Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ioandorin

Da da ! "Viteza" !!!  Am editat!
În ceea ce privește adusul pe nașpa, fiecare o face pe barba lui și cum se înțeleg ei!
    Întotdeauna e bine să lași loc de "bună ziua " !!!!

cristi5

Quote from: Valix2RO on November 21, 2021, 08:25:02 PM
Va multumesc mult tuturor! Apreciez mult. Nu de alta, dar saptamana asta (in nu stiu care din zile), sunt anulate pe distanta Sighisoara - Coslariu toate trenurile IR + IR 346/347 care e deviat prin ramura sudica a coridorului IV si ma gandeam ca e din cauza lucrarilor de semnalizare/punere in functiune.

Urmeaza o inchidere majora pe Simeria-614, 21-28 noiembrie parca. Sunt lucrari care nu se pot executa sub trafic, de exemplu la Vetel un podet pe vechiul traseu, va traversa noul traseu, asa incat la deschiderea noului traseu sa poata pur si simplu sa demonteze podetul. Aici

https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.908/22.783/0

Cred / sper ca tot atunci vor deschide varianta provizorie la Varadia, si se va circula pe fir nou Varadia-Savarsin (se circula deja Savarsin-Ilteu)

District EA

#8717
Închiderea va fi între 22 și 28 noiembrie 2021, se va deschide Vărădia - Săvârșin firul 2 (cel nou)  în 28 noiembrie 2021, din cei 6 km interval Vărădia  - Săvârșin (firul nou), aproximativ 1 km va fi variantă provizorie, după cum este scris în memoriul tehnic.

District EA

Săvârșin - Vărădia (22 noiembrie 2021), ultimul tren de călători pe firul 1 (cel vechi)

cristi5

Multumim @District EA!

La minutul 10:50 se vede varianta provizorie Varadia (stalpi de catenara de beton), pana reusesc sa mute cetatea.  Banuiesc ca circulatia va ramane cativa ani pe firul provizoriu asa ca ma gandesc sa-l trasez pe OSM.

https://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/46.001/22.165/0

Amanunte aici
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg362411#msg362411

District EA

Analizând B.A.R.-ul (Buletin Avizare Restricții) pe regionala Timișoara, decada 1 -10 decembrie 2021, am observat că viteza de circulație ax stație Săvârșin - ax stație Vărădia va fi de 120 km/h, excepție 1 km de variantă provizorie unde viteza va fi doar de 50 km/h.

alinuttt

Pe lângă deschiderea firului nou între Săvârșin și Vărădia, sunt și alte lucrări (absolut spectaculoase) care se fac între Simeria și Arad. E bine că s-au sincronizat în așa fel încât să facă mai multe lucrări în aceeași închidere de linie.

Ridicare tablier la Mintia:























Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt


frunzaverde

@District EA : asta daca nu pun limitari permanente in teren, care n-apar in BAR. Au practicat asta in alte parti pe coridor ca sa nu-si bata capul cu umplut restrictii in tabelele diadice din BAR daca tot o sa stea un an sau doi (si e practica comuna, dupa cum stii, la CFR).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

Quote from: AndreiB on November 20, 2021, 10:33:24 PM
Nu e mai eficient sa centralizeze totul? In UK centre de semnalizare controleaza sute de km de linii, fara IDM in statii. Sunt doar cateva centre integrate in toata tara, desi reteaua este enorm mai complexa decat in Romania

Sistemul de semnalizare feroviara in Marea Britanie este extrem de primitiv, mult mai primitiv decat cel din Europa Continentala si mult mai primitiv decat cel din Romania. Nu exista control de viteza deloc : nu exista nici macar indicatii de gen "viteza redusa"/"viteza normala", ce sa mai vorbim de trepte de viteza, nu exista sisteme automate de control al vitezei si autostop (gen Indusi/ATC/ERTMS), doar un sistem mult mai simplu care ori suna un clopotel (AWS), ori initiaza o franare fara garantie de evitare a coliziunii (TPWS, care TPWS nu e implementat pe scara larga). Blocurile nu au garantie de drum de franare etc. etc..

Asta face ca sistemul de semnalizare sa fie mult mai putin protectiv ca in Europa, mult mai putin complex (practic raspunderea pentru viteza si siguranta trenului e 100% in sarcina mecanicului, necontrolata in vreun fel de echipamente), si mult mai usor de controlat. Cu raspundere mult mai mare in mainile mecanicului.

De asta si controlul de la distanta este mult mai usor.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

La Brănșica se pregătește lansarea podețului provizoriu pentru linia veche. Acesta va facilita finalizarea noii variante de traseu, în zilele următoare urmează a fi pus în operă.
































Powered by API/PUM imgur uploader























Powered by API/PUM imgur uploader

AndreiB

@frunzaverde

Fair point, dar in tari continentale cu semnalizare mai avansata, e.g. Austria cum se controleaza semnalizarea? Centralizat sau cu IDM in Gara?

Later edit: quick Google sugereaza ca si Austria se indreapta spre acelasi mod de operare, cu cinci centre operationale pentru toata reteaua: https://webinfo.uk/webdocssl/irse-kbase/ref-viewer.aspx?refno=1842866061

Personal, m-as fi asteptat la acelasi approach pentru coridorul IV, eventual cu totul controlat de la e.g. Bucuresti, Arad, Constanta.

cristi5

IDM ca IDM dar tablagiul care tre sa vina la linia de la care pleaca trenul sa ii dea ordinul de miscare, e f haios. Zici ca e somaj si nu avem ce face cu forta de munca.

Cand ii vad, ma mint mereu, lasa draga ca in mod normal nu e asa, dar acum e stricat un sistem informatic de secol 20, ca 21 nu avem.

frunzaverde

#8728
@cristi5 : Si daca-ti spun ca tablagiul (care e un impiegat si el) exista si la Shinkansen ma crezi? De fapt, de ce sa ma crezi, cand pot sa-ti arat:



Impiegatii care stau pe peron cu palete au un rol esential in securitatea sistemului feroviar. De la a verifica cu inca un set de ochi ca parcursurile sunt facute corespunzator in zona de complex/terminal a garii, unde sistemele de autostop si de semnalizare sunt cele mai putin eficiente (factori umani : abundenta de semnale care provoaca confuzii, distantele scurte de siguranta intre macazuri etc. cat si pe factori) pana la a asigura ca trenul nu pleaca cu defecte la drum din gara de formare si ca trenul este sigur, nu sunt pasageri care atarna de usi.

Se pot automatiza elemente ale muncii asteia? Da, se pot. Dar costul automatizarii este mare, beneficiile sunt in general modeste sau negative (lipseste capacitatea flexibila de reactie, de exemplu). Si costul omului, dat fiind volumele de trafic, e nesemnificativ.

Avem tehnologie sa automatizam complet calea ferata probabil din anii '30. Sunt grade reduse de libertate, deciziile relativ liniare, logica nu e foarte complexa. Dar e foarte scump si inflexibil.

@AndreiB : Exista variatii in functie de tara. Germania si Austria au un sistem in principiu descentralizat. Germania are 2600 de centralizari in uz. Exista o tendinta de organizare si centralizare in centre mai mari deservind multiple gari, dar planul Germaniei e sa ajunga la 280 de centralizari in 2035, odata cu implementarea pe scara larga a FRMCS, inlocuitorul GSM-R : https://www.globalrailwayreview.com/news/91967/db-digitalisation-plans-control-train-traffic-digital-signal/

In UK, spre comparatie, sunt 15, in Suedia, alt campion al centralizarii, sunt 4 (patru) centre de comanda.

O solutie centralizata versus una descentralizata are avantaje si dezavantaje. Avantajele principale sunt:

- economia de scara (ai centre de comanda mari, asa ca poti reduce timpii morti ai angajatilor reasignandu-i)
- atractivitatea slujbei. E greu sa gasesti oameni dispusi sa se relocheze in gari in pustietati uitate de lume.

Dezavantajele principale sunt robustetea sistemului, care scade masiv.

Orice defectiune, orice problema, orice eroare, la un sistem descentralizat se poate corecta prin proceduri manuale, imediat, la firul ierbii, inclusiv cu pix, hartie si ranga la macaz daca altceva nu mai merge sau nu mai e disponibil. La fel, o echpa prezenta la fata locului poate detecta relativ usor cauza unor defecte si corecta sau aranja sistemul in jurul erorii. Niste IDM/dispeceri aflati la 500 km distanta nu pot face acelasi lucru, si, in cel mai rau caz pot doar sa puna un afis cu "trafic suspendat", sa opreasca traficul, si sa trimita o echipa mobila care sa raspunda la incident dupa ore.

In Suedia vedem cu varf si indesat problema : s-a trecut de la un sistem descentralizat (tam/tak/klarerare) la unul complet centralizat, digital (bazat pe ATC2) in anii '90-2000. Inclusiv garile primare, depourile si triajele nu mai au personal de miscare DELOC. Inclusiv anuntul din gara cu "trenul vine la linia 7" e facut de la sute de km distanta (si se vede, pentru ca oamenii de la difuzor nu stiu sa pronunte locuri cu accentul corect).

E un dezastru - orice problema de semnalizare duce la blocarea traficului, adesea ore intregi, pentru ca n-are cine raspunde la problema la fata locului, defectoscopia ia ore in sir chiar si pe magistrale, si chiar daca ai avea remote sensing, nu ai "remote repairs", ca n-ai cum. Si pana cand echipele mobile ajung la problema, o identifica, si pana reusesc sa repuna in functie circuitele primare (pentru ca nu are cine, si nu are cum sa operezi un backup "local" ca nu mai exista birouri de miscare si luminoscheme locale si IDM in statii) de semnalizar, totul e blocat. Am platit de multiple ori taxi Uppsala - Stockholm (60 km) sau invers, coridor de navetisti cu >50.000 pasageri/zi, pentru ca totul era stationar din cauza ca un semnal sau un macaz a picat (caz in care minimum dureaza 2h, maximum dureaza toata ziua).

E atat de dezastru incat ajunge presa tabloida mainstream (gen libertatea sau cancan in Romania) sa discute de "signalfel" (eroare de semnalizare), cauza cea mai comuna a intarzierilor si anularilor (endemice la calea ferata suedeza), care a ajuns un concept atat de comun ca sunt si jocuri de societate pe tema asa. Un asemenea articol: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/969904-tagexperten-svarar-vad-betyder-ett-signalfel-egentligen.

Si asta intr-o tara cu mentenanta la caile ferate la un nivel ok, si cu o cultura inginereasca si de securitate extrem de avansata. In Romania, unde avem scadente la scadente la scadente la RK la instalatii, si unde in Gara de Nord se blocheaza macazurile de 3-4 ori pe zi intr-o zi buna, ar fi haos 24 din 24...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!