News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 11 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

A, deci Search a facut SF-ul si pentru varianta in concesiune? Pai asta explica multe :) Parerea mea este a prin aceasta licitatie CNADNR incearca pe cai legale sa achizitioneze varianta de traseu propusa de Vinci/Aktor/Strabag. Ar fi mult mai ieftin pentru ei, din moment ca studiul e deja realizat, ar trebui doar aprofundata geologia, mai ales pentru tuneluri. Altfel termenul ala de 6 luni e imposibil, nu ai timp sa si studiezi variante de traseu si sa mai si faci studii geologice pentru toate. Pun pariu ca la deschiderea plicurilor Search va veni cu un pret semnificativ mai mic fata de concurenta, va castiga si ne vom alege fix cu varianta de traseu convenita inainte sa cada PPPul ;)

Chiar, acum realizez o chestie. Presupun ca traseul ales in urma studiului va fi combinatia intre traseul cu tuneluri multe intre Sinaia si Rasnov si varianta cu autostrada serpuinda in vale pe Comarnic-Sinaia. Cum fusese convenit in concesiune. Altfel, varianta cu tuneluri dupa Comarnic cred ca se suprapune in teren peste podul acela temporar de pe viitoarea centura Comarnic, pod care sigur nu poate fi folosit pentru A3. Sau poate incurc traseele... Din pacate nu am cum sa verific asta acum, poate ma lamureste cineva.
Trust me, I'm an east-european doctor!

pasadia

QuoteAltfel, varianta cu tuneluri dupa Comarnic
inseamna varianta initiala a CNADNR, acceptata apoi si in ultimul PPP, cea cu traseul pe langa vale intre Comarnic si Sinaia?

Caci in cealalata varianta, propusa de Vinci exista un tunel pe sub Comarnic. Iar daca  construiesc centura Comarnic e clar ca CNADNR a renuntat inca odata la tunel pe sub Comarnic.

medicul de garda

Nu, chiar, nu. Poate m-am exprimat eu prost. Prin varianta cu tuneluri dupa Comarnic ma refeream la tunelurile pe sub Posada propuse de Vinci&co in varianta PPP, care incepeau dupa un scurt parcurs al A3 pe malul drept al Prahovei, care apoi supratraversa Prahova, calea ferata si DN1. Intre timp am studiat proiectul concesiunii si e clar ca nu va mai fi putea fi folosita varianta lor in zona Comarnic, am descoperit ca tunelurile incepeau foarte aproape de nodul cu DN1, inceputul lotului. :(

In cazul asta, ramane banuiala mea ca CNADNR in urma SFului se va alege cu un traseu asemanator cu cel convenit cu Vinci&co. Daca tineti bine minte, varianta finala era o combinatie a traseului bomba ecologica in albia Prahovei intre Comarnic si Sinaia, cu zeci de poduri si tuneluri scurte (cel la care se refera Pasadia mai sus) si apoi tunelurile lungi ocolitoare pentru Sinaia, Busteni si la coborarea spre Rasnov. Sper sincer ca asta va fi cazul, dar si ar fi mai bine daca in urma SF-ului se va descoperi vreun mod de a subtraversa Posada imediat dupa podul acela temporar al centurii.

Motivul pentru care cred asta e ca A3 fiindca acum pe cofinantare va trebui sa respecte rigorile UE pentru mediu, deci fara viaduct gigantic pe deasupra Prahovei in Busteni, fara sectionarea padurilor in zona Predeal si probabil fara zeci de poduri peste rau in defileu la Posada. Iar faptul ca CNADNR a licitat fix segmentele de A3 care ramasesera identice cu SFul lor antic dupa aprobarea traseului prin PPP anul trecut. O sa vedem pe la anul daca am dreptate...
Trust me, I'm an east-european doctor!

TibiV

Quote from: medicul de garda on August 01, 2015, 05:45:24 PM
A3 fiindca acum pe cofinantare va trebui sa respecte rigorile UE pentru mediu

1. Deocamdata nu stie nimeni daca va fi pe cofinantare.
2. Indiferent de forma de finantare, va trebui sa respecte rigorile UE pentru mediu. Sunt reguli ale UE, iar noi suntem membri UE.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

#7069
Am avut azi un drum de la Zalau la Oradea si m-am gandit sa o iau pe un traseu diferit. Am si filmat o portiune din el, cred ca o sa va prindeti rapid despre ce e vorba  :). Imi pare rau pentru pop up-ul care apare la 5 secunde. Daca tot e Untold-ul la Cluj, am pus o coloana sonora inspirata din eveniment.

http://www.youtube.com/v/khlkqZC9Brg

Acum ca v-ati prins ca e Suplacu-Bors, sa va zic cam care e treaba. Majoritatea grinzilor depozitate pe traseu au fost inspectate. Unele grinzi prezinta crapaturi de suprafata, dar din spusele paznicilor, nu e o situatie asa de grava incat sa se impuna construirea altor grinzi in loc. Se fac studii geo pe toata lungimea lotului. Terasamentul e beton, s-a folosit foarte mult pietris, nu e de mirare ca Turda-Gilau arata asa de bine si nu prea exista trambuline. Structurile par in regula. Au aparut mici alunecari de teren la deblee, dar nu ceva de speriat. Per total, inspectia lucrarilor facute de Bechtel nu ar trebui sa mai ia foarte mult timp.






danutzu_1069

@horatiu, esti din Zalau?
:) zilele astea sunt in Zalau..
Eu nu as pune baza pe ceeace spun paznicii. Ei pot sa spuna ce aud la randul lor dar stii cum e cu telefonul fara fir.

Ionut


Zinconiu

Da , accesul dinspre Bucuresti pe A3 este anevoios  si periculos - ceea ce explica traficul scazut pe autostrada - filmul ne-o arata .

dr4qul4

El a intrat prin andronache. Pana la giratoriu drumul e si mai horor. Practic de la obor tb sa trecem prin colentina si apoi sranga pe andronache unde asfaltul nu e cel mai bun si avem si o trecere la nivel cu CF, unde drumul se ingusteaza la o banda pe sens.

Dar daca ma gandesc bine asta e singura intrare dinspre bucuresti. Daca iesi pe DN1 nu are rost sa faci dreapta pe centura si apoi sa o ieipe A3 spre Ploiesti, ocolesti 10 km iar din DN1 pana la A3 faci mai mult decat pana la Balotesti.

Asa ca, A3 are nevoie de cei 3,5 km pana in Petricani + FdG

Si mai are nevoie si de noduri, indeosebi de cel de la Dumbrava!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

#7074
Sunt 3 minute difernță între DN1 și A3 via DNCB, plecând din Băneasa, pe care le pierzi ușor pe DN. Dar chiar și cu alea, aleg oricând A3 pentru siguranța și relaxarea pe care ți-o dă autostrada.

Însă într-adevăr, majoritatea cunoscuților aleg DN1, "pentru că e mai scurt".

danutzu_1069

Mai poti ajunge la A3 si prin Colentina, Voluntari si stanga pe DNCB, si nu mai ai nicio bariera.
Stiu, o sa zici ca e aglomerat prin Voluntari, dar decat sa prinzi bariera, e de preferat.

horatiu.cosma

Eu din Timpuri Noi, mergeam pe langa Dambovita pana la DNCB, si apoi A3. Dar la intersectia cu DNCB e intersectie simpla, si e greu de facut stanga pe centura.

danutzu_1069


horatiu.cosma

Pentru un necunoscator al Bucurestiului, era cea mai simpla varianta.

dr4qul4

Pe A3, din baneasa, castigi 3 minute doar daca ai merge legal pe DN1 si doar DACA nu prinzi blocaj la nodul DN1-DNCB.

prin voluntari e o idee, dar doar ca sa ocolesti bariera.

pe SPlai-DNCB nici o sansa. De la Splai pana la Andronache poti face si mai mult de 1 ora!

Eu ies prin Andronache (bariera nu sta foarte mult), dar doar pt ca plec din Vitan. Daca as pleca din Baneasa nici nu m-as complica.

Dar gata cu Off topicul. daca vrea sa atraga trafic, A3 tb sa fie adusa pana in Bucuresti si sa fie legata de DN1B. + alte 2-3 noduri

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024