Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

istvan78

Asa-i, psihologie de baza. Daca pedepsesti oamenii sever pentru greseli, se invata sa le mascheze si te alegi cu incalcari intentionate.

etravel

Quote from: frunzaverde on April 25, 2018, 09:11:17 PM
inclusiv "paharutul" de la Balota sau de la Predeal
Adica oamenii dau pe gat un paharut de tarie ca sa prinda curaj inainte de a cobori panta de la Predeal, sau cum?

perfidus

Quote from: frunzaverde on April 25, 2018, 09:11:17 PM
Cel mult putem zice de cultura de siguranta de la calea ferata, care nu e chiar la standardele la care ar trebui sa fie.
Multumesc pentru excelenta sinteza. Eu zic ca se pot strange intr-o analiza cateva evenimente cum a fost cel mediatizat recent impreuna cu niste rezultate in urma anchetelor evenimentelor trecute si ceva informatii de interes public obtinute de la AFER, concluzionat si tras un semnal de alarma.

Stim de pe rutier de activitatea zilnica a ISCTR, pe feroviar nu am (cel putin eu) cunostinta de controlale  si de rezultatele lor. A fost un caz in trecut de retragere a licentei de operare pentru Regiotrans - cu ceva cerinte tehnice incalcate repetat, in rest liniste. Opinia publica nu e interesata de subiect. CF a ajuns cenusareasa transporturilor, stiu asta, dar efectele unui accident feroviar pot fi mult mai grave in conditiile actuale.

PS. Sunt perfect de acord ca fara dovezi nu se pot face acuzatii. Si pe rutier e la fel. Sunt cai de ocolire a regulilor pentru un profit suplimentar al operatorului, si soferii accepta pentru a nu-si pierde painea. Dar se cunosc riscurile. Amenda si cam atat. Pe CF vreau sa cred ca vorbim de siguranță si responsabilitate la alt nivel.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

lucianooo

Am o intrebare, nu stiu daca este locul potrivit aici dar incerc.
Pe Oradea - Cluj (din ce stiu linie simpla neelectrificata) - ce tip de semnalizare si sisteme de siguranta exista? Trenurile MAV care fac Budapesta-Cluj/Brasov au sistem de siguranta cu INDUSI?
Multumesc pt raspunsuri.

dragos76

Sunt ceva porțiuni cu semnalizare mecanică (cam pe zona Poieni - Ciucea)

dan tm

Exista atit BLA cit si semnalizare mecanica (Ciucea mi se pare ca are CEM).

Detaliile le gasesti aici.

http://www.cfr.ro/files/ddr/Anexa%201c%20-%20Harta%20sisteme%20de%20circulatie%20si%20dotarea%20statiilor.pdf

Nu are relevanta pentru siguranta circulatiei daca vagoanele sint MAV sau CFR deoarece tractiunea se face de catre CFR Calatori(pentru trenurile de calatori).

frunzaverde

Quote from: lucianooo on May 23, 2018, 01:34:22 PM
Pe Oradea - Cluj (din ce stiu linie simpla neelectrificata) - ce tip de semnalizare si sisteme de siguranta exista?

Pe aproape toata linia exista semnalizare BLA (bloc de linie automat) cu semnale electrice si autostop Indusi. Statiile sunt centralizate electro-dinamic, adica parcursurile, macazurile si semnalele sunt controlate (si asigurate) pe tot parcursul dintr-un pupitru centralizat de comanda de impiegatul de miscare din gara (IDM). La CFR fiecare gara are o portiune de parcurs de care e responabila (nu se foloseste dispecerizarea unificat-centralizata, cum se intampla in Rusia sau Suedia, de exemplu).

Sunt doua exceptii: Ciucea - Braisoru si Aghires - Baciu Triaj. Pe acestea din urma se foloseste calea libera cu intelegere telefonica si semnalizare mecanica in gari (exista semnale doar in gari). Statiile respective sunt centralizate cu centralizare electro-mecanica, adica parcursurile in gari sunt asigurate si coordonate de IDM printr-o instalatie (arhaica) mecanica. CEM-urile sunt programate la inlocuire in curand. Ce inseamna in curand la CFR... stiti si voi.

Quote from: lucianooo on May 23, 2018, 01:34:22 PM
Trenurile MAV care fac Budapesta-Cluj/Brasov au sistem de siguranta cu INDUSI?
Multumesc pt raspunsuri.

Din cate stiu, MAV nu trimite locomotive diesel in Romania. Vagoanele (MAV, CFR, DB etc.) nu sunt nicaieri dotate cu sistem autostop in sistem Indusi decat daca au pupitru de conducere (sistem push-pull).

Singurele dieseluri MAV pe care le-am vazut in Romania sunt NOHAB-uri istorice trimise de MAV cu trenurile lor charter pentru sarbatori religioase. Dar atunci e si o locomotiva CFR la tractiune.

MAV trimite electrice insa, ajung uneori si la Bucuresti cu ele. Electricele sunt dotate multi-sistem, inclusiv Indusi. Toate locomotivele nou-cumparate de MAV Tractiune au Indusi - e profitabil sa le dotezi, dat fiind ca Romania, Austria si Germania sunt tari Indusi.

P.S. A raspuns acelasi lucru @dan tm inaintea mea. Scuze de duplicarea informatiei; n-am vazut.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

La CFR exista un sistem de ,,conducere centralizata" a circulatiei folosita  pe citeva sectii secundare insa e in legatura cu dispozitiile date de operatorul RCM nu cu semnalizarea si comandarea macazurilor.

In prezent se lucreaza la un sistem de centralizare electronica a circulatiei pe linia Ilia-Lugoj.S-au montat semnale BLA tip TMV, semibariere, camere video la bariere, etc urmind ca toata conducerea si comanda macazurilor sa se faca din Faget.

Aceleasi modificari se fac si pe linia Siculeni-Ghimes.

etravel

Quote from: frunzaverde on May 23, 2018, 04:08:00 PM
Singurele dieseluri MAV pe care le-am vazut in Romania sunt NOHAB-uri istorice trimise de MAV cu trenurile lor charter pentru sarbatori religioase. Dar atunci e si o locomotiva CFR la tractiune.

Corect. Aici apare intr-un reportaj filmat prin 2008 de postul tv maghiar Duna TV, fara locomotiva CFR la tractiune, insa.

http://youtu.be/gbeTz7-QCyw

tom_sawyer

#69
7 vagoane ale unui marfar au căzut în gol după ce un viaduct s-a rupt. Traficul feroviar este oprit

Conform Infotrafic, circulaţia feroviară este blocată pe Magistrala 900 Caracal-Craiova, din cauza unui tren de marfă care a deraiat.

Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dolj au precizat că trenul de marfă a deraiat în zona viaductului din localitatea Cârcea şi nu s-au înregistrat victime. La faţa locului intervin mai multe echipaje de pompieri.

Accidentul s-a produs după ce viaductul s-a rupt, iar prefectul de Dolj susţine că acesta era în reparaţii, iar circulaţia feroviară pe acel fir trebuia să fie închisă.

Compania Naţională de Căi Ferate ,,CFR" SA precizează că circulaţia feroviară este închisă începând cu ora 08:20 între staţiile CF Malu Mare şi Banu Mărăcine din cauza deraierii unui tren de marfă aparţinând operatorului privat GFR (Grup Feroviar Român).

Trenul, care avea în compunere 23 de vagoane şi circula pe distanţa Slobozia Veche - Curtici, transporta produse petroliere. Șapte vagoane au căzut după ce viaductul Cârcea s-a prăbușit.

digi24.ro

Pe viaduct nu era montata sina:


Cristi N

Cum naiba a ajuns marfarul ala pe firul demontat? Atunci cand se fac lucrari nu se blocheaza mecanic macazele astfel incat sa nu se poata intra pe linia respectiva?

adymartianul

Mecanicul era beat

Quote
Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge.
http://www.gds.ro/Local/Dolj/2018-08-12/dolj-un-tren-de-marfa-a-deraiat-la-carcea/

frunzaverde

#72
Quote from: adymartianul on August 12, 2018, 01:04:23 PM
Mecanicul era beat

E de o importanță redusa faptul asta. Mecanicul nu își controlează singur parcursul, nu e vina lui ca a ajuns pe linie închisă. Locomotivele nu au volan sa schimbe direcția* și nici alte mijloace să controleze macazurile. De asta sunt responsabili impiegatii de mișcare de la pupitrele de comanda a centralizării din gara.

Până la alcoolemia mecanicului, ma întreb cum naibii IDM-ul i-a dat parcurs pe linie închisă, cum naibii nu  fost oprit de inductorii de autostop care trebuie puși la liniile închise...

Abia apoi e vina mecanicului ca nu a fost capabil sa citească ordinul de circulație și ca era băut.

*unele locomotive au ceva ce arată a volan pe pupitru. E echivalentul pedalei de accelerație și ii spune graduator.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#73
Potrivit site-ului stirileprotv.ro, mecanicul a ignorat culoarea rosie a semaforului si a intrat pe firul inchis pentru reparatii capitale - https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/mecanicul-trenului-deraiat-din-dolj-a-intrat-pe-o-linie-inchisa-in-ciuda-semnalului-galerie-foto-si-video.html








RaduC