News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 31 Guests are viewing this topic.

paulmare

Laszlo Robert pentru forajele de gaz e in general alta tehnologie decat la piloti - chiar daca forajul e vertical diametrul e mult mai mic, si adancimea mult mai mare - sunt cu tevi care se fixeaza una de cealalta, si distingi usor tevile de foraj - una ar trebui sa fie la nivelul platformei pe directia de forare - in poza e un kelly - o fi scriind zublin pe el in alta parte sau e un utilaj nou sau subcontractat dar nu e nimic special

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring

Vă prezentăm o serie de imagini aeriene făcute ieri (vineri, 30 martie 2018) pe sectorul de autostradă "urbană" de 6,5 km dintre Petricani și DNCB. Chiar dacă ieri vremea în București a fost ideală pentru executarea lucrărilor, mobilizarea constructorului era necorespunzătoare.

Finalizarea în această vară, conform termenelor comunicate de CNAIR, este imposibilă în ritmul actual. Chiar și noi considerăm că lotul ar putea fi gata în perioada iunie-iulie, însă cu această viteză suntem norocoși dacă va fi gata până în decembrie.

Deși primul instinct ar fi să blamăm constructorul pentru desfășurarea deficitară a lucrărilor, nu este cazul acum. Așa cum am spus în repetate rânduri încă de la finele lui 2017, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a bugetat suficienți bani pentru ca acest șantier să fie gata în acest an. Deși ar mai trebui să fie plătite constructorului (Aktor) aproximativ 70 de milioane de lei, Ministerul Transporturilor, la solicitarea CNAIR, a alocat doar 20 de milioane de lei.

Am afirmat răspicat că acest fapt va avea repercusiuni negative în execuția lucrărilor, însă CNAIR a decis să explice public în mod eronat că ar exista bani, dar într-o altă formă, că nu este nicio problemă de finanțare. Ei bine, din nou afirmațiile lor s-au dovedit a fi false!

Deși au avut șansa de la începutul anului să opereze transferuri între proiecte (fapt confirmat prin răspunsul oficial dat unui deputat aici: https://bit.ly/2GmjlJY), au ales să ignore acest șantier, împingând finalizarea acestuia spre lunile octombrie-noiembrie. Mai mult, dacă nu se vor aloca banii necesari la rectificarea bugetară din vară, avem șanse mari ca acest proiect să fie amânat pentru 2019.

Solicităm responsabililor din Ministerul Transporturilor România să transfere de urgență, în conformitate cu prevederile legale, credite bugetare suficiente pentru acest contract, astfel încât lucrările să continue într-un ritm corespuzător!

paulmare

Intre calea ferata si partea dintre T-ul de la fabrica de glucoza si giratoriul gherghitei, apollodor a carat deseuri din demolari - acum pare ca e plin de apa desi sunt emisarii relativ aproape, la fel si intre a3 si valea saulei unde tot apolodor a facut alte depozite din demolari - acum pare ca e prea multa apa care ar fi trebuit sa ajunga in vale nu sa balteasca acolo
Oricum fara o minune nu circulam anul asta - mai au inca mult de lucru si nu pare ca e cine stie ce mobilizare

ciprebbe

Una cu dedicatie, stiti voi pentru cine  ...

Nod Iernut ,  finalizare 2018  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Intr-un stadiu avansat de executie  :lol: :lol: :lol:

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Poate nu se vede bine inaltimea terasamentului si a structurilor din nodul Iernut

sa va ajut

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

sa revenim la ce stim sa facem mai bine

lot ASTALDI (incredibila mobilizarea intr-o zi de sarbatoare, mai putin la Iernut :) )
















Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

teoneo

Quote from: laszlo.robert on March 30, 2018, 06:08:59 AM
[..] ai văzut cumva dacă pe loturile Strabag și Geiger activitatea este la fel de intensă ca aici sau lucrează în ritmul de anul trecut -mai ales Strabag ?
Am vazut (cat s-a putut vedea de pe E60) foarte multe masini Strabag si Max Boegl. Dar am mai zarit si Geiger. Toti constructorii mi se par pusi pe treaba insa sunt foarte incurcati de vreme, mai ales la terasamente. La Strabag, din cat am vazut, e activitate mare in zona CIC. De asemenea, se poate vedea intr-o poza din 26 martie, era pornita statia de asfalt. De Geiger nu ma pot pronunta, dar intre timp a venit ciprebee cu imagini de pe-acolo.

Quote from: Ionut on March 30, 2018, 07:24:38 AM
Apropo de explicatii, ai putut afla ceva noutati despre gazele de la P12? Motive de ingrijorare? Ramane cum am stabilit, se continua lucrarile asa, mai cu grija, da? :)
Cam asa. Avand in vedere timpul foarte scurt pe care l-am petrecut la ei am intrebat un inginer de la un punct de lucru din vecinatate, dar si el stia ce stim si noi si anume ca, decamdata, concentratia masurata n-ar trebui sa puna probleme. Insa forarea acolo s-a intrerupt, dupa cum se vede. Probabil ca vom afla zilele urmatoare. Am inteles ca s-a luat legatura cu specialistii. Mai multe stie echipa de foraj de pe malul dinspre Ludus, unde e P12, insa acolo nu am ajuns inca.
Am preluat o imagine de la ciprebee si am facut pan&zoom catre P12 (mal stanga dinspre Ludus) si P11 (mal dreapta, Bogata).


Quote from: rocklee on March 30, 2018, 09:57:40 AM
teoneo...multumim pentru fotoreportaj un mare +1 de la mine ....si un pahar de cola in cinstea ta ...
Multumesc rocklee! Ma maguleste aprecierea ta. De-abia acum inteleg o parte din dedicarea celor care fac reportaje, din simpla dorinta de a avea cat de cat normalitate in tara! Sa ne traiesti rocklee!

Si, fiindca am fost pe lotul Straco vineri, ma pregatesc sa pun pozele. Peste cateva ore. Imi cer scuze pt intarziere (nu am avut acces la laptop/PC).

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

luc

E gata... poate fi dat in folosinta... de ce sunteti carcotasi?? 

voicul

Buna mobilizarea pe lot-ul Astaldi. Geiger doar sa se opreasca sa nu termine anu asta.

+1.

Ai ajuns si pe lotul Strabag?

horatiu.cosma

#15658
Oare la ce s-au gândit proiectanții ăia capabili de la Iptana care acum probabil sunt recompensați cu un salariu călduț prin CNAIR când au proiectat autostrada prin rezervorul cu apă al acelei fabrici (posibil să trebuiască demolate și unele clădiri) în loc să mute traseul autostrăzii cu câtiva metri mai spre Iernut și să evite acele construcții? Să fi acceptat "presiunile" Bechtel de a trece pe unde e mai greu în detrimentul onoarei de proiectant, ca și la Suplacu de Barcău? În apropiere, paralel cu autostrada există o țeavă de gaze care dă bătăi de cap și celor de la Geiger, dar aia oricum trebuie relocată. Mă gândesc că nu s-au gândit că mai bine demolează o fabrică decât să reloce o conductă, dar na, cine știe. Poate își face vreun cunoscător curaj și luminează acest aspect.




L.E. E foarte avansat Iernutul, nu glumă :)).

Revenind la lucruri serioase, Astaldi încă nu s-a apucat de supratraversarea căii ferate, supratraversare pe care se va devia DN 14A. Nici nu are cum, că încă nu au ieșit exproprierile suplimentare. Ar exista totuși o posibilitate să avem ceva circulabil pe la Iernut până la finalul anului, dar pentru asta avem nevoie de niște c...e de la CNAIR și MT. Soluția pe care o văd eu e finalizarea porțiunilor trasate de mine cu negru (corpul autostrăzii de la nod spre lotul Geiger - aici e de văzut cât de repede se rezolvă cu rezervorul ăla de apă, 2 bretele din nod, overpass-ul peste autostradă, giratoriul cu DN 14A).



Tind să cred că singura posibilitate legală pentru a se deschide circulația în formatul acesta este modificarea în Legea 10/1995 a art. 27 lit. g) care spune că "Proprietarii construcţiilor au următoarele obligaţii principale: darea în folosinţă a construcţiei după admiterea recepţiei la terminarea lucrărilor, preluarea acesteia şi obţinerea autorizaţiilor potrivit legii." Atâta timp cât alineatul acesta este în picioare (și nu e de mult timp în vigoare), nimeni nu își va asuma o dare în folosință a bucății din autostradă care realizează conexiunea cu DN-ul fără a fi efectuată recepția. Pe lângă această modificare, trebuie ajuns la o înțelegere onestă cu Astaldi-Max Boegl pentru deschiderea traficului fără efectuarea recepției (prin 2012 s-a făcut ceva de genul la Cernavodă pe A2, tot cu Astaldi-Max Boegl, deci se poate), până la finalizarea substanțială a lucrărilor, moment în care se va putea face și recepția.

Astfel de preocupări ar trebui să aibă o companie de drumuri care ține la șoferi, nu ce face actualmente CNAIR, găsind scuze peste scuze că nu se poate, decât atunci când va fi atinsă perfecțiunea.

Goldmund

Quote from: ciprebbe on March 31, 2018, 10:34:29 PM
AMR ....fix 9 luni
.........

Ar fi posibil in 9 luni, dar incepand cu 01.01.2019, deci prin septembrie, octombrie.