News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 19 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

WOW !...
:cheers:
Sper să nu dureze mult ploile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Sper, ca m-am saturat de cat a plouat. :lol: Vara pe la Cluj nu a semanat deloc cu vara de la Bucuresti anul asta.

danutzu_1069

Ieri pe la pranz am vazut un ...buldozer (asa parea din spate) care isi facea de lucru pe aliniamentul A3 din zona Popasului!!!

Redox

Mă bucur să văd că se lucrează la nodul Nădășelu, chiar aproape de DN.
Mulțumim de fotografii, ciprebbe!

TibiV

Quote from: danutzu_1069 on August 12, 2016, 03:31:35 PM
Ieri pe la pranz am vazut un ...buldozer (asa parea din spate) care isi facea de lucru pe aliniamentul A3 din zona Popasului!!!

Niste poze de duminica, 7 august, din zona Popasului.
Nu le-am pus atunci pentru ca m-am suparat ca nu vad nici un buldozer, nici un excavator, doar ciulini inalti cat omul... :)






Vedere spre Bucuresti

Vedere spre DNCB (In centrul pozei se vad stalpii de iluminare de pe portiunea terminata a A3

Cateva utilaje parcate



Iar in zona viitorului giratoriu s-a defrisat o suprafata larga






Toate pozele full-size aici: http://imgur.com/a/URdaJ
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

Multumesc TibiV

In alta ordine de idei,o postare legata de Comarnic - Brasov.( dupa obs.de pe traficul in direct ).
Ce e atat de complicat sa alocam ( putem face o lege a bugetului multianual cu obligatii pt.orice guvern indiferent de culoare ),asa cum s-a mai discutat,cate 300 mil de euro anual si in 5 ani s-o avem terminata ?( cost estimativ 1,5 mld.euro )

Probabil nu e complicat ( chiar cu masurile luate prin Codul Fiscal ),dar cred ca cineva tine la sertar pregatita in continuare MEGA TEAPA,PRINTR-O CONCESIUNE DE 8,5 MLD EURO
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

#10447
Pentru ca nu esti singurul care insista pe valoarea sumei va readuc aminte de faptul ca in acele vremuri in care s-au prezentat putinele date financiare ale concesiunii au fost unii pe aici (daca nu ma insel florin74) care au spus ca costul total de 8, 4 mld nu e exagerat daca acceptam datele de intrare. Si tocmai din cauza asta as prefera sa insistati pe datele de intrare, nu pe suma finala. Mai exact:

1. Comparatia reala e intre costul de constructie SI INTRETINERE (pe o perioada de 26 de ani) vs costul concesiunii.
2. Costul de constructie nu vad de ce l-am accepta la 1,5 mld (asa cum faci tu) in lipsa unei licitatii care sa fi pus presiune pe costul de constructie (daca imi aduc bine aminte parca UMB-ul vorbea de 0,9mld pentru proiectare si constructie, iar MPGT de 1,2mld)

1+2 ne duce la gandul ca costul de constructie (includ aici si proiectarea) poate fi mai mic daca s-ar licita. Cu atat mai mult daca proiectarea s-ar face in-house cum se vehicula intr-o vreme. Insa in lipsa unui SF bun orice discutie cu privire la valoare proiectului e inutila (SF-ul oficial, ala cu CoBra peste valea raului, e vechi si facut dupa vechile metehne, ceea ce ma face sa il ignor complet ca si referinta pentru costuri.

In plus experienta comuna a tuturor ne spune ca costurile de intretinere (de catre CNADNR) sunt mai mici decat cele estimate in concesiune. De obicei tind spre zero (din pacate sau din fericire, functie de partea paharului pe care o preferi).

Prin urmare rezulta ca pretul total de proiectare, constructie si intretinere la care ar trebui sa calculam dobanzile pentru eventuala concesiune sunt mai mici decat in planurile prezentate acum mai bine de un an. Ceea ce ma face sa cred ca o concesiune noua ar putea fi prezzentata si la o suma mai mica. Insa nu stiu care ar fi suma acceptabila de catre public (4 mld? 6 mld?).

Dar:

de ce trebuie tot la autostrada sa te gandesti? Dupa cat de hulita a fost imi e frica ca unii ar refuza-o si daca e gratis (remember - "trece masina, se propaga sunetul si dispare turistul din Bucegi", TM Baiazid?).
In plus eu revin inca odata cu vechea dilema - de ce sa investim tot in acelasi loc, intr-un nou rahat de legatura intre Bucuresti si sudul Ardealului? Chiar reducem tara asta numai la atat? Pe bune acum, s-a decis PiSi, atunci hai sa facem numai aia! Dar macar sa ne asumam decizia asta (apropo si de faptul ca acea comisie de evaluare inca nu a dat raportul pentru cele 10 oferte primite pentru 6 km intre Rasnov si Cristian).

ps: Si daca s-o trezi vreunul sa zica ca nu se poate asa, ca trebuie sa facem ceva, bla, bla, bla, atunci le readuc aminte solutia simpla, banala, firesca: centuri sub forma de tunel pe un singur fir, amenajat 1+1, la Busteni, Sinaia si Comarnic. Cu un fir nou si drum de legatura intre, atunci cand ne-om permite. Dar macar astfel separam traficul local de cel de tranzit. Si va fi si mai ieftin, vom capata astfel experiente in astfel de proiecte (tunele adica), etc...


csebi24

#10448
Vin si eu cu primele mele poze, de la nodul de la Nadasel. Se lucra azi






north

Quote from: pasadia on August 12, 2016, 05:44:48 PM

Dar: de ce trebuie tot la autostrada sa te gandesti? Dupa cat de hulita a fost imi e frica ca unii ar refuza-o si daca e gratis

Oricine ar considera că nevoia de sporire a capacității pe infrastructura de transport rutier (adică construcția de drumuri noi, autostrăzi, variante de ocolire, lărgiri la patru benzi etc.) trebuie realizată ca funcție de valorile de trafic (mai exact de valorile de congestie pe infrastructura existentă) ar decide că prioritară ar fi axa Ploiești - Brașov iar apoi axa Sebeș - Turda (această afirmație este bazată pe urmărirea traficului live în Google Traffic în fiecare zi la diverse ore în ultima lună, dar exclude tronsoane scurte și pentru care situația este cauzată de factori de moment, precum Agigea - Eforie).
Acuma... dacă cineva [ca tine] susține că nu trebuie autostradă pe cea mai congestionată axă extraurbană a țării (aceasta fiind indiscutabil Ploiești - Brașov), atunci argumentul său ar trebui să fie că nu trebuie autostrăzi nicăieri în România. Chiar nu îți înțeleg discursul.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

cricric


dr4qul4

Dar solutia propusa de el mi se pare cea optima, pentru toate dn-urile montane importante (cu exceptia PiSi): constructia loturilor cele mai grele, chiar si pe un singur fir, ar dubla sau chiar tripla capacitatea drumului.

In cazul VP, ar fi nevoie de centura Comarnic, Busteni si Predeal-Rasnov. Cel mai bine ar fi prin tunele. Extrem de scumpe, deoarece vor fi lungi.
Dupa ce facem cele 3 tunele, putem continua  cu loturile mai usoare, si abia la sfarsit, peste 20 de ani, sa fie gata si tunelul pe celalalt fir.
Pe A8 si A13, aceeasi solutie ar putea reprezenta varianta prin care sa avem 2 drumuri de tranzit in carpatii orientali.
Nu cumva asa au procedat peste tot in Europa? Numai noi incepem cu loturile usoare, ca sa adunam repede km la total.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

myid

gata , eu m-am linistit dupa ce l-am urmarit pe Homor la digi24.
- in septembrie avem constructor pentru cele 2 centuri ( Busteni si Comarnic )
- tot in septembrie avem constructor pentru loturile 1 si 5 din Brasov - Comarnic

Hahhah, ce glume bune. Am sarit din lac in put ( Neaga - Homor )

ciprebbe

#10453
Update Gilau - Nadaselu:
Uzura calea 1 pana la viaduct V, calea II aproape de IV.
Parapet montat aproape complet pe mai bine de 1 km.
Alunecari de teren : o parte terminate deja (plus gabioane) restul in lucru.
La padure s-a ajuns la cota si se lucreaza pe portiuna dintre V si padure la terasament urmand in curand stratul de balast st.
Iluminatul a trecut testele si e finalizat.
Avem asfalt(2 straturi) pana in capatul lotului, cu exceptia zonei viaductului VI unde se lucreaza puternic.
La nod si in zona bretelelor avem concentrari mari de forte.
Se lucreaza bine si la CIC ul din nodul Gilau.
Zilele urmatoare vine si filmarea.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Earthchild

Cand termina aici, se muta pe A1?