Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

delacroix


dr4qul4

cred ca ai pus prea multi piloni la pasajul peste autostrada si CF. Esti sigur ca nu-l vor face pe vechiul aliniament unde Pasajul ar fi mai mic cu cel putin 2 deschideri?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

disney

Quote from: NGC20 on April 29, 2014, 08:22:37 PM
^^^
Colegul disney a intrebat la CNADNR acum 4 saptamini referitor la reziliere. Probabil inca nu a venit raspunsul lor.

A venit astazi raspunsul. Vedeti aici:
Quote from: disney on April 30, 2014, 10:19:43 PM
Aveti aici raspunsul primit de colegul meu la intrebarile adresate pe 31.03.2014.

ciprebbe

^Gilau -Nadasel e in faza de proiectare si in anul 2014 nu se achita nici o suma.......... deci e clar.......

@Delacroix, e final varianta nodului Iernut? e fix peste o casa traseul si difera de vechia ta randare
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

^^^
Iar proiectarea pentru Ogra - Targu Mures inca nu e terminata, deci probabil ca pina in Iunie nu o sa vedem nimic in SEAP.  >:(

Cit priveste cei 6,5 Km din Bucuresti - Ploiesti, nu o sa vedem nimic inaugurat anul acesta, si s-a evitat raspunsul privind rezilierea.  >:(

panda_no 5

Mama ce intrebari punctuale le-ai pus Disney.
Cred ca au ramas cu gura cascata. :lol:
E clar ca negocierea cu constructorul pentru bucatica din A3 de la intrarea in Bucuresti inseamna de fapt : NU AVEM BANII!!!!!
Asa ca nu prea am ce sa pozez vara asta.
Sa le fie rusine guvernantilor!

frunzaverde

#3051
Quote from: yuli 1 on April 30, 2014, 12:31:09 AM
eu cred ca guvernul  nu a platit la timp lucrarile sau adunat  penalitati din cate stiu  constructori au lucrat si pe banii lor  si au dreptate  sa asi recupereze bani eu am vazut ca e firma serioasa daca primeau banii la timp era gata  autostrada acum 2 ani si nu se ajungea aici dar cum merg lucrurile la noi era de asteptat eu zic sa neasteptam si la mai rau  alta licitatie contestati alta firma alti ani de asteptare .

Pai hai sa vedem cifrele, si sa vorbim dupa. Pizzarotti a castigat contractul cu suma de 514.624.483 RON sau 152.830.272 EUR (contractul original il gasesti aici : www.cnadnr.ro/docs/proceduri_finalizate/3l-dosar-achizitie.pdf). S-a modificat proiectul, s-au facut acte aditionale peste acte aditionale, au existat penalitati de intarziere, etc. etc..

Pana acum, antreprenorului i s-au platit (stim suma exacta multumita utilizatorului @disney, link aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.msg43336#msg43336) suma de 645.406.462 RON cu tot cu TVA. Cat inseamna asta fara TVA e extrem de greu de calculat, pentru ca TVA-ul s-a modificat undeva la jumatatea perioadei (sa zicem ca s-au platit fara TVA in jur de 531 milioane RON pana acum - care ar fi la media valorilor de TVA de 19 si 24%). Deci deja au primit mai multi bani decat au licitat de la inceput, dar nu au livrat. Mai departe, sunt disponibili inca 280 milioane de RON pentru anul asta.

Asta inseamna ca, la sfarsit, autostrada asta va fi costat 925 milioane de RON (cu tot cu TVA) adica, in cel mai rau caz (daca absolut TOATE platile s-ar fi facut la cursul de azi si la TVA-ul de azi), 168 milioane EUR fara TVA. Cifra e mult subevaluata pentru ca au existat o groaza de plati la 19%, si o groaza de plati la cursuri de 3.5-4 RON la EUR. O estimare un pic mai corecta - daca banii ar fi venit constant, folosind cursul mediu de 4.08, si un TVA mediu de 22% pe durata contractului (atat iese la calcul din datele BNR), incluzand intregul an 2014, ar iesi ca Pizarotti ar scoate peste 185 milioane EUR fara TVA.

168 milioane EUR/km fara TVA inseamna 8.61 mil. EUR/km autostrada 2x3 de campie, incluzand 4 noduri simple. 185 milioane EUR/km fara TVA inseamna 9.48 mil EUR/km. Cu toate intarzierile (si penalitatile), sumele astea sunt cu 25%-30% peste valoarea de piata a lucrarii, acoperind cu varf si-ndesat orice dezorganizare si reorganizare de santier.

Acum ei nu sunt multumiti cu sumele astea si vor mai multi bani. Contract semnat in 2007, in care ei pot face ce vor si statul nu are niciun drept. Sa vedem ce-o sa iasa... Asa au fost semnate contractele astea, prost - nu pot decat sa fiu de acord cu @Tavi - desi nu stiu daca a fost parandarat sau decizie idioata politica ("facilitat constructori romani" parca era vorba), doar ca cumva italienii au prins si ei la cascaval (zvonurile vremii spuneau ca bucata ii era destinata Romstrade, care a renuntat in momentul in care i s-a propus Transalpina si DN2D).

P.S. Stim si datoriile totale, de 25 milioane de RON, adica 5.62 milioane de EUR, pe care o inteleg din documentul de mai sus ca venind din facturi emise mai tarziu de sep-nov. 2013. Pentru facturile emise in sep-nov. 2013, CNADNR a platit banii in 24.03.2013 (multumim @disney!). Deci, din nou, nu prea putem vorbi de intarzieri uriase si de lucrat pe banii constructorului. Cum s-a oprit finantarea la santierul asta, cum s-a intrerupt lucrul - asa ca...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

DN1, zona Breaza-Nistoresti, azi, 01.05.2014 ora 12:45


disney

Quote from: panda_no 5 on April 30, 2014, 11:00:57 PM
Mama ce intrebari punctuale le-ai pus Disney.
Cred ca au ramas cu gura cascata. :lol:
Intrebarile au fost formulate de un coleg, dar este meritul vostru, pentru ca au fost preluate din mesajele voastre.

Apropo de asta, va rog sa scrieti intrebarile care le mai aveti in acest moment pe thread-ul dedicat, http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.0, pentru a putea sa le adresam saptamina viitoare.

cricric

As avea eu o intrebarea, dar prima data sa intreb aici. Poate nu am inteles bine.

Cica sunt bani alocati pentru 2014 pentru Suplacu de Barcau-Bors, dar licitatia nici nu a fost pornita. Deci slabe sanse sa avem constructor anu l asta.
Pentru ce sunt banii aia de fapt? Pe Gilau-Nadasel ce fonduri sunt alocate? Nu s-ar putea "muta" banii pentru tronsonul asta?

florin74

Aia sunt bani pusi de forma in buget, se stia de la inceput ca nu se pot cheltui in acest an bugetar (nefiind inceputa nici macar licitatie), asa ca la rectificarea bugetara din iulie sau la cea din octombrie ori o sa fie alocati la alte lucrari (slabe sanse), ori o sa fie taiati si mutati la Dragnea la minister, ca acolo rezultatele se vad rapid, la alegerile din decembrie :bash:

cricric

Exact, la asta ma refeream si eu. Sper sa-i mute pentru Nadasel.

adiarc

trist ,f.trist  dar adevarat  >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Telvanni

Am circulat de curand pe A3 Buc-Ploiesti si am ramas oarecum uimit de o chestiune destul de grava. Sunt cateva accese pe autostrada pe care eu le stiam blocate si care acum sunt liberecirculatiei. Unul, pentru ambele sensuri, este in dreptul localitatii Gruiu, legatura cu 101C. Acele accese nu sunt pentru uzul curent pentru ca nu au banda de accelerare/franare insa sunt folosite ca atare. E foarte periculos. Coordonate aici: 44.717485, 26.242990 Barierele au fost date la o parte.

Un alt acces care a bagat la propriu noroi pe autostrada e aici: 44.641585, 26.186020
Cu alte cuvinte am observat ca aproape peste tot pe unde exista un drum de acces s-au dat la o parte barierele. Mai devreme sau mai tarziu aceast lucru va produce victime.

stangabriel

E deschis si la Rafov. Am vazut tiruri care au iesit pe acolo. Paza nu mai face nimic.