Author Topic: [CT] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Constanta si Regiunea Sud-Est  (Read 17455 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Budrick

  • Youngster
  • *
  • Posts: 10
  • Karma: +13/-0
Primul pod hobanat din Romania, finalizat in 1983, a intrat in reabilitare de aproape 2 ani (facand referire direct la hobane).
AG: Bilfinger Berger


« Last Edit: April 24, 2014, 06:41:00 PM by Budrick »

Budrick

  • Youngster
  • *
  • Posts: 10
  • Karma: +13/-0
Sistemul de hobane din acei ani nu era format din toroane (Y-1860 S7) ci din fascicule de sarme paralele de diametru de 5mm.
In cazul podului de la Agigea s-au folosit fascicule de 40 de sarme care erau protejate cu teci metalice.
Aceste fascicule erau injectate cu ulei si mentenanta se facea prin eliminarea apei din partea inferioara a tecilor si completarea cu ulei prin partea superioara.


Datorita faptului ca mentananta nu s-a relizat in ultimii ani, a dus la acumularea apei in partea inferioara a hobanelor si la corodarea sarmelor. Singura solutie era punerea in siguranta a podului. Una din metode, de fapt si cea aplicata, a fost montarea unui jug in partea superioara si a unor hobane provizorii.



Lucrari realizate la sfarsitul anului 2012.
 
« Last Edit: April 24, 2014, 07:11:33 PM by Budrick »

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Bun venit pe forum :D super pozele. Daca nu ma insel si sigur nu ma insel e singurul pod din Romania cu o singura hobana.

Budrick

  • Youngster
  • *
  • Posts: 10
  • Karma: +13/-0
Salut Harry!
Tablierul podului este sustinut prin intermediul a 10 hobane, care din nefericire au inceput sa cedeze, in special cele scurte (din apropierea pilonului).
Exact cum spuneam mai sus, pe la sfarsitul anului 2012 s-a pus in aplicare proiectul de "Punere in siguranta a podului".
Dupa montarea jugului in partea superioara s-au montat alte 10 hobane provizorii.
Ridicarea toroanelor care alcatuiesc hobanele (vedere de pe tablier):

Vedere de pe jugul superior:


Dupa montarea hobanelor provizorii (vedere de pe tablier), sistem paralel de toroane, (ceea ce este "ascuns" sub tecile de la podul hobanat Basarab - Bucuresti):


Vedere de pe jugul superior:


Dupa punerea in siguranta a podului de la Agigea, inceputul lui 2013.


Revin cu poze actuale.
Se lucreaza la schimbarea hobanelor din 83, montandu-se hobanele definitive.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
eu zic ca tot aici ar trebui sa mearga si pozele cu noul pod.

Te rugam, ai o pozitie excelenta...din cand in cand sa indrepti aparatul si spre podul lui "Apolodor".

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
eu zic ca tot aici ar trebui sa mearga si pozele cu noul pod.

Te rugam, ai o pozitie excelenta...din cand in cand sa indrepti aparatul si spre podul lui "Apolodor".

^^

Pozele cu podul nou le gasesti aici

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=8.150

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Proiectul consta in largirea drumului E60 dintre Navodari si Lumina la 4 benzi, astfel din Ovidiu (iesirea de pe A4) pana in Navodari se va putea ajunge in Mamaia via Navodari pe un drum modern cu 4 benzi, trotuare, iluminat, separatoare de sens.
Bulevardul Navodari porneste din sensul giratoriu Lumina si se termina in podul Midia. Are o lungime de aproximativ 8 km.



« Last Edit: June 05, 2014, 07:11:52 PM by Harry »

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Saptamana viitoare primarul Nicolae Matei va semna finanatarea proiectului. Cu toate acestea ramane o mare problema a carei rezolvare nu o vad prea curand. Reabilitarea, consolidarea si largirea la 4 benzi a podului Midia. Pentru ca vom avea practic doua bulevarde cu 4 benzi legate unul de celalalt printr-un pod cu 2 benzi.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
Astăzi vorbim despre un alt proiect ce se pregăteşte de start. Este vorba de lărgirea bulevardului ce leagă Năvodari de Lumina. Astfel prin acest proiect ce se realizează cu bani europeni, turiştii vor putea ajunge de pe A4 direct în Mamaia Nord. Astăzi a fost demarată procedura de licitaţie pentru selecţia constructorului.
Proiectul este unul complex întrucât prevede piste de biciclete, trotuare dar şi un pasaj pietonal subteran  lung de 17 m pe sub intersecţia cu strada Mării şi un pod peste Balta Lumina. În cadrul aceluiaşi proiect podul Midia va fi consolidat şi reabilitat. De asemenea sensurile de mers vor fi separate cu parapeţi.

Valoarea estimata fara TVA: 39,102,813 RON

Durata lucrarilor: 15 luni incepand de la data atribuirii contractului.

Deschiderea ofertelor va avea loc pe 5 august.







« Last Edit: July 07, 2014, 07:27:14 PM by Harry »

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
3 din cele 4 seturi de hobane au fost schimbate, semn ca lucrarile se apropie de finalizare








Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA
planurile in detaliu










Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.387
  • Karma: +439/-157
    • URBAN CONSTANTA