News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

esendy

^^^ mai ales ca exista SF DX "drumul nordului" (care inteapa A3 la Zalau) si drumul DX BM-SM-Petea

vancouver

@michidush: te inseli in legatura cu dificultatea autostrazii Brasov-Bacau. Si Oituz - Onesti este in continuare dificil (date fiind si localitatile care trebuie ocolite), apoi, daca se merge pe traseul actual al DN11 prin Sanduleni, zona este de dealuri inalte, cu multe proble si lucrari de arta necesare. Alternativ ar fi de la Onesti, ocolire Onesti prin nord si iesire spre est spre DN2, in zona Cleja, dar si aici avem inca 20km dificili si o coborare serioasa.

Cat despre Tg. Mures - Tg. Neamt, ultimii 21 km de acolo de pe masuratoarea ta, sunt printr-o vale destul de larga. Pe harta apre ca este impadurit, dar traseul este lin. Acolo se trece pe ca. 1,5 km printr-un parc natural, dar nu este parc national, deci proiecte de interes national sunt posibile si nu necesita vreo aprobare exceptionala.

Comparatia corecta este:
Tg. Mures - Tg. Neamt 100 km dificili, din care ca. 80km foarte dificili (ca. 3 miliarde € pe acesti 100km)
Tg. Secuiesc - Bacau  60 km dificili, din care 30km foarte dificili (ca. 1,5 miliarde € pe acesti 60km)

Diferenta ramane insa una enorma.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Transportatorii strâng semnături pentru autostrada Moldova-Ardeal.

sursa: http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/transportatorii-strang-semnaturi-pentru-autostrada-moldova-ardeal-566529



Quote"În perioada 20 septembrie-1 octombrie vom avea o campanie de informare, iar în luna octombrie vom strânge efectiv semnăturile. Sunt solicitările societăţii civile, dar sunt şi români care muncesc în Europa supăraţi că nu avem drumuri. Dacă nu pot să mişte lucrurile cei aflaţi la putere, atunci să se dea la o parte", a spus liderul COTAR pe regiunea nord-est, Mircea Manolache.


Eu as face un referendum:
A. Tg. Neamt - Iasi - Ungheni si Ploiesti - Bacau - Pascani - Suceava
SAU
B. numai Tg. Mures - Tg. Neamt - Iasi - Ungheni.

Atat A cat si B inseamna cam 10-12 ani de studii, licitatii si lucrari. Deci pana in 2030.

Orice altceva e fantezist, nu exista bani pentru impanzirea cu autostrazi a regiunii celei mai sarace a tarii. Autostrazile se fac acolo unde avem congestii acum, care blocheaza fluxul economic si stranguleaza economia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Cred ca varianta B e mai scumpa. Poate ar tb adaugat un tunel pe sub Oituz. Sau o reabilitare a DN-ului Piatra Neamt-Reghin.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Loko

Quote from: north on September 14, 2016, 02:15:37 AM
...Ca să nu mai vorbim că în varianta Baia Mare - Zalău ar fi asigurată și legătura dinspre Baia Mare / MM, via DX/A înspre Oradea / Arad / Timișoara.

Si nu numai. Pana ajungem noi sa construim autostrazi pe la Baia Mare, M4 unguresc va fi si el gata. Deci legatura Baia Mare - Europa.

voicul

Pus cu BOLD ce s-a punctat excelent. Ne miscam, totusi.

Guvernul promite 1.500 de kilometri de autostradă

Executivul a aprobat, în ședința de miercuri, Masterplanul General de Transport al României. Documentul prevede realizarea a 1.500 de kilometri de autostradă şi modernizarea a 5.000 de kilometri de cale ferată. Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, nu a precizat însă termenul până la care ar urma să fie făcute acestea.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/guvernul-promite-1-500-de-kilometri-de-autostrada-566719

Horațiu 87

Ce progrese au înregistrat autostrăzile de la începutul anului

Trebuiau inaugurați 150 de kilometri de autostradă în 2016, potrivit contractelor semnate cu constructorii. În realitate vor fi inaugurați doar 15 kilometri, dar și aceia sub semnul întrebării. Digi24.ro vă prezintă progresele în domeniul înregistrate de la începtul acestui an.

utostrada Transilvania. Pe secțiunea dintre Gilău (la vest de Cluj) și Borș, la granița de vest, se află în lucru 69 de kilometri, adică la fel ca la începutul anului. Aceasta este lungimea sectoarelor pe care se înregistrează un stadiu al lucrărilor diferit de 0%. Pe o altă sută de kilometri lucrările nu au demarat sau se găsesc la 0%, arată datele valabile pentru luna septembrie date publicității de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).

Există un singur tronson pe care lucrările au avansat, anume Gilău - Nădășelu, 8 kilometri. Dacă la începutul anului stadiul fizic era de 66,46%, în luna septembrie acesta se situa la 82%. Lucrările sunt efectuate de firma Spedition UMB deținută de asfaltatorul român Dorinel Umbrărescu. În rest lucrările sunt oprite fie din cauza contestațiilor depuse în justiție la procedurile de achiziție publică, fie ca urmare a nesoluționării diferitor cerințe tehnice sau birocratice.

Realizarea sectorului Gilău Nădășelu în toamna acestui an, după cum este programat, nu va ajuta prea mult. Lipsește podul de peste Someșul Mic căci licitația a fost contestată în mai multe rânduri și urmează să fie reluată în septembrie. Podul ar urma să lege sectorul menționat de Câmpia Turzii-Gilău, deschis traficului.

Cât privește restul autostrăzii, anume sectoarele spre Brașov, definitivarea acestora nu va avea loc prea curând. Sectoarele dintre Tg Mureș și Câmpia Turzii sunt cuprinse în Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, aflându-se la un stadiu de 0% (cu excepția Tg Mureș - Ogra, lot 2, unde stadiul este 3,24%). Celelalte porțiuni, situate între Brașov și Tg Mureș, sunt doar "planificate".

Autostrada Sibiu-Nădlac

Progresele de pe această autostradă sunt mici, insuficente pentru ca șoferii să se aștepte la o ameliorare sensibilă a condițiilor de trafic între cele două destinații. Lotul 2 din Lugoj Deva a cărei deschidere a fost promisă de șefii CNADNR, a ajuns la 46,96%, de la 37,23% la începutul anului. Lotul 3 a progresat la 63,24%, de la 37,83%, iar lotul 4 a avansat la 47,96%, de la 44,03%. Singurul lot a cărui deschidere va fi posibilă este al doilea, însă aceasta se va face doar parțial. În cel mai bun caz se vor deschide doar 15 de kilometri din cei 28 de kilometri din cauza faptului că lipsesc avize de mediu, autorizații de construire etc. Sectorul deschis va fi Traian Vuia - Margina. Celelalte două loturi, respectiv 3 și 4 au avansat și ele. Lotul 3 a înregistrat un progres semnificativ, de la 37,83% la 63,24%, iar lotul 4 a avansat foarte puțin, de la 44,03% la 47,96%. Si aici probleme sunt diverse. Acordurile de mediu lipsesc, autorizațiile de construire la fel și există proiecte tehnice printre care lipsa de stabilitate a versanților în zona carierei Branișca.

Autostrada Sebeș Turda

Între cele două localități există patru loturi de autostradă care au înregistrat toate progrese începând cu 1 ianuarie 2016, chiar și mici. Lotul 1, situat spre Sebeș, a avansat în primele opt luni ale anului cu doar 1,3%, de la 11,5% la 12,8%. Lucrările merg greu căci proiectul tehnic nu este vizat în câteva puncte din cauza modificării soluțiilor tehnice. Ca urmare lipsește și autorizația de construire. Lotul 2 a avansat de la 7,2% la 11,32%, în timp ce lotul 3 a progresat și el de la 44% la 53,5%. Ultimul lot, al patrulea, a înregistrat progrese dela 42% la 54%. Toate aceste sectoare trebuiau definitivate pe actualul Program Operațional Transporturi 2007-2013, însă din cauza întârzierilor o parte a lucrărilor a fost amânată pentru următorul Program Operațional, anume Infrastructură Mare, care se va derula în perioada 2014-2020.

Potrivit contractelor semnate de constructori anul acesta ar fi trebuit încheiate lucrările la mai multe sectoare de autostrada. Este vorba de Gilău - Nădășelu (8,7 kilometri), loturile 2,3 și 4 din Lugoj Deva (în total 71 kilometri), dar și toate loturile dintre Sebeș și Turda cu lungime însumată de 69 de kilometri. Un total de aproximativ 150 kilometri. Toate problemele menționate, anume modifcările de soluții tehnice care impun noi acorduri de mediu, noi exproprieri, noi autorizații de construire, disputele pe tema licitațiilor, incapacitatea constructorilor și lentoarea CNADNR vor împinge însă termenele de deschidere a tronsoanelor în anul viitor, în cel mai bun caz.

Ritmul lent al lucrărilor este demonstrat și de progresul lucrărilor în luna septembrie față de luna precedentă. Cel mai mare progres înregistrat a fost cel al lotului 4 din Sebeș Turda, respectiv 4,1%, însă au existat și cazuri în care lucrările au avansat cu viteza melcului. Spre exemplu, lotul 4 din autostrada A1, sectorul Lugoj -Deva, a progresat doar cu 0,06% din cauza faptului că CNADNR n-a soluționat problema aluneăcrilor de teren din zona carierei Branișca sau aspectele de mediu privind lilieci din peștera Șoimuș.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/ce-progrese-au-inregistrat-autostrazile-de-la-inceputul-anului-567306

Loko

Quote from: tom_sawyer on September 18, 2016, 08:16:58 PM
A7 trebuie sa plece imediat de la sud de Ploiesti (Dumbrava), pentru ca zona Galati-Braila (prin Dx sau A Braila-Buzau) sa poata fi legata eficient si de Transilvania, nu numai de Bucuresti.

Nu cred ca o sa dea nimeni bani pentru A Bucuresti-Braila separat prin Urziceni.

Aici revenim la discutia despre autostrazile peste Carpati catre Moldova...

Vom avea autostrada aproape in linie dreapta de la Arad/Timisoara pana la Brasov. Autostrada respectiva trebuie sa se continue catre Galati/Odessa. Orice alta varianta mi se pare o ineptie absoluta. Ca de exemplu, cea in care autostrada respectiva ar fi "ingropata" la Bacau, gen:


cristi5

#3638
Asa cum poate stiti, OSM are doua categorii de drumuri "viitoare": proposed, si construction. Cele proposed nu sunt afisate pe openstreetmap.org dar se pot vedea de ex pe harta proiectelor de infrastructura

http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html

Asa cum vedeti, pe harta apar atat proiecte serioase cat si unele aflate la stadiul de idee (poate vreun SF vechi), sau chiar lipsa din MPGT. Propunerea mea ar fi sa lasam pe OSM urmatoarele proiecte:
- proposed: exista SF (studiu de fezabilitate) valabil
- construction: proiect atribuit unui constructor

Toate celelalte (gen Comarnic-Brasov, TgMures-Iasi, A11 Arad-Oradea, Sibiu-Pitesti) ar urma sa dispara pana va exista un SF, si atunci vor fi trasate conform acelui SF

Asta ar face loc si pentru SFurile aprobate pt centura Comarnic si Busteni.

north

#3639
Quote from: Loko on September 18, 2016, 09:24:24 PM
Vom avea autostrada aproape in linie dreapta de la Arad/Timisoara pana la Brasov. Autostrada respectiva trebuie sa se continue catre Galati/Odessa. Orice alta varianta mi se pare o ineptie absoluta. Ca de exemplu, cea in care autostrada respectiva ar fi "ingropata" la Bacau, gen:

Foarte interesantă discuția.
Această axă autostradală Timișoara - Sibiu - Brașov [sau, de dragul discuției, că tot ai postat harta pe care ai postat-o: Temeswar - Hermannstadt - Kronstadt :)] eu o văd ca pe o axă națională "germanofilă" economică, în primul rând, dar mai apoi și culturală / educațională.
Mai mult (parcă am mai spus-o / propus-o într-o postare anterioară... sau poate că nu), Sibiul (pe termen scurt/mediu) va deveni, și apoi va și rămâne multă multă vreme centrul de greutate al rețelei de autostrăzi din România [neuitându-ne asupra rolului Bucureștiului, care nu văd să se consolideze semnificativ prin ceea ce urmează să se întâmple în viitorul pe termen apropiat și mediu (și chiar lung)].
Cred că este greu de cuantificat acum, cu adevărat impactul acestor lucruri... Dacă eu acuma aș postula că Sibiul va ajunge în fața Clujului și a Timișoarei în 10-15-20 ani poate ați spune că am luat-o pe arătură. Dar să mai vedem...

Însă privind "continuarea" acestei axe... eu nu prea văd cum poate ea să continue.
1. În primul rând, această autostradă își va schimba direcția (ca fiind o nouă axă) și va merge la București (indiferent că în 5 sau în 15 ani). Indiscutabil.
2. Înspre est însă... chiar nu reușesc să îi văd o "continuare sinergică / integrată". Pur și simplu la est de Brașov se schimbă tematica ce înfășoară coridorul autostradal (ca să spun așa):
- spre Bacău ne legăm de o zonă cu o semnificativă legătură sociodemografică (în ultimii 50 - 75 de ani, dar care s-a pierdut în perioada postdecembristă), dar și înspre o zonă care cândva a făcut și ea parte din imperiu;
- spre GL - Odessa ne legăm de o zonă cu un potențial economic și strategic teoretic, dar trecerea de la acest "teoretic" la "practic" ar implica multe, foarte multe... și nu pare să se facă prea multe în această direcție.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

ciprian

#3640


Asa as fi vazut eu masterplanul de autostrazi, in Ardeal 3 directii Targu Secuiesc- Satu Mare - Varsovia - Riga, Targu Secuiesc Cluj - Oradea Budapesta Viena si Targu Secuiesc Brasov Timisoara Sudul Europei, iar invers toata trei directiile spre Constanta prin Onesti Braila Tulcea pe alta ruta fata de autostrada Bucuresti Constanta care este aglomerata de diretia Sudul Romaniei. Legatura Moldovei cu Europa de Vest pentru urmatori 10 ani sa se faca prin Onesti Targu Secuiesc Vest, iar pe viitor sa se faca o legatura si intre Suceva Borsa Satu Mare sau Cluj Oradea cu Vestul atunci cand traficul din Moldova va cere doua treceri ale Carpatilor, referitor la Bucuresti Ploiesti Sinaia sa fie un simplu drum expres pentru Bucurestini sa ajunga repede la munte dar nu si o trecere a muntilor spre Brasov momentan, in Vest autostrada A6 sa treaca aproape si de Resita ca sa lege acest oras de Timisoara, cat si autostrada dinspre Belgrad sa treaca prin Resita pentru a atrage turisti in Banatul montan, iar autostrada Timisoara Novisad pe langa legatura Romaniei cu Sudul Europei ar ajuta Timisoara pentru a atrage forta de munca din fostul Banat ramas la Sarbi. Aceste autostrazi si drumuri expres ar trebui sa tina cont si de viitoarele regiuni ale Romaniei ca sa lege usor orasele de viitoarele capitale de regiuni.

tom_sawyer

^axa Timisoara-Brasov nu poate continua decat prin A3 Brasov-Ploiesti, A7 Ploiesti-Buzau si A13 Buzau-Braila.

Oricum discutia a pornit de pe topicul A7, cu ideea ca A7 ar trebui sa se desprinda din A3 ceva mai la sud decat apare pe harta, mai spre Bucuresti, pentru a mai scurta distanta Bucuresti - Moldova (cu cati km?!).
In opinia mea este gresit, A7 trebuie sa se intepe in A3 cat mai aporoape de Ploiesti, pentru ca segmentul Buzau-Ploiesti (si mai departe Ploiesti-Brasov-Sibiu sau, mai putin probabil Ploiesti-Gaesti-Pitesti-Sibiu) constituie legatura zonei GL-BR-TL cu Transilvania si Europa (pe langa legatura cu Bucurestiul).
Aceasta este cea mai economica varianta.

vancouver

#3642
Eu imi indrept un pic atentia catre prezent. In general observam, dupa ce noul guvern si-a intrat in paine si a eliminat lungul sir de obstacole birocratice, ca mare parte din proiecte au luat-o in sfarsit din loc.

Se lucreaza bine pe:
A1 autostrada "darâmata" intre Sibiu si Sebes
A1 Sibiu-Pitesti studiu (cat de cat)
A10 complet (si pare din ce in ce mai bine de la o sapt. la alta)
A3 intrarea in Bucuresti (primele semne de mobilizare, autorizatii par sa avem sau sa vina)
A3 Tg. Mures - Campia Turzii
A3 Gilau-Nadaselu (ireprosabil)
A3 Suplacu - Bors (finaly !)
A4 reluare lucrari nefinalizate
A7 Bacau (cam timid, dar normal pentru faza asta)
centura Tg. Mures
centura Brasov
DNCB vest
DN18 Moisei-Iacobeni
DN76 (partial)
pod Agigea 1
si altele

totusi mai avem cateva BLOCATE. Unele esentiale sau de neinteles:
- pasaje centura ARAD (ardeeeeee)
- centura Suceava (hai odata)
- pod A3 Gilau (uf)
- A1 Lugoj-Deva - eu il consider blocat, ce se face acum e lucru pe unde se poate, dar nu ajuta decat daca toata autostrada primeste AC si tunelele ajung odata sa fie licitate

Ma bucura prima lista  :) si ma intristeaza a doua  >:(.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AlexxC

Ai dreptate,desi par a fi lucruri mărunte impactul lucrărilor deblocate este semnificativ si ar trebui să ne bucurăm.
Cu groază mă gândesc cum vor evolua lucrurile după 11 decembrie.

AlexIP

Quote from: vancouver on September 19, 2016, 03:53:16 PM
Se lucreaza bine pe:
DN76

Sorry, nu se lucrează bine. Pe tronsonul Deva-Brad se lucrează tot ca până acum, în dorul (censored) și-n lehamite. Și pe tronsoanele finalizate până la penultimul strat au spart tot la fiecare pod și podeț. Încă trebuie să ocolești pe pietriș pentru că stau cu degetul în fund oamenii de o lună jumătate fără să avanseze deloc și din nou se face peste o oră pentru 32 km, ca în fiecare altă toamnă cu lucrări. La fel se circula și în 2014, și în 2015, probabil așa va fi și în 2017, etc.. Așa-i când firma e în insolvență și nu mai are ce subcontractori țepui.