sa conduceti seara/noaptea pe-acolo, aproape intotdeauna se formeaza polei. Recunoasteti usor locul ca se termina padurea.
Aici:
https://www.google.ro/maps/@45.4296806,23.8007624,3a,75y,221.36h,82.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1skSurDTLTlqrE0nqRUFXTLw!2e0!7i13312!8i6656
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

GDPR

Eu inteleg ca se fac lucrari de intretinere pe portiunea DN7A de pana la km 63+200 si ca sectorul aferent fostului contract cu Romstrade (km 63+200 - km 86+60) ramane in continuare in pom. Nici sectorului aferent contractului Straco (km 86+601 - km 105+120) nu ii merge prea bine, stadiul fizic a intepenit de multa vreme la 16%.

vancouver

#5588
Quote from: thinker on October 08, 2018, 10:00:26 AM
acum offtopic,

Pentru cei care cunosc bine situatia - in locul pasajului subteran pentru pietoni (cost +discomfort al pietonilor), ar fi mult mai bun, mai ieftin si mai simplu un semafor cu buton

Semafor cu buton mai bine decat fara semafor, dar evident orice intrerupere a fluxului de trafic duce la scaderea capacitatii pe DN7. In cifre pe scurt, evident foarte grosolan, cf. statisticilor generale, dar ca sa ne facem idee asupra ordinului de marime:

- trecere de pietoni f. aglomerata la ora de varf - 0-500 vehicule pe ora / sens (zero teoretic posibil daca pe trecerea de pietoni trec continuu pietoni, care au prioritate, deci nici o masina nu poate trece)
- idem dar cu buton SAU cu politist - 700-900 vehicule pe ora / sens (timp acordat masinilor 50-70%)
- pasaj subteran pentru pietoni - 1400-1500 vehicule pe ora / sens

Observatii:
- un camion echivaleaza cu 3 "vehicule" in acceptiunea de mai sus (adica numarul de sa zicem 1500 vehicule pe ora inseamna de exemplu 1200 de autoturisme si 100 de camioane)
- valori valabile la o banda pe sens si semaforul strict pentru pietoni; daca exista vehicule care fac stanga pe un drum lateral la semafor este necesara banda separata, ca sa se respecte valorile
- degeaba se face pasaj subteran si se ajunge la capacitate de 1400-1500 in dreptul trecerii de pietoni, daca exista si alte congestii, alte puncte de strangulare a traficului, cum ar fi o urcare puternica si vehicule lente care merg deseori pe acolo sau multe vehicule care vireaza la stanga in alte puncte
- pasajul subteran este de preferat unuia suprateran, pentru ca pietonii au inaltime max. 2,00 metri, deci pasajul poate fi facut la limita cam la 3,5 metri sub calea de rulare. In sus, la pasaul suprateran, trebuie urcat minim 5,0 metri. In plus au existat pasaje supraterane lovite de masini (cel mai rau de o basculanta cu bena ridicata, s-a lasat cu morti pe DN1), ori la cel subteran pericolele sunt mult mai mici. Dar la pasajele subterane exista riscul de a deveni necivilizate, daca nimeni nu le intretine sau sunt intunecate. Intretinere inseamna ziua o data pe ora cineva strange gunoaiele si spala daca apare cumva urina, iar becurile arse se schimba cel tarziu a doua zi. Altfel se face de pomana. In plus e nevoie de rampa lina de acces, ca sa se poata trece si cu biciclete / carucioare pt. copii. Daca sunt doar scari trebuie pastrata si o trecere de pietoni cu semafor, cu buton, dar la care timpul sa fie foarte lung - asteapta doar cei care nu pot coborî scarile sau nu se grabesc. Sa zicem 20 secunde pt. pietoni doar o data la 2 minute. Noaptea intermitent si pasajul atunci inchis.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Problema "Tălmaciu" e asemănătoare cu cea de la Teiuș. La Teiuș s-a îmbunătățit situația după instalarea semafoarelor, însă a rămas jumătate din problemă nerezolvată (și nu prea cred că se poate rezolva) și anume virajul la stânga care se execută de pe singura bandă disponibilă, neexistând benzi dedicate în acest sens. Atâta timp cât nu se poate rezolva această problema, cred că un semafor cu buton e mai eficient decât un pasaj pietonal denivelat.

Legat de o eventuală lărgire între Veștem și Boița, având în vedere că e vorba despre o lucrare nouă, de la 0, care vine cu birocrația aferentă (SPF, SF, PT, AM, exproprieri, certificat de urbanism, avize, licitații) nu prea îi văd utilitatea. Dacă pentru construcția a 4 amărâți de km între Boița și Lazaret le-a luat 2 ani (doar execuție), fără vreo 3-4 ani nu văd să scape de la pornirea procesului. Și cam pe atunci să sperăm că va fi gata lotul 1 PiSi Sibiu-Boița, care va rezolva complet problemele de la care vorbește Neaga.

GDPR

Parca mai era o problema arheologica la Turnul Spart. S-o fi rezolvat?

tom_sawyer

#5591
Quote from: NGC on September 20, 2014, 09:20:37 AM
[174933] / 26.04.2017: "Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare"
    Depunere oferte: 14.06.2017 28.06.2017 17.07.2017 31.07.2017 14.08.2017 28.08.2017 11.09.2017
    Oferte deschise in 11.09.2017: 13 oferte
    Stadiu actual licitatie: (Castigator initial SECOL (loc ?)) Reevaluare oferta SECOL in urma deciziei CNSC Contestatie SECOL la TB in urma descalificarii dupa reevaluarea ofertei respinsa in 09.07.2018 + Recurs SECOL la CAB
    Valoare estimata:  267.153.697,92 RON fara TVA
    Valoare atribuire: -

ASOCIEREA SECOL SOCIETA EDILE COSTRUZIONI E LAVORI S.A. - SECOL ROMÂNIA S.R.L. CU SEDIUL ALES   Recurent Reclamant
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A.   Intimat Pârât
TIRRENA SCAVI SPA PRIN REPREZENTANT ALES SCA ŞOIMULESCU, SOLTAN ŞI ASOCIAŢII   Intimat Intervenient

05.10.2018
Ora estimata: 09:00
Complet: S8 Completul 7 recurs NCPC
Tip solutie: Recurs (alte soluţii)
Solutia pe scurt: Respinge excepţia tardivităţii şi excepţia lipsei de interes ca neîntemeiate. Respinge recursul ca nefondat. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 05.10.2018.
Document: Hotarâre  5133/2018  05.10.2018

^^ Asta inseamna ca se poate semna contractul cu Tirrena Scavi?

Si intre ce localitati e sectorul de drum?

voicul

E mai ieftin pasajul subteran, decat unul suprateran?
Oare de ce au optat pentru varianta asta, dar de un tunel se feresc ca "dracu de tamaie"?

dr4qul4

Tinand cont ca numaratoarea incepe de la Bucuresti, bornele corespund limelor judetului Olt.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

De la Mihăești până la Centura Caracal mai precis. Mie îmi pare rău că n-au comis o "aroganță" dacă tot s-au lungit până azi și să introducă în licitație și patru centuri ocolitoare pentru satele de pe traseu. Știu că ar mai fi durat încă doi ani, dar unde au mers zece sau câți or fi trecut ...   După aia mai făceau câteva și pe București- Alexandria și uite cum ajungea Craiova cu o oră mai aproape...