Parapete și alte elemente de protecție pe drumuri

Started by Ionut, December 13, 2017, 08:45:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

@vancouver evident diferenta este la latime. Si evident e nevoie de parapete ingust ca avem zilioane de DNuri pe trasee unde autostrada va ajunge in 50 de ani, daca ajunge vreodata.

Inclusiv subiectul tau favorit de largit DN la 2+2 probabil va fi ajutat de aceat parapete. Vorba ceea, "zi mersi" :)

vancouver

Sa nu cumva sa existe vreo replica de-a mea la care sa nu sari repede sa raspunzi. Doamne fer.

Si oricum nu ai raspuns la subiect, pentru ca nu ai cum: parapetul pe role ramane de 11 ori mai scump decat cel de beton. In toate situatiile pentru tine conteaza foarte foarte mult sa nu dam bani in plus - numai aici pare sa nu te intereseze.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

@vancouver
Parapetele ingust ma scuteste de o largire cu 1m a drumului, care e mult mai scumpa si dureaza o vesnicie cu exproprieri, AM, AC, executie.

Parapetele ingust este un element tehnologic crucial pentru conditiile de la noi: drumuri multe cu trafic mic in deal si munte, extrem de ne-rentabil de facut traseu nou pe toate. Este foarte bine ca s-a adoptat un parapete ingust si se aplica. Chiar daca nu e unul din cele 3 modele suedeze prezentate aici, nu aia e important.

Din pacate, se aplica deocamdata pe distante scurte (poate joaca si pretul un rol) si cu capete neprotejate.

Si mai faci si o aluzie ca ar fi ceva spaga pt parapetele asta. Bun, daca ai informatii, du-te la DNA. Dar conform logicii se mai sus s-ar putea sa fie pur si simplu o necesitate, nu o spaga.

Si da, cand (deseori) repeti obsesiv o tema fara sa asculti argumentele celorlati, daca am timp, am sa-ti raspund negresit. Il mai ajut pe @Ionut...

Hercule

Parapetele ingust o fi mai ieftin decat largirea drumului. Dar avand in vedere ca se face praf de N ori pe an si trebuie inlocuit, per total vei ajunge la pret mai mare.

PS. Nu il ajuti pe Ionut, din contra.
 :popcorn:
Deșteaptă-te române!

tom_sawyer

#124
O licitație încheiată (acord cadru) pentru parapete cu rulori:

[CN1027603] ,,ACHIZIŢIA, TRANSPORTUL ȘI MONTAJUL PARAPETELOR RUTIERE PE RULOURI"

Data publicare: 12.01.2021
Estimări ale cantităților minime și maxime care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord-cadru: Anul I - cantități minime: 1.000 ml.; cantități maxime: 7.000 ml. Anul II - cantități minime: 2.000 ml.; cantități maxime: 14.000 ml.
Valoarea totala estimata: 70.787.115 lei


1. Ofertant unic : Saferoad RRS Romania,

2. Ofertant unic : Imeva S.P.A.,

3. Ofertant unic : MBS GROUP (+ terț ETI CO)

Aribuită MBS Group: http://e-licitatie.ro/pub/notices/ca-notices/view-c/100251764



Licitație cu valoare mare pentru achiziția parapetelor, aproape de final:

[CN1037128] Acordu-Cadru avand ca obiect: ,,ACHIZIŢIA ȘI TRANSPORTUL PARAPETELOR DEFORMABILE (elemente metalice) necesare drumurilor naționale și autostrăzilor aflate în administrarea C.N.A.I.R. - S.A."

LOT 1 : Parapete nivel protecție H1 și H2, lățime lucru W2
LOT 2 : Parapete nivel protecție H1 și H2, lățime lucru W3
LOT 3 : Parapete nivel protecție H1 și H2, lățime lucru W4
LOT 4 : Parapete nivel protecție H3, lățime lucru W4
LOT 5 : Parapete nivel protecție H4b, lățime lucru W2
LOT 6 : Parapete nivel protecție H4b, lățime lucru W3
LOT 7 : Parapete nivel protecție H4b, lățime lucru W4
LOT 8 : Elemente speciale metalice de siguranță rutieră
LOT 9 : Parapete nivel de protecție H2 și H3, pentru zone de rambleu cu acostament ingust

Data publicare: 25.11.2021
Valoarea totala estimata: 643.994.592 lei


1. Ofertant unic : Imeva S.P.A.,Loturile:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,

2. Ofertant unic : Saferoad RRS Romania,Loturile:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,

3. Ofertant unic : AUTOMECANICA MEDIAS,Loturile:3,

4. Asociere : arc developments international (Leader),KIRAC GALVANIZ TELEKOMINIKASYON METAL MAKINE INSAAT ELEKTRIK SAN ve TIC. A.S.,Loturile:1,

5. Asociere : arc developments international (Leader),KIRAC GALVANIZ TELEKOMINIKASYON METAL MAKINE INSAAT ELEKTRIK SAN ve TIC. A.S.,Loturile:3, 2,

6. Asociere : Deltabloc Ro (Leader),Deltabloc UK LTD,Loturile:2, 3,

vancouver

Quote from: cristi5 on June 24, 2022, 12:38:46 PM@vancouver
(...) o largire cu 1m a drumului, care e mult mai scumpa si dureaza o vesnicie cu exproprieri, AM, AC, executie.

Daca repeti aceasta afirmatie de 1000 de ori, nu inseamna ca devine adevar. Eu sunt de parere ca este o afirmatie falsa in totalitate si intre timp ti-a demonstrat-o chiar statul roman, care a facut diverse largiri fara sa dureze (de ex. pe DN6 Alexandria). Asta dupa ce acelasi stat roman a mai largit si DN1 intre Bucuresti si Campina de la 1+1 la 2+2 acum 20 de ani si n-a durut, a largit si DN3 langa Constanta, si DN6 langa Craiova etc.. Plus largeste la Cluj chiar acum si ma indoiesc ca o sa dureze.

Iar partea cu parapetele ingust iarasi am alta parere, eu cred ca unde incape parapet pe role incape si de beton. Nu mai vorbim ca mai exista si alte tipuri, cum ar fi metalic clasic, care tot e mult mai ieftin decat cel pe role, sau cel pe cabluri, care nu e la fel de inalt si sigur, dar iarasi e inca mult mai ieftin decat rolele.

Si afirmatia asta ca parapetele pe role e mai ingust si de aceea se justifica pretul ai repetat-o deja de vreo 3 ori numai in ultimele zile. Parca era o regula pe forum, sa nu repeti acelasi lucru de mai multe ori.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Lățimea parapet beton: 60 cm (DELTABLOC DB 80);

Lățime role: 40 cm.

cristi5

Quote from: Hercule on June 24, 2022, 03:32:40 PMParapetele ingust o fi mai ieftin decat largirea drumului. Dar avand in vedere ca se face praf de N ori pe an si trebuie inlocuit, per total vei ajunge la pret mai mare.

Ai si cifre pentru afirmatia asta? Cat costa largirea drumului pe kilometru? Cat costa parapetele pe kilometru? Cati oameni mor pe drumul ingustat fara separare de sens in timp ce se largeste drumul?

Cat de des se strica parapetele, si pe cati metri dintru-un kilometru, pe an?

La Afumati s-a stricat intr-un singur loc in cati ani?

Hercule

Acelasi lucru te pot intreba si eu: ce dovezi ai ca largirea drumului cu 1 metru e mai scumpa si dureaza o vesnicie. Colegii de forum vancouver (aici) si qionescu1 (alt thread) iti demonstreaza cu date clare ca nu e asa.

Iar daca esti primul care arunci cu afirmatii, fa-o cu cifre/dovezi. Eu doar ti-am intors spusele cu 180 grd. Si tot tu imi ceri explicatii... In fine, nu are rost, suntem offtopic.
Deșteaptă-te române!

cristi5

#129
Nu pricep de ce se agita suedezii cu parapete ingust cand puteau sa largeasca drumul si sa puna betoane.

Numarul de metri de parapete stricat pe kilometru  nu tin minte sa-l fi estimat nimeni vreodata pe forum. Chiar sunt foarte interesant de statistica asta. O ai?

Eu cand dau o referinta pun un link (mai putin daca l-am pus cu doua mesaje mai sus) si ma astept la acelasi lucru. Intoarce si asta cu 180 de grade daca esti dragut. Eu nu tin minte sa-ti fi dat teme de casa "cauta pe forum mesajul X".  Tie sau altcuiva, for that matter.

Hercule

Hai sa-ti explic simplu, vad ca te faci ca nu intelegi.
Tu spui ca A > B, nu oferi nici o explicatie, cifra, link, etc. Eu spun ca mai multi de B impreuna pot fi mai mare ca A. Apoi sari la mine ca sa-mi demonstrez afirmatia cu cifre, linkuri, etc. Mai mult, alti useri iti dovedesc ca A nu e asa mare cum sustii. Sesizezi ca ai o fractura in logica? Voita sau nu.

Ca sa nu poluez alte threaduri, iti raspund aici si la "ironia ieftina": da, Suedia sta foarte bine la capitolul siguranta rutiera, dar nu e campioana lumii. Eu personal m-am saturat ca in fiecare post al tau sa tot aud de ei, ca si cum ei sunt super inteligenti si noi suntem super prosti (ok, recunosc ca e adevrat, dar nu imi place sa mi se repete de 4 ori pe pagina). De aceea ocolesc anumite threaduri. Te rog intelege ca noi romanii (balcanici) nu vom avea niciodata mentalitatea suedezilor (nordici). Deasemenea nici tarile nu se aseamana, nici ca populatie, relief, aglomeratii urbane,etc. Accept orice exemplu din alta tara, dar nu in mod insistent si sacaitor.

Deșteaptă-te române!

cristi5

@Hercule @vancouver
investighez povestea cu pretul rolelor si al largirii si revin. Daca e asa cum ziceti pute foarte rau treaba.

tom_sawyer

Centura Adunații Copăceni (DN5), inaugurată în 2009 (Romstrade) are un tip de parapet din beton îngust care ar putea fi folosit și pe DN2:










sursa1, sursa2

dr4qul4

Pe site-ul celor de la sw-umwelttechnik am gasit un parapete interesant. Poate ar merita luat in considerare in locul celui metalic, cel ptuin pentru DX-uri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

București, 6.04.2023

"Cresterea sigurantei rutiere pe drumurile nationale si autostrazi prin amplasarea de parapete rutiere"

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul national de redresare si rezilienta, au convenit în data de 21.02.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.20 pentru proiectul "Cresterea sigurantei rutiere pe drumurile nationale si autostrazi prin amplasarea de parapete rutiere" în vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Componenta  4. Transport sustenabil.

Obiectivul general ale proiectului este: imbunatatirea sigurantei circulatiei prin utilizarea pe sectoarele de drumuri si autostrazi aflate in administrarea C.N.A.I.R. a parapetelor rutiere din beton, cu rulouri si pe cabluri, ce va conduce la diminuarea numarului de accidente rutiere soldate cu persoane decedate dar si a gravitatii accidentelor produse diminuandu-se astfel numarul victimelor.

Obiectivul specific al proiectului este: montarea de parapete rutiere in conditii minime de timp deoarece nu se solicita elaborarea unui studiu de fezabilitate care sa necesite avizare in Comisia Tehnico Economica sau alte avize/acorduri/autorizatii de construire, acestea fiind efectuate dupa reglementarile in vigoare aferente intretinerii drumurilor.

Valoarea totală a  proiectului este de 249.241.467,85 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de  53.896.947,56 lei, contributia publica nationala 155.549.664,09 lei, iar TVA aferent reprezinta 39.794.856,20 lei.

CNAIR