[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

csebi24

^^

Nu cred ca se pune problema "de a fi o problema". Un tunel mai lung -> inseamna un proiect mai scump -> inseamna o intretinere mai scumpa. E strict vorba de bani si siguranta. La orice ora un drum la suprafata este mai sigur ca un drum print-un tunel.

Dar si eu sunt de acord, daca se taie 1000 de copaci aici si se pun 1000 de copaci dincolo, nu poti sa zici ca nu ai fost enviroment friendly. Nu trebuie devenim niste "grete" toti. Pana la urma facem un drum pentru masini... care tot poluatori sunt. Intr-adevar Clujului i-ar prinde bine mai mult spatiu verde (niciodata nu-i prea mult), dar nu mia asta de copaci ne va omora.

StefanCelMare

#316
Ce Gică-contra sunt unii pe aici domle...
Eu sunt curios daca @Morosanu e de specialitate. Eu am spus clar că nu-s.
Cu toate astea, dă exemple de tuneluri pe teren plan, versus un drum care la noi trebuie să urce de la Vivo până sus pe Calea Turzii (cam de la 394m la 550 m) - și la propunerea sa, ar trebui să meargă cam 2.5 km prin tunel pe sub pădure în urcare.
Cu toate astea, se dorește ca centura să fie prietenoasă cu transportul de marfă de ex., care ar trebui băgat și el cine știe cum pe sub deal la n metri dar totuși în rampă că drumul trebuie să urce și să iasă unde trebuie.
TIR-urile care urcă rampa prin tunel or să scoată parfum pe eșapament, nu gaze la greu fiind în urcare.
Bonus, dacă nu urci drept, și ai urcușuri și coborâșuri, faci coturi pe care le aerisești greu.
Deci ar trebui investit masiv în proiectare, fără garanția că se poate face...
Toate astea, acum după ce în sfârșit avem un traseu stabilit, care de bine de rău prevede 2 tuneluri mai scurte, și toată documentația e pe calea cea bună.
Dacă ne mai răzgândim mult și vrem avioane, mi-e teamă că rămânem fără nimic și atunci să vezi distracție.

PS - Oricum perioada în care suntem e denumită și moartea expertizei... ce dacă își bat capul experții vreme îndelungată, mereu se găsește cineva să vină după 10 minute de căutat pe net să spună că el știe mai bine. Asta merge la orice, de la vaccinuri la infrastructură.

nicolaem

deacord.
un exemplu (de principiu) similar unde primaria a cedat celor care "s-au legat de copaci" la propriu a fost la reabilitarea liniei de tramvai.
Tronsonul de la opera maghiara pana la pod Napoca trebuia sa prevada banda dedicata pt tramvai. aceasta venea la pachet cu taiarea a 22 copaci (numarati acum pe gmaps) pentru a largi cativa metri strada.
Am ramas cu copacii si suplimentar tramvaiul sta blocat dimineata cam 10 minute pana trece de acea intersectie. Cunosc persoane din Manastur care prefera masina personala sau autobuz in dauna tramvaiului. Asta adaugat ca si statul "intra-ntaia" in coloana acolo pe o singura banda genereaza mult mai multa poluare decat pot acei copaci sa filtreze. La momentul respectiv a fost prezentata situatia "ca o victorie a societatii civile", in fapt a celor 30 de protestatari.

Expertiza din pacate nu mai intereseaza pe nimeni in momentul in care criticam un proiect pt ca ne dorim un tunel "mai lung" desi nu stie nimeni in acest moment cat e in studiu. Stim doar ca daca studiu zice 500m, ecologistii vor zice ca vor 1500m. Daca studiul zice 1500m ecologistii vor spune ca vor 2500m.

lecar

Cam multa vehementa care nu duce la nimic bun. Pana una-alta sunt convins ca toti vrem in principiu aceleasi lucruri.

@StefanCelMare - apreciez ca recunosti deschis ca nu esti de specialitate, dar totusi postulezi apoi niste afirmatii ca si cum ai fi.

Quote from: StefanCelMare on February 20, 2020, 10:04:30 AM
Oricum perioada în care suntem e denumită și moartea expertizei... ce dacă își bat capul experții vreme îndelungată, mereu se găsește cineva să vină după 10 minute de căutat pe net să spună că el știe mai bine. Asta merge la orice, de la vaccinuri la infrastructură.
Asa e. Insa dupa mine mai grav e faptul ca putina lume mai e dispusa sa discute cu argumente. Totul e super polarizat. Daca nu esti de parerea mea, esti neaparat impotriva. Democratie inseamna ascultarea argumentelor tuturor. Si discutie argumentata pe idei, nu pe persoane.

Quote from: nicolaem on February 20, 2020, 11:51:00 AM
Expertiza din pacate nu mai intereseaza pe nimeni in momentul in care criticam un proiect pt ca ne dorim un tunel "mai lung" desi nu stie nimeni in acest moment cat e in studiu. Stim doar ca daca studiu zice 500m, ecologistii vor zice ca vor 1500m. Daca studiul zice 1500m ecologistii vor spune ca vor 2500m.
Asa e, nu stim ce zice proiectul propus actual. De-aia vreau sa aflu. Restul afirmatiilor din comentariul de mai sus sunt rautacioase in mod inutil. Or fi si ecologisti nerezonabili, nu zic ca nu. Insa categoric nu sunt toti asa.

Pana una alta nu are sens sa facem furtuna aici intr-un pahar cu apa ca nu ajuta la nimic. Dar e spre binele tuturor sa fim mai deschisi si mai dispusi sa ascultam si alte opinii.

qionescu1

Conexiunea centurii metropolitane cu DN 16 explicată la min. 26/27-29 de către primarul din Apahida.

https://www.facebook.com/ziuadecluj/videos/2519681871603765/

StefanCelMare

#320
Eu unul nu-s așa de convins că atâtea discuții duc la ceva bun neapărat.
Exemplul cu linia de tramvai este doar un caz.
Mai sunt și altele. A se vedea lărgirea Bună ziua, unde s-ar fi putut opta pentru 2+2 nu 2+1.
Eu zic că mai bine se făcea 2+2 cu linii dedicate bus pe care să meargă și bicicliștii.
Dar la dezbateri, bicicliștii au fost mai vocali și au obținut piste de biciclete dedicate.
O fi bine, o fi rău, or vedea chiar ei când vor merge iarna cu bicicleta.
Problema e că NU vor merge, că doar gura e de mulți.
Merg, protestează, apoi când e frig, hop cu fundul în mașina personală.
Multă ipocrizie la bicicliști. Numărați câți merg iarna pe stradă.
Eu aș fi fost pentru extindere linii dedicate bus cu acces biciclete, oriunde era posibil.
Dar cel mai des s-a optat pentru linii dedicate bicicletă, și transportul comun la grămadă cu traficul auto.
A se vedea str Barițiu, str Horea, etc.

csebi24

Eu bag pe bicicleta vara cat pot si din experienta mea, liniile comune cu transportul in comun is mai mult o gluma. Stii cum pedalezi pe titulescu cand ai un bus in spate? Nu e o experienta placuta. Trebuie pistele de biciclete peste tot si trebuie sa fie doar pentru biciclete sau alte mijloace de transport de astea mici (trotinete etc..). Oricum iarna nu am luat masina, e tot in parcare, folosesc transportul in comun.

Scuzati de off-topic, dar voiam sa zic doar ca e o diferenta foarte mare intre o pista de biciclete si o banda de bus + biciclete. E mai rau decat daca ar merge bicicleta pe strada pe o banda de masini.

Morosanu

Quote from: StefanCelMare on February 20, 2020, 10:04:30 AM
Ce Gică-contra sunt unii pe aici domle...
Eu sunt curios daca @Morosanu e de specialitate. Eu am spus clar că nu-s.

Nici eu nu sunt! Dar ideea era alta. Ca nu trebuie sa iti fie frica sa faci tunele mai lungi acolo unde se preteaza deoarece prin alte parti se fac si nu dau niciun fel de probleme.
Politica distruge tot ce atinge.

RobertH

Cred ca deja vorbiti pe langa topic. Reveniti la subiect.

ciprebbe

#324
Cu multumiri lui Arafat ca imi "ofera" ceva timp liber suplimentar  >:(

Zborul e aproape in ax, casele de pe traseu, de la inceput, sunt fara AC.
Gardul de pe partea dreapta (Muzeul Apei) e SFANT!!!! nu se poate trece de el, totul va fi pe stanga spre deal.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

La începutul filmării se văd câteva case în toată regula, aproape de acea "centură nord" Florești. Sunt curios dacă au AC, acolo fiind cred zonă extravilană. Dar la Florești totul e posibil.

ciprebbe

#326
Nu au, am specificat.
La fel pe str. Romul Ladea este casa cu etaj pe traseu, tot fara AC.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nicolaem

sper sa nu fie probleme de alunecari la minicartierul "capat Donath" cum fals era vandut de imobiliari ( de la minutul 1, in stanga, pentru "neclujeni")
E destul de aproape de traseu, diferenta de nivel mare, teren nisipos.
Acele blocuri nu trebuiau sa existe, dar Sulea a fost de alta parere.

alexV

e teren stabil.
Cum zicea si horatiu, intentionat au dus centura in malul ala de pamant, ca sa scoata material de umpluturi, sa balanseze sapaturi cu umpluturi.

transporter

QuoteGardul de pe partea dreapta (Muzeul Apei) e SFANT!!!! nu se poate trece de el, totul va fi pe stanga spre deal.

Sa ii zica cineva si lui Dohotaru (ex USR) care tot insista ca pe acolo se va face traseu de biciclete si pietonal intre Cluj si Floresti.