Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Of Doamne, comunicare cu limba si cap de lemn... si unde naiba pun parapetii astia (macar niste indicative de drumuri, daca nu si o anexa cu pozitiile km)

tom_sawyer

#136
30.08.2023
Directorul DRDP Buzău, Sorin Robu, a semnat astăzi contractul pentru implementarea unui proiect pilot la nivel național. Este vorba despre amplasarea pe DN 2 E85, sectorul cuprins între Buzău și Râmnicu Sărat, a 3 sisteme de deschidere în caz de urgență cu scopul creării  zonelor de acces și intervenție.

🟢Astfel, pe DN 2, E85, pentru protejarea participanților la trafic, dar și pentru a se putea interveni mai ușor în cazul unor evenimente rutiere, ori înzăpeziri, pe 3 sectoare, se va amplasa parapet median, prevăzut cu sisteme speciale de deschidere și manevrare dintr-un capăt sau din ambele.



https://www.facebook.com/people/Directia-Regionala-de-Drumuri-si-Poduri-Buzau/100083168088873/


Întrebarea e unde vor să le pună, pe zona de 2+2 sau 1,5+1,5.

tom_sawyer

✅Astăzi, pe DN2, la km. 131+850, Crucea Comisoaiei, județul Buzău, a fost montat primul sector de parapet mobil!

🟠Acest tip nou de sistem este un proiect pilot la nivel național care va permite transferul traficului rutier de pe un sens pe altul în cazul accidentelor rutiere grave, dar și intervenția utilajelor CNAIR și a autovehiculelor altor autorități, în cazul producerii unor blocaje provocate de înzăpezire.

🟢În următoarea perioadă, #DRDPBuzău va monta pe DN2 încă două astfel de sisteme cu deschidere în caz de urgență la km. 133+500 și la km. 135+000.

Rotile impreuna cu macaraua de sustinere sunt indepartate de pe fiecare portiune si sunt atasate abia atunci cand situatia impune acest lucru.

https://www.facebook.com/100083168088873/videos/1848717558881106/





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#138
Tot nu vor să îngroape capetele parapeților în pământ; montează acele elemente de capăt, care nu știu cât de eficiente sunt:

🚧 #lucrări de înlocuire a parapetului metalic efectuate pe DN 7, în zona localității Mătăsaru, jud. Dâmbovița


facebook.com/D.R.D.P.Bucuresti






Chiar și în Karabah se poate mai bine:



tvpworld.com/72933979/russian-peacekeepers-return-to-karabakh

TVlad

Citisem undeva ca americanii au renuntat pe la inceputul anilor '60 la parapetul cu capat neingropat in favoarea celul ingropat la care au renuntat destul de repede pentru ca provoca rasturnarea masinilor.

tom_sawyer

Adevărat, dar nici ce au montat ei ("fish tail") nu e mai sigur

min. 8:30

TVlad

Intr-adevar, cred ca vazusem chiar filmuletul acesta. "Fish tail" e chiar parapetul nostru clasic, cu capat evazat si neingropat.

Vazind ca exista atitea sisteme moderne mult mai sigure, ma intreb cum e admisibil sa construim astazi drumuri cu mijloace de protectie perimate si dovedit criminale.

tom_sawyer

#142
Montăm parapet pe role pe DN1 în județul Sibiu.
Zona vizată este tronsonul cu serpentine de la coborârea spre Veștem de pe Hula Bradului.
Prin montarea parapetului pe role acest tronson va deveni mult mai sigur în cazul unui derapaj.

În acest an avem în plan montarea a 3 km de parapet pe role pe diferite sectoare de drum național din județele Brașov și Sibiu. Zonele vizate sunt următoarele:
➡DN1 – zona de serpentine de la Timișul de Sus
➡DN1 – zona cu serpentine de pe Dealul Perșani
➡DN13 – zona cu curbe periculoase de la Feldioara

facebook.com/drdpbv





Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#143
^ Tipul acesta de parapet cu role ar trebui montat pe mijloc, ca separator de sens (ca pe DN28 și DN2-Coșereni).

Cum l-au montat în poza de mai sus chiar favorizează intrarea pe sens opus în caz de impact.

LE: văd că se poate monta și New Jersey pe mijloc în curbe periculoase, chiar cu o bandă pe sens (în curtea altui DRDP):

Au fost finalizate lucrările de montare a parapetelor de protecție rigide pe zona mediană a DN1, sectoarele de drum cuprinse între km 536+193 – km 536+336 și km 537+233 – km 537+449 (între localitățile Huedin și Poieni); km 551+604 – km 551+685 și km 554+477 – km 554+560 (pe raza localității Negreni), județul Cluj.
facebook.com/DRDPCluj










tom_sawyer

12 mar. 2024 DRDP Brașov
🟠Instalăm 300 m de parapet nou într-o curbă periculoasă din zona municipiului Codlea.
🟠În acest an avem în plan montarea a 3 km de parapet pe role pe diferite sectoare de drum național din județele #Brașov și Sibiu.
➡DN1 – zona de serpentine de la Timișul de Sus
➡DN1 – zona cu serpentine de pe Dealul Perșani
➡DN13 – zona cu curbe periculoase de la Feldioara


tom_sawyer

#145
Quote from: tom_sawyer on April 25, 2024, 05:04:17 PM18.04.2024
În jurul orei 04.00, pe raza localității Peretu s-a produs un eveniment rutier rezultat cu trei victime, dintre care doi bărbaţi și o femeie, cu vârste cuprinse între 43 și 57 de ani.
Persoanele rănite, conștiente și cooperante, cu diferite traumatisme, au primit primul ajutor calificat și au fost transportate la spital.





antena3.ro

E plin de țepe din astea în Peretu:
https://www.google.ro/maps/@44.0395776,25.1024128,3a,39.9y,96.07h,77.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDZItNJWWO-f1yoYoZABjWg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu




Probabil e mai sigură această "coadă de pește":

Quote from: venom637 on April 25, 2024, 04:18:43 PM(GPS)


tom_sawyer

Pe centura Timișoara Nord a început montarea de parapet de beton de tip New Jersey pe zona mediană a drumului

Decizia a fost luată de comun acord cu Inspectoratul de Poliție Județean Timiș încă de anii trecuți, pentru a obliga conducătorii auto să respecte semnalizarea rutieră și astfel să fie eliminate punctele periculoase, unde au fost până acum 𝐚𝐜𝐜𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐞 𝐫𝐮𝐭𝐢𝐞𝐫𝐞 și unde există în continuare 𝐫𝐢𝐬𝐜𝐮𝐫𝐢 𝐦𝐚𝐫𝐢 de producere a accidentelor.

Conform datelor IPJ Timiș, în perioada 2018 – 2023, pe cei 12,6 km ai centurii Municipiului Timișoara, au fost 𝟐𝟎 𝐝𝐞 𝐚𝐜𝐜𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐞 rutiere soldate cu victime omenești, în urma cărora au decedat trei persoane, nouă persoane au fost rănite grav și alte 32 de persoane au fost rănite ușor.

Printre cauzele generatoare ale accidentelor s-a evidențiat 𝐝𝐞𝐩𝐚̆𝐬̦𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐧𝐞𝐫𝐞𝐠𝐮𝐥𝐚𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐫𝐚̆ 𝐬̦𝐢 𝐧𝐞𝐚𝐜𝐨𝐫𝐝𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 vehiculelor care au acest drept în intersecțiile cu căile de acces adiacente centurii ocolitoare. Acest sector de drum este considerat cu 𝐫𝐢𝐬𝐜 𝐫𝐮𝐭𝐢𝐞𝐫 din cauza numărului mare de accidente cu victime înregistrate pe doar 12,6 km.

Amplasarea parapetului a început dinspre comuna Dumbrăvița spre sensul giratoriu cu drumul comunal spre localitatea Covaci, și va continua pe toată centura în funcție de mobilizarea antreprenorului contractat pentru această lucrare de siguranță a circulației. Prin proiectul de așternere a covorului asfaltic, realizat în vara anului 2023, s-a aplicat marcajul linie dublă continuă, fiind lăsat spațiu pentru amplasarea ulterioară a parapetului de beton.

Pe durata lucrărilor de montare a prefabricatelor, traficul rutier se va desfășura alternativ, în ambele sensuri, pe banda aferentă sensului deschis circulației, fiind dirijat de piloți de trafic.

www.facebook.com/DRDP.Timisoara















Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Despre parapetele din cabluri în Noua Zeelanda:


Median barriers - how we maintain them

Median barriers - how they work

Median barriers - looking after motorcyclists

tom_sawyer

Pe DN 7 între localitățile Vărădia de Mureș și Nicolae Bălcescu, jud. Arad, continuă montarea de parapete pe rulouri.
facebook.com/DRDP.Timisoara
















dargauda

   

Deci A7 va avea parapet amplasat inainte de rigola de scurgere  :o ,super acel parapet la acident va fi foarte rigid deunde rezulta mortalitate mai mare  :(( si la refacerea asfaltului trebuie demontat tot parapetul vai vai,bani si bani ,nu stiu cine a venit cu ideia dar e o ideie de tomberon.