Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

montaniardul

Minunat cand vezi la lucru UMB-ul!  :)

GIV

Quote from: mirceaeliade on August 04, 2022, 07:39:46 PM4) Chibis-Biharia: NU exista nimic pe SEAP

oare nu fac licitatie noua ca s-a contestat rezilierea?

horatiu.cosma

Atacarea în instanță de către Trameco nu a suspendat rezilierea, deci pot lansa oricând re-licitarea lucrărilor. Însă sunt într-o dilemă cei din CNAIR între ciocan "dacă licităm pe aceeași documentație și viitorul constructor vine și cere modificarea contractului cu soluțiile tehnice ridicate de Trameco, nu o să putem să le facem fiindcă nu putem justifica imprevizibilitatea, că știm azi de ele" și nicovală "dacă lansăm cu modificarea documentației conform problemelor ridicate de Trameco, recunoaștem indirect că au avut dreptate și că am reziliat artificial și ne vor bate în justiție".

KingDei14

Și care varianta credeți ca ar fi cea mai bună?

horatiu.cosma

Păi cea de asumare a responsabilității. Dacă tehnic și economic unele modificări propuse de Trameco se justifică, trebuie implementate în viitoarea licitație. Altfel doar se acoperă problema sub preș și rămânem în același cerc vicios al lezilierii-relicitării.

NGC

^ To be, or not to be, that is the question. ;)

horatiu.cosma

#30621
Am trecut foarte scurt pe Nădășelu-Zimbor. La Zimbor, cum spunea și Cristian, au început să producă grinzi. Vin la foc automat TIR-uri cu baza de grinzi de la București, o să producă în toate cele 6 standuri, 54 de grinzi pe săptămână, 230 de zile plus minus, deci cam până în vara viitoare.

Anul acesta vor să tragă tare să termine umpluturile (mai au vreo 400.000 de metri cubi), săpăturile, elevațiile la poduri și să înceapă să ridice grinzi. Asfalt la anul. La cele 2 alunecări de la Nădășelu și Mihăiești rămân soluțiile modificate (viaduct de 1,2km pe traseu nou și cut-and-cover pe existent), se lucrează la proiectarea lor și la evaluarea financiară. O să mai dureze până se aprobă, până/dacă se adiționează, până se fac exproprieri, avize, revizuire AM, AC etc.

La Zimbor se lucrează de zor și la arheologie, vor să termine ce ține de autostradă până în noiembrie și să deblocheze nodul. Sunt discuții cu CJ Sălaj să exproprieze o zonă lângă nod (spre Huedin) unde să facă muzeu, dar deocamdată e doar la nivel de idee.

În dreapta standurile noi ce produc deja, în stânga încep să pregătească ce vine de la București, în față grinzile deja produse pe care pe moment le depozitează.
(GPS)


Invers.
(GPS)


Am prins activitatea de introducere a toroanelor.
(GPS)


Scula asta le împinge, sunt peste 60 pentru grinzile mari de 40, sunt evidențiate găurelele pe unde trebuie să introducă toroane pentru acest tip de grindă.
(GPS)


În interior.
(GPS)


Pe partea astalaltă deja sunt betonate și stau la întărit.
(GPS)


În plan apropiat utilajul care tensionează toroanele.
(GPS)


Aproape 5 tone de fier într-o grindă, circa 80 de tone după betonare.
(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)

horatiu.cosma

Detaliu toron.


De pe partea opusă a standului.


Grinzile produse și depozitate.








De la Sâncrai am intrat pe șantier, cu speranța că o să trec pe autostradă din Sălaj în Cluj, nu a fost să fie, deocamdată pe sectorul acesta diferențele de nivel sunt imense, din dronă nu se observă întreaga dimensiune a lucrărilor.






Mă apropiu de pădurea recent defrișată.


Am intrat în pădure, privire înapoi.


Înainte se văd 2 foreze la treabă. În pădure vor fi 2 poduri identice de 360 de metri cu tablier metalic 60+80+80+80+60.




Sunt între cele 2 poduri, privire spre Nădășelu, pe aici nu am putut urca, ameliorează și poza diferența de nivel care e imensă.


Privire înapoi spre primul pod unde trag tare la radiere și la ultimele coloane, deja la Adjud se produce tablierul.


Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GIV

Quote from: horatiu.cosma on August 04, 2022, 11:27:29 PMLa cele 2 alunecări de la Nădășelu și Mihăiești rămân soluțiile modificate (viaduct de 1,2km pe traseu nou și cut-and-cover pe existent), se lucrează la proiectarea lor și la evaluarea financiară. O să mai dureze până se aprobă, până/dacă se adiționează, până se fac exproprieri, avize, revizuire AM, AC etc.

Sa inteleg ca in prima faza cei de la CNAIR sunt de acord cu solutiile propuse de UMB? si ca mai ramane doar circuitul birocratic laborios de elaborat?

horatiu.cosma

De la a fi de acord "pe gură" până la a semna actul adițional de modificare a proiectului e un pas mic pentru omenire, dar un pas foarte mare pentru CNAIR. Doar când e pe hârtie modificarea "semnată și ștampilată" putem spune că s-a rezolvat.

KingDei14

S a anulat și Suplacu De Barcău Chiribis?

ijwtsh

Nu cred ca acest canal are cont pe PUM. Sterg daca doreste el sa posteze.


Cristian 74

Am citit pe nerăsuflate multitudinea de informații noi ale lui Horațiu și pozele detaliate. Mulțumim mult! Așa cum ai spus, între județele Sălaj și Cluj e greu de trecut, e extrem de abrupt. Am vrut să intru și eu cu mașina, dar am renunțat în ultima clipă. M-am temut că nu mai ies de acolo. De fapt, unele mașini și camioane urcă doar trase de un buldozer. Oare grinzile vin toate depozitate toate acolo, în zona nodului?

Granata06

Cam subtire armarea la partea superioara a grinzilor in placa, un rand de bare..