News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Master Planul Centurilor Bucureştiului, realizat de către consultantul BEI, va costa 300.000 de euro

Banca Europeană de Investiţii selectează un consultant pentru realizarea studiului Centurilor Bucureştiului, costul estimat al proiectului fiind de 300.000 de euro, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanţii BEI. Studiul realizat în baza unui acord dintre BEI şi Ministerul Fondurilor Europene va demara în şapte zile de la semnarea contractului şi va dura cinci luni, au mai spus reprezentanţii băncii. Pentru efectuarea acestui studiu, BEI va selecta unul dintre cei cinci consultanţi internaţionali cu care are semnate deja acorduri-cadru.

Studiul va avea şi o componentă de consultare publică, conform unor informaţii apărute pe un forum de infrastructură. Pe baza noului studiu, autorităţile ar urma să decidă, printre altele, dacă va fi dublată Centura Capitalei între DN5 (Jilava) şi A2 (Glina) sau va fi construită Autostrada de Centură (A0) pe partea de sud. De asemenea, în urma studiului realizat de consultantul selectat şi plătit de către BEI, ar putea fi obţinută finanţare europeană pentru aceste proiecte.

,,Pentru întreg sistemul de ring-uri al Bucureştiului, şi în ideea de a putea obţine bani europeni, împreună cu Banca Europeană de Investiţii se va selecta un consultant", declara luna trecută la Digi24 Cătălin Drulă, fost consilier în domeniul infrastructurii al premierului Dacian Cioloş. Potrivit lui, consultantul va elabora un fel de ,,master plan al centurilor Bucureştiului", din care ar trebui să reiasă ce nevoi are Bucureştiul în termen de inele, dacă de autostradă sau drum expres, şi câte. În interviul pentru Digi24, fostul consilier al premierului nu a explicat ce se va întâmpla exact pe partea de Sud.

"Cu Centura Capitalei facem în felul următor: Ştiţi că este în curs de dublare un sector între Militari şi Chitila. Din ce am înţeles de la CNADNR, acela urmează să fie dat în folosinţă la două benzi pe sens în acest an. Mai este un sector între Colentina şi autostrada de Constanţa, unde a fost abandonat contractul acum doi ani. Tot în toamna aceasta ar trebui scoasă la licitaţie reluarea lucrărilor", a spus Drulă.

"Mai e întrebarea ce facem pe Sud? Şi aici am avut anumite discuţii cu Comisia Europeană, care ne-a pus o întrebare legitimă. Noi nu prea gândim strategic în mod normal. Înainte de a ne finanţa, ei ne-au întrebat dacă vrem să dublăm drumul existent sau să construim o nouă autostradă, sau ambele. Ei sunt de acord cu orice variantă, atât timp cât cifrele, hârtia de trafic, de costuri, au sens. Pe scurt, pentru sectorul de Sud-Vest, adică între Autostrada de Piteşti şi DN5, drumul de Giurgiu, s-a ajuns cumva la o concluzie că trebuie dublat oricum drumul existent, şi CNADNR ar urma să lanseze în această toamnă licitaţia pentru lucrările respective, de dublare", a continuat fostul consilier al lui Cioloş, fără a preciza dacă restul sectorului de Sud, între DN5 şi A2 va fi şi el dublat sau nu.

Economica.net

NGC

^^^

15.11.2016

http://cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/informare-15112016

Quote
Centura Rutieră a municipiului Bucureşti

Între A1 (București – Pitești) - DN 7 (Chitila) - 8,6 km: porțiunea este în lucru, iar până la finalul lui 2016, se va putea circula pe 4 benzi. Deschiderea circulației pe 4 benzi în această zonă este condiționată de furnizorii de utilități.

Între DN 2 (Afumați) – A2 (București – Constanța) - 11,5 km. În luna noiembrie se face verificarea şi  aprobarea proiectului tehnic, acestea fiind urmate de întocmirea documentației de licitație. Licitația pentru execuţia lucrărilor va fi lansată în luna decembrie 2016. Termenul estimat de finalizare a întregului proiect este semestrul II din 2017.

Inelul de sud cuprins între A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța) va fi de implementat în două etape:

Sector 1 – 22,5 km: între A1 – DN 5 (București – Giurgiu):
- Procedura de licitație va fi demarată în noiembrie 2016;
- Începerea proiectării este estimată pentru luna mai 2017 (cu o durată de 5 luni);
- Termenul de începere a lucrărilor este estimat  pentru luna octombrie 2017 cu o durată de execuţie  de 18 luni.

Sector 2 – 9,4 km: între DN 5 – A2.
- Pe acest sector, proiectul va continua în funcție de soluția dată de experţii colaboratori ai BEI – European Investment Bank (Banca Europeană pentru Investiții), după analiza multicriterială, în baza acordului semnat cu Ministerul Fondurilor Europene. Raportul final va fi predat Companiei Naționale de Administrare a Investițiilor Rutiere (CNAIR) în termen de 5 luni (până la 1 mai 2017). Soluția recomandată va dicta termenul pentru proiectare și execuție.

GDPR

^Minciuni de la un capat la altul.  :bash: :bash: :bash:

AdrianB1

Quote from: NGC20 on November 15, 2016, 10:14:02 AM
Între DN 2 (Afumați) – A2 (București – Constanța) - 11,5 km. În luna noiembrie se face verificarea şi  aprobarea proiectului tehnic, acestea fiind urmate de întocmirea documentației de licitație. Licitația pentru execuţia lucrărilor va fi lansată în luna decembrie 2016. Termenul estimat de finalizare a întregului proiect este semestrul II din 2017.
Adica in 7-12 luni se apuca si termina 11.5 km de sosea?

Ionut

#709
Yes, of course, what's the problemo?
Stai, nici nu vor fi contestatii. Si avem si bani. Ca pana cand o sa putem deconta... e cale lunga.

GDPR

Meanwhile:

- in zona intersectiei cu A1 s-a asfaltat drumul vechi pana aproape de TitanMar;
- intre A1 si giratoriul de la Rompetrol, Vertatel lucreaza la utilitati in maxim doua locuri;
- la apeduct continua executia coloanelor pasajului pe partea cu serele;
- la giratoriul Dragomiresti se executa blocaj cu sparturi de beton in zona excavata;
- in zona cosmeliei lucrarile la largire au fost sistate in ultimele zine din cauza vremii, doar Vertatel lucreaza la devierile de utilitati. Au adus pe santier si o conducta HDPE de gaz de diametru ceva mai mare, asa ca trag speranta ca in viitoarul apropiat sa dispara vechea teava de gaz care inca blocheaza lucrarile la drum;
- la giratoriul Petrom se lucreaza in continuare la insula centrala, dar teava metalica nu e bagata inca in pamant;
- si ca noutate se asfalteaza benzile laterale ale pasajului vechi de la Chitila.

panzer

Quote from: dr4qul4 on November 14, 2016, 08:27:47 PM
Trebuie insa facuta diferenta intre intersectiile DNCB cu alte drumuri.
DN7 este un caz aparte. Doar DN1 si DN2 au trafic mai mare. Este un drum cu 2 benzi pe sens si care beneficiaza de un giratoriu minuscul sub DNCB.
Dar mai mult de atat nu stiu ce s-ar putea face acolo. E deja pe 3 niveluri, doar ca pe -1 avem CF.

Ar ajuta insa mult daca s-ar face pasaj la DN1A si daca s-ar termina DNCB pana la A1. Acum multi prefera sa intre prin Chitila pentru ca macar aici avem pasaj...
Si DN5 are ceva trafic.

La DN7 / DNCB nu se mai poate face nimic fara costuri foarte mari: un -1 CF, este balta in zona, 2 pasaje pe DNCB (cel vechi si cel nou). Singura solutie este un hobanat mare peste tot, dar rampa de urcare ar trebuie sa fie printre case in Chitila. Ceva ca la Basarab. Deja vorbim de 2-300 mil euro constructia.

Este motivul principal pentru care tot spun ca la DN1A pasajul care au acum in plan sa il faca ar trebui sa aiba macar peretii mulati pentru viitoare construire a lui -1 pe directia DN1A. Sa nu ajungem ca la DN1 unde pilele pasajului peste DNCB impiedica un subteran. Cei 4 pereti mulati, sau macar spatiul pentru ei pot fi prevazuti de acum in proiect, care inca NU ESTE GATA. Deci poate fi modificat. Doar sa vrea Horatiu sau Catalin sa discute cu CNADNR aceasta optiune si evident cei de la CNADNR sa vrea sa gandeasca si ei in perspectiva 1 minut. Este o solutie de viitor. Nu ne costa nimic acum sa o introducem in peisaj. Subteranul poate fi inclus fara probleme in viitoare largire a DN1A care sigur va incepe dupa ce se termina podul CF din zona.

Intr-adevar, traficul spre Bucuresti se balanseza intre DN7 si DN1A pe traseul vechii centuri prin Chitila si Mogosoaia.

Efortul meu este pentru opinia publica. Bucurestiul este acum sufocat de multe greseli (incepand cu Metro care si-a pus semafor pe fiecare iesire din Bucuresti deja de 15 ani) dar mai ales de DNCB, care departe de a ajuta momentan incurca. Cele 2 autostrazi noi A2 si A3 au adus si mai mult trafic in preajma Bucurestiului. Nimeni nu s-a gandit din timp la ce sa faca cu traficul acesta. Mai mult A1 si A2 se intesecteaza cu DNCB fiecare cu 2 intersectii in T.

Trefle foarte largi (cu ocolirea actualelor imobile) trebuiesc gandite mai ales la A1 si A2. Apoi si la A3.

Articolul de pe b365 nu aduce nou fata de discutia noastra si interventia lui Catalin, decat suma.

cutter

Quote from: panzer on November 14, 2016, 05:33:47 PM
Pentru a 10a oara pentru cei care isi dau cu parerea: solutia cu DNCB pe pasaj denivelat pentru a favoriza tranzitul si giratoriu la nivel pentru amaratii care traiesc aici este dezastru. Stau 1h dimineata sa trec de Chitila. La fel seara sa ies din Bucuresti.

Scuze, poate greșesc, dar mă îndoiesc că aici cauza este conflictul de trafic din giratoriu (prin care nu trec fluxurile care merg pe direcția înainte pentru că există pasajul peste). Cred că problema este că pasajul vechi de la Chitila e limitat la o bandă pe sens din cauza problemelor la pile - asta face un dop pe DNCB, o coadă spre Mogoșoaia. Cei care urcă din giratoriul de sub pasaj spre Militari dau în acest dop și se face coadă care pînă la urmă blochează complet giratoriul.

Cred că e o situație temporară pînă se rezolvă pasajul acela vechi de la Chitila la care sunt necesare niște consolidări la pile pentru că au apărut probleme. Era vorba că se face o procedură de achiziție de urgență (s-au montat deja niște palee pentru sprijinire suplimentară) - dar nu știu ce s-a mai întîmplat - ca de obicei, la noi se ferește toată lumea ca dracul de tămîie (efectul a ani de zile de folosit achizițiile de urgență pentru furăciuni).

GDPR

#713
^Tocmai ce ziceam ca se reasfalteaza prima banda pe ambele sensuri la pasajul vechi, inseamna ca exista intentia sa se redeschida pe 4 benzi cat mai repede, chiar daca pilele nu sunt consolidate. Oricum, nu stiu cat o sa tina, cine a stat blocat in trafic stie cum se "cutremura" pasajul cand trec tirurile pe el.

Cum ziceam mai demult, inca ar fi sanse (minuscule e drept) sa se deschida traficul pe 4 benzi de la Chitila pana la Chiajna pana la sfarsitul anului. Dar de la Chiajna la A1 e absolut imposibil, chiar daca scoatem apeductul din ecuatie.

panzer

^
@Cutter: nu vorbesc de momentul in care este blocat DNCB peste rondul de la Chitila. Acelea au fost momente extraordinare prin August - Sept - Oct cat s-a lucrat fie la rondul de la Cartierului fie la bretele de urcare pe pasjul vechi. Vorbesc de fiecare dimineata de la bunul Dumnezeu.

Ora teribila este 07:00-07:30-08:00. Dupa ce incep copii scoala la 08:00 se mai linistesc cozile.

DN7 de la Tartasesti de unde este pe 4 benzi (nu 1.5x2 ci e chiar 2x2) aduce trafic cu 2x 80km/h fara obstacole. Rondul de la Gara Sabareni, nu regularileaza traficul.
Coroborat cu traficul din Chitila si Mogosoaia (care evita DN1A) rezulta un blocaj la acel giratoriu. Evident cu accentuare Luni dimineata spre Bucuresti si Vineri seara dinspre Bucuresti.

Mai exista un punct de interes: Vama de pe Soseaua Chitila. O parte din tiruri folosesc acum noua bretea data in functiune anul acesta si intra in Bucuresti facand stanga in giratoriu. Spre deosebire de DN1 unde tirurile rareori intra in oras, pe Soseaua Chitila tirurile chiar intra in oras.

Eu spun ca acesta este un caz de studiat pentru ca este in teorie terminat pe standardul nostru de gandire de acum:
1. pasajul peste DN7 e gata.
2. degajarea giratoriului in Bucuresti nu are nici o problema: Soseaua Chitila este larga iar primul semafor la Colloseum nu pune probleme, da prioritate mare traficului care nu are treaba cu centrul comercial.
3. degajarea giratoriului in Chitila la fel.

Si totusi, e terminat dar nu rezolva problemele de trafic. La fel ca in August cand foarte putini intelegeau ca DNCB intre DN7 si DN1 este "construit cam in dorul lelii" si m-am hotarat sa il fotografiez, la fel si acum o sa atasez print screen-uri cu google maps la orele de varf.

Cum spuneam intr-un post anterior: nu cred ca un hobanat foarte mare peste -1, 0 si +1 va fi facut in viitorul previzibil. Singurele mici tweeak-uri care ar mai putea fi facute sunt:
- largirea "in balta" a bretelei Bucuresti stanga spre Mogosoaia: un tir care vine dinspre Bucuresti ca sa intre pe breteaua spre Mogosoaia ori e istet si face tot rondul, ori se chinuie vreo 3 minute sa ia curba.
- reducerea inaltimii pamantului din rond. Nu vezi daca rondul e gol. Trebuie sa astepti pana cand masinile ajung in raza ta vizuala. Fiecare sta 5-10 secunde in plus ca se asigure ca chiar nu vine nimeni. Asta pentru ca atat venirea din Chitila cat si din Bucuresti sunt in rampa. Trebuie sa ajungi sus sa ai vizibilitate. Chiar nu inteleg de ce Aktor nu a batatorit pamantul ala din rond, l-a lasat asa pur si simplu gramada.
- reducerea inaltimii parapetilor noi in rond: dintr-o masina mica nu vezi traficul din rond decat dupa ce botul masinii intra in intersectie. Dintr-un SUV, Tir, Microbuz nu ai problema asta.

Desi personal sunt foarte afectat incerc sa va dau acest exemplu pentru a realiza ca aceasta solutie (giratie pe DN si pasaj pe directia CB) nu este decat temporara la valorile actuale de trafic, nu la cele viitoare. Din discutiile cu Ionut m-am bucurat sa aflu ca pe sud s-a renuntat la aceasta solutie.

Mai ramane Mogosoaia, unde inca mai putem face ceva, daca mai putem face ceva. O posibila solutie am propus-o mai sus. Sa nu uitam ca la capatul lui M4 la Straulesti vom avea primul Parc & Ride adevarat ca va atrage trafic exact pe directia care nu are prioritate: DN1A - B-dul Bucurestii Noi.

GDPR

De azi:

- la pasajul vechi de la Chitilia s-a finalizat asfaltarea benzilor laterale si se fac pregatiri si pentru cele centrale;
- insula centrala a giratoriului de la Petrom e aproape gata;
- nu s-a mai lucrat la largirea dintre cosmelie si teava de gaz (Petrom-Tehnologica) si nici la utilitatile din zona respectiva;
- la giratoriul Dragomiresti se executa umpluturi cu balast;
- continua executia coloanelor la pasajul peste apeduct;
- Vertatel lucreaza razlet intre giratoriul Rompetrol si A1;
- se demonteaza parapetii si au reinceput sapaturile langa racordul dintre centura si breteaua de acces la A1 (sensul catre Pitesti).

Am uitat sa va zic datile trecute ca s-au defrisat arborii intre intersectia catre Carrefour si A1.

Ionut


GDPR

Buna dimineata domnule Homor, v-ati trezit si dvs. in aproape al doisprezecelea ceas:

QuoteAm fost pe şantierul centurii şi am gasit o mobilizarea insuficientă pentru realizarea obiectivului, mai ales că în perioada actuală condiţiile meteo sunt favorabile. De fiecare dată când am venit pe şantier, Constructorul ne-a promis că va respecta graficele de execuţie. Am venit aproape săptămânal şi tot timpul am constatat acelaşi lucru: lucrări executate, dar întârziate faţă de termenele asumate. De fiecare dată când Antreprenorul ne-a cerut sprijinul, l-am acordat necondiţionat pentru beneficiul lucrării. Chiar şi astăzi am discutat personal cu cei de la Distrigaz pentru rezolvarea ultimei relocări, tocmai să nu fim nevoiţi să mai aşteptăm atât de mult după nişte avize. Consider că pentru orice proiect, colaborarea este un factor important pentru finalizarea acestuia. În ultima perioadă, evoluţia şantierului nu a fost semnificativă pe fondul unei mobilizări insuficiente, raportată la perioada şi termenele pe care şi le-au asumat. În aceste condiţii, consider că responsabilitatea este a Antreprenorului, care, totuşi, cu o mobilizare corespunzătoare ar putea să recupereze întârzierile de până acum.

www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-17112016-0

Haideti macar sa dati drumul la circulatie pe 4 benzi intre Chitila si Chiajna pana de revelion.

adiarc

mda....puneti-l la colt pe constructor si spuneti-l la mami si la tati....sigur va creste mobilizarea asa..... >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vreausosele

Ce-ar putea sa faca:
- sa rezilieze - si va fi gata peste 3 ani dupa ce vor fi gata noile studii, proiecte, licitatii, contestatii etc.;
- sa factureze penalitati - dar oare e pus asa ceva in contract?

In situatia actuala, statul roman se roaga de constructor sa se tina de treaba, daca vrea si nu se supara. Constructorul, stiind pe ce pozitie sta, il doare la basca.
Poate intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, CNADNR se va dezvolta suficient astfel incat in aceste cazuri sa rezilieze contractul si sa il execute in regie proprie, ca nu se construieste un pod peste Dunare.