Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

Cladirea garii Deva: proiectul nu se potrivește cu situația existenta. Expertiza e greu de făcut pentru ca nu se găsesc documente, nimic din timpul constructiei. Nu știu clasele de beton...nu știe armatura...etc. Evident ca nimeni nu isi asuma nimic

La fel ca la varianta Coslariu, cineva trebuie sa recunoasca ca versiunea de proiect pe care s-a semnat contractul e greșită și trebuie luate în seama noile cantități

La cladirea garii Simeria e si mai complicat, ca e cladire istorica. Nici acolo inteleg ca nu se lucreaza.

Astept sa vad cum merge design&build la CFR, ca cu FIDIC rosu m-am lamurit. Aici e vorba de cladiri, dar mai incolo la Micia si Varadia avem arheologie, tot blocata, care incurca firele CF...

Porr se misca bine pe design&build la Gradistea. E adevarat ca nu e trafic.

cristi5

Umbla vorba ca in sfarsit au inceput defrisarile la dealul vietii din gura tunelului Batuta ("portalul Simeria"). Dupa 5 ani CFR a rezolvat hartiile.

Tunelul mai are cativa metri (o coincidenta ciudata as zice: acces la deal fix cand se pot muta acolo resursele de la tunel). Teoretic s-ar putea circula in 2023 dar cum CFR nu se grabeste, aproape sigur vorbim de 2024.

In proiect era desenat in graba un zid de sprijin dar solutia Astaldi e complexa, cu ancore etc. Proiectul original, pt referinta:
https://www.cfr.ro/files/ProiectArhiva//ReabilitareCurticiSimeria2a-2b/TR.2-B_1/Lot%203/desene/ZIDURI%20DE%20SPRIJIN/

cristi5

Quote from: Xenos on December 04, 2022, 06:59:48 PMAm vrut sa intreb de ce nu se merge la cale libera cu ordin special pe varianta de viteza Coslariu, oricum sunt 2 trenuri/zi/sens care ar beneficia, dar mi-am dat seama ca probabil la cale libera oricum sunt instructiuni care limiteaza drastic viteza, deci nu am face nimic...

Pentru ca nu s-a prevazut in contractul de semnalizare asa ceva. Problema nu e calea libera, ci aparatul de cale care ar duce trenul pe varianta. Aparatul ala de cale e blocat (dinspre Craciunel) pe directia Podu Mures si ca sa il schimbi catre varianta de viteza, iti trebuie o centralizare. In centralizarea provizorie (aia de cosmar, pe un singur fir, instalata in alt contract, ala de constructii civile, acum 10 ani!!) nu s-a prevazut asa ceva. Centralizarea definitiva acum se instaleaza/testeaza.

Care testare inteleg ca e blocata de statia Coslariu Nou care... nu a fost prevazuta in contract :) Adica ai centralizare noua la Santimbru, Craciunel, Coslariu Podu Mures (?), dar nu la Coslariu Nou care e fix intre ele. @motorzbh te rog lamureste-ma ca nu pricep.

Quote from: Xenos on December 04, 2022, 06:59:48 PMfoarte ciudat aranjamentul din Coslariu, totul se putea rezolva asa elegant cu ceva denivelat...

Pai vezi mai sus, de ce sa fie logic cand poate sa nu fie? As ghici ca finantarea proiectarii a fost strict pt coridorul 4 si orice denivelare spre alta magistrala o fi fost vazuta ca bau-bau, daca nu ne mai dau banii daca punem inflorituri din astea?

Coslariu Nou e si el pe alta magistrala decat coridorul, de unde probabil si complicatiile de mai sus. Dar la fel e si Coslariu Podu Mures... Incurcate sunt caile... ferate.

motorzbh

Nu e mare lucru de explicat. Proiectele au fost făcute într-o perioada când eram foarte conservatori si s-au încercat p mulțime de reduceri de costuri cum a fost Curtici unde s-au centralizat doar 10 lini din 25. Dupa s-a constatat ca nu merge si s-a făcut o ciocârlie. La fel și aici deoarece proiectul are mai mult de 15 ani și e Rosu s-au schimbat prioritățile și acum CFR vrea mai multe linii.

cristi5

Merci @motorzbh ! Deci Coslariu Nou *este* inclus in proiectul de centralizare aflat in derulare (credeam ca nu e deloc), dar nu complet ci *cu putine linii*?

Oare cu cate? Si acum vreti sa adaugati mai multe la contract?

Sunt curios, la o asemenea statie "partial centralizata" ca Curtici si Coslariu nou, cum se face accesul la/de la firele "ne-centralizate"? Ordin scris?

motorzbh

La Curtici s-a pus un semnal de grup. Aici cred ca se adaugă liniile în Centralizarea Electronica. 

cristi5

Quote from: athosga on December 08, 2022, 03:36:54 PMPoate sa-mi explice cineva ce folos au aceste schimbari temporare de benzi? Ce folos poate sa aiba sa incepi aici pe banda 1, mai incolo pe banda 2 etc? Am vazut acum intre Stupini si Bod, dar am vazut de-astea si pe Arad - Deva.

Care fir se reconstruieste primul depinde de mai multi factori. De exemplu daca sunt curbe stranse la dreapta, vor reconstrui intai firul din dreapta, pentru ca probabil vor corecta traseul si vor indulci curba. Nu pot reconstrui firul din stanga pt ca curba indulcita ar taia firul drept, pe care se circula.

Daca pe intervalul dintre doua statii trebuie indulcite si curbe la dreapta si curbe la stanga situatia se complica. La o curba firul nou va fi cel din dreapta, la cealalta cel din stanga. Apoi se inchide circulatia si se construieste o "inflexiune" intre ele.

Sigur, intre Brasov si Bod linia nu au curbe de corectat, dar mai sunt si alti factori, de exemplu care din "jumatatile" de statie se demoleaza prima. Daca bine inteleg la Bod au inceput cu o jumatate, la Stupini cu cealalta. La Brasov au inceput cu firul spre Bartolomeu/Sibiu etc.

De aici rezulta nevoia de a construi "inflexiuni" de pe un fir pe altul.

O problema urata apare in zonele unde traseul nou taie traseul vechi in doua locuri apropiate. Asa e la Varadia. Acolo s-a prevazut un fir provizoriu (pe care se circula acum) care "ocoleste" zona cu probleme. Bine, firele noi sunt blocate acolo, deci s-ar putea sa vedem un al doilea fir provizoriu...
https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/46.003/22.163/0

Mai exista in zona Archita o zona lunga de acest fel, in care traseul nou e drept si cel vechi serpuieste. Cred ca firul nou si firul vechi sunt si la cote diferite deci nu se pune problema sa fie conectate temporar. Aici nu vad alta solutie decat sa inchida traficul cateva zile/saptamani.
https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=15/46.195/25.057/0

Vlad94

^ Cristi5, oare este loc suficient pentru firul 2 la Varadia?

cristi5

@Vlad94 firul provizoriu de acum este pe locul fostului fir 2 (sudic) existent. Adica s-a circulat pe firul 1 vechi, si s-a reconstruit firul 2 provizoriu. Dupa aia s-a demolat firul 1 vechi.

Prin urmare, pe locul firului vechi 1 (nordic), ar trebui sa fie loc.

Vezi si proiect pe site-ul CFR)

LE: evident ca este loc. Aici se vede firul 1 vechi, si varianta provizorie



Aici cu albastru jos (sud) de tot, varianta provizorie, cu galben punctat firele actuale


Mai multe explicatii in mesajul de acum peste un an
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg362411#msg362411

Vlad94

Cristi5, este bine daca au loc. Se doreste in schimb realizarea lui? Ai primit ceva informatii referitoare la asta? Daca s-ar rezolva asta (chiar si provizoriu), ne-ar ramane zona Micia, Mintia-Branisca, care nu stiu de ce avanseaza atat de greu si tunelurile.

cristi5

@Vlad94 fireste ca nu, dar s-ar putea sa n-aiba incotro. Arheologul privat de la Varadia e probabil acelasi ca la Micia (Beri grup). Deci blocajul poate dura mult si bine, si atunci vrand-nevrand, va trebui sa proiecteze un fir provizoriu pe cateva sute de metri. Magistralele paralele vor fi in reconstructie, pe linie simpla, probabil asta inseamna inchideri de linie cu saptamanile, deci capacitatea de transport marfa spre frontiera vestica la pamant.

Ultima oara cand am intrebat la CFR au zis ca "in doua saptamani" incepe stramutarea cetatii Varadia. Cred ca-s vreo 6 luni de atunci. La fel au zis si de Batuta de fapt. Dupa aia nici n-am mai intrebat ca era pierdere de vreme. Pana la urma sunt chestii din alt minister, posibil ca ceferistului i se promite "in doua saptamani" si tot asa.

Dar uite, la Batuta s-a intamplat minunea. Asa ca nu m-as mira ca strategia sa fie tot "acus-acus!"

La Micia incearca cu slab track din cate am inteles. Asa ocolesc arheologia, pe spatiu mai ingust si fara drum de intretinere. Dar la Varadia nu nerge.

Varianta Vetel-Branisca putem spera la anul zic eu. Ne spunea un coleg ca mai au ceva relocare LEA. 5 ani au fost foarte ocupati si n-au observat firele. Banui ca tot la CFR e si relocarea, nu la constructor (la fel cu arheologie, mediu, exproprieri, fond forestier). Teoretic asa e bine, practic, vedem rezultatele.

florin74

Quote from: florin74 on November 18, 2022, 12:02:11 PMoctombrie 2022
Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM    98.30% (financiar 88.08%)
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM        94.20% (financiar 84.63%)

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          76.55% (financiar 78.12%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    79.80% (financiar 90.05%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      68.10% (financiar 74.48%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            58.05% (financiar 66.03%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :        16.81% (financiar  13.63%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 12% (financiar 11.46%)

Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR :  36.04% (financiar 50.03%)

Interesant cum a explodat financiarul. Mia mult ca sigur ca se emit facturi cu actualizare, dar inca nu au actualizat valaorea totala a contractului.

noiembrie 2022
Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM    98.60% (financiar 88.08%)
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM        97.20% (financiar 84.83%)

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          79.85% (financiar 68.31%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    82.44% (financiar 76.38%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      70.90% (financiar 64.55%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            58.85% (financiar 56.98%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :        19.28% (financiar  13.63%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 13.50% (financiar 12.04%)

Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR :  36.04% (financiar 50.03%)

Cred ca s-au semnat aditionalele pe Simeria Km 614 privind actualizarile de preturi, tinand cont ca a scazut progresul financiar (in corelare cu saltul de luna trecuta)

cristi5

Quote from: frunzaverde on December 26, 2022, 12:19:12 AMPana una-alta, saptamana viitoare expira termenul de implementare contractat prin CEF1 pentru Brasov - Sighisoara, cu lucrarile la 10%. Finantare garantata pentru ce se va intampla dupa noiembrie 2023 (cand se vor putea depune ultimele rambursari pentru decontare in decembrie 2023) nu exista - doar o speranta ca "hai ca poate ne-or faza" (desi conceptul de fazare pe CEF cere "faze explicite" si "deliverables" explicite auditabile). Mai mult, pe 2014-RO-TMC-0639-W nu exista nici un "livrabil" contractual, nici macar fortat nu au ce lista ca livrabil la data de 31 decembrie 2022 (data de incheiere contractuala), ceea ce la un audit (si vor fi audituri) inseamna "toti banii inapoi, baieti".

Vom incerca sa aflam, posibil ca acum sa nu stie nimeni, ca un an e "mult" :) . N-am auzit pe nimeni sa se planga de nesiguranta zilei de maine. Aktor de exemplu plateste TBM din buzunar. Daca ar exista cel mai mic pericol sa nu poata face productie cu el (sa-si poata recupera banii), nu cred ca s-ar obosi sa-l mai monteze (ceea e stim acum ca fac). Eu nu cred ca e in interesul nimanui (nici al Comisiei) ca proiectul sa ramana in coada de peste. Sper sa fim sanatosi si sa vedem.

Quote from: frunzaverde on December 26, 2022, 12:19:12 AMTin minte cand a inceput Simeria - Arad, era optimism ca "sunt aproape numai variante noi, nu o sa se blocheze ca nu e sub trafic". A esuat si asta ca restul coridorelilor

Da. Unele variante creeaza rahaturi, inclusiv aia scurta la Varadia. La multe insa a fost "no news good news". Chiar si Conop (desi aia poti sa zici deja ca e in intarziere), dar multe variante de pe malul drept au mers fara probleme.

Orice proiect major manageriat de CFR poate "esua" dintr-un milion de cauze. Ba chiar si proiecte minore. Nu m-ar mira sa avem Quick Wins date de gard. Cu Drum-Asfalt, nu m-as mira chiar deloc.

Performanta manageriala foarte proasta, da, dar esuat... Nici macar Sim-Sig care a fost primul proiect de complexitatea asta (mult traseu nou etc) nu e esuat. Sigur, super intarziat, bani europeni pierduti, etc.

In plus, o mare greseala de la Sim-Sig (aia cu centralizarea provizorie pe un singur fir) nu se repeta pe 614-Sim. Au ramas 2 fire in teren pe cele 2 trasee vechi (Campuri Surduc-Ilteu si Barzava-Varadia). La nevoie, presupunand ca tunelurile se prabusesc (esueaza), se va putea circula la capacitate de 2 fire, pt ca cele 4 statii vor avea centralizare provizorie cu iesire pe 2 fire.

Fireste, suntem departe de obiectivul "160 pe 2 fire pe toata distanta", dar viteza inainte fiind 70 pe defileu, exista deja portiuni lungi unde diferenta fata de "inainte" e semnificativa: 614-Barzava, Varadia-Ilteu. Simeria-Mintia nu e diferenta mare de viteza dar e fir nou. In 2023 e destul de realist si Mintia-Campuri Surduc (adica rezolvat Micia, Vetel si traseu definitiv sub pasaj la Ilia).

Din pacate, atata timp cat linia nu e rupta de tot (ca sa poti zice ca a "esuat temporar" in locul ala), la CFR nu se agita nimeni. Paradoxal faptul ca se lucreaza sub trafic e daunator proiectului pt ca "se circula", deci nu e nimic urgent-urgent. Nimanui din CFR nu-i va crapa obrazul de rusine daca vor intarzia 5-6 ani, sau daca i-a prins pensia si proiectul nu e gata. Isi vor lua permisul de pensionar CFR si vor face o tura cu nepotii, daca mai apuca.

cristi5

Tunelul Predeal a fost prelungit atat spre Azuga cat si spre Brasov. De la 6 km la aproape 10 km. Traseul nu mai intra in statia Timisu de Sus ci ajunge direct in cap Y Timisu de Sus, din cap Y Azuga.

https://economedia.ro/oficial-cfr-infrastructura-a-ales-varianta-unui-traseu-cu-tunel-de-10-kilometri-intre-azuga-si-timisu-de-sus-pentru-modernizarea-liniei-de-tren-predeal-brasov-cel-mai-lung-tunel-feroviar-din-romania.html

QuoteÎn ceea ce privește Studiul de Fezabilitate pentru Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov, a fost aprobat raportul privind alternativa de traseu, iar Prestatorul a depus documentația pentru obținerea Certificatului de Urbanism. Conform alternativei de traseu alese, se va construi un tunel nou, de aproximativ 9,80 km, amplasat între zona km 139+400, cap Y Azuga și km 149+200, cap Y Timișu de Sus. Menționăm faptul că, procentul de realizare a documentației tehnice este de aproximativ 49%, iar prelungirea contractului s-a datorat întârzierilor în aprobarea variantei optime, generate de observațiile și analizele amănunțite cerute de Jaspers și de solicitarea Comisiei Europene – DG MOVE, privind încadrarea tunelului din cadrul acestui proiect într-un coridor strategic internațional de mare viteză.


AndreiB

Nu cred ca mai are sens pastrarea Timisu de Sus ca HM dupa tunel.