News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ionut.cava

#45
^^
In anumite orase din U.S. ai nevoie de CDL. In toate ai nevoie de criminal background check. Asta pentru UberX. Pentru orice alta varianta de (Uber XL, Black, etc) ai nevoie de CDL. Masina este verificata separat de Uber pentru toate categoriile.
http://www.dmv.org/special-licenses/uber.php

Si in Germania ai nevoie de licenta. De asta Uber a fost sanctionat pentru UberPop:
QuoteA regional court in Frankfurt also upheld Germany's ban on UberPop, its lower cost service, rejecting an appeal by the San Francisco-based firm. The UberPop service connects customers, via a smartphone app, with non-professional drivers using their own cars. The Frankfurt ruling means Uber can be fined for violation of local transport laws if it uses drivers who are not licensed by the state in order to cut costs.
Sursa
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

frunzaverde

Quote from: JohannDB on December 04, 2016, 07:53:48 AM
Impozite plătite în Olanda.....

Soferul respectiv nu plateste nici un impozit in Olanda. Ce se intampla e ca Uber isi ia taxa de franciza (sau cum ii spune in jargon taxi "banii de dispecerat"), 20% din valoarea totala a cursei. Uber foloseste Olanda ca "baza" datorita taxelor reduse pentru proprietatea intelectuala. Uber foloseste Olanda ca 'baza' pentru francizare datorita legislatiei legate de drepturi de autori (care in NL sunt netaxate).

Banii astia sunt contravaloarea accesului la aplicatie, si NU impozitele pe profit/venit pe care ii datoreaza soferul pentru profitul lui ca PFA.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexandru_m

#47
Tocmai am fost refuzat de catre un taximetrist care statea in fata la Mariott pt o cursa de 3 km. Pana la urma am luat al taxi si am parcurs distanta in 8 minute. Nu am avut nici un blocaj pe drum, inca nu este "ora aceea".

1. Pe mine, ca si client, nu ma intereseaza ce face persoana care ma transporta si ce atestate are sau nu. Cat timp mi se cere un pret corect, iar conditiile de transport sunt ok, eu ma declar multumit. Expresia "le fura clientii" este o ineptie. Clientul este o persoana, nu un obiect. Corect este "clientii ALEG serviciul care ii satisface mai mult". Daca taximetristii vor sa fie concurenti cu Uber sa puna mana sa faca curat in masina, eventual sa nu mai fumeze, sa nu mai vorbeasca la telefon in timpul cursei (chiar nu ma intereseaza ce "face" fetita aia noua la care a fost bizonul asta noapte) si sa aiba bani schimbati ca sa dea rest. Desfasoara o activitate economica si nu e obligatia mea ca si client sa am mereu bani ficsi la mine, mai ales ca in mod misterios cursele rare ori costa la fel.

2. Sincer dupa 30 de ani traiti in Bucuresti am ajuns la limira rabdarii in raport cu aceasta categorie de soferi (taximetristii) si cred ca voi dezvolta un nou hobby: editarea filmarilor de la bordul masinii mele si trimiterea lor catre Politia Rutiera. Legal vorbind cred ca asa "rezolv" eu personal cateva zeci de permise pe luna.

Edit: Am o intrebare: cam ce taxe platesc taximetristii care merg fara sa porneasca aparatul? Sau cei care il reseteaza la finalul cursei si au in masina un papirus de bonuri cu valoare de 1.39 lei fiecare?

dragos76

1. Am mai repetat-o și o repet: o ilegalitate/nedreptate nu se corectează prin o alta. Recte, dacă e aberant ca transportul de persoane să fie licențiat, dacă transportând persoane trebuie să plătești anumite taxe (de ex RCA) mai mari pentru mașină decât pentru folosire în uz propriu nu înseamnă că ne apucăm să eludăm aceste legi și să facem chestiile "pe șestache". Fă presiune pe legiuitor să fie modificate aceste legi. Știu, e al naibii de greu că sunt interese mari și prin industria taximetriei, dar spirala asta a "rebeliunii" nu cred că e chiar ok.

2. Dacă ar fi să fie total fair, cei de la Uber nu au decât să își pună de o firmă nouă de taxi, cu regulile lor de tarifare/review etc dar plătind aceleași taxe ca orice alt transportator. Și atunci pornind de la aceeași bază clientul să decidă cine îi oferă raportul calitate/preț cel mai bun.
Dar până una alta toată faza asta cu "servicii software/acces la aplicație" mie îmi sună doar ca o chichiță de genul "am fost prins de radar cu 160k/h, dar contest că nu era mașina inscripționată". Legal poate o fi ok (să așteptăm deciziile), dar cel puțin moral nu e.

dr4qul4

NU e nevoie sa-si faca o noua firma de taxi. De fapt nu e nevoie sa-si faca ei nimic, decat sa verifice ca soferul care lucreaza pentru ei respecta legea aplicabila.

Ce as vedea eu necesar este introducerea autorizatiei pentru transport de persoane, fara drept de ridicare din strada. Adica doar prin comanda. Exact cum exista "private hire" si "rent with driver".
Nu trebuie sa fie ceva stufos. Sau scump. Dar sa-i oblige sa treaca macar un test psihologic si sa-si verifice masina 1 data pe an, si sa aiba asigurare casco pentru pasageri. Si bineinteles sa nu fi avut carnetul suspendat mai mult de ...., sau pentru alcool, sau sa aiba dosar penal pentru infractiuni cf legislatiei rutiere sau cu violenta

Voi credeti ca taximetristii nu au reguli? Ca nu le respecta toti asta e alta treaba. Insa, cand schimbi masina, ca sa-ti pastrezi autorizatia, trebuie ca cea noua sa aiba minim aceleasi dotari (de ex AC).

Pentru toti cei care ridica Uber-ul in slavi: cum vi s-ar parea ca maine, sa apara o firma concurenta, care isi face o aplicatie identica? Fara nici un fel de regula. Si sa se orienteze toti taximetristii. Aceasta sa nu plateasca taxe, sa nu-si controleze soferii si sa nu raspunda in fata OPC-ului. O inregistram in Cipru sau Gibraltar ca sa fie in UE.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alexandru_m

Nu cred ca insista nimeni sa nu se plateasca impozite. La fel cu licentele si verificarile soferilor.

Daca maine isi fac taximetristii uber-ul lor dar masinile, oamenii si atitudinea va ramane aceeasi o sa falimenteze bine-merci. Pentru ca nimeni nu va folosi acea aplicatie. Probabil la inceput cativa oameni vor pica in plasa, dar pe termen lung or sa puna lacatul.

Din punctul de vedere al clientului treaba este simpla: vreau siguranta, confort si pret corect. Altceva nu ma priveste. Sunt liber sa merg cu cine vreau.

Comportamente suburbane precum cazul de saptamana trecuta cand au atacat masinile altora arata clar cum gandesc oamenii astia: se simt niste mici interlopi, iar noi toti suntem obligati sa mergem cu ei, in conditiile pe care le impun ei. Ma refer aici la stil de condus, igiena masinilor, eterna problema cu ocolitul oamenilor care nu sunt din localitate, niciodata nu exista bani pt rest, etc. Dupa aventura care a ajuns la stiri in toata tara sunt curios: macar unul dintre pitecantropii implicati a primit vreo amenda? Cam ce facea politia in timp ce indivizii astia isi faceau "dreptatea" singuri. Vorbim totusi de o capitala europeana in anul 2016.

Si inca ceva: oare cati dintre taximetristii astia care tipa ca altii nu platesc taxe sunt curati? Cate din masinile lor trec ITPurile pe bune? Cati sunt cu atestatele obtinute legal si cinstit, cati au taxele si asigurarile platite la zi? Legile de circulatie le respecta? Amenzile le au platite?

Daca tot ne apucam de curatenie haideti pana cand legiferam Uber-ul sa verificam putin cum se aplica legile deja existente.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Quote from: alexandru_m on December 06, 2016, 05:18:11 PM
............Nu cred ca insista nimeni sa nu se plateasca impozite. La fel cu licentele si verificarile soferilor.
.............Si inca ceva: oare cati dintre taximetristii astia care tipa ca altii nu platesc taxe sunt curati? Cate din masinile lor trec ITPurile pe bune? Cati sunt cu atestatele obtinute legal si cinstit, cati au taxele si asigurarile platite la zi? Legile de circulatie le respecta? Amenzile le au platite?

   Impozitele se plătesc....Dacă nu le plătești, vine "vremea" reavizării anuale și la dosar (pentru vizarea "bulinei"), ai nevoie de....ghici ?? CHIAR CAZIERUL FISCAL !! Care cazier fiscal îl obții numai dacă ești la zi cu toate tributurile și dările.... :((
   .....La întrebarea, câți sunt "curați" îți spun că cei cu PFA sunt "cei mai curați" deoarece, lor, nu li se dă / aprobă nimic, dacă nu sunt la zi... La firme, este altă "mâncare de pește", deoarece văd că taximetriștii cu probleme (și eu am sesizat și simțit asta) sunt cei de...firmă.... Nu vreau să dau vina pe nimeni, dar le-am trăit....
   Cel care susține că se ia ITP-ul pe "mai puțin bune", îl invit să se ducă la ITP pentru taxi, din 6 în 6 luni, să mai vină și la re-verificare... ; comparativ cu o firmă de taxi, care are și garaj propriu și stație de verificare, chestie care este ceva de genul "eu ridic la voleu, eu marchez"... Și mai ales ca firma să aibă și dreptul de-a calibra / verifica / sigila ceasurile de taxare, cu drept de "marcă metrologică"..... Și mai este un lucru, pe care poate mulți nu îl cunoașteți; la ITP calculatorul poate bloca mașina (aleatoriu de "n" ori pe zi și cere re-inspectarea mașinii, la care re-inspectare vine un monitor de la RAR, care nu este din orașul respectiv, ci este DETAȘAT pentru cam o lună, asta tocmai pentru a se elimina "familiarismele" (și acest procedeu se petrece de câțiva ani.....)...
  TOȚI SUNT CU ATESTATELE obținute LEGAL și CINSTIT, cu EXAMENUL DE RIGOARE, în urma unor cursuri care au costat bani și care au un catalog de participare la cursuri (atât la obținere cât și la reavizare din 5 în 5 ani), cu dosarul aferent, ce se află transmis și-n evidențele ARR-ului central !!
  La reavizări, când te duci, TREBUIE SĂ AI asigurare de PERSOANE și BAGAJE (valabil la toți...PFA sau firme)....
  Taxele sunt plătite la zi, deoarece, cum am mai spus, ești imediat "belit" când ai ceva de "cerut" ( ca PFA mai ales, dar cu alte portițe, ca firmă)...
   ASIGURĂRILE PLĂTITE LA ZI....pentru bagaje persoane / RCA /, da sunt plătite... Singura corigență, mai ales la PFA este CASS-ul...adică "sănătatea" (că de firme nu mai zic, când plătesc ele asta în numele "sclavului" lor, care când ajunge la "doftor" și vede adeverința de la CASS, vede că patronul a plătit.....nu) !!! Dacă mai ești și salariat, de ce să plătești "sănătatea" din două surse (ca atunci când ești la nevoie să primești replica "-nu mai sunt fonduri" și stai pe targă fără să ai ajutor imediat...)....
  Mai fac o precizare...  La dosarul de autorizare taxi, ai nevoie de cazierul rutier, pentru care umblii două zile și se ia de la Poliție, unde ai toate "bubele" înregistrate-amenzi, puncte și altele.....
  Dacă vreți să criticați acivitatea de taximetrie, luați legea de organizare și citiți-o (ca parte teoretică) și apoi încercați să umblați pentru autorizare..... După toate astea ne gândim la "ușurința colaborării" cu Uber..... Fără altă polemică, alegerea vă aparține.... Dar cântăriți toate astea și vedeți cine, care și mai ale unde plătește din veniturile obținute, așa ca să mai simțim și noi, pentru noi !!
Ohhh, v-am plictisit destul.
 

alexandru_m

Stiu, Johann, stiu. Nici un taximetrist nu a mancat usturoi, nici gura nu-i miroase.

Hai sa le iau pe rand:

Impozitele se platesc PE CE DECLARI. Ok? Cursele cu aparatul oprit nu intra la impozitare. Iar daca omul face o cursa de 20 de lei dar face ce face si iese bonul de 1.39 lei (nu vb din povesti, am vazut cu ochii mei taximetristi cu gramezi de bonuri de 1.39, pe unul l-am vazut facand ceva artificiu la aparat in timp ce eu ma cautam de bani si dupa ce i-am spus ca nu iau bonul, iar bonul care a iesit in timp ce eu plateam ghici ce avea ca valoare. Dap, ai ghicit, 1.39 adica pornirea in Buc). Ia zi-mi tu mie, e normal sa platesc taxe pe 6,95% din venituri? Asta inseamna taxe platite?

La orice masina, nu doar la taxi poate RAR-ul sa dea mesaj si sa imobilizeze masina pt supra-contol. Dar asta nu inseamna ca toate masinile din .Ro care au ITP il si merita. Serios, suntem un forum in care probabil 99.9% avem permis si conducem. Cred ca stim cu totii cum se pot lua ITP-urile, cu toate supra-controalele lor.

Chiar sunt curios ce presupune atestatul acela de taxi. Ce cursuri se fac, ce examen se da. Eu stau langa una dintre cele mai scarboase intersectii din Bucuresti, prin care sunt nevoit sa trec des. Pentru cei care stiu este vb de "farfuria" de la Parcul Carol. Nu vrei sa stii de cate ori era sa fiu luat din plin de colegi de-ai tai care mai apoi mai si faceau urat si imi aratau semnul de cedeaza trecerea (Str Mitropolit Nifon). Asta in momentul in care eu le veneam din dreapta, iar ei aveau la randul lor cedeaza (veneau de pe 11 Iunie). Iar aste (prioritatea de dreapta) este un concept elementar de scoala de soferi. Nu mai spun de atestate si alte avioane.

Pai parca spuneai ca nu ai cum sa te eschivezi cu PFA-ul. Deci pana la urma sunt portite, nu? Si acolo te-ai referit la cea mai mica dare (5.5%)...

In rest sunt de acord cu tine. Este clar mai complicat sa fii cu actele la zi ca si taximetrist. Momentan sofer Uber nu este o meserie in Romania. Este vb de un serviciu care pleaca din online, iar din acest punct de vedere noi, ca tara, suntem cu mult in urma...

Inca o precizare: nu generalizez aici. Nu spun ca TOTI taximetristii sunt rai. Ca peste tot sunt si oameni de nota 10, dar si corijenti...

steda

Nu o sa va vina sa credeti, dar vineri seara am sunat la o firma de Taxi din Bacau... In loc sa vad venind tipicul Logan, am fost luat prin surprindere cu un Mercedes-Benz S class. Pretul a fost acelasi (era si normal pentru ca nu avea tarif special). Ideea e ca la finalul calatoriei taximetristul a insistat sa-mi dea factura.

dr4qul4

se numeste spalare de bani. oamenii trebuie sa justifice veniturile si taximetria cu masini scumpe este printre cele mai bune metode.

motorina o bagi cu bani din buzunar. eventual pe bon treci cui-ul altei firme.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cdamian

Impotriva acelor taximetristi care stau in orele aglomerate in Bucuresti la gara sau mall-uri si iti cer de x ori tariful cursei ce masuri se pot lua? Daca ii reclami are vreun efect?

Ionut

Uber lansează Beacon, un dispozitiv care ajută la identificarea mașinilor comandate



Într-un număr limitat de orașe, mașinile Uber vor fi dotate cu un dispozitiv luminos, folosit pentru identificarea mai ușoară de către utilizatori. Spre deosebire de taxiuri, care sunt ușor de identificat după culoare și înscris, mașinile Uber, care sunt de toate tipurile, mărcile și culorile, nu sunt la fel de ușor de descoperit de către utilizatorii care le-au comandat. De aceea, Uber începe să folosească un dispozitiv wireless luminos care este montat pe parbriz tocmai pentru a ușura sarcina utilizatorului de identificare a mașinii. Acesta se numește Beacon și este, la bază, un LED multicolor de forma logo-ului Uber. Dispozitivul, folosit pentru început în orașele Miami, Denver și Nashville din Statele Unite și Newcastle din Marea Britanie, permite afișarea oricărei culori și lasă această decizie la alegerea utilizatorului. Acesta va selecta culoarea dorită pentru Beacon din aplicație, iar informația va fi transmisă wireless dispozitivului care o va afișa automat.  Device-ul are o propria sa baterie care, conform Uber, ar trebui să poată fi folosită mai multe seri la rând fără a fi necesară o reîncărcare.

Compania nu a anunțat un plan detaliat de implementare a noului dispozitiv pentru celelalte orașe în care activează, dar a spus că acest lucru se va întâmpla treptat, pe parcursul anului viitor.

Profit.ro

Valeantudor

Vreau sa deschid putin topicul BlaBlaCar. Intrucat fac drumuri Bucuresti-Cluj-Bucuresti de cel putin doua ori pe luna am ales sa folosesc aplicatia pentru a lua pasageri cu mine si ca sa imi amortizez o parte din costuri (in special combustibilul). In aproximativ un an am ajuns Ambasador la ei (care e rangul maxim pe care il poti atinge ca si sofer). O sa sumarizez punctele forte:
- amortizarea cheltuielilor legate de deplasare
- exista un sistem de evaluare a pasagerilor astfel incat sa poti alege pasagerii care vor calatori cu tine
- pretul este afisat in anunt inca de la inceput (eviti probleme de genul "cat vrei sefu? Iti dau jumate")
- masinile sunt in general curate
- exista un sistem de rezervari pe site (inainte totul se rezolva prin mesaje si era nasol sa primesc telefoane de la oameni interesati de cursa cat timp eram la birou)
- e un site care activeaza in mai multe tari, astfel incat poti gasi pasageri si pentru drumuri in strainatate (de ex, am avut trei pasageri pe ruta Bucuresti-Munchen)
- cam o treime dintre pasagerii pe care i-am dus pana acum au fost oameni de treaba si cu care am putut purta conversatii foarte placute, lucru care ajuta enorm cand e vorba de un drum de 6-7 ore

Aspectele negative ar fi:
- sunt multi curieri care posteaza anunturi desi, conform cu politica firmei de curierat, nu au voie sa faca asta. Asta se traduce in locuri de intalnire mai obscure, "ca sa nu ma vada vreun coleg"
- sunt si unii transporatori care folosesc site-ul ca sa gaseasca pasageri, lucru care nu este permis, conform politicii companiei
- pasagerii trag in ultima vreme destul de multe tepe (nu se prezinta sau nu platesc suma agreata)
- mai prinzi si pasageri care mai au de lucrat la cateva aspecte legate de igiena, iar cand stai cu un om din asta in masina timp de 6-7 ore e destul de nasol
- mai sunt si pasageri care sunt certati cu legea (am aflat pe drum ca unul din pasagerii mei tocmai iesise de la DNA)
- unii pasageri murdaresc fara niciun pic de jena masina (ultima data a trebuit sa spal toata bancheta din spate)

Personal, eu nu mai postez anunturi de o perioada pe BlaBlaCar intrucat am luat foarte multe tepe, am primit si niste review-uri negative de la oameni foarte dificili iar site-ul nu te protejeaza de astfel de "abuzuri" si am ajuns sa am costuri cu curatenia masinii mai mari decat banii incasati de la pasageri. Totusi, aplicatia este o idee buna si utila. Este la limita legalitatii la noi in tara, simuland situatia in care te intelegi cu un "prieten de-al unui prieten" sa il iei cu tine cand faci un drum mai lung (evident, nu platesti taxe pentru asa ceva si nici politia n-are nicio treaba cu tine). De-asta, e intr-o zona gri toata activitatea de pe blablacar: e clar ca nu e ceva corect insa nu poti dovedi concret nimic. Din cate am inteles, de-asta nici nu vor adauga pe site-ul romanesc optiunea de a plati cursa in avans, cu cardul (desi in majoritatea celorlalte tari asa functioneaza, protejandu-se astfel atat soferul cat si pasagerul).

Ionut

Uber lansează Movement, un serviciu prin care oferă
acces la date despre traficul din orașele în care activează


Uber va oferi acces la datele despre trafic pe care le obține prin intermediul propriului serviciu de ride-sharing utilizatorilor, organizațiilor și autorităților interesate. Compania din San Francisco a lansat serviciul Movement, prin intermediul căruia plănuiește să ofere acces la datele despre traficul din orașele în care își desfășoară activitatea, date colectate în urma a peste 2 miliarde de călătorii cu Uber. Datele vor fi publice, iar Uber le va oferi gratuit tuturor celor interesați. Reprezentanții companiei susțin că, dacă autoritățile și companiile de dezvoltare vor folosi aceste date pentru a îmbunătăți traficul și infrastructura din orașe, toată lumea va avea de câștigat, inclusiv Uber.



Profit.ro