News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Strict ce zice Horatiu se poate si mai repede de 9 luni si se poate deschide, dar nu ai cu cine in cnair :).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Pe toate proiectele avem cazuri asemanantoare.  Drumul  trece fix printr-o cladire/casa/stalp LEA, desi exista loc destul pe partea cealalta ca sa o mute 10-100m.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

teoneo

#15662
Poze de vineri, 30.03.2018, A3, sector 2A, lot 3, constructor STRACO.
In noaptea de dinainte a plouat destul de bine. Cu toate astea, constructorul era mobilizat la lucrarile de la structuri si la relocari. Incep cu imagini de la Nod Ludus/Chetani de langa DN15/E60, corespunzatoare min 0:11-0:15 din filmarea lui ciprebee.


> Vedere  aproximativ pe directia filmarii.

Sensul DN15/E60 spre Ludus/Tg-Mures. Radierul este turnat pe partea opusa autostrazii a DN-ului.

pe partea dinspre corpul autostrazii radierul este in pregatire in vederea turnarii.




Din cauza umiditatii excesive din sol, elementele podetului de pe breteaua 1 care supratraverseaza DN15 au fost depozitate pe partea opusa. Erau 2 segmente cand am fost eu. In filmare deja sunt 6 segmente. Se asteapta conditii mai bune. Din ce mi-au spus inginerii Straco, o problema ce o mai intampina e nivelul ridicat al pzanzei freatice.

Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

La o relocare de conducta Transgaz:



(diametrul conductei e de 400mm, daca bine am retinut)




Vezi detaliu conducta gaz
Vezi detaliu impamantare pentru descarcare electrostatica.



Conducta noua s-a umplut cu apa si se testeaza mai multi parametri (presiune foarte mare, 100bari, si alta determinare la presiune mai mica). Mai jos dispozitivul cu care se fac testarile.

teoneo

Peste aproape 200m ajungem la lucrarile pentru pasajul pe autostrada peste breteaua principala din nodul rutier Chetani (km21+870-km21+912). E un pasaj mai lat pentru ca va fi si o amenajare hidro, fiind o zona cu izvoare de apa.







Zona cu izvoare. Apa era drenata si va fi dirijata pe sub viitorul pasaj.

Baza viitorului podet metalic de pe bretea 4 (urcarea spre sensul catre Turda)



Detaliu izvor



Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

Din zona km22+750, la prima supratraversare a DN15/E60 de catre A3, inainte de intrarea in Chetani (zona marcata cu galben). Dupa acest obiectiv ne deplasam in zona marcata cu portocaliu.



Se turna radierul culeei dinspre nord.






Foreza de langa DN. Atunci nu lucrau, fiind liberi de sarbatori.


Vezi detaliu foreza.
Alt detaliu.

teoneo

Structura din zona marcata cu portocaliu.




Zoom pe traseul A3 catre DN.

Conducte pt gaz pt relocare conducta Transgaz (10" daca nu gresesc).

Drum tehnologic.

Powered by API/PUM imgur uploader
Continuarea mai tarziu...

TibiV

@teoneo
mai mult decat +1 nu pot sa iti dau...

Mullumesc mult pentru efort si pentru rezultatul remarcabil al acestui efort !... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Iceman

Teoneo,Ciprebbe multumim :cheers:..Ar fi fost superba o filmare pe lotul lui Strabag :)

teoneo

Pasaj inferior km26+970 ("Portal" in documentatia pt licitatie), de pe sinusoida sudica a traseului A3.
Groapa aparuta dupa exploatarile (locale?) de pietris si nisip, a devenit groapa de gunoi (mai mult ca sigur neautorizata). Inginerii Straco au spus ca aceasta groapa nu exista atunci cand s-a facut documentatia pentru licitatie! Acum au si "pacostea" asta pe cap, groapa fiind chiar pe traseul autostrazii.



Directia opusa. Traseul A3 va fi prin stanga recipientelor galbene ale organizarii de santier. Constructorul are in plan sa faca devierea DN15 si un sens giratoriu in fata intrarilor in organizarea de santier (care e de o parte si alta a DN-ului), pentru ca sa se poata apuca de rampa prin care DN va traversa A3. Totul depinde de vreme, terenul fiind imbibat cu apa.

Revenind,



Vezi detaliu-36, mare-mare bucurie, imposibil de fotografiat (P37, P38)
Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

Detalii pasaj inferior km26+970. E cea mai avansata structura de pe lotul Straco.







Vezi P45.

Din celalalt capat (nordic), spre sud:

Revenire la capatul sudic:


Alte poze: P52 (sud), P53

teoneo

Pasaj pe autostrada peste DN15 km28+490. Vedere dinspre Sud cu drumul tehnologic de acces dinspre DN15 si Ariesul. Peste rau se va realiza un pod tehnologic, undeva mai in josul raului (in stanga imaginii, din inele de 2m diametru, pe care nu le-am mai fotografiat).

Pe-aici va fi traseul A3:

Pe-aici subtraversam DN15/E60:


Dupa subtraversare, ma intorc spre DN15.





Vezi pilot forat proaspat decofrat si un segment din "tubul-cofraj" (am uitat cum ii spune) in care s-a turnat betonul.





Powered by API/PUM imgur uploader
Finished!

ciprebbe

Quote from: teoneo on April 01, 2018, 11:51:58 PM
Pasaj pe autostrada peste DN15 km28+490. Vedere dinspre Sud cu drumul tehnologic de acces dinspre DN15 si Ariesul. Peste rau se va realiza un pod tehnologic, undeva mai in josul raului (in stanga imaginii, din inele de 2m diametru, pe care nu le-am mai fotografiat).


Care ar fi rolul drumului atata timp cat A nu traverseaza Ariesul pe acolo. Materiale pentru santier de la carierele din zona?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

teoneo

^
Exact, asa mi s-a spus.

< Trimis de pe mobil prin Tapatalk >


Ionut

API pe Facebook

Vă prezentăm o filmare aeriană de pe cele trei șantiere ale Autostrăzii A3 între Ogra și Câmpia Turzii. Imaginile surprind nodul rutier Chețani care se află pe lotul construit de Straco, apoi cei 17,9 km ai tronsonului executat de Astaldi-Max Boegl, iar la final avem ciotul de 3,6 km construit de Geiger.

Deși ne aflăm abia la începutul sezonului de lucru în domeniul construcțiilor, cei trei antreprenori generali au avansat considerabil față de finalul anului trecut în special la infrastructura structurilor rutiere, în pofida condițiilor meteorologice preponderent nefavorabile din ultimele luni.

O surpriză plăcută este progresul foarte bun pe partea de săpături și terasamente al celor de la Astaldi-Max Boegl, unde deja din primele zile cu vreme bună lucrările au demarat din plin. Tot pe acest lot se găsesc principalele structuri proiectate pe această autostradă: supratraversarea satului Bogata și a Mureșului de două ori printr-un viaduct continuu și supratraversarea Mureșului și a căii ferate Târgu Mureș-Războieni.

Chiar dacă autorizația de construire a fost emisă în luna noiembrie a anului trecut, lucrările au avansat într-un ritm alert, iar stadiul actual ne face să fim optimiști că aceste puncte critice ale lotului vor fi gata la jumătatea lui 2019.

Un alt punct important de pe tronsonul Astaldi-Max Boegl este nodul Iernut. Contrar informațiilor prezentate în mod eronat de către purtătorul de cuvânt al CNAIR Alin Șerbănescu într-o emisiune la care a participat și Directorul Executiv al API Ionuț Ciurea, nodul Iernut, așa cum se poate observa și din imaginile aeriene, nu este "într-o situație avansată", ci dimpotrivă, într-una incipientă!

În contextul actual, în care exproprierile nu sunt finalizate, realizarea supratraversării căii ferate prin care va fi deviat DN14 nu este începută, legislația actuală nu permite punerea în circulație a unui drum nou în lipsa recepției la terminarea lucrărilor, iar politica CNAIR este de a face recepția doar când șantierele sunt finalizate 100%, șansele ca tronsoanele Geiger și Strabag (13,7 km între Ogra și Aeroport Târgu Mureș) să fie circulabile în acest an sunt minime, practic inexistente.

Deschiderea provizorie a circulației (folosind anumite bretele ale nodul Iernut) la finalul acestui an ar fi posibilă doar dacă vom avea o mobilizare exemplară a constructorului, dacă se vor adopta modificări legislative în regulamentul de recepție și dacă se vor rezolva la timp exproprierile. Doar așa ar fi șanse să punem în valoare, în 2018, cei 13,7 km din A3 între Ogra și Aeroport Târgu Mureș.