DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Ce e aia autorizație de începere? Ca exista ordin de începere și autorizație de construire. Dar de autorizația de începere a lucrărilor nu am mai auzit.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Curand o sa auzim de tot felul de combinatii. Asa-i cand repetentii clasei ajung prin ministere, in acest caz la deparatmentul comunicare.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

GDPR

In sedinta de guvern de azi s-a adoptat HG privind actualizarea datelor de identificare și a valorilor de inventar ale unor imobile aparținând domeniului public al statului și transmiterea unor părți din acestea din administrarea Administrației Naționale a Penitenciarelor – Penitenciarul Brăila în administrarea Ministerului Transporturilor, în vederea realizării de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a obiectivului de investiții "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila"

subway

Acela o fi amplasamentul celuilalt <mort>, cel de pe malul stang?

Harry

După emiterea de către Ministerul Transporturilor a autorizației de începere a lucrărilor de construire la infrastructura podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, pe 20 decembrie 2018, D.R.D.P. Constanța care are atribuții de supervizare a lucrărilor în cadrul acestui contract, a emis ordinul de începere a lucrărilor "Etapa I – Fundații/elevații turnuri Brăila/Tulcea și incinta parțială bloc de ancoraj zona Tulcea".
Astăzi au fost demarate lucrările pregătitoare în vederea începerii lucrărilor de execuție autorizate.

-CNAIR

Ionut

API pe Facebook

Miercuri, 19.12.2018, a fost emisă prima autorizație de construire aferentă podului peste Dunăre de la Brăila. Contractul a fost semnat pe 15.01.2018 (detalii tehnice aici: http://bit.ly/2EXFWLv) cu asocierea italiano-japoneză Astaldi-IHI Infrastructure pentru aproape 2 miliarde de lei (fără TVA).

În această autorizație sunt incluse cele două pile (turnuri) ale podului suspendat și parțial unul dintre blocurile de ancoraj (cel dinspre Tulcea). Valoarea lucrărilor avizate acum se ridică la aproximativ 140 de milioane de lei, adică doar 7% din investiție.

Am explicat de multe ori problemele, de exemplu în 10.04.2018 (link: http://bit.ly/2AlFaEr) și 30.05.2018 (link: http://bit.ly/2QWlscp), argumentând pe larg de ce execuția proiectului va avea mari întârzieri.

Motivul principal: CNAIR a decis să contracteze separat relocarea utilităților. Intenția a fost lăudabilă, însă din cauza incompetenței și tergiversărilor nepermise nici până astăzi nu s-a făcut mutarea diverselor rețele. Ba mai mult, nici măcar licitațiile nu au fost relansate după ce au fost anulate în prima parte a lui 2018!

Cerem oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să scoată de urgență la licitație relocările de utilități (la o valoare estimată corectă). Ar fi regretabil să avem în câțiva ani un nou muzeu de sute de milioane de euro: un pod suspendat lung de 2 km neconectat la capete cu drumurile naționale de lângă Brăila și Jijila.

Ionut

Mi-a scapat articolul asta de pe Ziare.com la care a contribuit Catalin...




Programata pentru 2022, inaugurarea Golden Gate-ului romanesc risca sa fie amanata cu mai multi ani. Iata de ce

Finalizarea podului peste Dunare de la Braila ar putea intarzia chiar si cu cativa ani, din cauza ca statul n-a luat din timp masurile necesare pentru desfasurarea in bune conditii a proiectului, sustine deputatul USR Catalin Drula. "Este adevarat ca s-a dat autorizatie de construire, dar numai pentru 7% dintre lucrarile din proiect. Practic, se poate lucra la cei doi piloni ai podului si la un singur bloc de ancorare pentru cabluri, situat la extremitatea din Tulcea a podului. Restul de 93% dintre lucrari nu se pot efectua momentan. Din acest punct de vedere, as spune ca situatia este dezastruoasa.

Motivul pentru care nu se poate face cea mai mare parte a lucrarilor este ca pe traseul proiectului nu s-au realizat relocarile de utilitati. Iata despre ce este vorba. Pe traseul drumului care vine in continuarea podului, atat pe malul din Braila cat si pe cel din Tulcea, sunt conducte de gaz si linii electrice. De regula, constructorul este cel insarcinat cu mutarea acestor retele, astfel incat in zona sa se poata construi sosea. In cazului podului, insa, a ramas in sarcina Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sa rezolva problema relocarii utilitarilor. Mai exact, CNAIR urma sa contracteze societatile care sa realizeze, efectiv, relocarea.

In mod normal, ca aceste relocari sa nu produca intarzieri, ele trebuiau scoase la licitatie odata cu podul. Dar CNAIR nu le-a scos atunci, ci abia dupa semnarea contractului de constructie. Mai mult chiar - dupa ca s-au lansat tarziu - licitatiile au mai fost si anulate. Motivul: preturile estimate de CNAIR pentru lucrari erau atat de mici incat intreprinzatorii care puteau face relocarea de utilitati nu s-au inscris la licitatie. Nici pana astazi licitatiile n-au fost reluate, iar relocarile de utilitati nu s-au realizat. Iar asta pune inclusiv probleme de proiectare. Mai exact, proiectul tehnic al lucrarii trebuie coordonat cu cel al relocarilor. Adunate, toate acestea ar putea intarzia cu ani intregi finalizarea proiectului", a declarat deputatul Catalin Drula pentru Ziare.com.

"Speram sa reluam aceste licitatii chiar pana la finele acestei luni. Vom incerca, de aceasta data, sa venim cu preturi ceva mai atractive, care sa convinga societatile sa participe. Nu putem oferi peste pretul pietei, dar speram, totusi, sa-i convingem sa liciteze. Iar judecand dupa faptul ca pana acum nu s-au prea ingramadit contructorii la licitatie, am putea spera sa nu avem parte nici de prea multe contestatii. Oricum, momentan constructorii au front de lucru si nu vad niciun motiv sa ne gandim la intarzierea finalizarii lucrarilor", a apreciat Alin Serbanescu.

Ziare.com


Ionut

Au inceput lucrarile la podul Braila cum au inceput si la Pasajul Domnesti sau la Fabrica de Glucoza, de exemplu. Adica drumuri tehnologice, demolari, defrisari si descarcari arheologice. :lol: Ma duc si eu sa dau doua lopeti pe Sibiu-Pitesti ca sa arat ca au inceput lucrarile.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia "Supervizarea Proiectarii si Executiei Podului suspendat peste Dunare in zona Braila".

Valoare estimata: 48,988,269.50 RON fara TVA

Durata contractului: 175 luni

Termen depunere oferte: 11.03.2019

Fonduri: POIM

Quote
Durata contractului de 175 de luni mentionata in sectiunea II.2.7 curge de la Data de Incepere a Contractului si cuprinde: 54 de luni supervizare pentru etapele de proiectare si executie a lucrarilor, si 121 de luni supervizare pentru perioada de garantie a lucrarilor.

Quote
Ob-prest serv de sup in per de pr, ex si gar. Con va fi Ing cf pr Ctr lucr Pod susp cu o str pr de 1974,3 m, 2 viad acces, pcm si a dr pr de CT II Braila-Jijila de 19,095 km si a dr leg CT III cu DN22 Smardan-Macin de 4,328 km. Cf art221/L98/2016 si art24 din Ctr, mod care pot interv in per de derul a ctr se pot ref la: partile ctr; Modif care rez din nec unor st supl/expert; Mod care rez din impl solicit prov de la div inst/aut/ent cu atrib leg de ob de invest; Mod leg sau norm teh/stas/norm/stand pe parc ctr; intr de noi subctr si/sau inloc subctr initiali; inloc pers cheie/nonch/alt pers indif daca pers au facut sau nu ob pct in cadr fact de eval; prel term de pred de catre Prest a rap/livr specif in ctr sau mod ref la verif si aprob rap/livr de catre Benef; Mod Graf Activ Gantt in Per Prest Serv prin prisma real pers si/sau a res/econ exist; Real res sau econ in ctr ca urm: necons zile lucr dat nemob/demob/mob reduse a exper/pers; prob ca anumite res sa nu mai fie cons/necesare; aplic prev art 20.9 din Ctr; necons zile lucr dat semn cu intarz a ctr de serv fata de ctr de pr si exec (in cond in care anum faze ale ctr de lucr au fost realiz); necesit redis zile lucrat intre exp/pers si/sau etape/faze ctr de serv in scopul corel serv de sup cu dur/faza/etapa/evol/stad/prog fizic al ctr de lucr; Prel Per de Prest a Serv av la baza mod de la pct anterior, pcm si in urm sit: prel per de pr/exec/garant a lucr; neces corel per de prest a serv cu dur/faza/etapa/evol/stad/prog fizic al ctr lucr; intarz in exec sau in pr urm a unor dific intamp de Antrep; susp/rezil ctr de lucr; apar unor regl/dispoz ale Pol Rut ult semn ctr lucr; apar unor lucr suplim in ctr de lucr identif dupa incep lucr; mob slaba/indel a Antrepr; util sume rez de imp; real/utiliz res sau econ in ctr serv; Modif vor fi realiz ult semn ctr, doar daca nu repr mod subst cf a221(7) din L98/2016. Prel Per de Prest a Serv se va real cf art 24 din ctr. Mai multe info in Ctr.

Poate are cineva timp sa faca "traducerea" textului, pentru ca sa fie fara prescurtari. :D

Harry

Președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu a declarat că nu există niciun fel de probleme privind investiția Pod suspendat peste Dunăre, în momentul de față fiind bugetat avansul pentru achiziționarea materialelor necesare.
,,Este deja bugetat avansul care se va da în decurs de o lună celor de la Astaldi, întrucât toată lumea așteaptă avansul pentru a fi făcute comenzile de către subcontractori pentru materialele care intră în operă. Din câte am înțeles, Fincantieri, prin Șantierul Naval Tulcea, se ocupă de managementul a ceea ce înseamnă construcția metalică a podului de peste Dunăre și deja își caută subcontractori din județele Tulcea și Constanța, pentru componentele mici ale podului", a declarat președintele Horia Teodorescu.
Săptămâna viitoare, va avea loc la București o întâlnire la nivel ministerial cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și ai firmei Astaldi, pentru asigurarea bunei desfășurări a investiției.

+ o randare noua (cred)


subway

Exista pe undeva o reprezentare grafica despre cum vor arata cei doi piloni de sustinere?

Ionut

Nu. Nu exista. Doar niște randari 3D preliminare cred. Cum este și asta de mai sus.

voicul

Linistitor: Romania nu are buget pe 2019, dar acest pod are banii necesari.
Ce mai urmeaza peste 3 luni: ca e gata la final de an?