Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Un nou mars de protest cu masini, si in judetul Galati: Ne-am saturat de gropi si de nepasare!

Cateva zeci de soferi din judetul Galati au protestat cu masinile, duminica, pe DN 24D, pentru a atrage atentia autoritatilor asupra starii drumului, cu gropi si denivelari, ei solicitand asfaltarea soselei nationale, montarea de indicatoare rutiere si infiintarea unor benzinarii, anunta News.ro. Soferii protestatari s-au mobilizat pe Facebook si s-au strans pe DN 24 D, in zona Padurii Garboavele, de unde au pornit cu masinile, cu viteza redusa, pana in comuna Valeni.

"Am initiat protestul pe Facebook, exasperati de starea deplorabila a drumului, pentru ca de 25 de ani se fac numai peticiri, dar niciodata nu se asfalteaza. Suntem nemultumiti ca nu exista servicii pe acest drum, respectiv nu este nicio benzinarie, iar acolo unde s-au mai facut carpeli calitatea asfaltului este foarte proasta. De pilda, acum doua saptamani s-au acoperit niste gropi, dar asfaltul a sarit", a afirmat unul din protestatari, Florin Vlad, din comuna galateana Cuca.

Hotnews

marinul

O noutate de pe dn76 lotul Azvi, au inceput timid sa atace singura zona neatinsa, este chiar inainte de urcarea Dealului Biti spre Oradea. Raman in continuare abandonate de aproape 2 ani doua poduri, unul in Pocola si celalalt in Rieni cred

Trimis de pe al meu SM-J710F folosind Tapatalk


perfidus

DRDP Craiova a evitat la limita rezilierea contractului de reabilitare a sectorului de 33Km din DN56 Craiova - Calafat (mai exact tronsonul ramas, Galicea Mare - Calafat) . Muncitorii angajati de grecii de la Mochlos au revenit la lucru saptamana trecuta sa toarne stratul de uzura pe portiunile mai avanasate. Sunt curios cat timp le vor ajunge banii pana la urmatorul blocaj.

QuoteSăptămâna trecută, muncitorii și-au făcut din nou apariția pe șantier și au început să toarne asfaltul ,,restant". ,,Cei de la Mochlos s-au întors la lucru din această săptămână și au început să toarne stratul de uzură de pe DN 56", a precizat, vineri, directorul DRDP Craiova Bogdan Bratu.

Reabilitarea DN 56, sectorul Galicea Mare – Calafat, a cam bătut pasul pe loc, constructorul dând de fiecare dată vina pe blocajele financiare cauzate de situația bancară din Grecia (firma este obligată să cheltuiască din banii proprii, apoi decontează cheltuielile, nu primește fondurile înainte). Conform ultimelor date din fișa de proiect, reabilitarea acestui sector al DN 56 se afla la 70-75% grad de execuție, înainte ca angajații Mochlos SA să părăsească șantierul. Prin urmare, nici ultimul termen estimat de finalizare a lucărilor, octombrie 2017, nu mai este de actualitate, lucrările urmând să continue, cel mai probabil, și anul viitor.

Sursa GdS
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Nu-mi place sa postez consecutiv fara motiv, dar nu mai am rabdare sa ne anunte NGC inca o vestea buna de la DN-uri (pe langa semnarea contractului pentru podul de la Gilau, asta e o stire palida):

QuoteNumar anunt: 174933 / 26.04.2017
Denumire contract: [OP0019477] Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare
Stare curenta: In desfasurare - Evaluare tehnica
:banana:

Hai sa vedem acum, cine sunt cei care au depus oferte?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

@carutasul: Informatia e deja trecuta mai sus, asa ca poti deschide berea. :D

carutasul


tom_sawyer

Mai avem o licitatie la care azi era termenul de depunere a ofertelor:

[176380] / 21.06.2017: "Execu?ie lucrari pentru obiectivul ,,Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN7 km 540+248) peste CF Arad - Bucuresti" (finalizare lucrari rest de executat)"

S-au depus pana la urma?

perfidus

Da!

QuoteNumar anunt: 176380 / 21.06.2017
Denumire contract: [OP0020810] Execu?ie lucrari pentru obiectivul ,,Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN7 km 540+248) peste CF Arad - Bucuresti" (finalizare lucrari rest de executat)
Stare curenta: In desfasurare - Evaluare tehnica
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ion59

Quote from: ion59 on September 12, 2017, 04:34:11 PM
QuoteNumar anunt: 174933 / 26.04.2017
Denumire contract: [OP0019477] Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare
Stare curenta: In desfasurare - Evaluare tehnica

Destui, cf. comunicat CNAIR.

Astfel, pentru realizarea acestui contract de execuţie lucrări au depus oferte următorii operatori economici:

1. 152.812.955,12 RON fara TVA - ASOCIEREA SECOL SOCIETA EDILE COSTRUZIONI E LAVORI SA - SECOL ROMANIA SRL

2. 166.908.287,00 RON fara TVA - TIRRENA SCAVI SPA

3. 177.000.000,00 RON fara TVA - ASOCIEREA HYDROSTOY AD - VODSTROY 98 AD

4. 189.236.432,88 RON fara TVA - ASOCIEREA GP GROUP AD - AB AD - LTI AD

5. 212.743.586,14 RON fara TVA - ASOCIEREA COMSA S.A.U. - ACSA, OBRAS E INFRAESTRUCTURAS S.A.U.

6. 224.255.792,70 RON fara TVA - ASOCIEREA AVTOMAGISTRALI - TCHERNO MORE JSC - SC TECHNOCER SRL

7. 226.279.088,83 RON fara TVA - ASOCIEREA PST GROUP JSC - SC PST CONSTRUCTION WORKS SRL - SC ALPENSIDE SRL

8. ASOCIEREA COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA - SC COPISA CONSTRUCTII SRL

9. ASOCIEREA DE SANCTIS COSTRUZIONI S.P.A - SC ALEXCOR TRADING SRL

10. ASOCIEREA DELTA ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII SI MONTAJ 93 SA - TRACE GROUP HOLD PLC - DOMARCONS SRL

11. ASOCIEREA ELF ROAD SRL - ALEANDRI SPA

12. SC TEL DRUM SA

13. ASOCIEREA ICM SPA - IMPRESA DI COSTRUZIONI ING. E. MANTOVANI SPA - SC TANCRAD SRL

Presupun că se va lăsa cu contestații, indiferent de cine va fi declarat câștigător.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vladb


pasadia

QuoteContactat telefonic, Mircea Crisan, seful Sectiei Drumuri Nationale Zalau, a declarat ca "intr-o saptamana, maxim o saptamana si jumatate, trebuie sa apara trusa de marcat si pe traseul DN 1F". Mircea Crisan ne-a marturisit ca trasarea marcajelor se realizeaza cu dificultate deoarece exista o singura trusa pe Regionala Cluj a CNAIR.

Wait a minute. Din cate stiam eu, exista contracte cadru cu lucrari de intretinere pe perioada de vara semnate pentru fiecare judet in parte de catre fiecare DRDP in parte. Si eu consideram ca:
- acele contracte stabilesc un pret cadru pentru fiecare tip de lucrare
- DRDP transmite antreprenorului lista de lucrari, dupa cum le-au identificat ei (gropi in sectorul x+400 - y+500, strat nou de uzura in sectorul ..., etc...)
- antreprenorul face aceste lucrari intr-un timp si in conditii de calitate verificate de DRDP
- si la sfarsit emite factura, care se plateste ulterior, bla, bla, bla...

Bun, asta inseamna, in viziunea mea, ca acel antreprenor detine deja utilajele necesare (sau macar e responsabilitatea lui sa faca rost de ele). Si ca DRDP doar trebuie sa verifice ca se incadreaza intr-un ritm de lucru asumat (calendar sau altceva dinainte stabilit). Deci scuza asta cu o singura trusa nu o inteleg - trusa folosita nu ar trebui sa fie a DRDP-ului ci a antreprenorului si ea e folosita atunci cand zice calendarul de lucrari asumat, teoretic, inainte de inceperea lucrarii.


Faptul ca in ultimul timp (anul trecut si anul asta mai ales) se intarzia nepermis de mult trassarea marcajelor eu il puneam pe seama auditului de siguranta rutiera. Daca va amintiti de postarile lui Horatiu, eu am dedus din ele ca acum a cam devenit obligatorie executia si asumarea unui audit de siguranta rutiera (care ar trebui sa includa si marcajele). Si banuiala mea era ca se obtine tarziu acest audit si ca din aceasta cauza se intarzia marcarea.

Asa ca acum intreb pe aia care stiu cum functioneaza DRDP-urile:

- modul de functionare al contractelor de intretinere DN-uri descris de mine mai sus e corect?
- marcarea dupa efectuarea lucrarilor de intretinere intra in acele contracte, sau e lasata in aer, in sarcina SDN-urilor / DRDP-urilor?
- stiti cumva care e situatia cu audit-urile de siguranta rutiera? Se emit macar aceste hartii si pentru lucrarile noi de pe DN-uri?

pasadia

Si daca e sa mentionam lipsa de marcaje dupa lucrari noi, sa trecem in lista si DN1, bucata dintre Cotul Donului si benzinaria Petrom de la Timisu de Jos.

S-au facut aceleasi tipuri de lucrari ca si pe Cluj - Dej - Bistrita, marcaj nu mai exista pe centru (cel vechi de pe laterale mai exista pentru ca latimea lucrarilor e mai redusa decat latimea drumului - de marcaj si de acostament nu s-au atins). Nu exista nici vreo dunga galbena, situatia e deja veche de vreo 5-6 saptamani (daca nu mai mult).

vancouver

Daca exista numai o trusa pentru trasari facute in regie proprie, atunci sa mai cumpere una. Nu discutam despre doi copii care se joaca la groapa cu nisip si au o singura lopatica. Discutam despre un element ESENTIAL al sigurantei rutiere. Mai ales cu cat ziua scade si circulatia pe intuneric devine mai intensiva. Plus ca toamna si precipitatiile cresc cantitativ, deci vizibilitatea scade, deci cu atat mai mult este nevoie de un ajutor pentru orientare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

NGC

Quote from: tom_sawyer on September 11, 2017, 11:40:32 PM
Mai avem o licitatie la care azi era termenul de depunere a ofertelor:

[176380] / 21.06.2017: "Execu?ie lucrari pentru obiectivul ,,Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN7 km 540+248) peste CF Arad - Bucuresti" (finalizare lucrari rest de executat)"

S-au depus pana la urma?

Quote from: perfidus on September 12, 2017, 12:30:15 AM
Da!

QuoteStare curenta: In desfasurare - Evaluare tehnica

Nu stiu daca ati observat ca nu am zis nimic despre oferte. ;)

Bineinteles ca stiam, dar exista un motiv.

Voi detalia zilele viitoare in topicul pentru poduri si pasaje. ;)