Author Topic: Transportul public rutier de persoane  (Read 1458 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

  • Senior
  • ****
  • Posts: 226
  • Karma: +53/-19
Transportul public rutier de persoane
« on: December 12, 2016, 02:40:20 PM »
Văd că nu este un topic dedicat pentru acest subiect (dacă mă înșel, te rog Ionuț să muți acest post unde îi e locul).

Un articol despre piața si concurența (ne)loială a transportului de persoane pe relația auto. Tonul său e un pic alarmist/părtinitor, dar poate că merită o discuție această temă.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 826
  • Karma: +273/-96
Re: Transportul public rutier de persoane
« Reply #1 on: December 12, 2016, 02:47:39 PM »
Mai degraba pe Taxi & ridesharing de Romania. Si a mai fost discutat acolo. :)
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.957
  • Karma: +2676/-581
Re: Transportul public rutier de persoane
« Reply #2 on: December 12, 2016, 06:52:18 PM »
Nu avem un thread ca nu prea au fost discutii. Se poate discuta aici, este OK.
Pe thread-ul de taxi & ridesharing e alta poveste.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.666
  • Karma: +2432/-334
Re: Transportul public rutier de persoane
« Reply #3 on: January 20, 2017, 07:49:20 PM »
Ceva campanie electorala,dar lăsând asta la o parte este un lucru f.bun....ceea ce S-a făcut.

Cand va urma si modernizarea parcului auto,o sa incep si eu sa las masina acasa mai des.

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/sibiul-are-singura-autobaza-noua-din-tara-nimeni-nu-are-asa-ceva-este-de-invidiat-123053.html

cristi5

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.739
  • Karma: +721/-91
Re: Transportul public rutier de persoane
« Reply #4 on: April 27, 2017, 07:39:07 AM »
Quote
Cursele regulate de transport rutier de persoane se fac în prezent în baza unor "licențe de  traseu" pe care le dețin firmele de  transport, licențe obținute în urma unor licitații organizate de Autoritatea Rutieră Română (ARR). Cu toate că ARR organizează noi licitații, cei de la MementoBUS susțin că se produce mai întotdeauna doar o "prelungire" a licenței de rută, pentru că cel mai important criteriu este "vechimea pe traseu" a companiei, ceea ce ține departe firmele noi, care au poate servicii mai bune și prețuri mai mici.

https://www.profit.ro/must-read/compania-mementobus-cere-liberalizarea-transportului-rutier-de-persoane-care-ar-ieftini-cu-pana-la-80-calatoriile-cu-autocarul-16928608


Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.957
  • Karma: +2676/-581
Re: Transportul public rutier de persoane
« Reply #5 on: November 10, 2017, 06:52:48 AM »
UNTRR: Cum ar putea fi reduse costurile de poluare în UE cu 500 mil. euro

"Comisia Europeană a publicat pe 8.11.2017 a doua parte a pachetului mobilitate, propunând acţiuni pentru o mobilitate curată, printre care şi măsuri importante de liberalizare a pieţelor naţionale pentru servicii regulate cu autobuze şi autocare şi a excursiilor locale, menite să stimuleze dezvoltarea de legături cu autobuzul pe distanţe lungi în Europa şi să ofere alternative la utilizarea autoturismelor personale prin opţiuni de mobilitate suplimentare, de mai bună calitate şi mai ieftine, în special pentru persoanele cu venituri reduse. O creştere cu 7% a utilizării autobuzelor şi autocarelor în UE ar conduce, în opinia Comisiei, la reducerea costurilor de poluare a aerului cu 500 de milioane de euro şi a costurilor legate de accidente cu 2,8 miliarde de euro. Mobilitatea pentru grupurile sociale defavorizate ar creşte, de asemenea, cu 130 de miliarde de pasageri-kilometri", se arată într-un comunicat al UNTRR.

"Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR salută această iniţiativă a Comisiei Europene, care recunoaşte transportul cu autobuzul şi autocarul ca fiind cel mai curat şi mai eficient mijloc de transport, fapt evidenţiat de mulţi ani de industria transporturilor rutiere de persoane în cadrul campaniei globale pentru Mobilitate Inteligentă (Smart Move) promovate de Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) şi activ derulate de UNTRR în România", potrivit sursei citate.

Prin Pachetul pentru o Mobilitate Curată, spune UNTRR, Comisia Europeană a făcut un pas decisiv în ceea ce priveşte punerea în aplicare a angajamentelor asumate de UE în cadrul Acordului de la Paris cu privire la reducerea obligatorie cu cel puţin 40% a emisiilor de CO2 pe plan intern până în 2030.

Astfel, Pachetului privind Mobilitatea Curată include următoarele documente: noi standarde privind dioxidul de carbon (CO2), pentru a-i ajuta pe producători să apeleze la inovare şi să furnizeze vehicule cu emisii scăzute pe piaţă; directiva privind vehiculele nepoluante, pentru a promova soluţiile de mobilitate curată în procedurile de achiziţii publice; un plan de acţiune şi soluţii de investiţii pentru instalarea la nivel transeuropean a unei infrastructuri pentru combustibili alternativi; revizuirea directivei privind transportul combinat, care promovează utilizarea combinată a diferitelor moduri de transport de mărfuri (de exemplu, camioane şi trenuri) prin facilitarea folosirii stimulentelor de către întreprinderi etc.

Capital
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX