Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Ionut


sursa imagine: Wikipedia

Status pe sectiuni:
1. Bucuresti-Ploiesti:
operational 62,79 km, 6,5 km intre Petricani-DNCB operationali din 14.12.2018
In total: 62,79 km.


2. Ploiesti-Comarnic:
 planificat
In total: 49,6 km.


3. Comarnic-Predeal-Cristian-Codlea:
 Comarnic-Predeal, Centura Comarnic, km 111+300-km 115+300, anulat
SF Comarnic-Predeal, km 115+300-km 146+800 si Predeal-Cristian, km 146+800-km 162+300 + reabilitare DN 73B, anulat
Predeal-Cristian, Centura Rasnov-Cristian, km 162+300-km 168+600 (si drum de legatura Cristian-DN73) operational din 17.12.2020
In total: 63 km.


4. Brasov (Codlea)-Bors | "Autostrada Transilvania"
Lot 1A: 53 km Brasov (Codlea)-Fagaras | fara finantare
Lot 1B: 52 km Fagaras-Sighisoara | fara finantare
Lot 1C: 56 km Sighisoara-Targu Mures | fara finantare
Lot 2A: 51,791 km Targu Mures-Campia Turzii
  Lot 1 - Targu Mures-Ungheni: 4,5 km (Strabag) planse
  Lot 2 - Ungheni-Ogra: 10,1 km (Strabag-Straco) | operational din 12.12.2018
  Lot 1 - Ogra-Iernut: 3,6 km (Geiger) | operational din 12.12.2018
  Lot 2 - Iernut-Chetani: 17,9 km (Astaldi-Max Boegl) operational din 18.09.2020
  Lot 3 - Chetani-Campia Turzii: 15,691 (Strabag-Geiger)
Lot 2B: 52,546 km Campia Turzii-Gilau (Cluj Vest) | operational si finalizat 51,78 km
Lot 3A: 25,5 km Gilau-Mihaiesti | UMB (Gilau-Nadaselu 8,7 km) | operational din 28.09.2018 si Nadaselu-Mihaiesti 16,8 km - planse
Lot 3B: 80,054 km Mihaiesti-Suplacu de Barcau
- 3B1 Mihaiesti-Zimbor (KM 0+000-KM 13+260) - planse
- 3B2 Zimbor-Poarta Salajului (KM 13+260-KM 25+500) - planse
- 3B3 si 3B4 - Poarta Salajului-Zalau-Nusfalau - licitatie si planse
- 3B5 Nusfalau-Suplacu de Barcau (KM 66+500-KM 80+054) | operational din 21.09.2023
Lot 3C: 60,25 km Suplacu de Barcau-Bors | re-licitat | documentatie, planse
  Lot 1 - Subsectiunea 3C1: Suplacu de Barcau - Chiribis (km 4+200 - km 30+550): 26,35 km
  Lot 2 - Subsectiunea 3C2: Chiribis - Biharia (km 30+550 – km 59+100): 28,55 km
  Lot 3 - Subsectiunea 3C3: Biharia - Bors (km 59+100 – km 64+450): 5,35 km: operational din 04.09.2020
  TOTAL = 60,25 km (km 80+054=km 4+200 la Suplacu de Barcau, 4,2 km nu exista, de fapt)
In total: 431,141 km.


----------------------------------------------------------------
TOTAL
- lungime totala: 606,531 km
- operational: 185,34 km

Ionut

QuoteA3 Bucureşti Ploieşti: 28 km sunt asfaltaţi, alţi 27 km sunt în aşteptare

În afara celor 10 km astaltaţi de Dorinel Umbrărescu pe tronsonul de lângă Ploieşti, la finele săptămânii trecute şi consorţiul italian a terminat asfaltarea a 11 km, la care se adaugă şi încă 7 km la care lucrează firma constrolată de Costel Căşuneanu - în total 28 km astaltaţi dintr-un total de 55,5 km de autostradă care trebuie predată în luna decembrie a acestui an.

Cum este împărţită autostrada:

1. Bucureşti - Moara Vlăsiei (km 0 - km 19,5) - Consorţiul Pizzarotti şi Tirena Scavi - între km 6,55 şi km 19,5 s-a început turnarea stratului al doilea de asfalt pe ambele căi. Se lucrează la amenajarea intersecţiilor de la capatele acestui sector, inclusiv la pasajul peste autostradă de pe Drumul Judeţean 101 şi la montarea parapetului metalic.

2. Moara Văsiei - Ploieşti (km 19,5 - km 62)

I. Sectorul km 19,5 - km 31,6 - Compania Euroconstruct - se lucrează la toate podurile şi pasajele, lucrările demarând inclusiv la Podul de la Cociovaliştea. De asemenea, se execută lucrări la fundaţia de balast şi la primele zone experimentale de balast cu ciment.

II. Sectorul km 31,6 - km 48,2 - Compania PA&CO Internaţional - se lucrează la toate podurile şi pasajele, la fundaţia de balast, la stratul de balast cu ciment. A început turnarea asfaltului pe 7 kilometri de cale.

III. Sectorul km 48,2 - km 62 - Compania UMB Spedition - se lucrează la amenajarea intersecţiei de la Centura Ploieşti, se montează parapetul metalic, urmând să se toarne stratul final de asfalt - cel de uzură.

sursa: ZF

Ionut

Se pare ca Bechtel inca intarzie re-angajarile:

QuoteInca nu se stie cand vor incepe lucrarile si daca se vor face angajari, dar cele  800 de persoane disponibilizate de Bechtel in luna martie asteapta cu sufletul la gura sa fie reangajate.

,,O parte dintre fostii angajati sunt in somaj, o parte au plecat din tara. 80% dintre ei s-ar intoarce oricand inapoi, daca ar fi chemati sa se angajeze", a spus Mihai Lupu, presedintele Sindicatului Transilvania A3.

sursa: CityNews

Ionut

QuoteAutostrada Bucureşti-Ploieşti, gata în decembrie

De la apatia generala din primavară, şantierul autostrăzii pare transformat radical. Muncitorii s-au dublat în ultima lună, la fel şi utilajele. Şantierul începe să adune în sfarşit kilometri de asfalt, iar oficialii au gasit şi banii necesari pentru terenurile din Pipera, ultimele care mai trebuiau expropriate.

Se toarna zilnic asfalt. Stadiul actual este undeva la 50% cu portiunile de la capete aproape la negru. Cu toate acestea santierul nu vine inca in Bucuresti pana in 2012. De la Colentina la soseaua de centura nu s-a sapat un metru pentru ca statul nu a avut bani de exproprieri pana acum.

Proprietarii din Pipera au primit vestea putin dulce si foarte amara. Vor fi in sfarsit expropriati, insa, pretul maxim nu va depasi 20 de euro pe metrul patrat. Trebuie sa fie dezamagitor sa afli ca terenul tau valoros ca aurul a ajuns o parloaga si pe hartie.

"Se va lucra si in decembrie si va fi gata la 15 decembrie. Autostrada va pleca insa de la centura", spune Vasile Chiuaru, director de autostrazi CNADNR.

sursa: InCont.ro

bogdymol



Nodul rutier intre Centura Bucuresti si Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, asa cum e el prezentat in stirea de mai sus.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Merci de harta!
Nu inteleg totusi de ce ai pus X-ul. :) E o prostie sa fortezi tot traficul pe ruta est-vest prin primul giratoriu. Vor fi probabil cele doua benzi CB pe directia est-vest lasate asa si se va mai face o bretea pentru accesul in primul sens. Ce nu inteleg eu este daca de pe A3 cand iesi poti face stanga si cum.

Daca se va alege intr-adevar solutia cu X atunci poti face stanga, dar va fi groaznic pentru ca la traficul care e pe centura... sa il bagi pe tot in acele sensuri... e jale. Eu tot sper sa nu fi inteles cei de la ProTV cum va fi nodul. :lol:

bogdymol

O sa vedem cum va fi. Totusi, acolo unde e X-ul ar putea sa lase liber pentru traficul vest -> est, urmand ca ceilalti sa fie obligati sa treaca prin sensul giratoriu.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Pai asta ziceam, ca nu are sens. Daca vrei sa mergi inainte nu trebuie sa intri in giratoriu. Poti merge inainte si gata. Daca fac macar o bretea in plus pe CB (si este loc suficient pentru asta, ba chiar pot face doua), atunci ar fi OK. Traficul pe directia est-vest (intre A2 si A1) si retur este FOARTE intens, probabil o perioada MULT mai intens decat pe directia A3/Bucuresti. Si ar fi CRIMINAL sa bagi tot acel trafic in giratorii...

Ionut

http://www.youtube.com/v/k4yGk8RMorI

La 00:13 scrie pe asfalt 59+200. Deci baietii sunt aproape de Ploiesti/Barcanesti. Ma bucur mult pentru ca vad deja un rand de parapeti despartitori pentru cele doua sensuri ale autostrazii. Yeah, baby!

:banana2:

Ionut

QuoteCât de dificil de construit e autostrada Ploieşti-Braşov?

Construirea autostrăzii Ploieşti-Braşov, rută care, după cum am arătat în ediţia de ieri a ziarului nostru, concurează cu Piteşti-Sibiu la trecerea Carpaţilor, nu este dificilă ca urmare a condiţiilor geologice ale terenului, însă presupune alegerea unui traseu care să evite numeroasele localităţi de pe Valea Prahovei, spun specilialiştii.

sursa: Romania Libera

As prefera articole mai la obiect... sa vedem totusi articolul complet.

bogdymol

Arata bine autostrada cu o parte din parapeti montati. Mersi de filmulet! L-am postat si pe SSC.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Quote from: bogdymol on September 20, 2011, 08:30:27 AM
Arata bine autostrada cu o parte din parapeti montati. Mersi de filmulet! L-am postat si pe SSC.

:thumbsup:

Colt ascuns al internetului, ai? :cool:

Ionut

Articolul complet de mai sus de pe Romania Libera:

QuoteCât de dificil de construit e autostrada Ploieşti-Braşov?

,,Nu e un proiect dificil, este fezabil. Roca în zonă nu e friabilă, deci se pot folosi scuturi fără probleme. Nu este nevoie nici de detonări, aşa cum s-a întâmplat atunci când a fost construit Transfăgărăşanul. Într-o zi se pot face zece metri de galerie pentru tunel, cu un singur utilaj", spune un specialist din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). ,,Nu e dificil, nu e vorba să construieşti viaducte prin mlaştini sau la sute de metri peste văi", spune şi Edurd Hanganu, directorul unei firme de consultanţă.

Principala problemă, densitatea localităţilor
La un preţ mediu al metrului pătrat de 20 de euro suprafaţa necesară construirii unui kilometru de autostradă costă statul, care face exproprierile, un milion de euro, adică aproape 20% din costul de construire publicat în standardele Ministerului Transporturilor. Selecţia concesionarului, cel puţin la ultima licitaţie, s-a făcut şi funcţie de costul terenurilor necesare.

,,În proiectele prezentate de ambele firme erau prevăzuţi senzori în asfalt care înştiinţau asupra apariţiei poleiului. Aceştia măsurau umiditatea şi temperatura şi anunţau cu două ore înainte asupra posibilităţii apariţiei poleiului", spune specialistul CNADNR.

sursa si alte detalii "picante": Romania Libera

Astept si pareri de la specialistii care sunt aici, sunt curios voi ce parere aveti. :cheers:

Ionut

QuoteŞi tot mai ziceţi că va fi gata în decembrie?

Autostrada Bucureşti-Ploieşti e noul "tărâm promis" promovat de mai-marii Ministerului Transporturilor. Bucata de şosea care măsoară 62 km ar trebui să fie gata în decembrie, adică peste circa 100 de zile. Ieri, reporterii Libertăţii "au vizitat" autostrada din avion şi au constatat că, la ora actuală, doar vreo 20 km sunt asfaltaţi.


















sursa: Libertatea

Una din miscarile inteligente si folositoare (desi foarte rare) pe care le fac cei de la Libertatea. :D

Ionut

QuoteGuvernul a aprobat un memorandum pentru construirea Autostrazii Comarnic-Brasov-Fagaras

Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, un memorandum inaintat de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, privind lansarea procedurilor de atribuire a contractului de concesiune de lucrari pentru proiectarea, finantarea, construirea si intretinerea Autostrazii Comarnic- Brasov (Codlea)-Fagaras.

Ministerul Transporturilor considera ca este necesara demararea procedurilor de atribuire in regim de concesiune a autostrazii, un motiv fiind si faptul ca in urma renegocierii contractului pentru realizarea autostrazii Brasov-Bors, firma Bechtel a renuntat la constructia unor tronsoane, inclusiv la Tronsonul 1A Brasov (Codlea)-Fagaras, acceptand solicitarea partii romane ca acesta sa fie scos la licitatie.

sursa: Hotnews

Bun bun, si? :o