[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nicolaem

las doar 2 poze de la Torino.
prima cu poza de ansamblu cu centura in jurul orasului. a se remarca dealul din partea de jos brazdat de zeci de drumuri, si 2 autostrazi. antropizat sau distrus?



a doua poza, un zoom in zona dealului, un fel de Hoia.



ce vreau sa zic ca dealul asta nu doar ca nu e considerat distrus, e chiar inclus in UNESCO:

The Po Hills, together with the Po Park of Turin, since 2016 are recognized as a biosphere reserve by UNESCO.
This is the first case, in Italy, of recognition of a naturalistic area in a strongly anthropized area (over a million and a half inhabitants), "with 120 kilometers of course of the river Po, hills rich in woods with increasing presence of flora and fauna", in a territory of 85 municipalities.


Acuma stiu ca la noi dupa ce faci un drum pe un deal prima data apar gunoaiele pe marginea lui, si niste vile cum zici tu ilegale. Dar asta nu inseamna ca nu putem spera (milita) pentru o dezvoltare faina. Pare ca altii au putut.

StefanCelMare

#1351
Păi, cam asta e ideea.
Ei consideră în Vest că au greșit cum au abordat problemele.
Noi practic repetăm greșelile lor.

PS. Am văzut acum că pare dezvoltare OK.
După cum spuneam, dacă planifici, poți obține rezultate bune.
Ideea este ca să gândești din start cum duci populația aia in zona unde lucrează.
Transportul trebuie să fie public pe linii dedicate.
Plus, ai tot felul de planificări necesare, rețele de evacuare deșeuri.
Nu zice nimeni că nu se poate face, dar la noi nu se discută așa complex.
Discuția este adesea la un nivel slab de tot. Ne dăm în cap unii altora.

Din zonă Hoia eu văd din start problema cum duci populația spre centru Cluj. Nu prea ai o soluție, și nu e simplu.

Mai degrabă ar trebui dezvoltarea să meargă spre cartiere precum Tineretului care ar trebui să fie conectat la metrou.

ariassis

Pai planificarea asta incearca sa o rezolve metrou-ul si trenul metropolitan. Daca pe Floresti nu e vorba de planificare ci de reactie tarzie la o problema existenta, totusi metro-ul duce in
- Sopor, unde e planificata o dezvoltare masiva (daca incepe dezvoltarea efectiva doar dupa ce e gata metro-ul, cu atat mai bine)
- Bd-ul muncii, unde e plin de proiecte atat de locuire cat si locuri de munca. Si aici o tentativa de planificare exista prin masterplanul facut.
Apoi vine trenul metropolitan, care mai degraba arata problemele structurale ale organizarii administrative de la noi. Sa speram doar ca autoritatile din Garbau (exemplu) sau consiliul judetean unde e cazul vor evita ghetto-uri precum florestiul...

Centura trece in mare parte prin zone deja dezvoltate. Exceptia fiind Hoia unde nu s-a putut si nu se poate construi. Daca cumva se schimba ceva, va fi prin PUG-ul nou, ala e momentul in care trebuie sa exista revolta. Pe teritoriul Baciu, nu stiu care e situatia, daca au arhitect si PUG sau totul e pe CJ.
Iar pe Faget, discutia e mult mai simpla. Noul (deja vechi) PUG a schimbat parte din zona din construibil in spatiu verde. Oamenii au castigat dreptul in instanta de a construi pe baza vechiului PUG. In rest, acolo unde a fost spatiu verde si este spatiu verde, construiesti doar daca schimba viitorul PUG - nu e asa usor sa treci din spatiu verde in construibil. Daca sunt constructii care apar ilegal, trebuie raportat pe baza legii. Desigur, dureaza. Dar ceea ce s-a intampalt in trecut cu zone precum valea chintaului nu ar trebui sa se mai intample, pentru ca legea nu mai e permisiva.
 


nicolaem

mi-a sarit in ochi numele dl Tibor mentionat aici recent

https://media9.ro/scrisoarea-celor-34-drumul-prin-hoia-trebuie-inchis-traficului-auto/

Semnatarii cer ca Hoia să fie conservată cu statut de arie naturală protejată.

razvam

#1355
Claudiu Salanta

QuoteMunicipiul Cluj-Napoca are o serie de condiționări geografice care nu pot fi ignorate în realizarea unor proiecte de infrastructură majoră.

De exemplu, centura metropolitană a Clujului  (propusă aproape pe același traseu stabilit încă din 1968, cu excepția legăturilor cu Gilău si Baciu - pun link în comentarii) este prevăzută în zona sudică a municipiul și se suprapune parțial cu o zonă împădurită. Prin proiect se propune traversarea zonei prin intermediul unor tuneluri astfel încât zona să poată fi reîmpădurită. Dacă este să analizăm puțin situația cu traseul centurii în această zonă constatăm că:
 
1️⃣ Dacă s-ar amplasa traseul centurii mai la sud sau sud-vest nu s-ar aduce niciun beneficiu de mediu, ba chiar din contra, impactul ar fi și mai mare deoarece lungimea suprapusă cu zona împădurită ar crește.

2️⃣ Dacă s-ar amplasa traseul centurii mai la nord sau nord-est acesta s-ar suprapune cu zona de locuințe colective din Mănăștur.
Practic, opțiunea cea mai bună este traseul propus prin proiect. În condițiile actuale de trafic și dezvoltare ale municipiului nu cred că putem să luăm în calcul varianta prin care această centură nu se realizează.





Sursa

N-am vazut pe acest thread poza cu vechiul traseu si cred merita mentionata.

qionescu1

Quote from: Ionut on October 04, 2024, 02:17:41 PMV-am spus de nenumărate ori, mai spun o dată. Firmele austriece Porr și mai ales Strabag au o aversiune la risc foarte mare. Stabilitatea financiară este crucială pentru ele. Riscă foarte foarte puțin.

CMC e un proiect nu roșu, ci grena pentru Porr și Strabag:

Riscurile de mai sus se pare că sunt prea mari chiar și pentru ruletiștii de serviciu, turcii.

Așa că avem doar Dimex.

Iata de ce e important UMB. Nu neaparat in sine UMB ci firmele romanesti mari de constructii. Mesajul transmis prin pozitionarea fata de acesta (sau a problemei UMB) nu a fost cel mai constructiv ba concluzia a fost chiar contradictorie. Toata lumea intelege ca s-a intins prea mult iar calculele lor au fost prea optimiste.

Dar putea fi altfel in contextul licitarii A7, chiar in curtea constructorului si a unui drum spre o zona de razboi care risca sa ajunga pe Nistru sau chiar pe Prut? Putea risca Romania, in conditiile astea un blocaj al investitiei sau o lalaiala a unor constructori turci sau austrieci? E si asta o ipoteza pentru ca lumea nu se invarte numai in jurul proiectelor tehnice si a birocratiei. Apropo de A7 se vorbeste si in presa rusa si nu prin prisma pasiunii pt infrastructura.

E ajutat putin, i se face viata mai usoara prin unele locuri, pentru ca lipsa unor constructori romani mari este acuta. Constructori nu ca Dimex cu 200 de angajati care se chinuie pe un lot de 5 km ci ca UMB cu 2-3000 de angajati capabili sa se inhame la proiecte mari si dificile. Ce bine era acum de aveam 2-3 constructori precum UMB, dar firmele mari nu se nasc peste noapte si nici concurenta nu e intotdeauna loiala si nici nu s-a plecat de pe pozitii de egalitate.
 

ijwtsh

Presa rusa e prima care sare la teoriile conspiratiei, deci n-ar trebui sa ne mire daca scriu despre A7.

Iar legat de constructori care nu se baga, problema nu e la ei, problema e la stat, care nu isi fac studiile ca lumea. De-aia se baga firme cu care statul poate sa "stea de vorba", pe cand altii precum PORR vor sa faca nici mai mult, nici mai putin decat ce scrie in contract.

Ionut

Deviați iar, chiar foarte mult.

qionescu1

Nu cred, am vrut sa raspund la comunicatul vizavi de pozitionarile fata de UMB. N-am avut timp, nu l-am mai gasit. Deviez doar in privinta topicului care nu e cel mai potrivit, dar problematica se leaga, necesitand evident corelatii, de ceea ce am vrut sa spun.


raulbogdan23

Quote from: qionescu1 on October 15, 2024, 11:16:18 AMIata de ce e important UMB. Nu neaparat in sine UMB

Maretul UMB, doar ei exista si restul nu mai conteaza.

Quote from: qionescu1 on October 15, 2024, 11:16:18 AMConstructori nu ca Dimex cu 200 de angajati care se chinuie pe un lot de 5 km ci ca UMB cu 2-3000 de angajati capabili

Vai de noi, daca Dimex se chinuie atunci nu stiu ce sa mai zic de Alsim, Mapa, Aktor, Erbasu (momentan nu a demonstrat nimic), firma domnului Beni ...

Pacat ca nu mai exista butonul de dislike.

Sincer nu stiu ce fumati, dar vreau si eu, poate am sa vad viata altfel.

qionescu1

Recomand sa nu te apuci de fumat. Faci o treaba excelenta cu pozele/filmarile, restul merge destul de greu, dar macar nu jigni. E vorba de atitudinea fata de un mare constructor roman. Am inteles ca cineva nu e contra dar taxeaza niste chestiuni care cu o exceptie sunt valabile pentru toti constructorii. Iar constructorii mari nu apar peste noapte. Chiar daca pare greu de crezut nu intotdeauna profitul conteaza. Bineinteles ca nimeni nu poate merge in pierdere dar resorturile unor decizii nu se limiteaza intotdeaua la cat mai multi bani. In fine, am gresit momentul si topicul.

Lipsa unor constructori locali mari se vede si la licitatia centurii Clujului. Cat ar trebui sa liciteze statul roman ca sa poata risca Strabag sau Porr? 2 mld? De ce totusi in conditiile astea avem o oferta a unui constructor roman? Nu sunt aceleasi riscuri? Nu putem trage deja o concluzie sau mai bine acuzam Dimex ca ii place ruleta?

Eu chiar doresc succes Dimex si sper sa ajunga la un alt nivel dar cand ai un termen de 18 luni si se preconizeaza o intarziere de 4 luni desi lucrezi turat la maxim (cel putin asa pare) e cam mult. Asta desi este un lot de 5 km, nu esti intins pe 40, ai totul aproape unde poti avea o alta organizare. Mai mult, Dimex nu e singur, a castigat licitatia intr-o asociere cu alte firme. Asa ca lipsa unor constructori locali puternici este cat se poate de reala iar acuzatiile trebuie sa tin cont si de context.

ovicor

@qionescu1 , 18 luni din care doua ierni! Compara cu PiSi5 48 luni: mai greu, mai lung, dar altcumva te organizezi! Fidic diferit, e diferenta intre "liber-alese" si "impuse"!