[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TeoH9

On point!  :D dupa ce CNSC o sa respinga contestatia CON-A, Primaria va relansa imediat licitatia cu buget mai mare.
La relicitare sigur vor fi si alti ofertanti. Daca le-a luat 5 luni sa evalueze o singura oferta, va dati seama cat va dura daca vor fi 3-4.

loris

La urmatoarele alegeri o sa fim tot asa, o sa comentam contestatiile de la licitatia CMC.
Asa cum zicea Boc ca e gata legatura la Tureni in 2021 asa o sa zica si la urmatoarele alegeri ca "anul viitor se poate incheia CMC".

QuoteCred că se poate încheia această lucrare până la finalul lui 2021.
Emil Boc, Februarie 2020
https://www.monitorulcj.ro/actualitate/77830-clujul-va-fi-conectat-direct-la-autostrada-planul-rapid-pe-care-boc-vrea-sa-il-puna-in-aplicare

qionescu1

Quote from: alexV on May 12, 2024, 10:42:45 PMPai e lotizat, fazat si tronsonat.

Sigur ca nu pe placul nostru al tuturor, ci pe criteriile autorului de SF. Eu, de exemplu, as fi facut tronson separat strict podul bretelei de la OMV Subcoasta, de langa aeroport. Ca sa poata finaliza devierea Somesului, ca sa poata relua extinderea pistei aeroportului, blocata de 10 ani.


In principal intarzierea e data de lipsa finantarii pt devierea Somesului, finantare ce a venit cu intarziere si neregulat in functie de buget apoi problema podului care e cat se poate de reala si lasata la urma intentionat (cred) - corelare cu metropolitana si pt o birocratie imposibila.

zol21

Nu trebuia sa inceapa lucrarile la largirea DN 1, et I, tronson 1 "Centura Metropolitana" ?

Asu01

#1204
salut, frecventez zilnic Cluj-Napoca - Floresti si din cate am observat... parese ca au inceput cu organizarea de santier, undeva langa MOMAX. Asta in caz ca nu se construieste altceva acolo...

doodoo

#1205

Posibil sa le taraganeze pana dupa alegerile locale, ca sa nu riste conducerea niste voturi negative in urma haosului ce se va crea  :p  :p

Oricum nu e nici o graba, din moment ce centura e in plop...

neobluenet

Si eu am vazut astazi miscare pe terenul dintre Metro si Vivo. Un buldozer nivela terenul, iar un excavator incarca pamanatul in basculante. Chiar ma intrebam ce vor sa faca acolo.

sebip

Ii organizarea de santier pentru un subcontractor de la Viarom, cel cu retelele

sebip

Ieri predare primire de amplasament, azi oficialitati la poze! :D

nicolaem

#1209
si sunt reale pozele?

ma deranjeaza ca nu vad trotuar la muzeul apei dar vad piste de biciclete prea generoase. nu ar fi prima data cand pietonii is lasati la coada.


klax187

Nu e o zona dezirabila pt pietoni si nu vad cum ar putea sa se schimbe starea asta de dezirabilitate in viitor. Asa ca nu mi-as face probleme de genul asta. Daca in viitor va fi nevoie, se poate adauga, pt ca nu exista cladiri la drum in acea zona.
In schimb, benzile de biciclete late ar putea da un sentiment de siguranta (ceea ce si ofera) si ar putea incuraja transportul alternativ.

StefanCelMare

#1211
De acord că nu este dezirabilă pentru pietoni partea aceea, dar va avea stații de autobuz! La care pietonii vor veni din diferite părți. Și eu zic că e o idee proastă să nu pui deloc trotuar.
Cu tot respectul pentru bicicliști sunt uneori pericole mai mari decât mașinile. Cunosc persoane (plural!) care au ajuns în spital loviți de bicicletă. Unde au stat câteva nopți fiecare! Una în Cluj, una în Viena. Acolo bicicliștii erau chiar agresivi pe alocuri.

On the topic, Tarcea a declarat pe Facebook:

↗️  Acest tronson al 𝐂𝐞𝐧𝐭𝐮𝐫𝐢𝐢 𝐌𝐞𝐭𝐫𝐨𝐩𝐨𝐥𝐢𝐭𝐚𝐧𝐞 are următoarele #avantaje pentru #clujeni:

✅ Prin lărgirea drumului de la 4 la 6 benzi, 𝐯𝐚 𝐟𝐢 #𝐜𝐫𝐞𝐚𝐭𝐚 𝐨 𝐛𝐚𝐧𝐝𝐚 #𝐝𝐞𝐝𝐢𝐜𝐚𝐭𝐚 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝐨𝐫𝐭𝐮𝐥 𝐢𝐧 𝐜𝐨𝐦𝐮𝐧 pe toată ruta Florești - Cluj-Napoca, inclusiv în Cluj-Napoca;

Întrebarea mea ar fi, a văzut cineva proiectul? Se extinde ÎN oraș? Ar fi bine dacă ar fi așa, între pod Calvaria și nodul N ar putea fi bandă dedicată autobuz in loc de parcări. Cu toată stima pentru cei din zonă, dar nu poți bloca pentru 30-40 de mașini un flux de zeci de mii de oameni zilnic.

nicolaem

daca presupui ca acolo nu sunt pietoni ca nu au de unde veni la fel e si cu biciclisti ei de unde apar?
zona Cora si imediat dupa Muzeul apei se va dezvolta asa ca e necesara conectivitate pietinala intre ele. + statii de bus

legat de bus dedicat, s-a mai discutat despre asta la renovarea podului. asa spuneau ca va fi dedicata pana in Floresti.
excelenta miscare. era binevenita mai demult facuta.

doodoo

#1213
Linie dedicată pentru bus ar fi bună de la podul N și pana în centru, pentru continuitate cu ce există deja.
Dar în practică e greu de crezut că se va face asta până în momentul în care ar fi gata centura, care sa preia mare parte din fluxul auto vest-est.
Nu ar fi exclus sa mai apara bucăți de benzi dedicate, gen Calea Floresti partea nordica (cu sacrificarea parcărilor laterale, deși nu cred ca ar ajunge lățimea străzii...). Pe partea sudica deja exista bandă dedicata de la pod N la Pod Calvaria.
Cuiul lui Pepelea rămâne bucata de la primărie până pe calea Manastur, unde nimeni nu cred ca își va asuma sa rămână o bandă pe sens în condițiile actuale.

qionescu1

#1214
Se pare ca s-au prevazut benzi de biciclete de 3 m pe ambele parti ale drumului (in cea mai mare parte) dar trotuare doar pe partea stanga (inspre Floresti). Motivatia lipsei trotuarelor pe partea dreapta (cu exceptia zonelor de langa statiile de autobuz) sunt restrictiile sanitare severe de langa Muzeul Apei...

Se poate concluziona ca pietonii sunt mai periculosi decat biciclistii pentru protectia rezervelor de apa si evident mai putin importanti pt orice inseamna acces/mobilitate. Ma intreb ce se intampla daca un biciclist face pana sau coboara de pe bicicleta si merge in continuare pe langa ea. Este evacuat de pe pista, suna alarma la Muzeul Apei?

Apoi pistele de 3 m de pe ambele sensuri sunt bidirectionale. Daca tot avem atatea piste de ce nu se fac unidirectionale precum autostrazile? Nu punem pret si pe siguranta biciclistilor? 

Inteleg mecanismele, puterea minoritatii cea mai vocala sau mai puternica in influentarea/luarea deciziilor, dar ma tot mir cum cineva isi poate inchipui ca florestenii, cei 52 000 de pe hartie, se vor imbulzi si aglomera acele piste pentru a face naveta in Cluj. Cu sau fara copii.