Author Topic: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte  (Read 952654 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Europiu

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 499
  • Karma: +268/-322
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4785 on: November 11, 2017, 05:39:32 PM »
Și nodul A10-A3 de la Turda a fost reconfigurat față de SF, nu?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alexV

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 510
  • Karma: +478/-23
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4786 on: November 11, 2017, 06:27:55 PM »
corect, nodul A10- A3 a fost reproiectat complet diferit fata de SF.
in SF arata asa


si in realitate e asa (in centru e A3, directia spre Cluj. in partea superioara se poate vedea trompeta dubla care leaga A3 de DN. toate celalte spaghete sunt bretele noi aferente conexiunii A10)

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.731
  • Karma: +711/-91
Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4787 on: November 12, 2017, 08:01:25 AM »
Multumesc, foarte interesant! Pare o modificare la cererea CNAIR? Sau asa a ofertat Porr? Oricum, interesant ca la Turda s-a putut schimba destul de mult nodul iar la Sebes nu se poate...

Pana la urma astea sunt bretele (lungi). SFul A10 era pentru drum expres parca.

La Alba Nord culoarul autostrazii nu a ramas acelasi? Chiar daca s-au schimbat solutia de traversare DN si bretelele?

Intrebam pentru ca inteleg ca dealul de la Soimus era cunoscut ca fiind greu si o schimbare de traseu de ex. cu 2 traversari ale Muresului pare mult mai mult decat accepta "de obicei" CNAIR sa se abata de la SF.

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.731
  • Karma: +711/-91
Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4788 on: November 12, 2017, 08:32:56 AM »
Nu stiu daca e topicul potrivit, scriu aici fiind vorba de "autostrazi in general"

Aceeasi aparenta de WOW se circula excelent este si pe segmentele existente din A1. Ele sunt prea scurte si in ele se varsa trafic limitat de niste DN-uri 1+1, care mai trec si prin localitati. Cand A1 va fi complet Bucuresti-Szeghed, atunci s-ar putea sa se schimbe radical situatia. Si sa avem ambuteiaje exact acolo unde aveam si pe DN inainte sa apara A1. Adica la Arad, la Sebes, la Sibiu... . Poate chiar si la Pitesti uneori (acolo de ex. traficul de pe DN7C Curtea de Arges - Pitesti se va muta si el pe A1, se va dubla cu siguranta datorita legaturii bune si la unele ore s-ar putea sa conteze. Adaugat peste traficul Bucuresti-Sibiu si plus vehicule locale care merg numai pe centura Pitesti s-ar putea sa avem probleme seara si dimineata).

Bun dar de unde sa vina atata trafic? Exista opinia asta generala ca traficul va exploda cand va fi autostrada completa pe distante lungi. Sper sa traim si sa vedem...

Dar o autostrada 2+2 duce trafic de vreo 4 ori cat un DN (care are in jur de 10k MZA) daca ne uitam pe normativele suedeze de exemplu. Sigur ca un drum gâtuit intr-un punct are in zona respectiva capacitatea acelui punct. Dar capacitatea nu e direct proportionala cu numarul de benzi, ci creste mai mult de atat...

Atunci capacitatea totala a unei autostrazi, impreuna cu DNul paralel, e pe la 5xDN.

De acord ca la anumite ore in anumite puncte traficul poate fi o problema. Dar in medii zilnice anuale traficul creste cu cateva procente pe an, am cautat cu frunzaverde (a cautat el, eu am pus intrebarea) si mai mult de 50% in 10 ani (adica 4% pe an) la trecerea de pe DN pe noua autostrada (plus DN) in Polonia nu a gasit.

DNurile depasite de la noi au trafic supraaglomerat, hai sa zicem 2xDN in unele puncte (si 3xDN la intrari DN1 in Bucuresti nord si Cluj vest). Dar pana la 4-5xDN mi se pare ca mai e loc destul.

Apropo de lungimea portiunii continue de autostrada, eu cred ca de la Arad la Nadlac de exemplu tot "trafic de frontiera" (adica relativ putin) va fi inca multa vreme, indiferent daca "autostrada continua" vine de la Bucuresti sau numai de la Margina ca acum.

In aceeasi ordine de idei, cred ca traficul periferic gen Deva-Nadlac va fi totdeauna mai mic (in valori medii anuale) decat cel central gen Sibiu-Sebes-Alba (si mai departe la Cluj si TgMures).

Alt tip de rationament tine seama si de relief: Deva-Nadlac e distanta mare dar defileul inferior al Muresului si traversarea "montana" Hunedoara-Timis duc la o activitate economica redusa=> aport mic de trafic. De aceea gâtuiri la 1+1 la Soimus sau Holdea, nu cred ca vor fi o problema de trafic, cel putin nu in urmatorul deceniu. Daca ar fi trafic de 2xDN pe autostrada s-ar crea cozi de multi km la gâtuire ceea ce nu am auzit/vazut sa se intample la Soimus sau Margina.

Atentie, asta nu inseamna ca e ok sa fie gâtuiri, si cu cat mai scurte cu atat mai bine, pentru ca pe DN 1+1 siguranta scade foarte mult cu localitati, frustrarea vitezei mici in coloana, si geometrie proasta. Kilometri de drum sigur trebuie fireste dati in folosinta cat mai curand chiar daca e receptie partiala de lot. Dar un tronson scurt gen Holdea-Margina cu 1-2 localitati si semne "mai ai un pic pana la A" poate functiona cativa ani buni la traficul sau "periferic".

Daca nu am dreptate inseamna ca va fi un boom economic cu crestere de populatie, ceea ce e bine. Deci sper si eu sa nu am dreptate. Dar cred ca e bine sa fim realisti.

PS: Pe acest rationament, nodul Sebes este mult mai important decat tunelurile Holdea (nu ca s-ar concura dar daca ar fi sa prioritizam). De asemenea, tot pe ideea traficului central, pe langa PiSi, Brasov-Sibiu pare important.

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.904
  • Karma: +2062/-995
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4789 on: November 12, 2017, 03:19:24 PM »
Quote
"Bun dar de unde sa vina atata trafic? Exista opinia asta generala ca traficul va exploda cand va fi autostrada completa pe distante lungi. "

Nici vorba, traficul nu are de unde sa explodeze. Nu ai inteles esenta problemei daca pui intrebarea asta. Probabil nu m-am exprimat suficient de clar.

Ca sa incercam sa vizualizam un pic problema, imagineaza-ti un drum clasic DN 1+1, pe care se creeaza o coloana mare de masini in spatele unui grup de camioane lente. Asta se intampla chiar daca in alte momente nu trece nici o masina timp de 10 minute. Daca sunt conditii proaste de depasire, aceasta coloana va persista sau chiar se va mari, pana la un moment dat. Cam asa se poate intampla si pe autostrada, evident la valori mult mai mari de trafic. Nu e nevoie sa fie autostrada permanent plina de masini, dar vor aparea grupuri de camioane, care la un moment dat vor fi depasite cu viteza melcului de masini cu rulote sau de autocare sau de alte camioane. Si asa vor aparea COLOANE si pe autostrada.

Acest fenomen acum este aproape imposibil, pentru ca nu au cum sa ajunga 10-15 camioane unul in spatele celuilalt si peste asta si vreo 2-3 autocare si alte masini mici multe. Pentru ca "bottle-neck"-uri actuale functioneaza ca un FILTRU. Ca o pâlnie. Coada care se creeaza la bariera de la Ohaba sau sensul giratoriu de la Margina, ca sa dam exemple de pe DN68A, NU PERMIT DECAT MAXIM TRECEREA UNUI CAMION LA 20-30 se secunde. Daca de pe A1 de la Timisoara vin mai multe, se face coada. Mai mult, se intercaleaza si masini mici si mai tare se rasfira traficul acolo. Astfel este imposibil sa apara ȘUTURI, VALURI de mașini.

La fel, sensul giratoriu de la Talmaciu sau trecerea prin Bascov sau semafoarele de la iesirea din Bucuresti sunt filtre, care limiteaza fluxul. Ele produc ambuteiaje locale, daca anumite valori sunt depasite si apoi coloana se dizolva treptat, lin.


Cum se transforma un ”ȘUT” in ambuteiaj pe autostrada? Simplu, daca o asfel de coloana de vehicule lente plus vehicule mai rapide asteptand in spate sa depaseasca, continua sa primeasca ”mușterii”, de ex. se adauga o altă coloană la Sebeș, venind de pe A10, plus intra câteva camioane și mașini mici din zona industriala Sebeș. Traficul devine tot mai lent, cei din spate frânează mai tare, de frică să nu fie un accident sau alt motiv de aglomerare. Dacă din spate continuă să vină puhoi mare de mașini eventual și alte coloane, ambuteiajul crește in spate mai repede decât se dizolvă în față.

O soluție provizorie poate fi interzicerea depășirii camioanelor pe aceste zone predispuse, măcar între anumite ore.


În zona unor orașe gen Sibiu lucrurile se coplică încă o data. La anumite ore de pe unele benzi de intrare pot veni continuu mașini, aproape cât să ocupe numai ele o bandă din două. Dacă asta se suprapune peste o coloană de mașini in tranzit, atunci ajungem repede la imagini cum zilnic se văd la Paris pe toate autostrăzile. Cu toate benzile pline de mașini, mod de circulație ”stop and go”, benzile de intrare in A pline ochi si ele, deseori cu ambuteiaj mai departe pe arte din oraș.


Asadar nu e vorba de a vedea trafic mediu de 4-5 ori mai mare decat acum, e vorba doar de acumularea nefasta de vehicule, in conditiile unui trafic sa zicem dublu decat acum. (generat de legaturile economice acum dificile intre regiuni, dar care vor fi mult usurate dupa finalizarea autostrazii; plus cresterea generala a gradului de motorizare si a mobilitatii).

Quote
PS: Pe acest rationament, nodul Sebes este mult mai important decat tunelurile Holdea (nu ca s-ar concura dar daca ar fi sa prioritizam). De asemenea, tot pe ideea traficului central, pe langa PiSi, Brasov-Sibiu pare important.

Pai nodul Sebes este infinit mai important decat tunelurile Holdea. Un calcul simplu ne arata asta. Pe DN1 in zona Alba Iulia as estima traficul la un MZA 30.000, la care adaugam minim 5.000 care evita zona, pentru ca știu că este aglomerat. Stim ca acolo permanent avem probleme si timpul suplimentar este in jur de 30 min. Hai sa punem numai 20min, ca noapte si duminica nu se sta. Daca am avea autostrada Alba Iulia-Sebes gata, s-ar economisi in plus alte 10 minute. Total medie economie cu A10 lot 1 gata = 30 min.
In schimb la Holdea nu cred ca depasim acum 10.000, la care mai punem 5.000 care acum merg pe Valea Muresului, dar care ar folosi A1 daca ar exista. La Holdea am masurat eu, se intarzie ca. 5 minute fata de drumul ideal sau ca. 15 minute fata de situatia cu autostrada.
= nod Sebes și A10 lot 1 = 35.000 x 30 min = 1.050.000 vehicule-minut
= tunel Holdea și A1 LD lot 2E = 15.000 x 15 min = 225.000 vehicule-minut

Avantajul economic imediat al nodului Sebes plus A10 pana la Alba Iulia este de 5 ori mai mare decat la lotul 2E din A1 Lugoj-Deva. Comparatia este buna, dat fiind ca cele doua investitii au un cost asemanator. (altfel mai trebuia sa impartim la pret si aflam avantajul in vehicule-minut/per € investit).


Totusi tunele gen Holdea sau autostrazi gen Sibiu-Pitesti, resp. Tg. Neamt-Tg. Mures au si o alta componenta care le da insemnatate: leaga regiuni ale tarii, asigura practic unitatea nationala a Romaniei. Deocamdata regiunile sunt aproape taiate economic unele de altele. Discutam deci de o problema STRATEGICA. Tunelul Holdea are o importanta STRATEGICA. Ceea ce nu putem spune despre lotul 1 din A10.
« Last Edit: November 12, 2017, 03:27:52 PM by vancouver »
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

Europiu

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 499
  • Karma: +268/-322
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4790 on: November 12, 2017, 06:33:33 PM »
Multumesc, foarte interesant! Pare o modificare la cererea CNAIR? Sau asa a ofertat Porr?

Da, modificarea a venit de la Porr.

A fost o discuție mai de multișor pe forum, nu mai găsesc chiar toate postările, dar, dacă ai răbdare și interes, e prin zona temporală a acestor mesaje ale lui alecu26, NGC sau, mai recent, al lui north.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.726
  • Karma: +2651/-556
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4791 on: November 12, 2017, 08:51:19 PM »
Modificarea nodului Turda da catre Porr fata de plansele din SF a fost observata prima data de ccado, pe 30 octombrie 2014...
El a dat alarma despre subiect...

Va salut!

Am observat in pozele de azi o schimbare a nodului A10-A3. Poate se stia deja de schimbare, dar eu nu am observat pana acum acea modificare.




LE
Am modificat un pic textul ca sa am sanse mai mari sa il regasesc si peste un an sau doi, cand se va discuta iar despre problema cu nodul Turda modificat de Porr fata de proiectul initial....
« Last Edit: November 12, 2017, 11:28:49 PM by TibiV »

Vice33

  • Executive
  • *****
  • Posts: 384
  • Karma: +88/-141
    • Program gratuit de legislatie ruiera
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4792 on: November 12, 2017, 09:55:25 PM »
Va rog frumos să mă lămuriți și pe mine despre modificările legii recepției lucrărilor. De ce nu se mai poate face recepția parțială pentru lotul 4...si ce inseamnă că trebuie să se aștepte după noua lege finalizarea integrală a lucrărilor. Asta înseamnă că lucrările de pe loturile 3 și 4 trebuie să fie 100% în noua lege pentru recepția lucrărilor?

Europiu

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 499
  • Karma: +268/-322
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4793 on: November 12, 2017, 10:06:37 PM »
Modificarea nodului Turda a fost observata prima data de ccado, pe 30 octombrie 2014...
+1! Oare pe unde o mai fi ccado? Avea si contributii foto...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.726
  • Karma: +2651/-556
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4794 on: November 12, 2017, 11:17:56 PM »
Nu a mai dat de forum din septembrie 2016... :(

Vice33

  • Executive
  • *****
  • Posts: 384
  • Karma: +88/-141
    • Program gratuit de legislatie ruiera
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4795 on: November 14, 2017, 06:01:49 PM »
Postez aici câteva informații utile preluate de pe site-ul HOLCHIM cu privire la turnarea betonului pe timp friguros, care are legătură cu discuția de pe topicul A1 - acolo unde Flashu74 a postat câteva poze cu ridicarea grinzilor UMB la dealul cu lilieci - și unde nu prea sunt șanse să vedem suprabetonare în această iarnă. Dar să vedem ce spun specialiștii:

http://www.holcim.ro/uploads/RO/Holcim_Brosura_betoane_timp_rece_A5_finalal05le.pdf
Quote
La punerea în operă:

• temperatura betonului proaspăt nu trebuie să fie mai mică de +5°C în momentul livrării

• dacă temperatura aerului este situată între +5°C și -3°C, temperatura betonului nu trebuie să fie mai mică de +5°C. Dacă dozajul de ciment este mai mic de 240 kg/m sau dacă se folose[te ciment cu căldura de hidratare redusă, temperatura betonului trebuie să fie mai mare de +10°C la locul de punere în operă.

• la temperaturi ale aerului mai mici de -3°C, temperatura betonului trebuie să fie mai mare de +10°C.

• este obligatorie compactarea tuturor betoanelor turnate pe timp friguros prin vibrare mecanică.

Notă:

• betonul nu se va pune în operă în cazul în care există părți ale cofrajelor înghețate sau acoperite cu zăpadă

• nu se recomandă punerea în operă a betonului la temperaturi ale aerului situate sub -10°C.

• În cazul elementelor masive, dacă există pericol de îngheț, începerea betonării unui strat se va face numai la temperaturi ale aerului exterior mai mari de +5°C.

După punerea în operă

Protejarea betonului trebuie să se realizeze imediat dup\ punerea lui în operă.
Temperatura betonului nu trebuie să coboare sub temperatura de îngheț (0°C sau temperatura specificată în proiectul anual de organizare a lucrării pe timp friguros în funcție de aditivii utilizați) înainte de a atinge un nivel de întărire corespunzător unei rezistențe minime de cca 5 MPa.

Verificarea nivelului de întărire se face prin încercarea epruvetelor păstrate în aceleași condiții ca și elementul turnat.

Dacă este să ne luăm după previziunile specialiștilor de la ANM pentru sezonul friguros 2017-2018, atunci nu prea văd șanse să toarne ceva în această iarnă...sunt convins că până la instalarea completă a sezonului rece, UMB-ul să mai poată să mai facă ceva în cele 2-3 săptămâni care le-au mai rămas cu vreme bună...
« Last Edit: November 14, 2017, 06:14:12 PM by Vice33 »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.882
  • Karma: +2640/-581
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4796 on: November 15, 2017, 07:35:24 AM »
Update! Am pus noile estimari pentru A3 Ogra-Campia Turzii, avand in vedere ca Astaldi a primit AC pe tot lotul (coridor expropriere initial) si ca Straco va primi in foarte, foarte scurt timp AC (prima din 3 din ce am inteles ca e nevoie). Plus alte update-uri...



Powered by API/PUM imgur uploader
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

KenyaSong

  • Toddler
  • *
  • Posts: 4
  • Karma: +3/-0
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4797 on: November 15, 2017, 12:42:00 PM »
Multumim! Data actualizarii insa nu a fost actualizata :)

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.882
  • Karma: +2640/-581
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4798 on: November 15, 2017, 01:04:15 PM »
Ups, am corectat. :D



Powered by API/PUM imgur uploader
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.882
  • Karma: +2640/-581
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4799 on: November 15, 2017, 02:54:08 PM »
Inca doua modificari
- am inclus AC emisa azi pe lotul Straco
- am modificat lungimea loturilor UMB (LD4) si Straco (aveam borne km gresite)

Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX