Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

k, multumim mult, poate ajunge cineva azi prin zona si face cateva poze, ar fi grozav.

alecu26

#2386
Quote from: Granata06 on April 03, 2015, 08:58:11 AM
Tehnologia de imbinare a grinzilor este precomprimarea acestora prin operatiunea de postintindere a toroanelor din canalele aferente fiecarei grinda. Sunt printre primele grinzi la care se foloseste aceasta tehnologie in tara noastra, fiind proiectate dupa Eurocod.

de unde ai scos-o pe asta ca sunt primele? pe vremea lui Odiosu....când totul era la economie (transport agabaritic, motorina, tehnologie, etc...) plus ca era plin de serpentine...doar asa se lucra. Intradevar...spre 40 de metri doar mai recent s-a ajuns. (sau cel putin eu nu am date certe despre ce s-a facut inainte de 2000...dar posibil sa se fi facut).

Cat despre rezistenta...nu e absolut nici o problema. Fortele cu care se postintaind...sunt enorme. Practic niste cabluri de grosime calculata, sunt trase cu pistoane hidrauluice pana se realizeaza forta proiectata si întinderea calculata. Dupa aia li se da drumul si se blocheaza cu ajutorul unor conuri. Deci....se foloseste otelul ca si un elastic care se intinde....si dupa aia se elibereaza.

aici e o simulare....dar nu e vorba de 3 bucati. doar de una.
https://www.youtube.com/watch?v=PDBfY4FM9qY


si o prezentare foarte buna a pretensionarii.

https://www.youtube.com/watch?v=pjwrXLWhISE
Drumurile noastre POATE;

alecu26

Quote from: Ionut on April 03, 2015, 09:19:59 AM
Interesant!

Intrebare "economica". Tot procesul asta pare complex si complicat. Care ar fi avantajele tehnicii? Presupun ca sunt mai usor de transportat segmentele si sunt si mai ieftine. Insa e multa munca de "imbinare" care inseamna bani in plus fata de instalarea unei grinzi dintr-un singur segment. Sunt si alte avantaje, de ordin tehnic/economic? Multumim de explicatii, e ceva nou, cel putin eu nu am mai auzit pe la noi prin tara de tehnica asta.

undeva in zona a 38-40 de metri e si zona de egalare a pretului transportului (care creste foarte, foarte repede dupa 36 de metri) cu costurile suplimentare din santier de postensionare.

S-au facut si grinzi prefabricate pretensionate de 40 de metri, dar alegerea in aceasta zona de deschideri e destul de impartita intre constructori, deciziile fiind luate case by case (poate nici nu se poate ajunge ajunge acolo cu grinzi monbloc facute la Aiud, Teius, Sibiu, Ploiesti). E destul un sens giratoriu mai ciufut sau o curba cu case si/sau stalpi stanga/dreapta.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

Quote from: IlisescuV on April 03, 2015, 02:17:54 PM
Quote from: istvan78 on April 03, 2015, 01:03:53 PM
Presupun ca toroanele sunt libere in momentul tensionarii, adica nu sunt incastrate in beton... nu? Daca-i asa, cum se protejeaza ulterior toroanele de coroziune? Si cu ce se fixeaza capetele toroanelor de capetele grinzii, a.i. sa nu aiba scapari in timp?
Da toroanele sunt libere in niste canale din grinzi. In capete sunt niste elemente de prindere/inchidere care vor acoperi toroanele.
Vezi filmul urmator prntru mai multe detalii:
https://www.youtube.com/watch?v=PDBfY4FM9qY
Asta e o grinda din o singura bucata dar procesul de posttensionare este identic.

se injecteaza cu lapte de ciment...se vede si in animatie.
Drumurile noastre POATE;

yetiman

#2389
Am doar imaginea de dimineata. Inca nu era ridicata nici o grinda dar se faceau pregatiri.


Maine incerc sa pun si poza cu grinzile ridicate.

Insa in restul lotului Porr miscare slaba azi. TS, in schimb, lucra binisor.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

gdo

Mai jos si 2 imagini de la organizarea de santier a celor de la Euroconstruct (lot2)


Ionut

Bun asa! Se misca! Bine ai venit, asteptam noi update-uri! :D
:cheers:

florin74

Nu stiu daca are vreo legătură, dar in baza de productie a lui Florea, de lângă centura Alba Iulia, activitate intensa. Au apărut munti de materiale si un trafic intens in zona.

mariansb

Gdo, pe unde e organizarea celor de la Euroconstruct?
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

gdo

Organizarea lor eeste imediat dupa ce se iese din Teius spre Aiud, pe drumul Beldiului.
@ Florin 74, da am observat si eu ca Florea isi face provizii serioase, muntii enorm de material...
@Ionut Multumesc pentru primire o sa incerc sa vin cu cat mai multe poze.. cel putin de pe loturile 1 si 2 care se afla in raza mea de "actiune"

Granata06

@alecu26

Grinzile de care vorbesti tu erau precomprimate cu fascicule compuse din SBP. Acum se foloseste TBP.
Principiul e acelasi insa tehnologia difera putin.

yetiman

#2396
Azi se lucra din plin pe tot lotul Porr. Spre deosebire de ieri, organizarea de santier de langa Inoc era goala. Toate utilajele erau pe teren.

LE: Iar la Kaufland era in curs de instalare grinda nr. 4.  :)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

^ Probabil ieri nu s-a lucrat din cauza precipitatiilor abundente din ultimele doua zile. Nu sunt sigur, insa cel mai probabil asta a fost cauza.


adiarc

Up-date Sebes-Turda ...inca nici o miscare pe 1 si 2...se lucra acceptabil pe lotul 3 ( Tirenna Scavi ) si f.bine pe lotul 4 ( Porr )

nodul Aiud , la iesire spre Turda



in ultima curba , inainte de linia dreapta spre Decea , in locul unde A10 se intersecteaza cu Dn-ul...nu se vede in  poza , dar se lucra la fierul beton de  la fundatia pasajului



si dupa ce trece pe p.cealalta









lacul Stejeris











"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura