News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

alecu26

1.legat de loturile 1&2...e aproape situatia aproape ideala pentru ei. Studii geo si proiectare pe timp de iarna. Poate mai bine era daca erau cu cateva saptamani mai avansati...ca acum in Februarie deja sa se apuce de piloti forati, astfel incat la 15 martie când temperaturile permit, fara costuri suplimentare, sa toarne betoane la fundatii.
2. legat de nodul de la Turda....exista justificarile necesare pentru care se face modificarea. Au fost trimise de CNADNR. Pentru ei, si probabil si pentru cei de la AMPOST acestea cantaresc mai mult de cat faptul ca s-a schimbat solutia tehnica de la licitatie.
3. ce s-a intamplat cu nodul asta, e o poveste mai lunga. Problemele proiectului initial au fost semnalate din timp la licitatie....(daca are cineva timp sa caute in clarificarile de pe site la CNADNR)...si au fost ceva schimbari. In plus....configuratia nodului, chiar daca trebuia sa fie batuta in cuie (si tu in cadrul FIDIG Galben sa jonglezi doar intre aceste limite), probabil Porr a gandit inca de la faza de licitatie aceasta solutie, si au riscat, chiar daca puteau fi descalificati. Dar sincer, nu pot sa-mi dau seama daca e mai ieftina sau nu. (as zice ca sigur e mai ieftin...ca altfel Porr cerea bani in plus...care ar fi blocat totul...si am fi vazut asta in santier).

Eu zic ca totusi...mai bine ca e PORR acolo si se misca asa de bine, decat nu stiu ce ""altii"" sau Imbecilo. Faptul ca ei au iesti pe locul 2 a fost o surpriza pentru multi.

PS: si nodul de la Sebes e poate la fel de complex...si confuzia va fi chiar mai mare, intrucat in doar cativa km avem 3 noduri cu foarte multe elemente suprapuse....si oricum A1 acolo e intr-o zona cu curbe la limita si in plan vertical si orizontal.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

Stie cineva de ce a disparut A10 de pe google maps ?!...

A3 Gilau-Nadaselu este, tronsoanele in lucru de pe A1 apar, dar A10 nu mai este...

Hopaaaa... Acum am observat ca a disparut si A3 Campia Turzii - Tg.Mures....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#2072
Quote from: alecu26 on February 09, 2015, 06:21:23 PM
3. ce s-a intamplat cu nodul asta, e o poveste mai lunga. Problemele proiectului initial au fost semnalate din timp la licitatie....(daca are cineva timp sa caute in clarificarile de pe site la CNADNR)...si au fost ceva schimbari. In plus....configuratia nodului, chiar daca trebuia sa fie batuta in cuie (si tu in cadrul FIDIG Galben sa jonglezi doar intre aceste limite), probabil Porr a gandit inca de la faza de licitatie aceasta solutie, si au riscat, chiar daca puteau fi descalificati. Dar sincer, nu pot sa-mi dau seama daca e mai ieftina sau nu. (as zice ca sigur e mai ieftin...ca altfel Porr cerea bani in plus...care ar fi blocat totul...si am fi vazut asta in santier).

A fost o modificare prin clarificarea 3.
Quote
Precizam, pentru Lotul 4, ca in Cerintele Beneficiarului, la Anexa5, la nodul directional Turda se exclude pasajul inferior pe breteaua 1, km 1+355 si pasajul inferior pe breteaua 2, km 2+180, si se adauga pasaj pe bretea 5, km 0+250.



Si cateva clarificari in clarificarea 8.
Quote
Intrebare 2
Referitor la Caietul de sarcini pentru loturile 1, 2, 3 si 4, cap. 3.2 Cerinţe obligatorii pct. 3.2.2 e) si f) va rugam sa specificaţi daca numărul de structuri/ cai de acces si soluţia tehnica prevăzute in Anexa 5: Cerinţe obligatorii de proiectare structurala si respectiv Anexa 6: Drumuri si poduri de acces, trebuie menţinute sau se permite optimizarea acestora, acolo unde este posibil, tinand cont de cerinţele obligatorii de proiectare.

Raspuns 2
Structurile de poduri, pasaje şi viaducte au fost proiectate ținând cont de gabaritele de liberă trecere impuse prin normative şi de standardele europene de proiectare. Lungimile structurilor proiectate care primează sunt cele prezentate în Anexa 1 la Clarificarea Nr. 3, secţiunea "Lucrări de Poduri".
Prin urmare, la clarificarile solicitate vă comunicăm urmatoarele:
Lungimile structurilor proiectate prezentate în Anexa 1 la Clarificarea Nr. 3 au reieşit din condiţiile impuse de către autorităţile de resort responsabile cu administrarea căilor de comunicaţii (drumuri, cai ferate) şi a obstacolelor traversate (canale, parâuri, râuri şi reţele edilitare). Tipurile de structuri şi lungimile structurilor podurilor, pasajelor şi viaductelor pot fi modificate cu condiţia ca Antreprenorul să se asigure că proiectul respectă pe deplin Cerinţele Beneficiarului şi a tuturor standardelor aplicabile.
Poziţia structurilor poate suporta modificari cu condiţia încadrării lucrării respective în culoarul de expropriere. Antreprenorul poate propune alte poziţii de început şi de sfarşit ale structurilor cu condiţia respectării cerinţelor obligatorii şi a prevederilor Cerinţelor Beneficiarului.
Totodata, va rugam sa aveti in vedere ca, in Documentatia tehnica, Profilul Transversal Tip 1, Profilul Transversal Tip 2, Nodul rutier Alba Iulia Nord si Nodul rutier directonal Turda s-au modificat urmare avizarii acestora de catre CTE – Siguranta circulatiei, plansele modificate fiind prezentate in Anexa nr. 1 la prezenta clarificare.


Intrebare 3
Facem referire in cele ce urmează la proiectul ilustrativ si va solicitam sa ne transmiteţi următoarele:
Daca este posibil ca anumite poziţii menţionate de Autoritatea Contractanta in Anexa 5 sa fie modificate ca număr de poziţii si poziţie kilometrica, fara ca acest lucru sa dăuneze in vreun fel sau sa atragă dupa sine impedimente in funcţionalitatea contractului.

Raspuns 3
A se vedea Raspunsul 2 din prezenta clarificare.


Intrebare 4
Referitor la procedura de licitaţie deschisa pentru atribuirea contractului de achiziţie publică pentru "Proiectare si Execuţie autostrada Sebeş - Turda, Loturile 1, 2, 3 si 4", va rugam sa clarificaţi următoarele aspecte:
Referitor la volumul Cerinţele Beneficiarului, Cap. 5.4 Cerinţe generale de proiectare structurala, va rugam sa confirmaţi conţinutul paragrafului 5.4.3. si anume: "Forma si structura podurilor prezentate în Proiectul Ilustrativ poate fi considerata provizorie si Antreprenorului i se permite să modifice lungimile de amplasare, unghiurile de înclinare, dimensiunile podului si informaţiile de amplasare din proiect, cu condiţia respectării Cerinţelor obligatorii specificate în subcapitolul 5.6.".
In consecinţa, va rugam sa actualizaţi Anexa nr. 5 - Cerinţe obligatorii de proiectare structurală in sensul renunţării la poziţiile kilometrice de început si de sfârşit ale podurilor si pasajelor pe autostrada, respectând astfel conţinutul paragrafului 5.4.3 menţionat anterior.
(Nota: poziţiile kilometrice de început si de sfârşit determina lungimea podurilor si pasajelor si întrucât aceste informaţii sunt incluse in anexa 5, ele sunt o cerinţa obligatorie, iar posibilitatea ca Antreprenorul sa modifice lungimea, unghiurile de înclinare sau dimensiunile podurilor, devine inaplicabila).

Raspuns 4
A se vedea Raspunsul 2 din prezenta clarificare.


Intrebare 5
In cazul in care se justifica, se poate modifica numărul si tipul podeţelor prezentate in proiectul ilustrativ?

Raspuns 5
Referitor la solicitarea de clarificare de mai sus, menţionăm faptul că se vor respecta Cerinţele Beneficiarului.

NGC

#2073
De asemenea, prin clarificarea 8 a fost modificat si nodul Alba Iulia Nord.



rebel

Porr azi lucra in mai multe puncte (si in spatele centrului logistic a lui kaufland)
in apropiere de Aiud unde dn1 este langa calea ferata in departare se vedea ceva miscare si pe lot 3 si in apropiere de aiud.

cateva poze ..nu-s cine stie ce calitate :D









medicul de garda

Exceptional raspuns, NGC20, multumiri enorme!!! :cheers:

Cu ocazia asta, cred ca ne-am lamurit ca Porr nu ar trebui sa aiba mana libera sa modifice nodul dupa bunul plac, in halul ala. Eu, cel putin, asta am inteles din clarificari, din textul: "Poziţia structurilor poate suporta modificari cu condiţia încadrării lucrării respective în culoarul de expropriere. Antreprenorul poate propune alte poziţii de început şi de sfarşit ale structurilor cu condiţia respectării cerinţelor obligatorii şi a prevederilor Cerinţelor Beneficiarului."

Tot e dubioasa treaba, dar macar stim, ce cel putin in cadrul licitatiei, cam astea erau pretentiile CNADNR-ului, ce s-a intamplat dupa ramane de vazut. Si sa vedem cu timpul cu ce nod ne alegem pana la urma, ca e neclara situatia.
Trust me, I'm an east-european doctor!

florin74

Quote from: NGC20 on February 07, 2015, 07:48:08 AM
Contractul pentru " Supervizare autostrada Sebes-Turda Lot 3" a fost atribuit in 04.02.2015 catre "Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania S.R.L. - EGIS Romania S.A.".
Valoare estimata:  11,495,980.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:  3,980,826.20 RON fara TVA


Contractul pentru " Supervizare autostrada Sebes-Turda Lot 4" a fost atribuit in 04.02.2015 catre "Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania SRL - SPEA Ingegneria Europea SpA. (Lider de asociere - TECNIC Consulting Engineering Romania SRL)".
Valoare estimata:  11,495,980.00 RON fara TVA
Valoare atribuire:  3,980,826.20 RON fara TVA


Sunt aceleasi valori estimate si de atribuire, deci nu este greseala de tipar.

Pentru lotul 1 s-a contestat la CNSC si se reevalueaza o oferta.
Pentru lotul 2 inca nu este public cine a castigat.

Au fost semnate cele 2 contracte
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat%20supervizare%20sebes%20turda%20lot%204.pdf
http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/comunicat%20supervizare%20sebes%20turda%20lot%203.pdf

adiarc

Cred ca aceasta autostrada va înregistra câteva premiere pozitive , in ceea ce privește durata de implementare ( in sensul bun al cuvântului , chiar daca s- a lungit putin cu anunțarea câștigătorilor ).
Lucrul cel mai important este ca SF-ul s-a făcut O SINGURA DATA.....din păcate încă ne confruntam cu o avalanșe de SF-URI , a unor proiecte imposibil de implementat in 2 ani de la finalizarea acestuia
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

pai tipic romanesc: ne miscam când e cutitul la os si impinsi din spate de altii.

Cred ca Porr, in maxim 1-2 luni de primavara va depasii inclusiv pe UMB de pe lotul 4 de pe Lugoj-Deva.

Pe Aldesa-Comsa, Salini-Impregilo i-a lasat demult in urma, chiar daca a inceput cu o groaza de timp mai tarziu.
Drumurile noastre POATE;

horatiu.cosma

Ii depaseste pe UMB fiindca UMB are blocate 2 sectiuni din 4, nu fiindca lucreaza slab(daca nu ma crezi, intreaba-i pe localnicii din Branisca :)).

NGC

#2080
@florin74: Contractele (S-T 3+4) erau deja semnate si era aparut deja in SEAP inainte de comunicatele CNADNR. Sunt curios care e treaba pentru lotul 2.

alecu26

Eu inca astept grinzile pentru podurile deja construite de UMB.

Si Porr are un pod peste lac...si s-a descurcat. UMB daca era sigur zicea ca acolo e blocat...ca el vroia sa faca terasament, ca acum se cere pod...si tot asa.
Drumurile noastre POATE;

cutter

Dar faptul că Porr a înlocuit podul de 400m peste lacul Stejeriș care apărea în studiul de fezabilitate cu terasament (ceea ce duce la distrugerea parțială a lacului) nu reprezintă o încălcare a Acordului de Mediu?

horatiu.cosma

Au inlocuit podul cu terasament? Eu credeam ca au intrat cu terasament pe marginea lacului pentru a putea turna pilotii forati pentru pod. Asa parea cel putin din ultimele poze, au intrat foarte departe pe lac, dar pe o portiune relativ ingusta(in niciun caz 25-30 de m cat ar avea nevoie pentru A), si se vedeau si ceva Zublini pe langa lac. Stie cineva altceva?

alecu26

asta spuneam si eu. Nu stiu daca e in asa detalii acordul de mediu. Acel lac era artificial....de pescuit. Eu m-ai degraba o vedeam ca o distrugere (ca acolo nu mai poti pescui dupa aia) a unei proprietati private.

Parca erau ceva simulari de la Delacroix. Probabil a ramas foarte putin din acel pod...un podet...ceva sau maxim o deschidere. Au fost ceva mesaje mai demult pe tema asta.
Drumurile noastre POATE;