Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 18 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#3450
Daca licitatiile vor merge bine si nu vom avea probleme cu contestatiile (fara atacare la CAB sau decizie CAB la primul termen) atunci ar avea ceva sanse dar cred ca vor fi foarte mici.

Loturile 1 si 2 ar trebui sa nu aiba nici un fel de contestatie, iar lucrarile sa inceapa cel tarziu in octombrie.
Iar pentru restul sa inceapa cel tarziu la 1 Martie.

Si, bineinteles, pe toate loturile sa se lucreze in ritm UMB/TS/Alpine

PS. Lot 2, la 5:33: autostrada nu merge putin mai la sud decat a mer eurocopter? pe openstreetmap cam ocoleste casele!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

florin74

#3451
Primele contestatii  la OGRA Campia Turzii  STRABAG. Respinsa de CNSC
http://www.cnsc.ro/wp-content/uploads/decizii/decizii-2014/decizie-2060.pdf
STRABAG solicita corelarea unor informatii contradictorii privind durata contractului si durat proiectarii. Mai interesant e ca solicita modificarea termenului de realizare a loturilor, argumentand ca nu se pot executa in 12 luni loturile, cu exemplu de la lot 2 (Chetani- Iernut), unde podurile peste Mures (1060 metri) s-ar face in 368 de zile respectandu-se fisa tehnologica, in conditiile in care se lucreaza 5 zile pe saptamana 2 schimburi pe zi :) , fara a aparea inundatii, vreme rea sau alti factori perturbatori.


De asemenea STRABAG a renuntat la contestatie pe sectorul BORS- Suplacu de Barcau (s-a prelungit termenul si cred ca a primit raspunsurile solicitate)

dr4qul4

Daca in fisa tehnologica scrie 368 de zile, in 2 schimburi si 5 zile pe saptamana, atunci nu au decat sa liciteze 6 zile pe saptamana, sau 24/24, 7/7, sau sa gaseasca o solutie de a face mai repede podurile.

Nu sunt inginer, dar mi se pare absurda contestatia Strabag.  Si eu sunt de parere ca lotul nu se poate face in 12 luni, realistic vorbind, dar un pod se poate face chiar mai repede, doar sa fie vointa.
Oare cat a durat constructia podurilor peste Mures la Simeria si Arad? (unde debit-ul este mult mai mare)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

florin74

#3453
Se pare ca CNADNR a solicitat prin oferta 2 schimburi.

Ce zice STRABAG despre podul de la km 15+920 - 16+960
- executia platformei de lucru pt o pila :  8 zile
- executia pilotilor cu o productivitate de 25 m /zi : 9 zile
- durata necesara pt atingerea rezistentei betonului pt efectuarea testului static la piloti : 28 zile
- realizarea incintei din palplanse in albia raului : 10 zile
- spargerea capetelor pilotilor si excavatiile pt fundatii : 12 zile
- executie fundatii 8 zile
- executie elevatie pila +cap pila : 15 zile
- instalare reazeme, montare echipament, instalare prefabricate din beton : 25 zile
- montarea tututor elementelor prefabricate prin respectarea procesului tehnologic de executie, priza beton, relocarea echipamentului de instalare a prefabricatelor (la fiecare 7 elemente montate) : 135 zile
- turnarea betonului de panta dupa montare prefabricate : 15 zile
- durata necesara pt atingerea rezistentei betonului : 28 zile
- aplicare hidroizolatie si protectiei : 20 zile
- montare borduri +cornise : 25 zile
- asternere asfalt : 5 zile
-  instalare parapeti de siguranta de tip foarte greu: 10 zile
- rosturi de expansiune, marcaje : 15 zile

Total 368 zile . Nu s-a tinut cont de perioada de iarna si nici de eventuale precipitatii peste valori uzuale. Din experienta anterioara STRABAG s-a constata o intarziere medei de 10 saptamani. Se solicita  18 luni perioada de executie.

Citat din contestatia STRABAG

Bine pe langa asta STRABAG mentioneaza problema avizului de la CFR pt intreruperea circulatiei la supratraversarea CF, inundatii in lunca Muresului, arheologie, 3 luni de iarna etc.

Mi se pare o tampenie termenul de 12 luni. O fi valabil in Dubai sau in Egipt dar nu pe valea Muresului.
Ori o sa fie varza autostrada, ori SIGUR se va prelungi termenul de executie prin act aditional, si sa vezi atunci scandal. Mai bine o fac de acum.
24/24, 7/7 inseamna costuri suplimentare semnificative cu forta de munca. Si pret mai mare la licitatie. Hai sa fim seriosi. Asa vine nu stiu ce firma si imi spune ca lucreaza cu 3000 de muncitori 24/24, ca are 1000 de camioane si 100 de excatoare si face autostrada in 6 luni. Sunt satul de oferte din astea fanteziste pana peste cap.

Pe langa problemele de logistica, de organizare , de protectia si siguranta muncii. Parca 4 oameni au murit in 2 luni ca a tras Bechtel ca nebunul sa termine pe 1 decembrie 2009.

dorel

Bun hai sa ne uitam putin in urma la viaductul urias de la Aciliu. Cat a durat acolo toata treaba. Inteleg ca problema e putin diferita dar pana la urma respectivul viaduct are tot cam 1km lungime dar si niste picioare lungi de nu se mai termina. Cat a luat in total ?

dr4qul4

ma repet: mi se pare nerealist si aproape imposibil termenul de 12 luni pt tot lotul, dar un pod se poate face intr-un an.
greu, dar este posibil, in condițiile in care si vremea ar tine cu ei.

Ce ma deranjeaza pe mine  cel mai mult este ca am ajuns in situatia in care licitatiile (de la publicare in SEAP si pana la inceperea decopertarii) dureaza de minim 2 ori mai mult decat constructia propriu-zisa

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

la Simeria a durat exact vreo 16 luni parca. Primele poze pe site au aparut parca prin septembrie...si de 1 dec s-a deschis...inainte de termen oricum. Dar organizarea de santier si toate alea ceva mai inainte. Deci au fost vreo vreo 16-17 luni de pura executie....cu un Mures la minime istorice.

Cand spune fisa tehnologica...cred ca se refera la etape tehnoloigce de executie. Amintitiva ca si Sova a recunoscut ca betonul se intaraste in 28 de zile si orice ar face el...Comarnic-Bv va dura mai mult. La fel mai sunt si alte etape...care cu greu le accelerezi.

In fapt si eu am fost intrigat de contestatia Strabag....dar e bine gandita. Ce vrea de fapt Strabag era sa scape de berbeci ca cei care au licitat pe sebes-turda sau pe deva-lugoj cu preturi foarte jos si acum nu se apuca de lucru ca le da cu virgula. Aceasi poveste e si termenul de executie. Strabag cam ca toate firmele seriose face oferte seriose si se tine de ele (de aia...e cam exceptia de pe piata romaneasca)....dar in fata unor berbeci care ar licita si 3 luni de zile doar sa castige liciatia...nu prea are ce face.

Sa fim intelesi...se poate face in 12 luni...dar costa muuuuult in plus. (se poate accelera intarirea betonului prin tot felul de protectii, se pot aduce 5 utilaje de coloane in loc de 1, 5 seturi de cofraj in loc de 1, folosi 2-3 furnizori in loc de 1) dar fiecare din asta se traduce in bani. In plus...cam fiecare furnizor de orice, cand te simte un pic disperat creste automat pretul.

Iar daca alt berbec vine si liciteaza podul asta (care inseamna mult mai mult decat doar asa beton si fier) foloin un pret de metru cub de beton de cand a facut el cotete de gaini in Spania...normal ca va pierde.


Poate candva CNADNR, sau mai ales acum, va cere si justificarea termenului de executie. Ca berbecul tot berbec....cum a declarat ca un metru cub de beton e 7 RON va declara si aici ca betonul se intareste in 2 ore....sau ca armatura se instaleaza instantaneu.

Poate CNADNR era mai bine daca zicea 18 luni si sa promita un super bonus daca termini in 12 luni...ca se practica. Dar nici asta nu cred ca conta foarte mult. Si din pacate si criteriile de calificare sunt foarte lejere.

Tot ce putem noi spera e sa mearga acei berbeci cu joint venture gen Altii...la loturile super mici.
Drumurile noastre POATE;

cricric

#3457
Am gasit un video pe care eu nu-l vazusem pana acum

Driving E60 from Targu-Mures to Cluj-Napoca, on Transilvania Highway A3, June 4th, 2012
https://www.youtube.com/v/-Cphhwhodi0

stangabriel

#3458
In ultimele stiri e pus ca licitatie separata pentru terminarea intregului lot,adica in mare parte podul Somes pentru 75 milioane de lei.

http://www.voceatransilvaniei.ro/stadiul-lucrarilor-la-autostrada-transilvania-si-turda-sebes-ofertele-pentru-segmentul-suplacu-de-barcau-bors-pana-miercuri/

Finalizarea tuturor lucrărilor Câmpia Turzii – Gilău. Inclusiv Pod peste Someș.

Valoare estimată este de 76,917,479.57 lei. În prezent se lucrează la documentația de atribuire în vederea lansării achiziției contractului de proiectare și execuție a lucrărilor ce trebuie finalizate. Termen: 04.07.2014.

stangabriel

#3459
O recapitulare:

Suplacu de Barcău – Borș

Tronsonul are o lungime de 60.25 km, valoarea estimată fiind de 987,099,687.74 lei. Procedura a fost publicată în SEAP. Termenul de depunere a ofertelor – 09.07.2014.

În luna mai a acestui an fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, a anunțat la Cluj că lucrările pe acest segment al autostrăzii ar urma să înceapă cel mai probabil în luna octombrie, având termen de finalizare de 3 ani.

Deși pentru acest an sunt prevăzuți în buget doar 55 de milioane de lei, iar valoarea lucrărilor e mult mai mare, el a dat asigurări că există repartizare bugetară pe perioada de execuție estimată pentru întreg tronsonul.

Mihaiești – Suplacu de Barcău

Subsecțiunile 1 – 5 exceptând Tunelul Meseș are o lungime de 73.1 km. În prezent IPTANA revizuiește Studiul de Fezabilitate în vederea lansării achiziției contractului de proiectare și execuție. Termen: 30.11.2014.

Tunelul Meseș are o lungime 2.4 km. În prezent se lucrează la documentația de atribuire în vederea lansării achiziției contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate. Termen: 07.07.2014.

Nădășelu – Mihăiești

Nădășelu – Mihăiești are o lungime de 16.5 km, valoare estimată este de 687,513,425.00. În prezent se lucrează la documentația de atribuire în vederea lansării achiziției contractului de proiectare și execuție a autostrăzii. Termen: 04.07.2014.

Gilău Nădășelu
Are o lungime de 8.7 km, costă 258.199.052,52, constructor este Asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L.

Data de începere: 07.04.2014, data de finalizare contractuală: 07.04.2016. Contractul se află în perioada de proiectare (șase luni de la data de începere). În anul 2014, sunt alocați bani de la buget doar pentru proiectare (7.808.945,88 Lei). La solicitarea constructorului, se vor aloca atâția bani cât să acopere lucrările în 2014.

Finalizarea tuturor lucrărilor Câmpia Turzii – Gilău. Inclusiv Pod peste Someș.

Valoare estimată este de 76,917,479.57 lei. În prezent se lucrează la documentația de atribuire în vederea lansării achiziției contractului de proiectare și execuție a lucrărilor ce trebuie finalizate. Termen: 04.07.2014.

Ogra – Câmpia Turzii

Loturile 1, 2 și 3 au o lungime de 37.19 km, valoare estimată este de 1,568,543,410.00 lei. Procedura a fost publicată în SEAP. Termenul de depunere a ofertelor – 11.08.2014.

Târgu Mureș – Ogra

Loturile 1 și 2 au o lungime de 19.30 km, valoare estimată este de 665,671,725.00 lei. Documentația de licitație a fost transmisă la ANRMAP în data de 24.06.2014 în vederea validării acesteia.

Oricum imi pare interesant ca Tunelul are licitatie separata. Parca de pe forum am citit prima data ca este benefic pentru lucrare licitarea individuala a elementelor.

delacroix

#3460
Quote from: Eurocopter on November 23, 2013, 02:59:53 PM
Ca tot se vorbeste de traseul continuarii A3 dupa Campia Turzii, am filmat de deasupra cat de exact am putut in conformitate cu harta de pe site-ul Bechtel.

Zborul a fost finantat de www.goldring.ro.

http://www.youtube.com/v/YTwsZ53R34E

Sa ii ajutam pe ofertantii pentru loturile Tg. Mures-Ogra-Campia Turzii si sa le aducem aminte de filmarea lui Eurocopter.

https://www.youtube.com/v/BYxUiD_pLIk
https://www.youtube.com/v/719IOGEIQlg

Tavi

Am trecut pe la DNCB x A3 ... tristete mare. Nu se misca nimic. :(

cutter

delacroix, cred că e o mică eroare în randarea ta la Bogata. În versiunea ta, autostrada trece fix peste această clădire care pare destul de importantă, posibil primăria (are un steag cu România și unul cu UE la poartă după cum se vede pe StreetView). Cred că autostrada va trece chiar la nord de acestă clădire, probabil fix cît să evite dărîmarea ei?

stangabriel

Saptamanile trecute paza statea la intrarile de urgenta pe A3 Ploiesti-Bucuresti. De o saptamana,la Rafov de exemplu nu mai sta nimeni,portile deschise,e trafic sustinut pe ele,se intra,se iese si cu tir-uri,supraincarcate cu cereale sau materiale de constructii. Va imaginati ca manevra o fac pana pe banda 2 aproape. 

Autoritatile deja s-au resemnat. Ce e de facut?

Tavi

Iesiri/intrari cu raza mai mare .. noduri :) ... dar pana atunci sa nu uitam de: terminare/deschidere nod Moara Vlasiei, racord Papasului, racord Gherghitei, racord FdG + Petricani ... sa nu-mi mai amintesc de spatii de servicii sau SF-uri gen racord aeroport (NB. SF in acest caz nu inseamna Studiu de fezabilitate).