[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

xpload24

#330
traseu centura / noduri rutiere / intrari /iesiri centura.
imaginea nr, 2 este in zona Borhanci  (viitorul Spitalul Pediatric Monobloc)
imagini mai clare gasiti pe facebook  https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fcjcluj%2Fposts%2F2797942250319372&width=500



TVlad

#331
Am citit cam toate comentariile de la acest subiect dar nu am gasit pina acum referiri la tronsonul prin padurea Faget. Ma asteptam sa fie proteste vehemente din parte ecologistilor din oras. Mi-a scapat mie sau chiar nimeni nu a comentat nimic?

klax187

Vor incepe sa se lege de copaci doar dupa ce intra buldozerele pe santier. Asta pentru a nu sta legati prea mult.
Lasand gluma la o parte, cred ca e prea devreme pentru a genera "emotie" mare in urbe.

nicolaem

au organizat ceva "dezbatere". (echipa deputat Dohotaru) dar nu stiu sa fi avut multe ecouri

danny_cbu

#334
https://media9.ro/autostrada-metropolitana-a-clujului-proiectul-prevede-tuneluri-video/

Vor fi doua tuneluri in padurea Faget. Unul stiu ca va avea 400 de metri. Celalat e mai mic. 100 si ceva de metri
Dohotaru a facut gura legat de traseul centurii prin padure, dar s-a calmat cand a auzit de cele 2 tuneluri.

qionescu1

Proiectul centurii metropolitane ar putea permite pe viitor upgradarea la nivel de autostradă? Oare s-a avut în vedere și acest aspect?

gicu

Va avea 2+2 benzi de circulatie si toate nodurile denivelate. Deci e deja un fel de drum expres.

Bogdan_Cluj

Si (cred) ca are si parapet intre sensuri.
Deci este "ca o autostrada", doar ca tehnic nu e. Latimea benzilor probabil e de 3.5 nu de 3.75 m, banda de urgenta nu e banda, e doar acostament mai mic si curbele de nivel si raza curbelor sunt mai "abrupte" decat la autostrada.

Cred ca e aproximativ un DX sau chiar DX? Cine are detalii?

qionescu1

Mulțumesc Bogdan, exact asta întrebăm: dacă centura este practic proiectă că un DX, ar permite aceasta proiectare un viitor upgrade la autostradă?  S-a avut în vedere acest lucru? Mi se pare foarte important și ar fi păcat să ratăm posibilitatea asta, mai ales că luptăm (sau am vrea) pt o autostradă Cluj-Dej.

dragos76

@qionescu1, la ce anume te gândești că ar aduce în plus o configurație de autostradă, și care să nu fie suficientă pe viitor în configurația proiectată, de (cvasi) DX? Viteză de proiectare (șiimplict deplasare) sporită? Prezența benzii de urgență?

qionescu1

@ dragos

Viteza, capacitate, siguranta etc. Exact diferentele dintre un DX si o autostrada. Trebuie avuta in vedere proasta legatura a Clujului cu A3, viitorul DX (sper autostrada) Cluj-Dej sau tronsonul Turda-Apahida.
Dar in primul rand ma gandesc la viitor, Clujul se dezvolta accelerat pe valea Somesului (de la est la vest) iar centura metropolitana are toate sansele ca in viitor sa devina autostrada urbana. Avand in vedere si experienta celor din vest care nu ar mai construi DX uri ci direct autostrada ar fi pacat sa irosim oportunitatea. Poate ca DX ajunge acum dar peste 20 de ani ce ne facem? Si odata construit la standardele DX, avand in vedere si geografia Clujului va fi imposibil sau foarte costisitor sa schimbam ceva.

StefanCelMare

@qionescu1
Eu sunt de acord că 2 benzi ar putea să fie insuficient în 20 de ani.
Teoretic, atunci ar trebui să apară metroul, care să mai ducă încă 20-30.
Adițional, cred atunci că ar merge discutată o legătură pe nord tot la nivel 2x2 DX.
Nevoie ar fi mereu de capacitate, dar increase capacity mi se pare un mod simplist de a rezolva problema.
Ar costa ceva lărgirea la 3 benzi, poate că e mai logic să facem pași concreți pentru metrou cu sumele alea, care nu sunt mici (cu exproprieri, lărgire tuneluri, e vorba lejer de 100 de milioane de euro lărgirea centurii, poate peste - să mă contrazică cine crede că ar fi mai puțin, eu cred că ar fi chiar peste 200 de mil. euro).

andrey_rsu

Nu se poate face în asa fel încât banda de urgenta sa fie transformata în a treia banda când situația de trafic o va cere?
La noi este deja o boala cronica sa nu gândim și pentru viitor, un exemplu foarte bun în Cluj fiind centura din prelungirea Bld Muncii făcută la doar o banda, care de ceva vreme s-a dovedit insuficienta.

qionescu1

@stefancelmare
1. Metroul, sa fim realisti, e un vis mult mai indepartat decat centura si daca ne uitam pe harta jumatatea sudica a orasului are densitatea cea mai mare de locuitori in proximitatea centurii. Oricum ele, metroul si centura nu se exclud si nu se concureaza mai ales intr-o dinamica a dezvoltarii.
2. Putem vorbi sau ne poate ingrijora "increase capacity" in conditiile in care nu avem nimic?
3. Largirea la 3 benzi ai estimat-o cel putin cat jumatate din centura... Mergi pe o logica eronata pentru ca odata proiectat DX e foarte putin probabil sa mai poata fi modificat. Deci daca atinge capacitatea maxima in 20 de ani sau o depaseste vom fi nevoiti a construi altul nou la cu totul alte costuri! Eu zic ca centura Bucurestiului e un exemplu relevant in acest sens. Nici nu e terminata cea la 4 benzi si deja se impune autostrada.
4. Largirea nu e obligatorie, se va realiza doar daca se impune.
5. Cred ca trebuie sa avem in vedere o planificare strategica pentru un viitor mai indepartat nu pentru o decada sau doua. 



StefanCelMare

#344
Despre increase capacity putem vorbi oricând vorbim despre un proiect sau o situație existentă.
Cred că centura București nu este cel mai bun exemplu pentru comparație.
În primul rând dimensiunea orașelor diferă sensibil, la fel și relieful.
La un oraș de 2 mil. locuitori, aș fi de acord că 2x2 e insuficient din start. Mai ales dacă ar fi la câmpie, cu costuri de construcție mai reduse pentru Autostradă.
La un oraș care peste 10 ani poate optimist vorbind va atinge 1 mil. locuitori, cred că 2x2 e suficient.
Poate dacă ar fi la câmpie, am putea discuta de exproprieri mai mari și proiectare extindere în viitor.
Eu risc să spun că viitorul Clujului în 10 ani va depinde mai mult de realizarea unui metrou decât de a 3-a bandă de centură.
Pe lângă costuri mai este și argumentul vitezei.
Proiectarea la nivel de Autostradă zic eu că ar crește riscul de accidente, deși pare contra-intuitiv.
Viteza de circulație ar crește, și prin urmare și riscurile de accidente serioase.
Eu mai degrabă aș investi suma aia ce rămâne de la a 3-a bandă într-o soluție de transport public pe axa Nord-Sud.
Pe Est-Vest facem metrou, sau măcar avem un plan.
Pe Nord-Sud, nu există niciun plan de transport public pe linie dedicată, niciunul care să fie viabil.
Dacă spre gară s-ar putea extinde metroul, spre Zorilor ce facem?
Eu pentru deservirea pe bandă dedicată cu transport public a zonei Zorilor/Bună ziua/Europa aș vota mai degrabă decât pentru a 3-a bandă și increased capacity la Autostrada/Centura urbană.
Deși nu pare poate la prima vedere, cele două sunt relativ idei concurente, exact pentru că este imposibil să increase capacity la A/Drum Expres la infinit.