DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry


voicul

Si Astaldi face update-uri regulate la ... claimuri:

Astaldi a pus tunul revendicărilor pe podul de la Brăila. Vremea proastă, prilej de pretenții

Constructorul italian Astaldi care, alături de o firmă japoneză, a câștigat contractul pentru lucrările de proiectare și construire ale unui nou pod peste Dunăre la Brăila, are formulate nu mai puțin de 16 revendicări. Societatea civilă susține că italienii au oprit lucrările, în timp ce oficialii spun că un pod este mai complicat decât o șaormerie.

Vremea proastă, legile noi, inclusiv cea privind creșterea salariului minim pe economie, modificări ale normativelor și vitezei de proiectare, lipsa exproprierilor, toate sunt motive suficient de bune pentru firma italiană Astaldi ca să își rotunjească profiturile înregistrate în proiectul podului de peste Dunăre, la Brăila.

Un document deținut în exclusivitate de Digi24.ro arată că Astaldi are formulate nu mai puțin de 16 revendicări față de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR). Unele revendicări conțin și plăți suplimentare față de valorile din contract.

Pretențiile italienilor au la bază ,,întârzieri și/sau costuri suplimentare generate de schimbări ale legilor", cum ar fi creșterea salariului minim pe economie, cerințele privind proiectarea construcțiilor, modificarea vitezei de proiectare sau a tarifelor practicate de CNAIR.

O altă revendicare a Astaldi privește eliminarea obligației ce o are de a instala panouri de identificare a contractului. Constructorul are formulate pretenții privind întârzieri la punerea la dispoziție a avizelor si acordurilor în termen de valabilitate, revendicări prind proiectele de relocare a utilităților, condițiile meteo proaste, cheltuieli suplimentare cu lucrările de arheologie, modificări privind exproprierile, etc. Două dintre aceste revendicări au și o componentă financiară, deocamdată doar un milion de lei.

Lucrările par a fi intrat într-un blocaj în care firma italiană nu scapă nicio ocazie de a cere mai mulți bani, în timp ce autoritățile locale se găsesc sub presiune publică pentru urgentarea lucrărilor.

Oficialii locali spun că proiectul avansează, în pofida lipsei de progrese vizibile. Iulian Chiriac, președinte al Consiliului Județean Brăila spune: "un pod nu se face în același timp în care se deschide o șaormerie".

"Sunt proceduri legale, ținem legătura cu firma constructoare și cu ceilalți implicați. Sunt probleme în ceea ce privește obținerea avizelor pentru trecerea digului spre amplasamentul unde vor fi începute lucrările – e vorba de un aviz de la Apele Române și de unul de la CNAIR pentru a semaforiza drumul de acces catre dig. Mă refer la drumul de exploatare care leagă digul de malul Dunării, iar firma constructoare vrea să aibă un aviz pentru a trece utilajele grele peste dig, să nu afecteze structura digului", spunea recent șeful CJ Brăila.

Restul pe: https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/astaldi-a-pus-tunul-revendicarilor-pe-podul-de-la-braila-vremea-proasta-prilej-de-pretentii-1096094

perfidus

Ce-mi place mie cum mereu se gasesc scuze pentru chestiunile neprevazute. Serios? Chiar nu sunt prinse in SF cheltuielile cu toate avizele, inclusiv pentru a trece utilaje grele peste dig, in organizarea de santier? Pe cine luati de prosti?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rota

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

milo1981

autoMinder - aplicație de management a parcului auto

voicul

Vad ca Astaldi nu sta pe loc nici la acest proiect.

E de bine si sa ii tina asa pana cand termina.  :)

Horațiu 87

ma fac si eu de cacao cu 3 poze facute de pe dig, din mers, dinspre Galati spre Braila  :( :(






Harry

Si un comunicat oficios:

Vineri, 15 martie 2019, la sediul Consiliului Județean Tulcea, la invitația președintelui Horia Teodorescu, reprezentanții Asocierii de firme Astaldi și IHI Infrastructure Systems Co., constructorul podului suspendat peste Dunăre, Tulcea - Brăila, dar și reprezentanții beneficiarului  Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au realizat o amplă prezentare a stadiului lucrărilor la această investiție majoră.
   Astfel, din partea constructorului au fost prezenți Andrea Danese – director general adjunct pentru Europa, Pier Luca Canino – director de țară pentru România, Dragoș Burlan – director tehnic, Giorgio Carappetta – manager de proiect și Kudo Mitsuhiro – manager de proiect, în timp ce beneficiarul CNAIR a fost reprezentat de Sorin Scarlat – director general adjunct și Raul Mag – director de proiect.
   ,,Poate mai sunt mulți tulceni neîncrezători cu privire la finalizarea acestui proiect de importanță extraordinară pentru România, pentru Dobrogea, pentru Tulcea. Acest proiect se află în desfășurare, fapt pentru care astăzi facem o prezentare a stadiului lucrărilor la ora actuală. Termenul de finalizare a construției prevăzut în contact va fi respectat astfel că această investiție va fi dusă la bun sfârșit", a declarat președintele Horia Teodorescu.
   Potrivit prezentării făcute de directorul tehnic Dragoș Burlan, proiectul în sine nu cuprinde doar podul suspendat, ci și un drum de circa 23 km, care va face legătura între Brăila și Jijila, 19 km fiind în județul Tulcea.  Contractul a fost semnat în luna ianuarie 2018, ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectare fiind dat pe 2 martie 2018. Contractual erau prevăzute 12 luni de proiectare, dar pe data de 21 decembrie s-a dat ordinul de începere a execuției, având proiectul tehnic aprobat și fiind obținute toate autorizațiile și aprobările necesare.
,,Suportul pe care ni l-au dat autoritățile publice centrale și locale a fost unul nemaintâlnit de noi: într-un termen de aproape trei luni de zile, s-au efectuat exproprierile, s-a înnoit avizul de mediu, s-au transferat șase hectare de pădure de la Ministerul Pădurilor la cel al Transporturilor și s-a defrișat zona.
   Conform graficului de lucrări, executăm de pe 21 decembrie 2018 până la începutul lui aprilie 2019 lucrări pregătitoare. Aceste lucrări pregătitoare efectuate până în prezent ne permit să lucrăm în zona Dunării la cei doi piloni centrali pe toată durata anului, în așa fel încât nu vor fi oprite lucrările din cauza nivelului ridicat al Dunării. Lucrările efective la fundațiile podului, atât la cele două blocuri de ancoraj, cât și la cele două fundații de la pilonii centrali vor începe în luna aprilie, când vom realiza atât pereți mulați cât și coloanele forate", a precizat Drogoș Burlan.
   În zona Jijila, în două luni de zile constructorul a reușit să realizeze un mic ,,palm", în vederea asigurării frontului de lucru pe toată perioada anului pentru a fixa cei doi piloni în sol. De asemenea, toate platformele și drumurile dintre ele vor avea o înălțime de circa 8 metri pentru a asigura frontul de lucru pe toată durata anului. În condițiile în care Dunărea va începe să crească în câteva săptămâni, această activitate de pregătire a terenului începută de circa două luni și jumătate va fi finalizată în următoarele trei săptămâni, astfel încât anul acesta să fie terminate lucrările la fundațiile celor două blocuri de ancoraj. Potrivit estimărilor constructorului, la fundațiile de la turnuri, lucările vor fi finalizate în lunile ianuarie sau februarie 2020.
   ,,Ne-am luat măsurile pentru a putea asigura lucrul nu numai pe toată durata anului. Vor fi niște activități continue, 24 din 24, șapte zile pe săptămână, 30-31 de zile pe lună, 365 de zile pe an. Putem să vă spunem că la sfârșitul lui 2022, începutul lui 2023, această lucrare va fi finalizată și vom putea folosi acest drum de 23 de kilometri și primul pod suspendat din România", au dat asigurări reprezentanții Astaldi.
Pe de altă parte, beneficiarul CNAIR face eforturile necesare pentru asigurarea reurselor financiare. Pentru acest an, în bugetul acestei investiții este prevăzută o sumă de aproape 600 de milioane de lei cu posibilitatea majorării ei la rectificările bugetare. Astfel, reprezentanții CNAIR au dat asigurări că, din punct de vedere financiar, nu există nicio barieră în finanțarea acestei investiții.




milo1981

autoMinder - aplicație de management a parcului auto

Harry


NGC

Quote from: NGC on December 19, 2018, 09:14:10 PM
Sa trecem autorizatia si in formatul "standard". :p

18.12.2018: ""Etapa I - Fundații/elevații turnuri Brăila/Tulcea și incintă parțială bloc de ancoraj zona Tulcea" din cadrul obiectivului de investiție  ,,Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila""

Sa adaugam si AC pentru etapa a doua.

16.03.2019: "ETAPA II-Pod suspendat peste Dunăre și viaductwe de acces" din investiția ,,POD SUSPENDAT PESTE DUNĂRE ÎN ZINA BRĂILA"



Ionut

Este și o valoare pe undeva ca sa ne dăm seama ce procent din lucrări este autorizat acum? Prima AC era pentru aproximativ 7% din contract, daca tin minte corect.