Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

Daniel_I

#10695
Ciprebbe are dreptate. Poate ar trebui să intri în contact cu pasionatul de infrastructura de la Unirea, și sa-i dai niște sfaturi. Oare doar eu am văzut că încep să elibereze albia Muresului cu acel excavator?  Ultimul pilon din malul nordic e în apă, se sapă în jurul lui. E de urmărit asta ;-)
On The Road

perfidus

Intr-adevar Daniel, am observat si eu fundatia hexagonala iesind din apa. Si vreo doua grinzi in plus. Mai mult nu se vede.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

flashu74

#10697
Se mișcă bine pe ST1. Bănuiesc că săpătura din deal e dusă pe terasament. E un lot frumos cu multe lucrări de artă. E interesant avansul lucrărilor. Urmăresc cu interes. Un punct f. interesant pentru mine, care nu sunt de specialitate constructor, este podul acela lung de peste Mureș. Se vede că se eliberează albia și cred că o vor bloca apoi pe malul celălat unde vor mai avea de construit piloni.
LE
Eu personal sunt încântat de orice imagine nou apărută. Să nu fie cu supărare pentru nimeni. S-ar putea să fie și alții asemeni mie. Și eu trec aproape zilnic pe lângă un șantier de autostradă și poate exagerez cu fotografii, dar o fac doar din dorința sinceră de a împărtăși plăcerea vizitei. Poate părea chiar ciudat ce am spus.

AlinC

#10698
La Mures incep incet sa mute apa printre piloni. Se vede clar excavatorul care rupe din malul peninsulei. Probabil vor inainta cu pamant din cealalta parte, dinspre Limba. In rest, nu se vad cine stie ce schimbari in zona respectiva. Cea mai mare forfota mi s-a parut la dealul de la Paraul Iovului. Acolo erau aproximativ 6 excavatoare si 20 de basculante.
Ideea e ca astia lucreaza, iar mobilizarea e in crestere. Faptul ca au anuntat o posibila deschidere partiala, pe cele 2 bretele care vor lega A10 de sensurile giratorii existente, nu e o chestie rea. Chiar daca nu vor reusi sa deschida circulatia in jurul datei de 1 decembrie, cred ca mobilizarea o sa fie mai buna si lucrarile pe ST 1 o sa "mearga" mai bine ca cele de pe ST2, unde nu se prea face mare lucru.
Deja, din ultimele cifre, se pare ca avansul fizic de pe ST1 e cu putin mai mare ca pe ST2.
Problema principala si imediata e insa deschiderea cat mai rapida a ST3 si 4.

Edit. In conditiile actuale nu cred ca vor ajunge la stadiul fizic de 70% pana inaintea datei de 1 decembrie 2018, care sa permita, teoretic, (pentru ca mai intervine si legislatia) deschiderea partiala a circulatiei. Dar... daca vor face ceva gen Tirrena Scavi pe ST3, nimic nu e imposibil. Nici nu e nevoie de o mobilizare atat de mare. Tirrena au atins un varf de aproximativ 1200 de oameni pe ST3.

horatiu.cosma

^
1200 de oameni unde? Pe șantier în același timp? Nu prea cred.

AlinC

#10700
1200 de oameni santier + birouri. A fost un varf, asa cum am scris. Cand a fost un prieten, oficial, in vizita pe ST3 aveau in jur de 800!

Edit. Pe ST1, din ce am citit sunt acum in jur de 260. 230 in santier iar restul laborator, birouri etc

ciprebbe

#10701
nu au depasit 1000 TS nici o zi.
Nu mai vorbiti prosti cu lotul 1 in 2018 doar nu sunteti copii. Si Bechtel in 2009 cand au bagat la greu erau mai avansati in aprilie decat astia. La ce lipsa de bani este, final de 2019 in cel mai fericit caz.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

tigrel58

Este evident ca nu vrem prostii.
Dar scriem, ca vrem MOBILIZARE, nu termene stricre.

AlinC

#10703
Pai nu se pune problema de tot ST1. E vorba de cele 2 bretele cu sensurile giratorii existente si pana la Alba Iulia Sud, inclusiv. Asta ar insemna un stadiu fizic de 70% . Mie mi se par destul de avansati pe toata portiunea asta. Singurul lucru care mai ramane, pe langa problemele de la Oarda, ar fi zona Kronospan, unde chiar daca nu vor face tot nodul (cele 4 bretele care fac conexiunea cu A1), au de munca, nu gluma, pentru ca in portiunea respectiva autostrada va avea 8 benzi!
Nu vad insa de ce au lansat ideea asta, daca nu incearca efectiv sa o puna in practica. Se vor face de cacao, inca o data!
In ce priveste banii, din informatiile mele, spre deosebire de grecii de pe ST2 care se vaitau non stop de lipsa banilor, Pizzarotti nu au invocat niciodata astfel de probleme.

Edit. Da, Pizzarotti a vrut sa faca o magarie mare: Conexiunea cu A1 pe bretele cu o singura banda, fapt pentru care au taraganat aproape 2 ani obtinerea AC-ului. Voiau sa faca cu cheltuieli putine nodul de la Sebes pentru a castiga mai multi bani, dar, dincolo de asta, nu s-au plans niciodata de lipsa finantarii.

ciprebbe

#10704
Tot A10 are o singura alocare in buget(insuficienta), cu lot 3 si 4 finalizat (si bun de plata )pt lot 1 si 2 scade mult bugetul alocat.
Idei crete pot avea multi, sa nu uitam ca astazi stam cu lot 3 finalizat 100% si lot 4 cu 99.9(fara apa la buda) nedeschise traficului.

LE : Magaria era in SF nu in capul italienilor iar beneficiarul a cerut cu 2 benzi (logic) dar in aceeasi bani.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

AlinC

#10705
Stiu datele din buget. Stiu foarte bine ca daca teoretic s-ar termina toate loturile in 2018, statul roman nu ar putea sa le finanteze (sa le plateasca), dar pe ST1 e nevoie de doar 70% stadiu fizic pentru a-l deschide partial circulatiei, in conditiile enuntate anterior. In plus, pe ST2 progresul e aproape de zero. Practic nu s-a mai lucrat mare lucru in acest an. Oare de ce nu ii preseaza statul roman (prin CNAIR)? Ati vazut pe undeva macar sa "ameninte" cineva cu o reziliere pe ST2? Probabil le convine, chiar daca nu o spune nimeni oficial, ca se taraganeaza lucrarile pe ST2. Asta inseamna mai putini bani care trebuie platiti anul acesta, bani care se vor putea duce pe ST1!. Din surse bine informate, iti spun ca pe ST1, cel putin pana acum, nu au existat probleme in ce priveste finantarea din partea statului roman.

Edit. Multumesc pentru informatia cu sf-ul. Aveam o informatie total eronata, de mult timp: credeam ca sf-ul a fost pe 2 benzi, iar italienii voiau sa il modifice pentru a iesi mai ieftin. Probabil informatia asta eronata mi s-a intiparit in mine pentru ca prin primavara lui 2016 un parlamentar de Alba facea lobby pentru ca viitoarea conexiune cu A1 sa se faca pe cate o banda/sens.

horatiu.cosma

Nu e chiar așa simplă situația aici. În ofertă, pizzarotti a desenat ceva, nu e clar ce (o bandă pe sens? două benzi? nu se știe), comisia de evaluare nu i-a întrebat de sănătate/nu i-a descalificat, iar după semnarea contractului, pizzarotti a zis ca ei au ofertat o bandă pe sens și că li s-a acceptat oferta. Poate solicită API dosarul achiziției publice pentru ST 1, că e document cu caracter public.

În orice caz, e bine că CNAIR a solicitat 2 benzi în CTE-uri în 2016, sunt benzi lungi de 3 km cele de legătură Sibiu<->Cluj, ar fi fost păcat să se stea în spatele unui vehicul lent pe ele. Costul suplimentar e rezonabil.

TibiV

Quote from: AlinC on April 20, 2018, 11:52:10 PM
Stiu datele din buget.
(...)
Probabil le convine, chiar daca nu o spune nimeni oficial, ca se taraganeaza lucrarile pe ST2. Asta inseamna mai putini bani care trebuie platiti anul acesta, bani care se vor putea duce pe ST1!.
Bani care se vor duce in salariile bugetarilor si in pensii...
Arunca un ochi pe executia bugetara iar dupa aia sa ne spui cum a ramas cu optimismul tau...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bogdan_Cluj

#10708
Nu am prea inteles care este discutia despre deschidere partiala intre Sebes si Alba Iulia Sud, (si cunosc zona foarte bine) asa ca am decis sa pun impreuna toate informatiile de pana acum, ca sa inteleaga toata lumea, si statusul pe fiecare portiune. Suntem la mijlocul lui Aprilie, pana la 1 Decembrie mai sunt aproape 7 luni si jumatate.

   1. Nod Sebes: se doreste deschidere partiala, pe doar doua bretele. Harta cu bretelele - aici. Statusul actual - aici, primul clip. Una pare simplu de executat, dar cealalta are un pasaj peste A1 la care nu s-a sapat nici macar o lopata. Aici cred ca este cea mai mare problema, discutabil. Alternativ ar putea sa faca breteaua cea mai din stanga de pe harta si sa ruteze traficul prin nodul A1 cu centura Sebes, dar si breteaua aia trece peste calea CFR.

   2. Terasamente intre nod sebes si pasaj Lancram + pasaj drum local "Calea Vacii" (pt zona viitoare zona industriala) - aici, al doilea clip. Zic eu realizabil.

   3. Pasaj Lancram - pilotii forati au fost finalizati, excavator in zona - aici, al treilea clip. Sa zica specialistii daca e realizabil, pana atunci pun discutabil, si revin si modific.

   4. Terasament intre Pasaj Lancram si Balta. Tot in linkul de mai sus, se vede in partea de sus a ecranului. Zic eu realizabil.

   5. Pod peste rau Sebes - aici, primul clip. Zic eu realizabil.

   6. Terasament - intre raul Sebes si Oarda. Tot in clipul de mai sus, pe final, in partea de sus a ecranului. Zic eu realizabil.

   7. Zona Oarda - doua pasaje si terasament - aici, al doilea clip. Casa inca e in picioare, dar pare realizabil, daca este expropriata. Nu este expropriata, nu este AC de demolare.

   8. Podul peste Mures - aici. Nu mai insist, sa spune specialistii daca e realizabil, eu am inteles ca este.

   9. Nodul Sud. Nu stiu daca s-au finalizat toate exproprierile, daca da, atunci e realizabil.

Acum desi fiecare in parte pare realizabil, daca ne gandim ca toate trebuie finalizate ... sa zica specialistii daca constructorul are capacitatea sa lucreze la toate in paralel si sa finalizeze.

Beneficii:
Daca s-ar deschide aceasta portiune, Lancramul, zona intre Lancram si Alba Iulia care implica si giratoriul cu drumul spre Vint si podul actual peste Mures s-ar elibera de mare parte din trafic. Pentru cei din zona, dar si pentru cei care tranziteaza castigul este enorm, aproape incalculabil. S-ar castiga 30 minute pe zi. Traficul ar continua pe Centura Alba Iulia.

Ca se poate pana la 1 dec 2018 ... nu stiu. Dar am vrut sa fac o sinteza, macar sa stim despre ce vorbim.

LE: detalii despre probleme pe aceste sectiuni: https://ziarulunirea.ro/fotovideo-autostrada-sebes-turda-lotul-1-ar-putea-fi-deschis-partial-circulatiei-cu-ocazia-centenarului-in-preajma-zilei-de-1-decembrie-2018-470800/

PS: si cum zicea si Ionut, cei de la Unirea ar ajuta daca ar filma cap coada acest sector

cristi5

#10709
^ In legatura cu (1) bretelele au doua benzi deci este suficienta deschiderea bretelei din giratoriul Sebes nord spre A10. Acolo nu e nimic greu, niciun pasaj, nimic. Trebuie doar sa vrea Ionita, sau Neaga (mai degraba Ionita pt ca o astfel de deschidere trebuie pregatita din timp)

Din pdv trafic, situatia ar fi aproape echivalenta cu cea de acum, traficul va intra sau iesi pe cate o banda in giratoriu, atata ca grosul se muta de pe DN1 pe A10. Ambuteiajele se reduc pt ca pe A10 nu sunt obstacole (giratorii, curbe stanga, treceri pietoni...) si pt ca sunt 2 optiuni (DN sau A)

Ar fi o compensatie excelenta pt intarzierea f mare a nodului Sebes, dar vazand atitudinea anti-cetatean a CNAIR, eu nu-mi fac iluzii.