News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 40 Guests are viewing this topic.

alin2pas

Și așteaptă să ,,îmbătrânească" formațiunile să le poată stabiliza? Alții au făcut insule artificiale și au construit pe ele: insula-palmier din Dubai, aeroportul din Hong-Kong etc.

survola

Pe alți bani, cu siguranță.

Earthchild

#20252
Tare mi-e teamă ca actualele probleme ale UMB cu alunecările de pe A3 sa nu fie depășite de viitoarele probleme cu alunecările de pe A1.

voicul

Guvernul va negocia autostrada Ploiești - Brașov cu constructorul celui mai mare pod din lume

Guvernul va începe în perioada imediată negocierile cu asocierea formată din companiile China Communications Construction Company Ltd (China) și Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia) pentru construcția și operarea în regim de parteneriat public-privat a autostrăzii Ploiești - Brașov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro, conform datelor obținute de Profit.ro.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/exclusiv-guvernul-va-negocia-autostrada-ploiesti-brasov-cu-constructorul-celui-mai-mare-pod-din-lume-18964591?utm_source=Rss&utm_medium=Referral&utm_campaign=Cross

RobertN

^

Salutare,

În video-ul din articol este filmat alt pod (adică cel mai mare pod din lume, la care face referire articolul, este unul feroviar și nu rutier, așa cum apare în video)

Scuze de offtopic.

Mulțumesc.

TibiV

In stilul asta, poate contractam autostrada Ploiesti-Brasov si iese autostrada Craiova-Tg.Jiu....
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Update
La Iernut deocamdata casa ramane in picioare. Foreza a disparut.
Se lucra la armare, betonare, si era plin de camioane pe bretelele nodului

Straco: ca de obicei.
PLus: s-a deviat circulatia la Luna, si a inceput decopertarea si sapaturile pentru structura ce va supratraversa A3








Goldmund

Tronsonul din autostrada A3 care poate va fi constrit de firme din RPChina in PPP este estimat la 1.4 miliarde euro. 1,4 miliarde euro?- atat de ieftin??
Este exact precum mi-a spus o banca din Germania prin anii 80(sec.XX) ca poate finanta o casa pe care o doream atunci, fara sa noi(eu) sa avem cel putin un 30% avans din suma. Pentru acest pretext, urma ca eu si generatiile viitoare sa platim de patru ori suma pe care banca o finanta in acel moment. Dar vai(pt. banca), noroc ca am intrebat de intreaga suma pe care urma sa o platesc in 30 de ani inapoi bancii...
nu am cumparat casa si am schimbat banca...

In PPP sumele ajung si de zece ori cat finanteaza acesti profitori in acesti 40 de ani...Suntem in UE, nu avem proiecte destule pentru ca UE sa le finanteze, dar politicienii nostri vor neaparat un astfel de proiect major sa fie finantat in PPP...
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/negocieri-cu-un-mare-constructor-chinez-pentru-autostrada-ploiesti-brasov-experientele-altor-state-1109276

voicul

"Un exemplu clar vine din Muntenegru. Un împrumut chinezesc pentru o autostradă de 809 milioane de euro a dus la creşterea gradului de îndatorare la peste 70% din PIB a micului stat. "

Sa nu uitam ca Romania a imprumata 3 miliarde intr-o SINGURA zi (e cam 1.5% din PIB din 2018), dar macar, ca sa spele pacatele: la cea mai mare dobanda din istoria Romaniei !!!
Deci daca faci asta pe fata, iti dai seama ca un PPP pe 44 ani ... nici nu se vede ca il platesti de 100 de ori.

Parerea mea:
Nu stiu ce proiect si ce SF din 2008 sau even before Y2K au pentru acet PPP, DAR eu sper ca CNAIR sa lucreze profi si sa o dea in BARA!
Altfel am pus-o putin (mai mult) si o sa zicem ca Bechtel a fost mic copil.

Dagda

#20259
^ si daca rostogolesti 1,4 mlrd de euro in deficit 40 de ani la o dobanda de 5% ajungi la un cost de peste 10 mlrd de euro.
Solutia erau fondurile europene ... parteneriatul reziliat cu bei ...

Dar si fondurile astea europene sunt 4 mlrd cu tot cu cofinantare in ceea ce priveste autostrazile (pana in 2023)
Chiar sunt curios cat e absorbtia pe Axa 1.1 & 2.1 din POIM

TibiV

Quote from: voicul on April 05, 2019, 09:37:23 PM
... eu sper ca CNAIR sa lucreze profi si sa o dea in BARA!
Incurci institutiile...
De chestia asta NU se ocupa CNAIR.
Se ocupa "Comisia Nationala de Strategie si Prognoza". Care iti explica aici ce si cum: http://www.cnp.ro/user/repository/Investitii_strategice_in_parteneriat_public_privat/Contract_cadru_de_parteneriat_public_privat_Autostrada_PLOIESTI-BRASOV.pdf

Este si randul lui Ghizdeanu sa o dea in bara...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexandruduma


Bulwyn

#20262
Cheers @alexandruduma. F faine aceste comparatii. Se vede avansul pe tot lotul, mai ales la nod Iernut. Poate poate trag tare si la sfarsitul anului cu cooperatia Straco, dar mai ales "aia" de la c***r sa se poate circula incontinuu pana la ludus pe autostrada.

Ionut

Foarte bună comparatia! Mulțumim, Alex! Progresul este enorm. Cam asa trebuie sa se lucreze pe toate autostrăzile. Asta e normalitatea.

RaduC

Super comparația, foarte fain editat videoul. Mersi Alex +++