Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 20 Guests are viewing this topic.

cristi5

#11445
S-a mai discutat cand s-a semnat contractul in mai. Raspunsul e negativ. De-aia e rosu pe harta, marcheaza o posibila trista premiera: doua loturi adiacente, cu nod intre ele, dar fara acces pt soferi pt ca n-au nimic la capete! Ar fi Sanovita la patrat :) Un monument de incompetenta a statului roman ridicat pe plaiuri transilvane :)


(click pe poza pt detalii)

Ca unul care a insistat pana in panzele albe cu Holdea, sunt sceptic despre o descarcare la Mihaiesti. Cu Holdea am avut mare noroc pt ca acolo vor fi tuneluri si s-a putut face o iesire "de urgenta" pt care birocratii din capitala au putut fi convinsi sa semneze (ei se scuzau cu Curtea de Conturi, si alte autoritati), si intamplator s-a proiectat suficient de larga sa duca 2 benzi. Alt mare noroc a fost cu @cutter si @horatiu.cosma, vedem in curand daca vom mai avea asa ceva. Si sa nu zicem hop, ca n-a iesit AM, AC, etc.

Ce se poate face? Din pacate doar licitatii, incontrolabile ca durata. Viaduct Gilau, Mihaiesti-Zimbor/Zutor...

Dar aceasta bucata de A3 nefiind finantata de UE, nu se pot accelera unele proceduri? O regie proprie pana la Zimbor? :) Macar la proiectare daca nu e facuta deja... Ca am vazut ca, pe langa AC si licitatie, alta sursa de intarziere si frustrare devine proiectarea...

Ionut

Lotul Maltauro va fi gata dupa ce avem podul Gilau si lotul UMB (Gilau-Nadaselu). Deci tot ce trebuie este o descarcare/seminod (sau nod complet) in capatul din nord. Insistam si noi pentru lucrul asta. Deocamdata vestile nu sunt prea bune. Dar ne straduim.

voicul

Cred ca mai simplu (cum sa fie mai simplu asa?) ar fi sa faca urmatorul lot, decat sa introduca ceva provizoriu (3 saci de ciment, niste asfalt, o vopsea pe jos si un bec)!

Dar se (mai) aude ceva de urmatorul lot?

cristi5

#11448
Stiu, asa se preconizeaza acum. Dar licitatia la viaduct poate dura, pe cand la lot s-au infipt placutele de santier. Au un avans considerabil :) Parca lipsete totusi AM (revizuire parca)? Si-atunci si acolo e potential de intarziere.

Ma gandesc sa fac un grafic cu "cronologia datei estimate" pt fiecare lot, ca sa vedem ce-am sperat si ce-am avut...

Ionut

Pai si tu crezi ca lotul Maltauro va fi gata in aprilie 2018? Iti spun ca nu va fi. Este timp, in acest moment, pentru lotul UMB si Viaductul Gilau. Problema e capatul de nord, in acest moment. Ah, ca putem avea, de exemplu, o noua anulare a licitatiei Viaductului Gilau? Aia da, orice e posibil...

paulmare

Quote from: NGC20 on November 09, 2016, 11:46:14 PM
Progresul fizic in 2016 pe A1, A3 si A10 si estimarile pentru termenele de finalizare la 06.10.2016 se pot vedea aici.

A3 cel putin nu o sa o termine - ar fi o premiera sa faca un pasaj peste o cale ferata dubla intr-un an
Mai e de facut si blatul cu primaria voluntari care trebuie sa ii multumeasca pe "retrocedatii" din zona
sfarsitul anului viitor - science fiction 

cristi5

#11451
^^ daca statul ar fi gata acum cu toate hartiile sunt gata sa cred orice, depinde mumai de constructor. Dar cum cel mai probabil nu e, nu cred. Ca pot interveni anulari si contestatii la Gilau, sunt foarte convins. Nu cred c-avem noi atata noroc.

Si ca sa nu se creada ca ma lamentez, am propus demult o solutie: legislatie speciala pt "verigi lipsa" in infrastructura. Ar fi acoperit Sanovita, Gilau, Holdea, OS3, Mihailesti, si o groaza de poduri, plus reparatia A1/A6 si a minunilor de intersectii care se construiesc pe centura BV.

Felicitari pt straduinta pt descarcarea in nord! Poate facem un brainstorming cum sa le raspundem la obiectii, daca ne poti spune obiectiile. La Holdea era cu Curtea de conturi care nu ar fi acceptat o "investitie temporara". Cat costa un giratoriu, poate facem o cheta :)

Ionut

Pai care "acum"? Esti glumet. :lol:

Lotul Maltauro are multe belele. Pe mine unul ma sperie dealurile... au facut foraje pe-acolo si le da cu virgula din ce-am inteles. Bine, nici nu trebuie sa fii super inteligent sa-ti dai seama de asta. E suficient sa te uiti la cum le pleaca taluzurile celor de la UMB pe Gilau-Nadaselu. Se pare ca lotul Maltauro e si mai si. Sa va aduc aminte ce zid de sprijin a facut UMB la padure? Uitati-va din nou pe filmare sa vedeti cate taluzuri sunt ranforsate cu gabioane. Asta doar asa, tehnic vorbind.

Nu va faceti sperante cu lucrari finalizate in aprilie 2018 pe lotul Maltauro.

Legat de nodul din nord, exista mai multe "variante de lucru". O varianta ar fi licitarea lotului urmator (insa dureaza si e foarte posibil sa nu termine inainte de Maltauro, deci n-ai rezolvat nimic). Trebuie vazut daca nodul din nord se poate da pe extensie de contract tot catre Maltauro. Sau daca se liciteaza separat. Deocamdata chiar nu va putem spune nimic concret... noi punem presiune sa se gaseasca o solutie decenta, daca nu cea mai buna solutie.

Altfel da, ar fi stupid sa avem iar un lot de autostrada terminat si nefolosit... deci o solutie trebuie gasita. Am zis doar ca nu depinde lotul Maltauro, in conditii normale, de lotul UMB sau de Viaductul Gilau. In conditii normale...

alin_simeriaveche

Scuzati ca intervin, sunt defazat. Unede se afla mai exact acest lot al lui Maltauro? ce constructor mai e si acesta? E cam renumit in fraude...

cristi5

#11454
^ la nordul lotului UMB (Nadasel-Mihaiesti). Vezi harta

^^ Vreau sa spun 2018, daca ar fi FIDIC rosu si totul ar fi gata. AM, AC, exproprieri, descarcari arheologice... Stii, ca-n Ungaria :) Si cum a promis dl. Homor ca va fi si la noi si apoi, ironia sortii, a trebuit sa semneze acest contract (si probabil altele).  Si acum mi-am amintit ca e design & build cu proiect gata cine stie cand (dupa ce isi revin din sperietura cu dificultatile dealurilor transilvane si negociaza la sange niste mariri de pret), proiectul intors de cateva ori la constructor, AC gata mult dupa proiect, expropieri suplimentare,  etc. Dialogul asta constructor (la care nu-i pasa asa de mult ca intarzie)<->stat (ineficient), si overhead-ul asteptarii unul dupa altul e garantat sa intarzie orice lucrare.

Cum a mers FIDIC rosu pe autostrazi nu stiu ca eram prea mic (in ale infrastructurii) pe vremea Arad-Timisoara. Inteleg ca au fost probleme de calitatea executiei. Dar macar s-a putut merge pe un drum mai sigur (chiar daca in reparatii). DNul era criminal acolo.

Quote from: Ionut on November 10, 2016, 11:25:33 AM
Altfel da, ar fi stupid sa avem iar un lot de autostrada terminat si nefolosit... deci o solutie trebuie gasita. Am zis doar ca nu depinde lotul Maltauro, in conditii normale, de lotul UMB sau de Viaductul Gilau. In conditii normale...

Pai eu asta sper, ca tocmai aceasta stupiditate, date fiind precedentele si posibilitatea stupiditatii la patrat, sa faca statul sa-si miste dosul cumva. Dar mi-e teama ca fara umblat la legislatie vom continua cu tot felul de artificii care vor mai rezolva poate un lot, o descarcare, dar nu situatia de ansamblu. Si multi din CN**R si de pe forum, fiind de formatie ingineri, ne place sa rezolvam probleme, ne place sa gasim artificii. Dar nu vedem ca aceste mici progrese impiedica sau incetinesc progresul de ansamblu.


voicul

Pentru ca podul peste calea fereta va dura, nu pot sa dea mai repede in circulatie A3 intre Petricani si Gherghitei?

Probabil ar mai scoate din traficul care trece acum pe la Doamna Ghica.

vancouver

Strict tehnic vorbind, un pod peste o cale ferata se poate executa si finaliza in ca. 8 luni. Daca exista toate avizele asa se va si intampla. Nu e nici o filosofie nemaivazuta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vladb

^ Si lotul urmator dintre Topa Mica si Zimbor/Sutor este tot la fel de deluros. De altfel, tot tronsonul Nadasel - Suplac e tot un deal si o vale, fara sa socotim aici si "muntele" Meses...Apropo, exista ceva "fresh inside info" despre tunel? Ca desi in viitorul apropiat nu prea conteza, orice intarziere ar putea duce la finalizarea acestuia...dupa ce sunt gata celelalte tronsoane (asta vis-a-vis de lipsa de experienta a CNAIR cu tunelele - poate o castiga pe PiSi). In ceva gazeta locala, era sugerat ca au dat de ceva izvoare puternice care ar releva existenta unui "rezervor" subteran pe aliniamentul tunelului...

adiarc

Ținând cont ca nebunia (prostia)ăsta cu loturi finalizate dar neutilizabile începe sa devină regula,cred ca principalul criteriu de împărțire a loturilor ar trebuii sa tina cont de acest criteriu și fiecare lot sa fie astfel împărțit, încât sa aibă noduri sau măcar bretele simple de acces la ambele capete

Următoarea bomba în pregătire este lotul Strabag de pe A3 ( nod pe lotul lor,lângă aeroport, dar în celălalt capăt e nevoie sa termine și Geiger, tot lotul ,plus parțial Astaldi cu lotul Iernut, inclușiv - pe lotul Strabag se lucrează. ....pe celelalte 2 liniște și pace )

Țic-Tac.....Tic-Tac
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Iceman

CNADNR daca nu scoate urmatorul lot la licitatie pana la Zimbor unde ar fi nod rutier si face un nod temporar cu descarcare la capatul tronsonului Nadasel-Mihaiesti......Cu acest pas sigur va opri constructia autostrazi pe 2-3 ani spre Suplacu....Daca vor sa consrtruiasca A3 in contiunare vor scoate la licitatie urmatorul tronson si nu vor face o descarcare temporara....Asta ar fi o miscare desteapta!!!..... pentru ca descarcarea temporara costa bani (expropieri,AC...Etc).....Bani aruncati degeaba, o folosesti 2-3 ani si dupa acea ,,larevedere,, :)